Jaa-a, tosta vois koitella tuota:Et viitsisi Huppe laittaa "aidon" Phad Thain reseptiä tänne, niin saan laitettua mun resptivarastoon tämän toisen reseptin rinnalle?
http://www.globalgourmet.com/destinations/thailand/padthai.html
En tiedä miksi tuossa on korianteria mukana... voi sen jättää poiskin... tuo jonka olin kuvannut on kyllä paras Pad Thai mitä olen koskaan syönyt, se keittiö löytyy kadulta tietenkin ja Petchaburi-tieltä aika läheltä Pantip Plazaa sitä vastapäätä Burger Kingiltä kävellessä noin 100-200m Ratchathewi-BTS-asemalle.
Noissa thaikaupan padthai-kastikepurkeissakin on joskus ihan hyviä reseptejä mukana. Se mössö on kaiketi juuri jotain tamarind-pohjaista mustaa mössöä. Niitäkin on hyviä ja huonoja.
Thaimaalaiseen keittiöön kun tutustuu niin tässäpä on 4 ehkä tärkeintä ainesosaa joista syntyy kymmeniä ja jopa satoja eri ruokia:
Kannattaa olla tarkkana että saa juuri noita purkkeja, ei vastaavaa, ei sen näköistä, vaan juuri noita. Muutenkin nuo Supermarketin aasiahyllyt kannattaa kiertää kaukaa, niistä ei kannata ostaa itse asiassa koskaan yhtään mitään.
Thaimaalaiseen kauppaan mars ja tästä lappu mukaan jossa nuo ovat thaimaaksi:
Puolen vuoden aikana tuli syötyä meidän talon alakerran katukeittiössä varmasti yli 100 kertaa ja periaatteessa käyttivät vain noita mausteina + yrttejä, sokeria ja msg:tä. Tuossa oli 3 ruokaa 100 batia (=2 euroa). Yksi ruoka riitti täyttämään aikuisen ihmisen vatsan
Yksi parhaista keittiöistä koko Thaimaassa ja ellei koko Maailmassa.