Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Nämä 3 vanhinta taloa, mihin kokelaat on perinteisesti majoitettu ovat seuraavan kaltaiset:

- 3 kahden hengen huonetta, kämpässä siis yhteensä 6. Kaikki kämpät eivät tosin tule vakituisista asukkaista täyteen, joillakin kun on kämppä toisaalla Tampereella. Käyvät sitten asuntolassa vain silloin tällöin.
- Huoneissa on sängyt, ,kirjoituspöydät, jonkinlainen hyllykkö ja kaksi kaappia. Säilytystilaa siis todella vähän.
- Kaksi wc:tä, toisessa myös suihku.
- "Keittiössä" mikro, tiskipöytä, kaappeja ja jääkaappi.

Eipä tänne juuri mitään kalustetta tarvitse tuoda, mitä nyt on noissa naisten kämpissä nähnyt peilejä yms...

Nämä 3 vanhinta taloa, mihin kokelaat on perinteisesti majoitettu ovat seuraavan kaltaiset:

- 3 kahden hengen huonetta, kämpässä siis yhteensä 6. Kaikki kämpät eivät tosin tule vakituisista asukkaista täyteen, joillakin kun on kämppä toisaalla Tampereella. Käyvät sitten asuntolassa vain silloin tällöin.
- Huoneissa on sängyt, ,kirjoituspöydät, jonkinlainen hyllykkö ja kaksi kaappia. Säilytystilaa siis todella vähän.
- Kaksi wc:tä, toisessa myös suihku.
- "Keittiössä" mikro, tiskipöytä, kaappeja ja jääkaappi.

Eipä tänne juuri mitään kalustetta tarvitse tuoda, mitä nyt on noissa naisten kämpissä nähnyt peilejä yms...

sitten on joissain kämpissä vielä mikroon liittyen Otavan tekemä Hyvää mikrosta kirja....
mm ohjeita kuinka paahtopaistia saa tehtyä mikrossa...:urjo:

noi vaatekaapit on sitten aika täynä sen jälkeen kun virkavaatteet saa siinä joskus 2. jakson
aikana... ettei sitten kannata tuoda mitään hirveitä määriä vaatteita himasta...

telkkarin jos saa tuotua niin sitten on bueno....(kaapeli verkko)

torstaina olis pääsykokeen ns "kolmas vaihe" eli lääkärintarkastus... joko tässä voi hehkutella päässeensä koulun penkille vai vieläkö tässä vaiheessa karsitaan porukkaa?

torstaina olis pääsykokeen ns "kolmas vaihe" eli lääkärintarkastus... joko tässä voi hehkutella päässeensä koulun penkille vai vieläkö tässä vaiheessa karsitaan porukkaa?

Terveystarkastuksessa on tarkoitus karsia ainoastaan terveydentilaltaan sopimattomat henkilöt pois, ei muita. Valintayksiköstä sanottiin, että jokaiselle terveystarkastukseen hyväksytylle on koulupaikka joko hakemalleen kurssille tai sitten varasijalla pääsee myöhemmin alkavalle, jos siis tarkastuksen läpäisee.
Millaisin perustein tuossa terveystarkastuksessa voidaan hylätä? Kuulemma 1-2 henkilöä vuodessa jää tähän vaiheeseen.
Luulis et jos tuntee olevansa terve eikä ole perussairauksia eikä aikaisempia terveysongelmia, niin tuskinpa mitään hirveitä ongelmia pitäisi olla lääkärin kanssa :).
Itekin käyn torstaina lääkärillä :)

Terveystarkastuksessa on tarkoitus karsia ainoastaan terveydentilaltaan sopimattomat henkilöt pois, ei muita. Valintayksiköstä sanottiin, että jokaiselle terveystarkastukseen hyväksytylle on koulupaikka joko hakemalleen kurssille tai sitten varasijalla pääsee myöhemmin alkavalle, jos siis tarkastuksen läpäisee.
Millaisin perustein tuossa terveystarkastuksessa voidaan hylätä? Kuulemma 1-2 henkilöä vuodessa jää tähän vaiheeseen.
Luulis et jos tuntee olevansa terve eikä ole perussairauksia eikä aikaisempia terveysongelmia, niin tuskinpa mitään hirveitä ongelmia pitäisi olla lääkärin kanssa :).
Itekin käyn torstaina lääkärillä :)

Minulta tsekattiin pituus, paino, näkö, kuulo ja verenpaine, sekä se lekuri paineli vatsanseudun systemaattisesti läpi. Sitten mentiin makaamaan pedille ja se taivutteli suuret nivelet läpi ja teki kaiken maailman liikkuvuusjuttuja. Ennen huumeseulaa piti selvitää kaikki lääkkeet ihan särkylääkkeistä lähtien lomakkeelle ja sitten pissittiin purkkiin. Lähtiessä doc sanoi vielä, että raksi tulee ruutuun "pidän sopivana" jos huumetesti näyttää negatiivista.

Näin se muistaakseni minulla meni.

Tässäpä pari kouluun liittyvää kysymystä..

Miten pitkiä oppitunnit ovat?

Mitä aineita koulussa opiskellaan ns. kouluaineista ja montako ov (äidinkieli, matematiikka, ruotsi..)?

Oppitunnit 45 min, välissä 10 tai 15 min. Ruokis 65 min. Päivässä 8 oppituntia.

Nopean laskemisen jälkeen arvonnan tulokset (opintoviikoissa) seuraavat, takuuseen en mene:
- Äidinkieli 3
- Ruotsi 2,5
- Englanti 1,5
- Psykologia 2,5

Heippa GatoNegro!

Kyllä, hakemassa olen, itsekin mietiskelin tuota tammikuuta taikka sitten sitä seuraavaa. Olen Varkauden suunnalta, entä itse? Vaihdellaan kuulumisia/ajatuksia tämän "projektin" suhteen, treeni-iloa sinulle!:thumbs:
Terkuin, Sohvi

Heippa GatoNegro!

Kyllä, hakemassa olen, itsekin mietiskelin tuota tammikuuta taikka sitten sitä seuraavaa. Olen Varkauden suunnalta, entä itse? Vaihdellaan kuulumisia/ajatuksia tämän "projektin" suhteen, treeni-iloa sinulle!:thumbs:
Terkuin, Sohvi
Savosta minäkin alun perin, nyt vaikutan Uudellamaalla. Oikein voittaja-fiilis nyt kun penkkipunnerrus, joka on takunnut, onnistui salilla tänään hyvin. Tuli treeneihin motivaatiota roppakaupalla lisää, kun huomasi sen tosi asian, että KOVASTI treenaamalla saa vain tuloksia aikaan. Laita vaan sinäkin Sohvi paperit sisään. Minä kävin jo haastattelussa kesällä, mutta jouduin siirtämään pääsykoeajankohtaa siihen tammikuuhun. Sainpahan lisää treenausaikaa. Tsemppiä sinne ja muillekin saman asian ääressä pakertaville!

Savosta minäkin alun perin, nyt vaikutan Uudellamaalla. Oikein voittaja-fiilis nyt kun penkkipunnerrus, joka on takunnut, onnistui salilla tänään hyvin. Tuli treeneihin motivaatiota roppakaupalla lisää, kun huomasi sen tosi asian, että KOVASTI treenaamalla saa vain tuloksia aikaan. Laita vaan sinäkin Sohvi paperit sisään. Minä kävin jo haastattelussa kesällä, mutta jouduin siirtämään pääsykoeajankohtaa siihen tammikuuhun. Sainpahan lisää treenausaikaa. Tsemppiä sinne ja muillekin saman asian ääressä pakertaville!

Onpa mukava kuulla, että olet lähtöisin savosta, minä synnyin hämeessä mutta muutin kymmenen vanhana tänne savoon ja viihtynyt olen. Minulla myös aluksi meinasi tökkiä tuo penkki mutta kyllä sitä harjoittelulla saa tuloksia aikaan. Mitenkäs nuo muut osa-alueet, juoksu, uinti? Itsellä ne eivät tuota ongelmia, enemmältikin jännitän niitä psykologisia juttuja...Täytyy ne paperit laittaa, kyllä se sen verran mieltä vaivaa. Treeni-iloa ja rapsakkaa viikonloppua!:dance:

Onpa mukava kuulla, että olet lähtöisin savosta, minä synnyin hämeessä mutta muutin kymmenen vanhana tänne savoon ja viihtynyt olen. Minulla myös aluksi meinasi tökkiä tuo penkki mutta kyllä sitä harjoittelulla saa tuloksia aikaan. Mitenkäs nuo muut osa-alueet, juoksu, uinti? Itsellä ne eivät tuota ongelmia, enemmältikin jännitän niitä psykologisia juttuja...Täytyy ne paperit laittaa, kyllä se sen verran mieltä vaivaa. Treeni-iloa ja rapsakkaa viikonloppua!:dance:
Kyllä minä jännitän enemmän sitä kuntokoetta, vaikka kuntokokeen osuutta täällä foorumillakin joskus vähätellään. Uintia ja juoksua myös treenattava kovasti. Eiköhän siitä osuudesta sitten pääse läpi. Minä olen enemmänkin tällainen "hentoinen" nainen (tai olin..nyt treenauksen ansiosta papu on kasvanut :dance:), joten tuntuu että olen joutunut todella kovasti harjoittelemaan. Onpahan tullut liikunnasta hyvä elämäntapa. Mutta se treenaamisen paljous on vahvistanut sitä, miten paljon haluan päästä kouluun! Viikonloppuja!

nyt ois purkkiin käyty pissimäss ja kaikki muut mielyttävät testit suoritettu... onneks ei tullu jännäpissaa niinku aluks pelkäsin, kun ohjeessa luki että se on valvottu tilaisuus :) ei se sitte ollukaan nii hirveää kun aluks aattelin. lekuri sano että ei esteitä kouluun pääsemiseks. ja eihän siittä kusesta VOI mitään löytyä :D

Varmuuden vuoksi

Kaikki nämäkin selviää lukemalla aiempia keskusteluja ja myös koulun nettisivuja :rock:

Ahaa, lista on sen verran pitkä ja monen vuoden takainen, etten vielä ole löytänyt etsimääni. Kysymys kuuluukin, maksaako asuntolassa asuminen mitään? Onko se siis aivan ilmaista ja mitä asuntoon kuuluu? Joutuuko hommaamaan vesi-, sähkö- ja internetsopimukset sinne vai onko kaikki on the house? Noin...

Back
Ylös Bottom