Tietääkö ketään hyvää (ja ilmaista) raintoainetaulukkoa netissä? Siis semmoista mistä selviäisi ruokatarvikkeiden ravintoarvot.
Mun ongelma kun on se, että kaupassa ei koskaan jaksa alkaa tiiraamaan noita elintarvikeiden ravintoarvoja ja sen seurauksena sitä helposti ostaa "vääriä" tuotteita. Olis luultavasti (tai ehkä) helpompaa jos tuon ostoslistan voisi suunnitellaa kauppaa varten etukäteen siten että kotona katsois kuinka paljon rasvaa, hiilareita ja proteiineja kussakin tuotteessa on.
Mä tiedän että Finelillä (
http://www.fineli.fi/) on aika hyvä tietokanta, mutta sen ongelma on siinä, että tieto ei ole tuotemerkeittäin. (eli minua ei kiinnosta paljon "ruisleipä, perinteinen" sisältää hiilareita, vaan mua kiinnostaa paljon Oululaisen ruispaloissa kutakin ravintoainetta on. )
Vaimo liittyi joskus painonvartijoihin, ja niillä oli sellainen romppu mistä tuota tietoa löytyi... mutta sekin romppu on kadonnut vuosien saatossa.
Jos tuommoinen palvelu jostain löytyy, niin voisiko joku postata linkin?
Toisaalta, jos tuommoista ei ole, niin löytyisikö täältä porukkaa jota tuo tieto kiinnostaa?
Entä löytyisikö innostusta lisätä ravintoainetietoja (talkoohengessä)?
Aattelin, että jos tuommoista ei ole, ja talkoolaisia löytyisi niin tuommoisen voisi pistää pystyyn muutaman päivän/viikon vaivalla.