Ärsyttävät asiat liikenteessä

Toivottavasti pointfiveo tajuaa aikaisemmin kuin kaverini. Sulla ei välttämättä käy yhtä hyvä tsäkä. Tai huonoin mahdollinen tilanne niin se kenen konttiin päätät riemupirssisi parkkeerata loukkaantuu.
Kerro toki, missä kohtaa sanoin harrastavani tätä tänäpäivänä?

Tiedän kokemuksesta, että motarinopeuksissa autonpituisella välillä on mahdollista ja ehtii jarruttamaan, kun edellä ajava laskee vauhtinsa äkkijarrutuksella kuuteenkymppiin. Autoilussa kun 0,5 sekuntiakin on pitkä aika.

En tiedä, mikä moodi päällä muut ajavat, mutta itselläni on tapana olla kaasujalka käytännössä puoliks valmiina jarrulla, jos edellä ajavaan on lyhyt välimatka. Räplään niitä stereoita sitten myöhemmin.

Toki, onhan se asenne ihan päin vittua, kun en jää kiltisti odottelemaan, että V70-kuski siirtyisi Oikealle kaistalle tien ollessa täysin tyhjä kilometri eteenpäin.

Tuosta tein johtopäätökseni. Pahoittelen jos olin väärässä ja hienoahan se on jos ei tapoihin kuulu :thumbs: Noita vaan keiden tapoihin kuuluu, löytyy surullisen paljon. Itsekkin kun tunnen tosiaan pari. Tokihan tuo syö kun joku jää eteen hieromaan jos sinne hitaidenkin kaistalle pääsee, mutta vähän pitkää ja tööttää vaikka niin kyllä ne yleensä lähtee siitä veke :D

Joka aamu näitä perseessä roikkujia löytyy, yleensä audeja tai jotain maastureita. Nyt kun alkaa tota paskaa tieltä löytymään niin on mukava koukkaa pientareen läheltä kunnon hiekat perässä roikkujan konepellille, kummasti löytyy se turvaväli :) Ja ei, en aja alinopeutta minkä takia mun perseessä pitäis roikkua, tuntuu toi auto vaan provosoivan keski-ikäisiä pukumiehiä vähä liikaa.
Mäkin varaan aina roskapusseja apumiehen paikalle, jotta voin sitten motarilla viskellä niitä ikkunasta viissatasten Bemareiden tuulilasiin, jotka jyrsii mun puskurii.

Ehkä sä vaan otat kaiken niin henkilökohtaisesti? Jotkut oikeasti ovat vaan niin nuijia, etteivät edes ajattele mitään ajaessaan jonkun perseessä, eli tuskin ovat aina kateellisia tai haluavat näpäyttää sun Herbie:tä.

Katso viestini edit. Edelleen tällaisen tilanteen olen todistanut. Ei ole mitään motivaatiota kusettaa. Ja ei, tämä ei ole mikään harrastukseni. Totesin vain tämän pahimman läheltä piti -tilanteeni koskaan.

Edit: Tein tuossa pikaisesti netissä reaktioaikatestin jalallani asettaen hiiren lattialle: 0,15 ensimmäisellä.

Eli siis ihan tosissaan väität kun joku on kerran polkaissut jarrua( sun edellä että kykenet pysäyttään auton motarinopeuksissa edellä ajavan ollessa n.5 metrin päässä ja kun se edellä ajava vetäisee iha OIKEASTI liinat kiinni?

Ite ajoin tossa viime talvena sellasen kolarin et toinen ajoneuvo käänty vajaan 100m päästä suoraan eteen kun ite ajoin about. 90km/h ja voin sanoa ettei siinä paljoa kerenyt tekemään(auton mitan verran kerkesin väistää oikealle ja reilu 10m jarruttaa, ja jarrutus siis mitattu siitä kun renkaat lukkiutui). Ja tässä minun pelastus oli siis se ettei takana tuleva auto ajanut peräkontissa kiinni vaan ajoi reippaalla turvavälillä ja ehti väistää penkan puolelle. Ja tässä on syy siihen miksi teen aina kun auto ajaa niin perseessä ettei tahdo valoja enää nähdä silleen että pikkuhiljaa pudotan nopeutta vaikka 5km/h kerrallaan että pääsee edelle jos kiinnostusta on ja tätä jatkan vaikka pysähdyksiin asti jos ei tajua edelle mennä.

En tiedä onko liikenteessä, mutta eilen vitutti. Katselin telkkaria klo 23.30 omakotitalossa 250mm lämpöeristeiden ja triplaikkunoiden takana. Parin sadan metrin päässä joku jamppa alkoi testaamaan auton supparia. Prkl ikkunat melkein heilui meillä. Jump jump jump. Välillä piti taukoa. Vaihtoi piisiä. Varmaan sääti vähän equa ja soitti kavereilleen että nyt kuulostaa mahtavalta. Sitten taas jump jump jump.

Olen nähnyt saman jampan ennenkin. Ajelee tuossa punaisella paskallaan. Lippis päässä. Aina yksin ja sterkat ihan täysillä. Jump jump jump. Varmaan tulee verta korvista auton sisällä. Mitä vittua se saa siitä että istuu yksin korpitiellä autossa ja luukuttaa paskaa täysillä. Kuuntelisi edes metallia.

En käsitä ihmisiä jotka ajaa vasenta kaistaa moottoritiellä aamuruuhkassa, vaikka oikea kaista on täysin tyhjä.

Eihän se silloin mikään ruuhka ole :D No nusnus. Itse en yleensä vaihtele aamulla kaistaa, koska liittymistä tulee autoja kuitenkin ja kaistan vaihto tulisi silloin eteen. Ja oikealta kaistalta on hyvin vaikea päästä asiallisesti takaisin vasemmalle. Vilkun käytöllä varmistaa että välit ajetaan kiinni, ja et ole tervetullut. Helpompi siis ajella vaan siellä vasemmalla. Tosin ajelen yleensä sellaista nopeutta, että keskinopeus on korkeampi kuin oikealla kaistalla. Hieman yli nopeusrajoituksen siis. Nykyään mua ei enää jaksa edes kiinnostaa jos jollain siellä takana on kiire. Miksi stressaisin, kun ei muitakaan tunnu kiinnostavan antaa tietä jos laitan vaikka sen vilkun päälle. Seura tekee kaltaisekseen, valitettavasti. Yksi mulkku lisää liikenteessä ketään enää haittaa.

Tällainen juttu että kun joudutaan liittämään kaksi samansuuntaista kaistaa esim tietyön vuoksi yhteen kuten nyt Pirkkahallin viereisellä moottoritien työmaalla. Ideaalitilannehan tuossa on aamuruuhkassa vetoketjusysteemi eli autot tulevat lomittain vuoronperään samalle kaistalle, mutta mikä vittu siinä on kun antaa yhdelle tilaa niin siihen samaan väliin änkeää väkisin yksi tai kaksi lisää? Siis väkisiin oikein hivuttautuu ja änkeää? Annan tilaa tasan niin monelle kuin mahtuu mutten itse kyllä saatana pysähdy vaikka kuinka änkeäisivät. Odottakoot seuraavaa väliä.

Mikäs niissä sumuvaloissa niin häiritsee? Tässäkin ketjussa niistä ollut puhetta. Oikein suunnattuina eivät häikäise vastaantulijoita, joten miten ne joitakin häiritsee niin kovasti?

Mikäs niissä sumuvaloissa niin häiritsee? Tässäkin ketjussa niistä ollut puhetta. Oikein suunnattuina eivät häikäise vastaantulijoita, joten miten ne joitakin häiritsee niin kovasti?

En tiä onko oikein vai väärin suunnattu mutta mua ainakin häikäisee ihan helvetisti,
varsinkin pimeällä märällä tien pinnalla.

Parkkeeratessa ahtaissa paikoissa sumarit on kivat, itse monasti ne laitan päälle illalla kun parkkiin menen, muutoin en ymmärrä koko valojen funktiota. Milloin niitä pitäisi pitää ja miten niistä on hyötyä sen enempää sumussa kuin normikelissä? Tai no pimeällä ajaessa ne valaisee mukavasti myös tienreunaa, vaikka mitäpä iloa siitä on.

En tiä onko oikein vai väärin suunnattu mutta mua ainakin häikäisee ihan helvetisti,
varsinkin pimeällä märällä tien pinnalla.

Ok. Lähinnä kyselin, kun tähän päivään mennessä en ole kertaakaan nähnyt sumuvaloja, jotka olisi häikäissyt. Tosin olen vasta 25v, joten en kauheasti ole ehtinyt tietä kuluttamaan. On tullut vastaan myös noita Xsenon sumuvaloilla varustettuja, mutta eipä nekää mitään ole haitannut.

Ok. Lähinnä kyselin, kun tähän päivään mennessä en ole kertaakaan nähnyt sumuvaloja, jotka olisi häikäissyt. Tosin olen vasta 25v, joten en kauheasti ole ehtinyt tietä kuluttamaan. On tullut vastaan myös noita Xsenon sumuvaloilla varustettuja, mutta eipä nekää mitään ole haitannut.
Meissä ihmisissäkin on eroja. Toisilla on valoherkemmät silmät kuin toisilla. Toista voi vastaantulevan auton lyhyet valot jo häikäistä pahasti, ja toinen voi katsoa vaikka suoraan valoihin, eikä haittaa yhtään. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään, ja ensimmäiseen ryhmään kuuluviakin olen nähnyt.

Parkkeeratessa ahtaissa paikoissa sumarit on kivat, itse monasti ne laitan päälle illalla kun parkkiin menen, muutoin en ymmärrä koko valojen funktiota. Milloin niitä pitäisi pitää ja miten niistä on hyötyä sen enempää sumussa kuin normikelissä? Tai no pimeällä ajaessa ne valaisee mukavasti myös tienreunaa, vaikka mitäpä iloa siitä on.
Ei niistä saada yhtään mitään hyötyä sen takia, koska lainsäädäntö EU:ssa estää niiden säätämisen siten, että ne näyttäis oikein sumussa. Sumuvalot pitää lain mukaan säätää niin alas, että ne valaisee vain sen lähimaaston siitä auton edestä, eikä niillä todellakaan ole mitään virkaa normaaleissa ajonopeuksissa. Valot kyllä toimis hienosti jos ne sais säätää näyttämään kauemmas.

Syyttäjä tyytynee rattijuopon yliajotuomioon
Iltalehti 14.10.2008 16:28
Syyttäjä ei aio valittaa viimekesäisestä yliajosta Hyvinkäällä annetusta tuomiosta.

Rattijuopon yliajossa kuoli suojatietä ylittänyt 17-vuotias tyttö.

Hyvinkään käräjäoikeus tuomitsi 30-vuotiaan Jarno Samuli Vuohensalon kahdeksi vuodeksi vankeuteen. Tuomio tuli muun muassa törkeästä kuolemantuottamuksesta, törkeästä rattijuopumuksesta ja törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

Vuohensalo ajoi tytön ylitse Hyvinkään keskustassa kesäkuussa ja pakeni paikalta. Tyttö kuoli myöhemmin sairaalassa. Yliajajalla on aiempiakin tuomioita rattijuopumuksesta.

Kihlakunnansyyttäjä Jorma Musto sanoi tiistaina, ettei aio valittaa tuomiosta, jos tuomittukin tyytyy siihen.

Tollaset uutiset pikkutuomiosta pistää kyllä väkisin ärsyttämään.

Vankeuteen?
Siis ehdolliseen vai ehdottomaan? Noissa uutisissa tykätään ilmoittaa kaikki aina vankeutena antaen ymmärtää että se on ehdotonta joka kerta. Ja jos tuo on ehdotonta niin yllättävän rankan tuomion sai, ottaen huomioon missä ollaan.

Ei niistä saada yhtään mitään hyötyä sen takia, koska lainsäädäntö EU:ssa estää niiden säätämisen siten, että ne näyttäis oikein sumussa. Sumuvalot pitää lain mukaan säätää niin alas, että ne valaisee vain sen lähimaaston siitä auton edestä, eikä niillä todellakaan ole mitään virkaa normaaleissa ajonopeuksissa. Valot kyllä toimis hienosti jos ne sais säätää näyttämään kauemmas.
Talvella jos saataa reilusti lunta niin rekat nostavat saatanallisen pöllyn ja silloin kaipailee sumareita. Näkee paremmin tienreunan ja on jaku haju ajetaanko omalla kaistalla.

Niitä ei pidä käyttää kuin esimerkiksi pahassa sumussa(sumuvalot). Ei niitä edes saa pitää aina päällä ja lisäksi se on todella tyhmän näköistä.

Pelkästään vanhoissa autoissa saa olla lisälyhyet ja jos pitää aina sumuvaloja päällä niin kysehän on samasta asiasta.

Back
Ylös Bottom