Ärsyttävät asiat liikenteessä

Joo, mä puhunkin siitä reaktioajasta. Vaikka olisit pelkästään keskittynyt tuijottamaan sen edellä ajavan takavaloja, niin sulla menee ehkä n. 0,25-0,5 sekuntia ennen kuin tajuat edes tehdä mitään. Edellä ajavalla sen reaktioaika on jo kulunut siinä vaiheessa kun näet ne jarruvalot. Äkkijarrutus tarkoittaa ainakin mulle sitä, että sen auton nopeutta koetetaan tiputtaa mahdollisimman nopeasti.
Aika hyvät reaktiot saa olla jos tuollaisessa nopeudessa pystyy tositilanteessa toimimaan. Jos ajetaan normaalisti, niin reaktioaika on n. 1s. Reaktioajan saa kyllä putoamaan johonkin tuohon 0,25 tuntumaan jos tietää, että reaktioaikaa mitataan tai ajaa juurikin kieli keskellä suuta, jos tiedostaa itse ajavansa liian lähellä. Saa kyllä olla aika guido jos 0,15s:ssa tajuaa esteen tiellä ja siirtää jalan kaasulta jarrulle ihan normaalissa ajossa.

Lisätään nyt vielä, että itseäni vituttaa suunnattomasti nämä arjen antisankarit, jotka tietävät, että autokouluauton perässä ei voi missään tapauksessa ajaa. Välillä auton on päästävä ohi pihan kautta, välillä vain keltaisella viivalla tai jotain vastaavaa. Kaiken kunkkuja on nää rekkakuskin, jotka ajaa aivan kiinni takapuskurissa. Jos tavallisella ihmisellä on normaaliajossa reaktioaika 1s, niin paineilmajarruissa paineiden nosto kestää 0,5s vielä jarrupolkimen painamisesta, joten en oikein voi ymmärtää sitä teoriaa roikkua perässä. Vielä kun yhdistelmä painaa täytenä sen 70t, niin ei paljoa pysähdy se laitos. Ja ei, en ole se nönnöilevä oppilas vaan pyrin ajamaan joutuisasti enkä aja yleensä alinopeutta.

E: 0,15s otettu pointfiveon testistä

Ettei nyt tässäkin väännössä ole kyse arviointivirheestä? Nimittäin auton mittainen väli moottoritiellä edelläajavaan on niin vähän, ettei kukaan ole niin kajahtanut, että pitää tollasta väliä. Noissa nopeuksissa kun se väli näyttääkin jo todellista pienemmältä. Saattaa nimittäin todellinen väli olla hyvinkin 15m, ja väitetään, että auton mittainen väli oli.

Siitä nimittäin olen ihan varma, että vaikka olisit spider-man, et viiden metrin turvavälillä ehdi edes jalkaa siirtää jarrupolkimelle, jos edessä oleva lyö liinat kiinni.

Tiedän kokemuksesta, että motarinopeuksissa autonpituisella välillä on mahdollista ja ehtii jarruttamaan, kun edellä ajava laskee vauhtinsa äkkijarrutuksella kuuteenkymppiin. Autoilussa kun 0,5 sekuntiakin on pitkä aika. ;)

En tiedä, mikä moodi päällä muut ajavat, mutta itselläni on tapana olla kaasujalka käytännössä puoliks valmiina jarrulla, jos edellä ajavaan on lyhyt välimatka. Räplään niitä stereoita sitten myöhemmin. ;)
Olen sanaton tyhmyyden edessä.

En tiedä mistä mulla tulee näitä väkivaltaisia tuntemuksia toisinaan.

Joka aamu näitä perseessä roikkujia löytyy, yleensä audeja tai jotain maastureita. Nyt kun alkaa tota paskaa tieltä löytymään niin on mukava koukkaa pientareen läheltä kunnon hiekat perässä roikkujan konepellille, kummasti löytyy se turvaväli :) Ja ei, en aja alinopeutta minkä takia mun perseessä pitäis roikkua, tuntuu toi auto vaan provosoivan keski-ikäisiä pukumiehiä vähä liikaa.

Joka aamu näitä perseessä roikkujia löytyy, yleensä audeja tai jotain maastureita. Nyt kun alkaa tota paskaa tieltä löytymään niin on mukava koukkaa pientareen läheltä kunnon hiekat perässä roikkujan konepellille, kummasti löytyy se turvaväli :) Ja ei, en aja alinopeutta minkä takia mun perseessä pitäis roikkua, tuntuu toi auto vaan provosoivan keski-ikäisiä pukumiehiä vähä liikaa.
Ai siis ST Fiesta? :D Joku lähestyy autoasi vähän liikaa, ilman että on vielä vahingoittanut sinua mitenkään ja päätät tuhota tämän auton maalipinnan?

Ai siis ST Fiesta? :D Joku lähestyy autoasi vähän liikaa, ilman että on vielä vahingoittanut sinua mitenkään ja päätät tuhota tämän auton maalipinnan?

Mun mielestä ihan oikein jos toinen ajaa niin lähellä että taustapeilistä näkyy vaan ison jenkkimaasturin valot tai audin merkki? Tai onko mitään oikeesti järkevää syytä ajaa niin lähellä, muutakun se että on täysi mulkku?

Ja joo, oon huomannu että valitettavasti ihmiset provosoituu vähän turhaan tollasestakin autosta (vaikka on ihan perus auto siinä missä muutkin, sattuu vaan menemään valkoset kiitoradat yli)

Ja jos menee keula kiveniskuille, ni ei se mitään. Oon automaalari ja voin sit maalaa hyvään hintaa firiksenä sen auton :D

Vituttaako, että muut ajavat auton kokoisilla autoilla ja sulla on tuo vauhtiraitainen pikkukirppu?

Mutta joo, onhan ne pärässä roikkujat vittumaisia tapauksia. Niistä pääsee kuitenkin aika hyvin eroon kun vaan tiputtaa vähän vauhtia ja sitten nostaa sen normaaliin hetken päästä, kyllä sen nopeasti hiffaa. Tollanen vitun nokittelu liikenteessä nyt on ihan perseestä, että ajetaan pientareen kautta tai ruvetaan ohituksissa vittuilemaan.

Vituttaako, että muut ajavat auton kokoisilla autoilla ja sulla on tuo vauhtiraitainen pikkukirppu?

Mutta joo, onhan ne pärässä roikkujat vittumaisia tapauksia. Niistä pääsee kuitenkin aika hyvin eroon kun vaan tiputtaa vähän vauhtia ja sitten nostaa sen normaaliin hetken päästä, kyllä sen nopeasti hiffaa. Tollanen vitun nokittelu liikenteessä nyt on ihan perseestä, että ajetaan pientareen kautta tai ruvetaan ohituksissa vittuilemaan.

Öö, ei vituta? Miks ihmeessä vituttais? Sen myönnän että vituttais jos joutusin tekemään äkkijarrutuksen ja 2500kg painava maasturi tulee konttiin, koska todennäköisesti sillon mulle kävis aika pahasti.

Tollanen vitun nokittelu liikenteessä nyt on ihan perseestä, että ajetaan pientareen kautta tai ruvetaan ohituksissa vittuilemaan.
Yhdyn. Jos joku on tyhmä ja ajaa perseessä, niin tarviiko sitä alkaa aiheuttaa lisävaaraa kaikennäkösellä jäynällä, mistä äkkijarrutus on ehkä järjettömin ja vaarallisin.

Yhdyn. Jos joku on tyhmä ja ajaa perseessä, niin tarviiko sitä alkaa aiheuttaa lisävaaraa kaikennäkösellä jäynällä, mistä äkkijarrutus on ehkä järjettömin ja vaarallisin.
Allekirjoitan kanssa. Ihmisiä on liikenteessä moneen junaan ja toisilla on kiire, mutta toisilla ei. Perässä ajaminen on kyllä aika idioottimaista, mutta kyllä edelläajava vetää esiin täydellisen nollataulukortin jos lähtee tahallaan nostamaan kiviä pientareelta takana-ajavan päälle mielenosoituksena tai jarruttaa. Jos mulla on joskus vaikka 50k€ Audi tai katumaasturi (molemmat edellä mainittuja), oli se sitten velalla tai käteisellä ostettu, niin en todellakaan halua nähdä mun edellä mitään ralliautoa, joka nostaa kiviä siihen metallinhohtomaalipinnalle. Tuskin kukaan kadullakaan heittää kiviä toisen naamalle jos se kävelee sun perässä liian lähellä. Autossa on vain niin helppo näyttää omat villit tunteet, kun kohdataan ihmiset metallikorit suojana.

Ei jumalauta mitä juttua pointfiveo suoltaa :lol2:

ei vittu mikä jätkä :wtf:

Kaverikin harrasti/harrastaa tuota perseessä ajamista ja varmastikkin luotti myös hiiritesteihinsä kovasti. Lopputuloksena yhden kerran ei ollu skarppina ja auto lunariin. Onneksi ei kellekkään sattunut pahemmin kun oli hiljaset vauhdit.

Nykyään onneksi vähän kattoo. Toivottavasti pointfiveo tajuaa aikaisemmin kuin kaverini. Sulla ei välttämättä käy yhtä hyvä tsäkä. Tai huonoin mahdollinen tilanne niin se kenen konttiin päätät riemupirssisi parkkeerata loukkaantuu.

Back
Ylös Bottom