Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

^ei siellä ole välttämätöntä olla dekstroosia ja on maltokin nopeaa hiilaria että siltä pohjalta. Nopeat hiilarit palkkarissa ovat suhteellisen välttämättömiä.
Rypsiöljyä ite otan pari ruokalusikallista päivässä, se on ihan että kuinka paljon kaloreita/rasvaa tarviit ni voi nappailla naamaan.
jep, niin vähän arvelinkin

Itse en oo pahemmin käyttäny mitään lisäaineita koskaan, palkkariakin aika harvoin. Voishan tuota aloittaa nyt kokeilemaan. Kaapista löytyy tota ufs maltoa ja ufs whey. Kuinka paljon pitäisi kumpaakin laittaa palkkariin? Tarviiko noita vedellä muulloin kun siinä palkkarin yhteydessä? Eli massaa haluan lisää, mutta en mitään läskiä enkä todellakaan mitään helkutin näppyjä naamaan, niin kuin noista kuulemma tulee aika helposti .:D

Itse en oo pahemmin käyttäny mitään lisäaineita koskaan, palkkariakin aika harvoin. Voishan tuota aloittaa nyt kokeilemaan. Kaapista löytyy tota ufs maltoa ja ufs whey. Kuinka paljon pitäisi kumpaakin laittaa palkkariin? Tarviiko noita vedellä muulloin kun siinä palkkarin yhteydessä? Eli massaa haluan lisää, mutta en mitään läskiä enkä todellakaan mitään helkutin näppyjä naamaan, niin kuin noista kuulemma tulee aika helposti .:D
noi näpythän riippuu ihan ihmisestä, kaikennäköstä palkkaria ja erilaisia protskuja oon vedelly mut ei mulla oo tullu mitään näppylöitä vaikka nuorempana niistä kärsinkin.

Mutta vastauksia tuohon whey/malto suhteeseen kiitos.

palkkariin desi kumpaakin on ihan ok lähtökohta mistä voit ruveta hifistelemään sitten myöhemmin jahka koet sen tarpeelliseksi.

Maltoa ei sitten vedetä kuin palkkarissa, eli sen voit muuten jättää sinne kaappiin, mutta wheytä puolestaan voi kiskoa myös muulloinkin JOS lisäproteiinille on tarvetta. Kannattaa kuitenkin ensin fiksaa ruokavalio kuntoon.

Maltoa ei sitten vedetä kuin palkkarissa, eli sen voit muuten jättää sinne kaappiin, mutta wheytä puolestaan voi kiskoa myös muulloinkin JOS lisäproteiinille on tarvetta. Kannattaa kuitenkin ensin fiksaa ruokavalio kuntoon.
Mikäs tuossa maltossa sit on ku ei saa/kannata ottaa muuten ku palkkarissa? Jos syöminen on kunnossa ja tarvitsee hieman lisäkaloreita painon nostamiseen niin miksi ei voisi ottaa maltoa? Tiedän että kunnon syömisen pitäisi riittää bulkkaamiseen, mutta läpipaskojilla se ei ole kovin helppoa.

Eilen ostin sitten jonkun valmiin palkkari pussin mikä sisältää, 100grammassa 45 grammaa proteiinia ja 33g hiilihydraattia. Noh tänään sitten salin jälkeen tein itselleni juoman mihin laitoin tota jauhetta pussista 1,5dl (ohjeiden mukaan) ja sekotin sen veteen. Kuinkas ollakaan alkuvaiheessa juoma maistu "ihan" hyvälle kun se jauheen piti olla mansikan makuistakin. Sitten kun olin puolivälissä tota juomaani (5dl muki) alkoi vaistomainen yökkäysrefleksi toimimaan ja se vasta tuskaa olikin juoda toi juoma loppuun asti. Välillä mun pitikin ottaa parit siivut kinkkuviipaletta naamani ja laimentaa myös sitä juomaani vedellä että sain sen juoman alas. Kaippa tota palkkaria tottuu juomaan joskus... :D

Eilen ostin sitten jonkun valmiin palkkari pussin mikä sisältää, 100grammassa 45 grammaa proteiinia ja 33g hiilihydraattia. Noh tänään sitten salin jälkeen tein itselleni juoman mihin laitoin tota jauhetta pussista 1,5dl (ohjeiden mukaan) ja sekotin sen veteen. Kuinkas ollakaan alkuvaiheessa juoma maistu "ihan" hyvälle kun se jauheen piti olla mansikan makuistakin. Sitten kun olin puolivälissä tota juomaani (5dl muki) alkoi vaistomainen yökkäysrefleksi toimimaan ja se vasta tuskaa olikin juoda toi juoma loppuun asti. Välillä mun pitikin ottaa parit siivut kinkkuviipaletta naamani ja laimentaa myös sitä juomaani vedellä että sain sen juoman alas. Kaippa tota palkkaria tottuu juomaan joskus... :D
Tottumiskysymys. Kuvittele juodessasi että palkkarin ansiosta olet joku päivä Colemanin kokonen jötikkä.:D Uppoo paremmin.

Paljon jengi ottaa kaloreita päivässä rypsiöljystä?

Itse tuossa laskiskelin, noin 1200kcal tulee päivässä pelkästä rypsäristä :wtf:
Syön tähän päälle vielä 5-6 kertaa päivässä.

Tuli vaan funtsittua, että onkohan bulkkitahti sittenkin liian kova, kun en ole kuitenkaan kauhian iso mies, 174/77.

Tuli vaan funtsittua, että onkohan bulkkitahti sittenkin liian kova, kun en ole kuitenkaan kauhian iso mies, 174/77.
About 400-500Kcal. Joo et ole iso. Nimim: 187/70

Ostin hetken mielijohteesta pellavansiemeniä ku aattelin että sieltä ropisee hyviä omegoita, maha toimii jne.

Rupesin sitte kattelemaan netistä lisätietoja nii törmäsin omituisuuteen nimeltä "pellavalima"! Mikä idea tuossa oikein on? Onko siinä tarkoitus saada ne öljyt siemenistä veteen vai mikä? Kuulostaa aika härskiltä "liman" juominen :D Onko kellään kokemuksia siitä?

Mites, onko suurta eroa jos vetää muscle+ ennen ja jälkeen treenin vs. muscle+ +kreatiini ennen treeniä ja pelkkä muscle+ jälkeepäi. Eli oisko sama vetää pelkkää palkkaria enne ja jälkee kun tuo muscle+ sisältää kreatiinia kuiteski?

Mites, onko suurta eroa jos vetää muscle+ ennen ja jälkeen treenin vs. muscle+ +kreatiini ennen treeniä ja pelkkä muscle+ jälkeepäi. Eli oisko sama vetää pelkkää palkkaria enne ja jälkee kun tuo muscle+ sisältää kreatiinia kuiteski?

Itse vetäisin vain palkkariksi treenin jälkeen jo pelkästään kun katsoo pussin hintaa. Kaveriksi ripaus kreatiinia jos kokee välttämättömäksi. Treenin ja kehityksen kannalta on suurempi merkitys palkkarilla. Normi bodyruoka vaan naamaan ja siitä tunti pari ja treeneihin. En usko, että kukaan näkee mitään eroa, koskaan, jos vaan ruokailu on kohdallaan. Menee vaan likviditeetti vähiin ja pakki kovaksi kun vetelee jauhoja päivät pääskytellen.

Riippuu päivästä, mutta joskus 0kcal ja joskus ~450kcal. En ole bulkilla edes vaan koitan elää hikisesti kulutuksen ja syömisen rajamailla... tai no ehkä aavistuksen kasvaen. Mitat huikeat 174/69

Back
Ylös Bottom