Terve!
Eli taas yksi aloittelija kyselisi kommentteja treeniohjelmaansa, jota on tehty melko tarkkaan kuukauden päivät.
Kaikissa liikkeissä olen tehnyt ensimmäiset 2 sarjaa noin 50% painolla, sitten lisännyt seuraaviin sarjoihin painoa sillä lailla sopivasti, että viimeisessä jää vain pari toistoa varastoon. Kun jossakin liikkeessä alkaa tuntua siltä, että viimeinen sarja on keventynyt, seuraavalla reenikerralla olen aina lisännyt painoa hieman. Onko tämä tyyli hyvä vai huono? Painoja on jo kuukaudessa saanut latoa hieman lisää, tosin yksi huonompi kerta on ollut, jolloin otin muutamassa liikkeessä takapakkia kun oli raskas lenkki alla edellisenä päivänä.
Jako kahteen taas perustuu siihen, mitä pystyn tekemään käsipainoin/ilman painoja kotona ja mitä menen tekemään salille.
Teen reenit yleensä ti-to-la, vuorotellen koti- ja salireenin välillä niin, että vuoroviikoin toista tulee 2krt ja toista 1krt, eli ti 1.-to 2.-la 1, seuraava ti 2.- to 1.- la 2. jne.
Eli:
1. Kotisarja
-Vatsat, rutistuksia 10*30 ja jalkojen nostoa tangolla 10*10 (tarkoitus kiinteyttää, eikä saada massaa)
-Hauiskäännöt 2*8 + 3*10
-Punnerrukset painot repussa 4*15 (minulla on jostain syystä pieni penkkikammo)
-Ranteenkäännöt 2*8 + 3*10
-Olkapäät/hartiat viparit sivulle 2*8 + 3*10 ja kohautukset 4*10
-Kulmasoutu käsipainoin 2*8 + 3*10
2. Salisarja
-Jalkaprässi/ojennuslaite 2*8 + 3*10
-Reiden lähentäjät 2*8 + 3*10
-Reiden loitontajat 2*8 + 3*10
-Reiden koukistajat/lonkan ojennuslaite 2*8 + 3*10
-Peckdeck 4*10
-"kiertovatsakone" :D 4*10
Näiden lisäksi aerobista yleensä 2 kertaa viikkoon, kesällä lenkkeilyä ja talvella sulkapalloa.
Olisi mukavaa kuulla kokeneemmilta kommentteja tästä ja kehitysehdotuksia otetaan ilolla vastaan