Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Voisko joku kertoo pari vatsalihasliiket mitä voi ihan kotona tehdä.
>>ikä 12, pituus 173cm ja painoa 56kg

Oon painoi jo vähän nostellu ala-asteelta asti ja nyt haluis vähän
noit vatsalihaksia esille :) Kiitos!

Edit: Siis voisko joku jonkun perusohjelman tehä mulle noille vatsalihaksille siis. :D

Voisko joku kertoo pari vatsalihasliiket mitä voi ihan kotona tehdä.
>>ikä 12, pituus 173cm ja painoa 56kg

Oon painoi jo vähän nostellu ala-asteelta asti ja nyt haluis vähän
noit vatsalihaksia esille :) Kiitos!

Ihan perus istumaannousut, erillaiset jalannostot yms.

Edit:

Istumaannousut 3*15
Jalannostot 3*15
Pilates 100

Pari kertaa viikkoon.

Pari linkkiä:

http://www.youtube.com/watch?v=qgXF_vNgvcQ
http://www.youtube.com/watch?v=zm_Nfts7DN4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=l4BMt2ebb0Y&feature=related

Ok noilla pääsen kyl alkuun, kauan muuten menee suurinpiirtein et tulokset alkaa näkyä ?
Siis ku ei mul tota rasvaa kummiskaan paljon ole.

Ok noilla pääsen kyl alkuun, kauan muuten menee suurinpiirtein et tulokset alkaa näkyä ?
Siis ku ei mul tota rasvaa kummiskaan paljon ole.

Kuukaus, kaks, kolme, vuos, kolme vuotta. Ei voi kukaan sanoa. Joku saa parissa kuukaudessa, toinen ei saa ikinä. Riippuu geneistä. Ja oikeet geenit on heleeppo saada; pitää valita a) oikeet vanhemmat b) oikeet isovanhemmat.

En jaksa kaivaa sitä T-Nationin artikkelia jossa käsiteltiin näitä perusliikkeiden tulostasoa toisiinsa nähden, mutta muistaakseni siinä jutussa oli pointtina se, että artikkelin kirjoittajan näkemys hyvästä kunnosta oli sellainen, että penkistä pitäisi nousta vähintään 150% omasta painosta, kyykky vähintään voimanostosyvyydestä 200% omasta painosta ja mave vastaavasti 250% omasta painosta.

Minun mielestäni nuo määrät on suhteessa toisiinsa aikalailla sopivat, mutta tietenkin suhteelliset tulokset riippuu hieman kropan mittasuhteistakin. Itselläni tulokset noudattelee aika lähelle noita suhdelukuja, vaikka aavistuksen posenteista olenkin jäljessä.

En jaksa kaivaa sitä T-Nationin artikkelia jossa käsiteltiin näitä perusliikkeiden tulostasoa toisiinsa nähden, mutta muistaakseni siinä jutussa oli pointtina se, että artikkelin kirjoittajan näkemys hyvästä kunnosta oli sellainen, että penkistä pitäisi nousta vähintään 150% omasta painosta, kyykky vähintään voimanostosyvyydestä 200% omasta painosta ja mave vastaavasti 250% omasta painosta.

Minun mielestäni nuo määrät on suhteessa toisiinsa aikalailla sopivat, mutta tietenkin suhteelliset tulokset riippuu hieman kropan mittasuhteistakin. Itselläni tulokset noudattelee aika lähelle noita suhdelukuja, vaikka aavistuksen posenteista olenkin jäljessä.

Ainahan kyseessä on kirjoittajan näkemys kun tuollasia prosentteja ladellaan, mutta kyse oli artikkelista jossa oli arvioitu eri liikkeiden ykkösten perusteella, että mitä muista pitäis saada. Ja listattu ne vielä niin, että käytännössä on ihan sama minkä liikkeen ykkösestä lähet asiaa arvioimaan.

En näe, että artikkelilla mitään merkitystä olisi. Kaikkihan me olemme jo lähtökohtaisesti erilaisia. Mielenkiintoinen se nyt vaan oli :) Katon jos löytäisin sen vielä.

Edit. http://www.t-nation.com/free_online...mance_bodybuilding/how_much_can_you_lift_wimp

Hieman kipua reiden lähennyksessä

n. kuukausi sitten tein reiden lähennyksellä treeniä 100kg:lla, kolmatta sarjaa olin tekemässä(3x5) kun alkoi tuntua kipua vasemmassa jalassa, lopetin heti ja jätin jalat siltä päivältä kokonaan väliin, jalka ikäänkuin naksahti.

Olen sen jälkeen tehnyt tuota samaa reiden lähennystä mutta 10-20kg pienemmillä painoilla ja vielä tuntuu kipua mutta vain sen treenin ajan ja hetken sen jälkeen. Onko tuo normaalia vai alennanko suosiolla painoa??

Montako sarjaa ja toistoa olis hyvä istumaannousuissa 3 kertaa viikossa? olisko joku tällänen 2x10-15? vai 3x20? Haluisin näkyvyyttä vatsalihaksiin!eli mikä on sit paras?

Montako sarjaa ja toistoa olis hyvä istumaannousuissa 3 kertaa viikossa? olisko joku tällänen 2x10-15? vai 3x20? Haluisin näkyvyyttä vatsalihaksiin!eli mikä on sit paras?

BF% < 10% (vähän vaihtelee kuinka alas pitää saada)
Kyykyt ja maastaveto.

Voiko lihas kuntoa nostaa mitenkään merkittävästi harrastamalla uintia? Esim. jos vaikka uisi vapaauintia 1h/kerta, 2-4 kertaa viikossa, niin olisiko sillä mitenkään mahdollista lihaksia kasvattaa? Nyt en kuitenkaan puhu mistään kunnon muskelista, mutta että sentään pientä rinnan kasvua tulisi.

Ja se vielä, että kannattaako mennä ensin uimaan 1h ja sitten salille 1h, vai kenties päin vastoin? Kumpi olisi kannattavampaa paremman lihaksen kasvun kannalta, vai onko sillä mitään väliä? Uimahallilla jossa käyn voi samalla lipulla mennä uimaan ja salille niin alkaa harrastaa molempia.

Ei uinnilla itse lihasten kasvua paljoa ole odotettavissa, lähinnä lihaskunnon paranemista. Ja parempi se on vasta jumpan jälkeen mennä sinne altaaseen lillumaan, ottaa palauttavat uinnit siihen salittelun päälle.

JT meinasi siis, että rasvaprosenttia pudottamalla saat palikat näkyviin.

en tajunnut sori :\Joo mut oon aika nuorikin viel ei mulla ylimäärästä rasvvaa oo varmaan yhtään mitään.
Mittauta rasvaprosenttis salillas missä käyt... aika varmasti siellä voi mittauttaa...
Mun salilla rasvaprosentin mittaus maksaa 5e elikkä ei kovin paljoa... tai en tiiä mut ei se musta kovin paljon ole :D

Onko parempi istumaannousut: 3-4 sarjaa 20 toistoo tai niin paljon kun pystyt Vai TÄMÄ:Istumaannousut 3x10 2-3sarjaa Haluun Näkyvyyttä että tulis päkkii näkyviin eli kumpi vaihtoehto?

Back
Ylös Bottom