Ärsyttävät asiat liikenteessä

Itsekään ei tajua sitä porukkaa minkä on suorastaan pakko 30-60km/h rajoituksilla ajaa VÄHINTÄÄN se +20km/h. Kuitenkin rajoituksesta päätellen tuo on kaikista typerin paikka ajaa sitä reilua ylinopeutta. Tosiaan suurin osa samoista sankarista ajaa sitten 100km/h alueella korkeintaan satasta, mittarin mukaan vieläpä..
Eikä ruuhkautuneella tiellä kannata ohitella, vaikka ajettaisiin vain 85km/h.
Tämäkin vähän riippuu siitä minkä kukakin käsittää ruuhkaksi. Esim. jos edellä on alle 10 autoa, eikä mitään järkevää syytä hidastella (esim. ensimmäisenä peräkärry, toisena idiootti joka liimautuu sen perään eikä ohita jne. tai taajamia ole esim. 10km säteellä, huono keli jne..) niin kyllä mä lähden tuon jonon ohittelemaan pätkissä heti kun on turvallinen paikka. On nimittäin suht vittumaista ajaa jotain 400km matkaa ja todeta heti alussa että muut ajaa huvikseen sen 20-30km/h hiljempaa mitä itse tulis ajettua.

Perusvastaus taitaapi olla:
Liikenteen ääripäät, eli ne alinopeutta ajavat ja törkeää ylinopeutta ajavat/vaaralliset ohittelijat.
Myös nämä sankarit ketkä ajaa suorilla +25km/h nopeutta ja hidastavat pieniinkin mutkiin -15km/h all rajoitusken pistää veren kiehumaan.
Taajama rajoitukset on erittäin sopivat, mutta kesärajoituksia voisi nostaa 120:iin hyvillä teillä ja sitä vastoin ylinopeus-toleranssia pudottaa. Nykyisin voi ajaa satasen alueella GPS:n mukaan 115km/h eikä koskaan poliisit käänny perään. Nykyiset nopeusrajoitukset oli kovia silloisille autoille kun rajoitukset muutettiin, mutta nykyisille alkaa olemaan aika matelua.

Lyhykäisyydessään: liikenteessä erittäin arvaamattomia. Sitten niihin törmää paikoissa joihin yhdelläkään ajoneuvolla ei ole asiaa kaikkine räkivine teinikuskeineen.

Monesti varmasti jo mainittu:

Joku tampio ajaa edessä reilusti alle rajoitusten ja kun on joutunut pitkän matkaa hidastelemaan perässä, niin nämä sankarit itse ehtivät aina niistä viimeisistä vihreistä ja itse joutuu pysähtymään ja laskemaan kymmeneen ettei ohimosuoni kurista kuoliaaksi.

Lyhykäisyydessään: liikenteessä erittäin arvaamattomia. Sitten niihin törmää paikoissa joihin yhdelläkään ajoneuvolla ei ole asiaa kaikkine räkivine teinikuskeineen.

No joo mut tää on kyl aikamoista yleistystä, itse ajan mopoa enkä ole virittänyt mitään jne. Ajan kuten kuuluukin muutenkin.

tänään tähä viimeks törmäsin :D

skootteri (vimosen päälle teini ajo, näki jo vaatteista) ajo jalkakäytävää ja yht'äkkiä käänty jalkakäytävälle (luuli olevansa jalankulkija :lol2:?) ja siitä vaan ajo läpi ja ite jarrut pohjaan... sillon on lähellä aina että käy kokeilee osaako sitä nyrkkeillä vai ei :curs:.

Musta tuntuu että olen itse se ärsyttävin asia liikenteessä, välillä sitä havahtuu että kyllä autoa joku ajaa mutta onko ohjaamossa ketään.

No joo mut tää on kyl aikamoista yleistystä, itse ajan mopoa enkä ole virittänyt mitään jne. Ajan kuten kuuluukin muutenkin.
Joo on tottakai. Parin viikon sisään nyt kun pimeää on alkanut tulla öisin/iltaisin olen näitä idiootteja bongannut oikein urakalla ajamassa ilman valoja. Pahin oli ehkä kun 2 viritettyä mopoa ajoi ylinopeutta pimeällä ilman valoja 60rajoitus alueella ja huomasin ne vasta about 5metrin päästä kun ajoivat vastaan juuri käännyttyäni(alueella ei siis ollut katuvalot edes päällä vaikka oli pilkkopimeää). Lisäksi en tunne yhtään kuskia joka ei olisi omassa mopoiässä ajanut humalassa. Kolmio tuntuu joillekin mopoilijoille olevan myös vieras käsite puhumattakaan siitä kevyenliikenteen väylällä lana pohjassa suojatien yli ajavista. Tämä siis koskee mopoja ei motoristeja joiden ajossa en ole huomannut moitteita koko kesänä.

En ole lukenut pahemmin ketjua, mutta jos täältä löytyy niitä ihmisiä, jotka eivät motarilla anna tilaa kiihdytyskaistalta tulevalle, niin mun puolesta käsi ylös, olette virallisesti kusipäitä kaikki. Toivottavasti joskus joku rekka vetää teidän kiesit rusinaksi kun ette anna tietä. Vain homot jättää antamatta tietä motarilla. Ja toi velvollisuusläppä on naurettava. Ei kellään toki ole velvollisuutta pitää ovea auki lastenvaunuilla kulkevalle naiselle, mutta vain kusipäät jättää auttamatta. Sama homma motarilla, pysykää vittu himassa, kortti teiltä pitäisi viedä.

Kyllähän sitä tilaa voi antaa silloin, kun se onnistuu helposti muita häiritsemättä. Eihän kuitenkaan ole tarkoitus pompata vasemmalle kaistalle automaattisesti sotkemaan takaa tulevaa liikennettä. Motarille liittyvillähän on kuitenkin kolmio, joten tilan antamattomuus (ei tietoisesti vittuillen), on neutraalia käytöstä ja asiakseen tilan antaminen taas kilttiä.

En ole lukenut pahemmin ketjua, mutta jos täältä löytyy niitä ihmisiä, jotka eivät motarilla anna tilaa kiihdytyskaistalta tulevalle, niin mun puolesta käsi ylös, olette virallisesti kusipäitä kaikki. Toivottavasti joskus joku rekka vetää teidän kiesit rusinaksi kun ette anna tietä. Vain homot jättää antamatta tietä motarilla.
Nyt menee jo vähän naurettavaksi..Ymmärrän hyvin jos joku tahallaan yrittää estää pääsysi moottoritielle, mutta loppujen lopuksi moottoritielle pyrkivän täytyy väistää, ja keksiä keino päästä motarille (vaikka se välillä on hieman vaikeaa). Laki on laki.
Niin ja en ole yksi näistä kusipäistä :D Annan yleensä tilaa moottoritielle tuleville vaikka ei lain mukaan tarvitsisi.

Eihän kuitenkaan ole tarkoitus pompata vasemmalle kaistalle automaattisesti sotkemaan takaa tulevaa liikennettä.
Ai niitä jotka ajaa YLINOPEUTTA? Vasurilla mennään aina lujempaa, joten onko se niin vaikeaa painaa sitä kaasua ja mennä sekaan? Ilmeisesti on, koska mitä mä olen motareita sahannut, niin Suomessa ei semmoista olekaan jossa ei tilaa olisi. Kusipäät ne siellä junnaa ja saleen ovat muuallakin liikenteessä täysiä runkkareita.

Joten alkakaa antaa tietä, jos et anna, niin olet todennäköisesti ilkeä mulkero ihminen, jolta katoaa aina yksi kaveri jokaisen blokkauksen yhteydessä.

Kyllä tietoinen blokkaus on mulkkumaista, mutta eihän jo motarilla ajavan tulisi suuremmin joutua sijoittamaan ajatusta siihen, että "Hiljennänpä nyt, että toi pääsisi tohon väliin."

http://www.poliisi.fi/poliisi/lp/ho...5e6f?OpenDocument&ExpandSection=29#_Section29

Itse en ole koskaan joutunut pysähtymään rampin päätyyn tai muutenkaan kokenut järjettömiä vaikeuksia liittyä. Rampilla vauhti siihen 120-130, niin aina on löytynyt väli, mihin tökätä ja ilman valoshowta takana olevalta.

Itse ajan motarilla aivan normisti vaikka joku olisi liittymästä pyrkimässä sekaan. Siinä vaiheessa kun totean että kaveri on niin urpo ettei pääse kiihdytyskaistalta pois ennen kuin se loppuu niin vaihdan kaistaa tai jarrutan (mikäli voin turvallisesti jarruttaa).

muutuvien nopeusrajoitusten alueella 80 tai 100, kun jengi painaa kahdeksaakymppiä vaikka taulussa lukee selvillä numeroilla sata. Toinen juttu ovat nämä pro-pyöräilijät jotka ovat niin keskittyneet suoritukseensa että omivat koko vitun ajokaistan "kun mun sigagalliit kisakumit ei kestä tua reunalla ajoo yhyy" vedän autolla sitten aina niin läheltä ohi että tietävät mulkut ajavansa vehkeellä paikassa jossa ei pitäisi. En minäkään saatana aja pyörätiellä autolla.

Hiukan ärsyttävä / huvittava asia, jonka huomaa etenkin motareilla. Porukka, joiden on pakko pitää tietty etäisyys edessä ajavaan. Ei yhtään enempää eikä vähempää.

Esimerkiksi motarilla ohitan auton A, jonka takana on etäisyydellä X auto B. Jonkun ajan päästä näen taustapeilistäni auton B poistuvan motarin liittymästä jonnekin. Nyt takanani on vain auto B etäisyydellä X+250m. Autoilija B pistää pienemmän silmään ja tallan pohjaan päästäkseen takaisin turvalliselle etäisyydelle X edes jostakin autosta. Päästyään etäisyydelle X minusta, siihen se jää kuin tatti.

Olen kokeillut tämän ihmistyypin etäisyyskäyttäytymistä usein noissa tilanteissa. Hiljalleen nostanut oman nopeuteni 15km/h alkuperäistä korkeammaksi ja pukama istuu kiinni yhä. Samaten joskus laskenut varovasti nopeuden 10 km/h alemmaksi. Jos ei tällöin satu ketään menemään ohitseni, niin siinä se takana yhä köröttää tyytyväisenä.

Saman asian sivuilmiö parkkihalleissa. Tyhjähköllä parkkialueella pysäköidessäsi, on viereesi tullut vähintään 1 auto.

Hiukan ärsyttävä / huvittava asia, jonka huomaa etenkin motareilla. Porukka, joiden on pakko pitää tietty etäisyys edessä ajavaan. Ei yhtään enempää eikä vähempää.

Nyt en tajunnut ongelmaa. Siis miksei joku saa ajaa parinsadan metrin päässä teikäläisestä? Siinähän on hyvät turvavälit ja liikenne vetää.

Tuosta Miken vuodatuksesta tuli mieleen oma työmatka. Ajelen motaria Turkuun ja takaisin. Menen töihin sen verran aikaisin, että tiellä on aika vähän liikennettä. Usein on parin kilsan välit seuraavaan autoon. Mutta silti. Liittymärampilta painaa jamppa moottoritielle. Tulee meikän rinnalle ja kyylää siinä sivuikkunasta meikää monttu auki. Ei mene edelle eikä jää taakse. Meikällä kruise päällä, nopeutta 110. Sitten kun liittymäkaista loppuu niin joko jarruttavat voimakkaasti tai painavat kaasun pohjaan. Mikä mättää? Ei vaan osata ottaa oikeaa nopeutta ajoissa, vaan pitäisi ilmeisesti väistää jotta kuuppa pääsee kaistalle. Kerran kokeilinkin mennä vasemmalle kaistalle. Ja siihen se paskiainen tuli rinnalle ja jäi siihen. Lopulta ahdistui ja nosti noputtaan.

99% toimii oikein, mutta sitten on ne pari kuuppaa jotka eivät osaa ja erottuvat edukseen.

Oikeastaan toinen vastaava nautinto on kun itse tulee motarin liittymään. Edellä menee joku toinen auto. Ja tämä autohan ei saatana kiihdytä siinä kiihdytyskaistalla. Ehei. Se katsoo jo kaukaa että ompa paljon autoja motarilla, ja ajelee kuuttakymppiä pitkin ramppia. Lopulta on jo pakko ohittaa se kiihdytyskaistalta ettei tule itsellä rekkaa perseeseen. Tässäkin on oma riskinsä, koska tämä nyt jo kahdeksaakymppiä ajava dorka saattaakin päättää myös sponttaanisti liittyä liikenteeseen, ja ajaa meikän päälle.

Eri nopeudet ovat hankalia motarilla. On porukka joka ajaa +120 koko ajan, ja he vetävät vasenta kaistaa. Ei ongelmaa. Sitten on tämä meikän jengi, joka ajelee 100-110 nopeutta. Tuntuisi että tämä on nykyään yleisin vauhti, eikä ongelmaa kun mennään letkassa ja oikeilla väleillä. Mutta sitten tulee se ongelma. Kahdeksaakymppiä junnaavat käppänät. Voi vittu. Vasemmalta menee ohi nopeampia autoja ja yllättäen pitääkin itse alkaa vetämään jo melkein lukkojarrutusta kun vastaan tulee 1500 Lada ja junttieino ratissa. No vasen kaista on täynnä joten ohituskaan ei noin vaan onnistu. Ja toisaalta kun letkassa ajelee, niin takaatulevat vaihvavat monesti ajoissa vasemmalle kaistalle joten muutama auto jää vähän kuin sumppuun sen ladan perään. Ja onhan siellä vasemmallakin oma haasteensa. Toiset ohittaa 110km/h, toiset 120km/h ja toiset tulee 150km/h perseeseen, vilkuttaa valoja ja heiluttavat keskaria. Poistuvat yleensä seuraavasta liittymästä.

Back
Ylös Bottom