Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Miten niin ei tee säästöä? Näytä mulle valmis 1,6 kilon pussi palkkaria, missä proteiinin ja hiilarin suhde on 50:50 ja maksaa ton 17e. Eli halvemmaksi tulee ja lisäksi saat ite päättää hiilarin ja proteiinin suhteen vaikka joka treenille erikseen. Hera on proteiinia ja malto hiilaria.
Okei uskotaan säästyy siinä. Tässä on aika edullinen kilohinta about 17e mutta suhde prote ja hiilariin on aika iso:D http://www.protein.fi/product_info.php?cPath=22_35&products_id=36
Tollanen ihan kiva:D

Edit: Niin ja kysymyksessä on alottelija että mikä on parasta silloin`? Suoraan ostamaan palkkaria tai tekee itse sen sekotuksen?

Täällä on kielletty linkitykset muihin lisäravinnekauppoihin.

Eikä toi kyllä mitään halpaa ees oo kun vertaa siihen jos ostaa P-Storen halvimmat herat/soijat ja siihen kaveriksi maltodekstriiniä. Kilohinnaksi tulee vastaavalla protskumäärällä 8-10€/kg.

Suosittelen että sekottelet itse.

Itse sekoitettu on ihan ehdotonta. 50:50 on sitäpaitsi todella perseellään oleva suhde palkkarissa, pl. bulkilla kun haluaa massaa, oli se sitten mitä tahansa. PR/HH on parempi lukemissa 80/20, ei kerää rasvaa niin paljon ja toimii aivan samalla tavalla. En jaksa nyt alkaa penkomaan linkkejä, mutta asiasta kiinnostuneet löytävät tutkimuksia vaikkapa tuolta pubmedin puolelta. :)

Itse miestiskelin tässä kans ja kyllä kai se parhaammaksi tulee kun ite sitten sekoittaa protskun ja hiilarin. Ei niitä tarvii mun ainakaan tilata, koska UFS myy tuotteita lähes joka paikassa(http://www.ufs.fi/) Mutta kysymykseni onkin, että kun protskun ja hiilarin yksi annos on 25g(31kpl annosta) niin käyttääkö porukka sitä mittaa molemmissa ja käyttää molempia jauhoja samaa mittasuhdetta? Jos nyt protsku jauho 100g määrä on 78g ja siitä 25g määrä on helvetin pieni about 24,5g~?

Quarox, elä stressaa niistä määristä. Ota kukkuralliset mitat että piisaa. Ei oo niin gramman päälle. :)

Kuitenkin protskua ja hiilaria tulee aiemmin päivällä syödyistä ruoistakin elimistöön vielä joten hifistelyn voi jättää niille joiden tarvii pudottaa painoa nopeasti kisakireäksi esim. bb:n sm-kisoihin. En mä ainakaan mittaa kuin isolla lusikalla vähän sinnepäin noi määrät ja hyvin kertyy massaa (n. 10kg reilussa 8 kuukaudessa).

Quarox, elä stressaa niistä määristä. Ota kukkuralliset mitat että piisaa. Ei oo niin gramman päälle. :)

Kuitenkin protskua ja hiilaria tulee aiemmin päivällä syödyistä ruoistakin elimistöön vielä joten hifistelyn voi jättää niille joiden tarvii pudottaa painoa nopeasti kisakireäksi esim. bb:n sm-kisoihin. En mä ainakaan mittaa kuin isolla lusikalla vähän sinnepäin noi määrät ja hyvin kertyy massaa (n. 10kg reilussa 8 kuukaudessa).

Ei se oo hifistelyä jos haluaa tarkemmin tietää miten noita jauhota käytetään;) Haluan tietää mikä on paras sekoitus jne... tasavertasesti kaikkea vai protskua 30% enemmän kuin hiilaria.

Ei se oo hifistelyä jos haluaa tarkemmin tietää miten noita jauhota käytetään;) Haluan tietää mikä on paras sekoitus jne... tasavertasesti kaikkea vai protskua 30% enemmän kuin hiilaria.

Itse käyttäysin tota nightin prosenttei, ja älä linkitä niitä toisia nettikauppoi.

Juu en linkitä enään. Sori en tiennyt että ei saa tehdä sitä::D
Mitä tarkotat tolla nightin proteiinillä että käyttäisit sitä ?

Siis että käyttäisin palkkarissa tota prosenttisuhdetta Proteini 80% / Hiilari 20%...

Älkää nyt tehkö liian vaikeeks palkkarin hiilari-proteiini suhdetta. Lappaatte desin heraa ja desin maltoa, niin se on siinä. Se on noin 30g proteiinia ja 40g hiilaria.

laskin tässä paljonko tulee hiilareita ja protskuu jos ottaa 50g molemmista ja kysymyksessä on UFS malto ja whey niin protskuu tulee 39g ja hiilaria 47g eli ihan ok. Annoksia tulee 15kpl tuolla 50g määrillä. Säästöä tulee sellasen 5 kertaa jos ostain valmis palkkarin jossa on normina 10 käyttökertaa. :D

Joo oon tällänen 17wee pojan kloppi neljä vuotta salilla jo tullu rehkittyä. Aattelin tässä että tarvitsisin jotain pientä lisäystä tuonne lisäreavinne kaappiin vähän antamaan lisä potkua reenaamiseen. Kaapista löytyy tällä hetkellä hera,malto,dekstroosi,omega3,kreatiini,aminohappo valmiste(glutamiini,leusiini,arginiini,alaniini).

Elikkä ois kiva kun joku ammattilainen kertois että mikä ois se seuraava aine joka vois toimia terveellisen ruokavalioni lisänä. Oon miettiny jotain boostereita mutta niitä on miljoonia purkkeja tarjolla nii ei oikeen tiedä mitä niistä ostais...

Mä en usko noihin "buustereihin". Lisäpotkua saa tarpeeks, kun vaihtaa treeniohjelmaa ja tankkaa oikein ennen treeniä:)

Okei tankkaa oikein. Miten? Proteiinia ja aminoja ennen reeniä? vai mitä pitäis syödä?
toki ei voi suoraan sanoa miten pitää eihän se aina kaikille sovi miten ite tankkaa mutta jotain ajatuksia nyt ilmaan

Ostin kalaöljykapseleita joissa ei mainittu olevan E-vitamiinia tai muitakaa vitamiineja, mut tuoteselosteessa luki hapettumisenestoaine tokoferoliuute, eikös tokoferoli ole jotain e-vitamiinia...?

Okei tankkaa oikein. Miten? Proteiinia ja aminoja ennen reeniä? vai mitä pitäis syödä?
toki ei voi suoraan sanoa miten pitää eihän se aina kaikille sovi miten ite tankkaa mutta jotain ajatuksia nyt ilmaan

Hcbb:n kissa&koira osiossa oli jossain jaksossa juttua tankkauksesta tarkemmin ja Hulkki on kirjotellu, että vetäsee huiviin ennen treeniä isotonisen hiilarijuoman ja litkii sitä samaa treenin aikanakin. Pitäis blokata kortisolitasojen nousua ja auttaa palautumisessa myös.

Oma tankkaus:
Syön jonkin verran ennen treeniä (sen verran väliä, ettei maha tunnu täydeltä) runsaasti hiilaria, joka pilkkoutuu mahassa nopeesti eli vaikka maltoo tai hedelmiä ja sen lisäks vältän rasvaa, mutta proteiinia saa olla normi aterian verran. Muutenkin huolehdin siitä, että maksan glykogeenivarastot on täynnä ja energiaa riittää. Tän jälkeen täytyy pitää nestetasapaino kunnossa, koska pienikin vajaus vaikuttaa tosi paljon suorituskykyyn.

Jos ei tankkaus anna omasta mielestä tarpeeks potkua ja ruokavalio on kunnossa, niin voihan sitä sit ostaa niitä buustereita:D vaikka kuulemma vaikutus on aika marginaalinen.

E. ja oikeesti jos sulla treenipainot vaan jumittaa paikallaan, niin kannattaa miettiä vaihtelua treenityyliin.

Morjesta, mites ku fastin sivuille on näistä palkkareista, että hera+malto+dextro ois hyvä setti, mutta ite oon vetäny iha hera+malto setillä, eikai noi nopeet hiilarit nyt niin välttämättömiö ole? ja sitte vielä semmone että paljon porukka ottaa päivässä tuota rypsiöljyä? :david:

^ei siellä ole välttämätöntä olla dekstroosia ja on maltokin nopeaa hiilaria että siltä pohjalta. Nopeat hiilarit palkkarissa ovat suhteellisen välttämättömiä.
Rypsiöljyä ite otan pari ruokalusikallista päivässä, se on ihan että kuinka paljon kaloreita/rasvaa tarviit ni voi nappailla naamaan.

Back
Ylös Bottom