blaa.. "Mis jalat on"
Kohta oikeasti joutuu kysymään noin, jos niitä ei sisällytä lainkaan treeniohjelmaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
blaa.. "Mis jalat on"
No en tiedä nyt luenko itseeni aloittelijaksi enää kun on noita treenivuosia takana useampia^^ Tälläi viidettä vuotta treenaavana voin sanoo, että kyllä 4 päivää viikossa piisaa ku on fyysinen työ ja kovat treenit. 6 krt viikos alottelialle ehd. liikaa
Mut sanosin että harvempi jakosella se 6x viikossa on ihan mahdollinen. ei 3jakoisella kun kierron jälkeen alkaa olla jo aika tukossa kun uusi kierto pitäis aloittaa.Penkki lähes maxeilla 5 x 5
pullover 15x 12x 10x
pystypunnerrus 15x 12x 10x
viparit sivuille 15 x 12x 10x
viparit penkissä 15 x 12x 10x
vatsat 3x max
vatsarutistukset 15 x 12x 10x
selät 15 x 12x 10x
ylätalja 15 x 12x 10x
hauistalja 15 x 12x 10x
haba penkissä 15 x 12x 10x
haba yksittäin penkissä 15 x 12x 10x
ranskalainen punnerrus 15 x 12x 10x
ojentajatalja 15 x 12x 10x
blaa.. "Mis jalat on"
teetsä nämä kaikki samassa treenissä?Penkki lähes maxeilla 5 x 5
pullover 15x 12x 10x
pystypunnerrus 15x 12x 10x
viparit sivuille 15 x 12x 10x
viparit penkissä 15 x 12x 10x
vatsat 3x max
vatsarutistukset 15 x 12x 10x
selät 15 x 12x 10x
ylätalja 15 x 12x 10x
hauistalja 15 x 12x 10x
haba penkissä 15 x 12x 10x
haba yksittäin penkissä 15 x 12x 10x
ranskalainen punnerrus 15 x 12x 10x
ojentajatalja 15 x 12x 10x
blaa.. "Mis jalat on"
Kiskase se ohjelma ruudulle ja katotaan.Voisko joku heittää jotain ohjelmaa kun tämänhetkisellä ohjelmalla oon tehny koko kropan jo 3päivässä ja ei tunnu tarpeeks kovalta =/. Käyn maanantain, tiistaina, torstaina ja perjantaina salilla mutta jo torstaihin mennessä olen koko kropan tehny.. Ja kun ei oo kivaa olla salilta pois 3 päivää (perjantai, lauantai, sunnuntai) . Vai pitäiskö vaan lisäillä liikkeitä?
Voisko joku heittää jotain ohjelmaa kun tämänhetkisellä ohjelmalla oon tehny koko kropan jo 3päivässä ja ei tunnu tarpeeks kovalta =/. Käyn maanantain, tiistaina, torstaina ja perjantaina salilla mutta jo torstaihin mennessä olen koko kropan tehny.. Ja kun ei oo kivaa olla salilta pois 3 päivää (perjantai, lauantai, sunnuntai) :dance:. Vai pitäiskö vaan lisäillä liikkeitä?

Kommentteja?
Ota takaolkapäille ekapäivään joku liike. esim 2x10. Miksi sinulla tulee hauiksille ja ojentajille enemmän sarjoja kuin esimerkiksi rinnalle, olkapäille ja taka/etureisille? Saat kuitenkin jo ojentajille epäsuoraa rasitusta ekapäivänä kuten hauiksille. Joten itse jättäisin hauiksesta ja ojentajasta yhden liikkeen pois.2-jakoinen ohjelma:
1.Rinta, selkä ja olkapäät
Penkkipunnerrus tai vinopenkkipunnerrus 3x8
Ylätalja tai maastaveto 3x10
Alatalja tai kulmasoutu 3x10
Pystypunnerrus tai vipunostot 3x10
2. Jalat, kädet ja vatsat
Kyykky tai prässi 3x10
SJMV tai taka- ja etureisilaite 3x10
Hauis scotissa tai hauis seisaalteen 2x10
Hammerkääntö tai keskitetty hauis 2x10
Ranskalainen punnerrus tai ojentajat taljassa 2x10
Dippi tai ojentajat niskantakaa 2x10
Vatsat roomalaisessa penkissä 4x15
Huom. Toistomäärät voi vaihdella kuudesta kahteentoista eli aina ei ole 8 tai 10 toistoa.
Onko tämä nyt täysi susi mitä pitäisi vaihtaa?
Kommentteja?
Maastaveto ei varsinaisesti ole jalkaliike vaikka siinä etu ja takareidet työskentelevätkin paljon. Ottaisin tilalle jonkun muun takareisiliikkeen ja vaihtaisin maastavedon selkäpäivälle. Etu ja takakyykyn paikkaa myös vaihtaisin koska takakyykky on huomattavasti helpompi pitää kasassa. Voi olla alaselkä kovilla kierron jälkeen kun ottaa aikapaljo hittiä ohjelmassa.No hirvea halu olisi salille ja pakko oli suunnitella ensimmäisen sali ohjelman, jota alkaisin salin auettua noudattamaan.
Pohjan löysin pakkiksen sivuilta marde84 tekemänä, joten kiitokset sinulle!!
Pienen muokkauksen jälkeen tuli tällainen ohjelma:
1. Jalat A (toistot 4-6)
-rinnalleveto (lämmittelynä) 3
-MaVe 5
-kyykky 5
-pohkeet 4
-vatsa lisäpainolla 5
yht: 22 sarjaa
2. Yläkroppa A (toistot 4-6)
-penkki 4
-leuat myötäotteella 3
-pystypunnerrus tangolla seisten 4
-kulmasoutu 4
-kapea penkki 3
-hauis tangolla 4
yht:22 sarjaa
3. Jalat B (toistot 10-15)
-tempausvala (lämmittelynä) 3
-SJMV 5
-etukyykky 5
-pohkeet seisten 4
-voimapyörä 5
yht: 22 sarjaa
4. Yläkroppa B (toistot 10-15)
-vinopenkki 4
-leuat vastaote 4
-takaolkipäät 4
-kulmasoutu kp 3
-ranskalainen 3
-hammerkääntö 3
Yht: 21 sarjaa
Sarjoja voi olla liian paljon, mutta ei se ole aikaisemmin tahtia ole salilla hiljentänyt, kun olen yrittänyt tehdä ylä- ja alakroppa jaolla ja silloin on voinut sarjoja kertyä jopa 35, kun olen tehnyt aina treenit olon mukaan.
Kertokaa parannus ehdotuksia,
kiitos jo näin etu käteen!
Jaksatko varmasti ekapäivänä tehdä 3 raskasta liikettä samana päivänä?Ota takaolkapäille ekapäivään joku liike. esim 2x10. Miksi sinulla tulee hauiksille ja ojentajille enemmän sarjoja kuin esimerkiksi rinnalle, olkapäille ja taka/etureisille? Saat kuitenkin jo ojentajille epäsuoraa rasitusta ekapäivänä kuten hauiksille. Joten itse jättäisin hauiksesta ja ojentajasta yhden liikkeen pois.
Maastaveto ei varsinaisesti ole jalkaliike vaikka siinä etu ja takareidet työskentelevätkin paljon. Ottaisin tilalle jonkun muun takareisiliikkeen ja vaihtaisin maastavedon selkäpäivälle. Etu ja takakyykyn paikkaa myös vaihtaisin koska takakyykky on huomattavasti helpompi pitää kasassa. Voi olla alaselkä kovilla kierron jälkeen kun ottaa aikapaljo hittiä ohjelmassa.
kyykky 3x5
penkki 3x5
mave 3x5
hauis tangolla 3x10
ranskis tangolla 3x10
vatsat 3xmax
Leipäveitsi! miten ois viel Pystypunnerrus 3x5 mukaan?