Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Näläntunne VOI olla yhteydessä ilman kylmyyteen, tai sitten se johtuu jostain muusta. Kylmä sää nostaa kyllä hivenen kulutusta kuten sanoit ja myös ihmisen hormoonitoiminta pyrkii keräämään eristettä (läskiä) talven kylmillä ilmoilla herkemmin, jotta keho pysyisi lämpimänä. Aika marginaalisia juttuja kuitenkin pitäisi olla.

Kiitoksia! Tämä on ihan ok vastaus, jos muilla ei ole tarkennuksia. :)

Mihin tota Fastin soija90-proteiinia vois sekoittaa ettei se maistuis älyttömästi läpi?

Miks ihmeessä menin ees ostaa tota ja miten ihmeessä tosta jauheesta olis jotain hyötyä.. :david:

Onko toi kylmäpuristettu rypsäri kuinkapaljon terveellisempää kuin perus rypsiöljy? Nimittäin ostin jokuaika sitten tuollaisen normiputelin ja se oli ihan hyvää noin suoraan pullonsuusta, mutta nyt sen tyhjettyä ostin uuden ja tälläkertaa ymmärsin ostaa kylmäpuristettua. Tuo öljyn maku verrattuna normaaliin on suoraan sanottuna :urjo:. aina tulee oksennusrefleksi kun tuota kulauttaa, ei vain uppoa millään enää.

Onko suurta eroa pidemmällä tähtäyksellä vai meneekö hifistelyksi, jos iltapalaksi ennen nukkumatin kylääntuloa nappaa heraprotsku(öljy)drinkin jonkun hitaammin imeytyvän proteiinin lähteen sijaan, kuten kaseiinin(raikku/ehram)?

E: Tiettyhän se hitaammin imeytyvä yöksi olisi aina parempi, mutta onko tolla loppujen lopuksi siis kovinkaan suurta eroa?

Kuinka kauan esim. UFS Whey ( tai vastaava ) säilyy ( avaamattomana ) ? (tilausta suunnittelemassa)

Tuka: Ei niillä niin paljon eroa ole, että hifistelyn vuoksi kannattaisi joka päivä testata oksennusrefleksiään. :)

egg: Ihan hyvin voi ottaa heradrinksun + öljyt maitoproteiinin sijasta.

Vatanen82: vaikka kuinka helkkarin pitkään, kunhan kuivassa paikassa säilytät. Ja onhan noissa UFS:n pusseissa muistaakseni se sulkuhässäkkä, joten kosteus ei pääse pahemmin häiritsemään avattujakaan pussukoita.

Eli vuoden tavarat kerralla? :P

egg: Ihan hyvin voi ottaa heradrinksun + öljyt maitoproteiinin sijasta.
Oorrait dankee.
Ps. Enpä oo tullu ajatelleeksi, että mun nicki eqq näyttää tossa jonku verran "egg:iltä". :lol2: Gzuz :(

Mulla on kamala nestepöhö päällä! Paino oli tänä aamuna 49,7 kg. Loman aikana on ollut noin 48,6-49,0 kg, mutta näköjään "pahat" päivät turvottavat. Ruokavalio on päin helvataa edelleen, vaikka en ole rehuja enää punninnut - kenties olisi pitänyt.

tiistai 6.1.08
aamulenkki sauvakävellen 60 min + kevyt treeni vatsoille
green tea-kapseli ja vichya

aamiaiseksi kurkkusiivuja ja reilusti kesäkurpitsaa, aromisuolaa, puuroa vajaa 0,5 dl, siivu kalkkunaleikettä ja lehtisalaattia, purukumi

kahvia, vichya, purkkatyynyjä, vähän light-limua, 2 kalkkunaleikesiivua, kesäkurpitsaa

iltaruuaksi 1,5 pussillista Pirkan kukkakaalipakastesekoitusta (yksi pussi noin 450 g pakasteena), ½ pussillista pakasteparsakaalia, Rainbow-herkkusieniä 1 prk, noin 200 g punajuuria, kurkkusiivuja, lehtisalaattia, 2 kalkkunaleikesiivua, maistiainen naudanlihapullaa, light-limua, vichya, purkkatyynyjä

Päivän aikana tuli lopulta syötyä yksi iso kokonainen kesäkurpitsa.

iltapalaksi vielä noin 8 siivua kalkkunaleikettä, lehtisalaattia, kurkkua, kesäkurpitsaa, tölkillinen herkkusieniä, kananmunanvalkuainen, vichya ja 200 g Keso-raejuustoa.

Pointtini olisi siis saada kommentteja tuosta ruokavaliosta? Eihän tällä ruokamäärällä nouse paino edes tämänkokoisella? En halua nostaa painoa, mutta pitäisi saada ruokavalio tasapainoisemmaksi, kun nyt on älytöntä turvotusta, ummetusta yms. Nyt vain en saa kaikkia ravintoaineita tarpeeksi, ja masu on kaikkea muuta kuin littana. Tällä hetkellä siis turvotusta aiheuttavat myös kuukautiset, mutta myös ilman kerääntyminen yms. Kaloreita en ole laskenut, koska ruokia en ole punninnut.

Huom! Mulla on syömishäiriö, joten turha kommentoida siihen mitään. Käyn psykologilla, nyt alkaisi olla motivaatiotakin muutoksiin, mutta uusien syömistapojen opettelu on vaikeaa.

Nyt muutama kysymys, ihan vain siksi että en osaa itse päättää. Antaa hyvän perustelun vielä kaupanpäälliseksi, niin ei tarvi yöuniansa miettiä, hahah. Eli:

Fast80 + Malto6 vai Dextro kylkeen? VAI siirrynkö käyttämään Mass Blastia suosiolla, josta siis löytyy kaikki samasta purkista.

Ja sellainen asia vielä, että tällä hetkellä kiristelyt meneillään. :)

g., ennen kuin luin viestisi loppuun, tajusin, että sinulla on syömishäiriö. Kun lähdin omaa tilannetta purkamaan, tein niin, että opettelin ensiksi syömään hyvällä omalla tunnolla. Mulla se vaati sen, että mä pidin kaks viikkoo liikuntataukoo. Mä söin, kun oli nälkä, ja varmaan joka päivä söin jotain herkkuja, jotta oppisin syömään niitä hyvällä omallatunnolla. Ekaks pitää hoitaa päätään jonkin verran kuntoon, ennen kuin alkaa sen suuremmin viilaamaan ruokailuja. Ja pureskele ruoka kunnolla. Jos ei puhuta kisadieeteistä tms., hampaat ovat ihan riittävä valvontaelin, kuinka paljon ruokaa suuhusi pistät. Toki pitää ottaa huomioon, että saat riittävästi protskua, rasvaa ja hiilareita.

Ja sitten: heitä se vaaka oikeesti helvettiin! Tuosta viestistäsi näkee, että sulle vaa'an lukema on kuin Raamattu. Se, että heivasin vaa'an ja mittanauhan hyvin taka-alalle, on auttanut mua tosi paljon. Ja tuo kahden viikon liikuntatauko kohtuullisella herkkumäärällä höystettynä teki oikein hyvää. Turvotuksesta: kun sain syödyksi säännöllisesti, turvotuskin laski. Kirjassa "Lupa syödä", jota suosittelen, kerrotaan, että esim. proteiinin puute turvottaa.

En osaa antaa sulle erityisiä ravitsemusneuvoja, koska oma ravitsemustietämykseni rajoittuu lähinnä vegaaniruokavalioon tai yleensä kasvisruokaan.

Tyttö, muista olla itsellesi tarpeeksi kiltti ja armollinen. Omaan kokemukseen peilaten voisin sanoa, että tällä hetkellä sun pitäs keskittyä siihen, että unohdat totaalikontrollin, heität vaa'an helvettiin ja kuulostelet, mitä kehosi pyytää. Pituuttasi en tiedä, mutta painosi perusteella sulle saa ihan hyvin tulla painoa lisää. Eikä se paino ihan hermeettisesti nouse - älä sitä pelkää. Toivottavasti sinulla on voimia hoitaa itseäsi ja pääset irti syömishäiriöstä, sillä elämä ilman sitä tai jo paranemisprosessi on aikamoista juhlaa verrattuna ainaiseen itsensä rääkkäämiseen. Salilla voikin vähän sitten itteään rääkätä painoja nostelemalla, kunhan huolehtii riittävästä ravinnonsaannista eikä revittele ihan liikaa. Mulla on itteni kanssa diili, että en saa mennä salille, jos en huolehdi, että syön hyvin. Salilla käyminen on mulle nyt tämänhetkisessä erittäin stressaavassa tilanteessa todellinen outlet. Ilman sitä olisin ihmisraunio. Musta isompien painojen nostelu liian vähäisellä ravinnonsaannilla on aika vaarallista. Huolehdi itsestäsi, tyttö! Sä pystyt siihen, jos kerran minäkin pystyn. Itse en ole vielä terve, mutta aika pitkällä jo.

Viimeksi muokattu:
Guerlain.. menee kyllä ravintoasiat uusiksi -.-

Jos haluat pitää itsestäsi kunnolla huolta (kokemuksella) ni hakeuduppa ammattilaisen puheille ( ihan vaan varmuuden vuoksi jos et muuta keksi.. tod näk saat joka tapauksessa hyvät neuvot syömiseen eikä tarvitse mutupellejä ( LUE: Minä :) ) kattella ^^. Kukaan ei ole hyvä itsensä ohjaaja -> ulkopuolinen apu (kokonaisvaltaisesti) on aina paikallaan.. )

Tsemppiä!

Nyt muutama kysymys, ihan vain siksi että en osaa itse päättää. Antaa hyvän perustelun vielä kaupanpäälliseksi, niin ei tarvi yöuniansa miettiä, hahah. Eli:

Fast80 + Malto6 vai Dextro kylkeen? VAI siirrynkö käyttämään Mass Blastia suosiolla, josta siis löytyy kaikki samasta purkista.

Ja sellainen asia vielä, että tällä hetkellä kiristelyt meneillään. :)

Kyllä se hera+malto setti on varmaan paras. En näkis tuota dextroa mitenkään välttämättömänä. Erikseen ostaisin heran ja malton ihan käytännös syistä, eli kun sitä heraa on helppo käyttää sellaisenaan proteiinilisänä ja sitten taas malton määrää palkkarissa dieetillä jotkut tykkää vähän vähentää ja tuossa massblastissa taitaa olla aika paljon hiilaria suhteessa proteiinin määrään.

Ja sitten: heitä se vaaka oikeesti helvettiin! Tuosta viestistäsi näkee, että sulle vaa'an lukema on kuin Raamattu. Se, että heivasin vaa'an ja mittanauhan hyvin taka-alalle, on auttanut mua tosi paljon. Ja tuo kahden viikon liikuntatauko kohtuullisella herkkumäärällä höystettynä teki oikein hyvää. Turvotuksesta: kun sain syödyksi säännöllisesti, turvotuskin laski. Kirjassa "Lupa syödä", jota suosittelen, kerrotaan, että esim. proteiinin puute turvottaa.

Tuntuiko vaatteiden perusteella muutoksia?

Musta isompien painojen nostelu liian vähäisellä ravinnonsaannilla on aika vaarallista. Huolehdi itsestäsi, tyttö! Sä pystyt siihen, jos kerran minäkin pystyn. Itse en ole vielä terve, mutta aika pitkällä jo.

Painoissa olen keventänyt. BMI mulla on normaalin alarajoilla tällä hetkellä. Ei saisi kyllä pudota.

Tähtityttö: Raejuustosta tulee vähän proteiinia, mutta rasvahan mulla on vielä alhaisempi. Prodet siis lähinnä kalkkunaleikkeestä, raejuustosta, kananmunan valkuaisesta ja herkkusienistä.

Guerlainn, samat vaatteet mahtuvat. Yhdet housut reilun vuoden takaa laitoin kierrätykseen, koska ne vain kiusasivat mua kaapissa. Mun paino vaan luontaisesti pyrkii sen verran ylös, että niihin yksiin housuihin en vain mahdu. Paidoissa ehkä pitää vaihtaa kokoa isommaksi hartioiden kasvun takia :D

Kyllä se hera+malto setti on varmaan paras. En näkis tuota dextroa mitenkään välttämättömänä. Erikseen ostaisin heran ja malton ihan käytännös syistä, eli kun sitä heraa on helppo käyttää sellaisenaan proteiinilisänä ja sitten taas malton määrää palkkarissa dieetillä jotkut tykkää vähän vähentää ja tuossa massblastissa taitaa olla aika paljon hiilaria suhteessa proteiinin määrään.

Joo tähän mä nyt ennen sun vastausta olinkin päätynyt jo. Mass Blastia sitten naamariin hintansa vuoksi, kun on kiristelyt ohi ja uudet kuviot. Kiitoksia mielipiteestä!

Onko aamupalaksi tämmöinen setti hyvä?

2 palaa ruisnepparia siihen päälle juustoa.
noin 100g rahkaa
vähintään 0.5l vettä.

ja jos tämä ei riitä niin lautasellinen eloveena puuroa.

Back
Ylös Bottom