Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Terve! Millä pystys korvaamaan SJMV:n?? Oon koittanu nyt tässä tekniikkaa opetella vaan ei tuu mitään.onko mitään liikettä jolla vois korvata.

Sitkeästi opettelemaan tekniikkaa. Ei sitä ole mahdotonta löytää, eikä kannata heti luovuttaa ja vaihtaa muuhun, jos ei sitä saa suoraannytheti toimimaan. Maastaveto käy samoihin paikkoihin ja kaikki mahdolliset koukistukset käy takareisiin myös, mutta antaa erilaista rasitusta kuin SJMV. Jos näet salillasi jonkun tekevän liikettä, niin kannattaa nykästä hihasta ja kysyä oikeata suoritustapaa.

Terve! Millä pystys korvaamaan SJMV:n?? Oon koittanu nyt tässä tekniikkaa opetella vaan ei tuu mitään.onko mitään liikettä jolla vois korvata.
Itse vaihdoin liikkeen GHR:n kun halusin hieman vähentää alaselkään tulevaa rasitusta.

Mikä siinä SJMV:n tekniikassa sitten kusee?
Tässä pari vinkkiä mitä itse huomasin kun liikettä aikoinaan tein:
-Liikettä tehdessä kannattaa pistää jalkaterät lähes yhteen.
-Tarkastella että ei vedä liikaa selkävetona vaan koittaa keskittää juuri tuonne takareisiin rasitusta.
-No ne egopainot tulee valittua monella varmasti kun maastavedossa kuitenkin liikkuu niin eriraudat. Huomautuksena vaikka nyt se että kun itse vetelin kyseistä liikettä en väitä etten olisi pystynyt tekemään 10-20kg suuremmilla raudoilla mutta rasitus meni silloin jonnekin ihan muualle kuin takareisiin joten tein pienemmillä.

Weider-Power: Kokeile myös hyvää huomenta liikettä. Sitä olen itse tehnyt nyt taas vaihtelun vuoks takareisille. Mutta siinäkin on tekniikan opettelu erittäin tärkeää muuten saattaa mennä selkä paskaks jos keskikroppa pettää kesken liikkeen.. Laita tankoon vaan tarpeeksi pienet painot aloitukseksi ja panosta tekniikkaan..

Kerro sun suoritustekniikka niin hyvin kun osaat niin katotaan missä kohtia homma kusee.

Mutta pointteina:
-tangon tulee kulkea koko aika jaloissa kiinni, alusta loppuun.
-jalkojen leveys määrittyy sillä mitä haluat liikkeeltä.
-älä päästä kiekkoja kolahtamaan lattiaan niin että jännitys häviää kokonaan.
-älä hengitä sisään alasmennessä, vaan ylhäällä.
-jos käytät vyötä, laita se todella ylös

Tossa pari pointtia jotka voi jeesta jotain..

Tuleeko penkkipunnerruksessa rinta enemmän mukaan siinä alkuvaiheessa vai loppuvaiheessa?

E: Yritän tässä selvittää onko mulla rinta vai ojentajat se heikompi lenkki penkissä...

Miten tuo on käytännössä mahdollista, jos pitää jalat suorina?

Ei siinä pidetäkkään: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=40912
Nimi vähän harhaan johtava:)

e:niin eli polvia koukistetaan ja työnnetään sitä arsea taakse niin perkeleesti.sit ku venytys tuntuu takareisissä niin noustaan.itse tein myös aluksi jalat suorina mutta huomattavasti paremman tuntuman saa kun koukistaa ja työntää berberii reilusti taakse!

Toi on itseasiassa romanian deadlift. Suorinjaloin maastaveto nimensä mukaan vedetään suorinjaloin. Ite vedin viimeks vielä 7cm boxilta yli 200 sarjaa eikä mitään ongelmia pitää tankoa kiinni jaloissa. Toki PIENI koukku voi olla jos ei liikkuvuus riitä tai tuntuu että venyttää vaan hermoja taipeissa.

Toi on itseasiassa romanian deadlift. Suorinjaloin maastaveto nimensä mukaan vedetään suorinjaloin. Ite vedin viimeks vielä 7cm boxilta yli 200 sarjaa eikä mitään ongelmia pitää tankoa kiinni jaloissa. Toki PIENI koukku voi olla jos ei liikkuvuus riitä tai tuntuu että venyttää vaan hermoja taipeissa.

siinä tapauksessa sanon, että en enää ikinä tee sjmv...kakka liike, ei läheskään niin paljoa saanu tuntumaa:) tästä lähtien vain romanian deadliftiä mulle...toimii!

siinä tapauksessa sanon, että en enää ikinä tee sjmv...kakka liike, ei läheskään niin paljoa saanu tuntumaa:) tästä lähtien vain romanian deadliftiä mulle...toimii!

Kyl sjmv toimii ku osaa tehä oikein.. Se IMO parempi liike yksinkertasesti koska pitempi liikerata ja kovempi venytys.

kuinka tärkeä osa venyttely on lihaksen kasvatuksessa? Jos venyttelee satunnaisesti ja muutenkin vähän huonosti, niin hidastaako se kehitystä miten paljon?
Eli voiko panostamattomuus venyttelyyn pysäyttää kehityksen?

Kyl sjmv toimii ku osaa tehä oikein.. Se IMO parempi liike yksinkertasesti koska pitempi liikerata ja kovempi venytys.

kyllä se varmasti toimii...mieliä melkein niin monta kuin treenaajiakin. en kuitenkaan sanoisi, että on suurempi venytys, koska ton romanin voi kyl laskee maahan asti, mutta jos sen saa maahan asti niin sit ei työnnä perää tarpeeks taakse. sitä meinaan ei saa paljoa polvien alle vietyä niin, että venytys tuntuu siedettävältä.

niille jotka ei saa tota sjmv tuntumaan niin kannattaa ehdottomasto kokeilla tota liikettä mikä on ton linkin takana jonka laitoin pari posti sitten.

askel kyykky on myös ihan ehdoton: http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBWalkingLunge.html

kyllä se varmasti toimii...mieliä melkein niin monta kuin treenaajiakin. en kuitenkaan sanoisi, että on suurempi venytys, koska ton romanin voi kyl laskee maahan asti, mutta jos sen saa maahan asti niin sit ei työnnä perää tarpeeks taakse. sitä meinaan ei saa paljoa polvien alle vietyä niin, että venytys tuntuu siedettävältä.

niille jotka ei saa tota sjmv tuntumaan niin kannattaa ehdottomasto kokeilla tota liikettä mikä on ton linkin takana jonka laitoin pari posti sitten.

askel kyykky on myös ihan ehdoton: http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBWalkingLunge.html

Siinä on suurempi venytys. Huomattavasti suurempi, liikeradan pituudesta puhumattakaan.
Ja sit jos viet RDL:n lattiaan asti ni se ei enää oo sama liike.
askelkyykky ei oo mikään mainittava takareisien rakentaja. Etureisille ja pakaroille todella hyvä.

Ja sit jos viet RDL:n lattiaan asti ni se ei enää oo sama liike.

sitä juuri meinasin, että sitä ei saa vedettyä sinne, koska venytys tuntyy niin tappavalta jo heti polvien alapuolella. olenko nyt ymmärtäny väärin, koska itse aina ajatellut, että mitä enemmän/helpommin tuntuu venytystä, sitä suurempi venytys? kädet saan laitettua lattiaan kun jalat on suorana, muuta ei mitään toivoa, että onnistuisi edes hipaisemaan maahan jos asento on sama kuin rdl:ssa.

sitä juuri meinasin, että sitä ei saa vedettyä sinne, koska venytys tuntyy niin tappavalta jo heti polvien alapuolella. olenko nyt ymmärtäny väärin, koska itse aina ajatellut, että mitä enemmän/helpommin tuntuu venytystä, sitä suurempi venytys? kädet saan laitettua lattiaan kun jalat on suorana, muuta ei mitään toivoa, että onnistuisi edes hipaisemaan maahan jos asento on sama kuin rdl:ssa.

Jotenkin vaikea uskoa tota. Toisessa on liikerata joku 1,5m ja toisessa 30cm..
eihän sun takareidet ilman painoakaan veny paremmin jos pidät ne koukussa?
Minkälaisia rautoja liikutat siinä?

Joo no tosta SJMV:stä:

Oma suoritustekniikka on silleen et vetästään se tanko ylös vyötärön tasolle ja nyt aletaan:pidän tangon kokoajan jaloissa kiinni ja vien tangon sinne polvien kohdalle jalkoja koukistamalla(ja selkää taivuttamalla mut ei liikaa),sitten hitaasti ylös ja uudestaan.ja ylhäällä jännitetään persettä ja sit ku koukistetaan nii painetta pitäs tuntuu takareiskoissa mut ku tuntuu vaan vähän polvien yläpuolella.
Painot tällä hetkellä todellakin maltilliset(sen 40-45kg) ja maksimia en oo testannu ku kerran juuri tuon huonohkon tekniikän vuoksi.normaalia mavea mitä joskus tulee tehtyä ni sen tekniikän osaan melko hyvin.

Back
Ylös Bottom