Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Ei sen pitäisi sattua kyllä ollenkaan. Luulen että päästät ala-asennossa selän löysäksi ja lähet nostamaan uutta toistoa löysällä selällä jolloin sinne tulee aika mielenkiintoinen venytys. Toinen vaihtoehto että koko sarjan ajan sulla on väärä asento selkärangassa.
Ite pystyn helposti vetämään boxin päältä yli 200 sarjaa ilman minkäänsortin tuntoja selässä.
Ja muista, se on todella tärkeää että tanko kulkee jaloissa kiinni KOKO matkan ajan.

Huomasin tässä tänään, että vasemman käden ojentaja on todella paljon heikompi kuin oikea. Näkyy kyllä koossakin. Mutta aiemmin olen tehnyt dippiä, rankalaista, käyttänyt taljaa, mutta näköjään teen sen enemmän oikean ojentajan avulla ja vasen vaan kulkee mukana. Nyt ei ole mahdollista enää tehdä dippiä, koska dippiteline poistettiin salilta :o(
Miten nuo ojentajat saisi parhaiten treenattua voimien puolesta lähemmäksi toisiaan?
Yritin tehdä istualtaan käsipainoilla "ranskalaista", mutta aika holtitonta menoa vasemalla kädellä :o) Toinen vaihtoehto olisi käyttää ylätaljaa yhdellä kädellä kerrallaan. Miten te olette treenanneet ojentajia, jos teillä on ollut voimat epätasapainossa ojentajien suhteen?

Kannattaa yrittää vaan painottaa mahollisimman paljon sitä heikompaa puolta.
Ja yks ihan hyvä kikka esim kp-ranskalaisessa on laittaa se heikompi käsi alapuolelle jolloin sen työmatka pitenee ja venytys suurenee. Ei paljoa, mut kaikki on kotiinpäin.

^ jos toi epätasapaino noissa ojentajissa kauheasti häiritsee niin tuo ranskis kässäreillä on hyvä.
teet ensin heikommalla kädellä tietyn määrän ja sitten vahvemmalla saman verran, ei enempää vaikka
jaksais.
mutta jos ero on niin pieni, että se ei mitään punnerrusliikkeitä häiritse niin itse antaisin mennä
entiseen malliin.

Joo, toi käsipaino ranskalainen kahdella kädellä on hyvä liike ja olen tehnyt sitä viime aikoina. Mutta taitaa noi käsipaino nousta enemmän oikean käden avulla kuin vasemmalla :o( oon kyllä yrittänyt passailla oikealla. Koitin tänään yhdellä kädellä ja käsipainolla ja silloin tuo hirvittävä ero selvisikin :o) No pitää jatkaa samalla tavalla ja aloittaa raaasti vasemman käden ehdoilla. Tosin kun oikealla pystyy tekeen yli 20 ja vasemmalla vaivaset 10 on pikkuisen turhauttavaa jättää oikea kymmeneen.

Onhan ne kireet. Pitäisi venytellä seinää vasten kämmenet seinässä ja olkapäät solmussa, jotta sais kireydet pois. vaan eipä sitä "5 minuuttia" tunnu löytyvän. Luulen, että osa syy on se, että vasen on aivan holtiton voiman puutteesta, mikä taas vaikuttaa suoritukseen ja mikä taas vähentää toistoja. Kiertäjäkalvosin liikkeitä teen kokoajan, kun etuolkapäät ovat ollet huonossa hapessa viime aikoina. Vanhaa vaivaa. No katselen tämän syksyn ja yritän hinkata noita yhden käden liikkeitä. Jos ottaisi taljassa alaspunnerusta myös toisena vaihtoehtona. Kumpi on muuten parempi ojentajan kannalta, kämmen ylöspäin vai alaspäin?
Vai kannattaako vaihdella?

en usko et noin iso voimanpuute/ero on pelkästään kireydestä kiinni.
Ojentajaa pystyt treenaamaan isommilla raudoilla kämmen menosuuntaanpäin :)
Toki vaihtelu virkistää. Itse tykkään sillon tällön ottaa esim. yhen pumppisarjan semmosella välimallin otteella.

Eip kestä, ilo jos voin auttaa :)
Kannatta tässäkin tapauksessa sanoa lekurille että tarkistaa yläselästä kiinnityskohtia.
Yllättävän moni ongelma lähtee sieltä.

kun on bulkilla siis "lihottamassa" niin voiko syödä esim munkkeja? vai pitääkö syödä sitä bodari ruokaa mutta vaan enemmän?

Periaatteessa pelkkää bodyruokaa, mutta kyllä nyt silloin tällöin voi munkin ottaa.
Mieluummin bulkilla kuin dieetillä.

Mieluiten kuitenkin puhdasta bodysafkaa kaikki syömiset.

Mieluiten kyllä iha puhdasta ruokaa, mutta kyllä itellä se bulkki on enemmän ''see-food-eat-that''-dietti.
Kaikki ruoka minkä näkee, syyään poies.

Mikä voisi mennä pieleen, kun vinopenkki tuntuu lähinnä latseissa tai jossain siellä alueella eikä rinnassa ollenkaan. Muut rintaliikkeet kyllä saan hyvin tuntumaan rinnassa. Penkin kulma ei ole jyrkkä eli ei pitäisi ainakaan siitä johtua.

Back
Ylös Bottom