Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Suosittelen että otat ainakin sen 1,5l kossua. Lantringiksi oliivi- tai rypsiöljyä niin saadaan sopivasti kaloreita ja rasvaa, ettei elimistö mene säästöliekille.

Tuossa on kanssa yks hyvä näkökulma :)

Armoa ei tunneta.

Moi!

Onks tohon hakuun mitään ohjetta missään? Ite oon yrittänyt hakee sillä tietoja, mutta en mää juurikaan mitään oo löytänyt.

Ohje:

1. Kirjoita hakusana

2. Paina Go

Jos tulokset eivät miellytä, aloita uudelleen kohdasta 1 ja siirry kohtaan 2 kun olet saanut kohdan 1 valmiiksi.

Riippuu aivan kuinka tosissas tuolla dieetilläs olet. (0.5l kossussa on lähemmäs 900 kaloria) Mutta tuskinpa se yhen päivän ryypiskely sun dieettiäs kaataa, kunhan et heti seuraavana viikonloppuna ryypiskele.
Ryypiskely on epäterveellistä. :D

No perskules, eihän tuosta tule, kun jos vaikka juon tuon light limukan kanssa(1,5l) niin kuin noin puolet päivän kaloreista. Ruokailuja tulee kuitenkin missattua ja jos vetää vaikka päivällä lenkin + heti Lauantaina, niin eikös tuo mene ihan dieettinä? Riippuu tietysti paljon 1,5l light limua sisältää kaloreita?

Onko maapähkinöissä oleva rasva määrä hyvää vai huonoa rasvaa? kysymyksessä on siis perus pähkinä, missä ei ole suolaa pinnalla ja ihan kuiva siis. Sellasia ruskeita. 100g näyttää olevan 45g rasvaa, mutta onko ne hyviä vai huonoja rasvoja?
Toinen kyssäri... Saako tonnikalaa syödä joka päivä? Olen kuullut, että 2-3 kertaa viikossa mielellään.

Mitäs mieltä olette tällaisesta jaosta?

Ma:Sali
Ti:suht kova lenkki
Ke:Sali
To:Sali ja kevyt lenkki
Pe:Lepo
La:Lepo
Su:Sali

Salilla treenaan 2-jakoisella.

Kiitos vastauksistanne

Onko maapähkinöissä oleva rasva määrä hyvää vai huonoa rasvaa? kysymyksessä on siis perus pähkinä, missä ei ole suolaa pinnalla ja ihan kuiva siis. Sellasia ruskeita. 100g näyttää olevan 45g rasvaa, mutta onko ne hyviä vai huonoja rasvoja?
Toinen kyssäri... Saako tonnikalaa syödä joka päivä? Olen kuullut, että 2-3 kertaa viikossa mielellään.
Maapähkinöistä tuolla: http://www.fineli.fi/food.php?foodid=378&lang=fi

Mitäs mieltä olette tällaisesta jaosta?

Ma:Sali
Ti:suht kova lenkki
Ke:Sali
To:Sali ja kevyt lenkki
Pe:Lepo
La:Lepo
Su:Sali

Salilla treenaan 2-jakoisella.

Kiitos vastauksistanne

5 päivää putkeen ja kaks päivää lepoa? Kannattaisi ehkä vähän jaotella paremmin mun mielestä, mutta jos kroppa kestää ja pää tykkää niin kukapa tuota paremmin osaisi sanoa kuin sinä itse. Tuolla treenimäärällä kannattaisi jo harkita kolmijakoiseen siirtymistä. Vedä mielummin salin ja kovan lenkkipäivän perään yksi lepopäivä.

Vihreätee uute ainakin toimii. Jos lompakko antaa myöten, niin kannattaa ostaa. Ihan terveyden kannalta myös.

4 punttia peräkkäisinä päivinä on huono idea. Taatusti alkaa jo keskiviikkona painamaan rauta. 3-4 punttia per viikko + pari intervallia, niin läski tirisee taatusti. Proteiinia paljon, hiilareita hivenen vähemmän ja rasvaa 100 grammaa, niin pääsee jo pitkälle. N. 200-500 kaloria alle kulutuksen on passeli.

mikäs tuossa on perimmäisenä tarkotuksena, että elimistöstä poistetaan rasvaa dieettaamalla mutta samaan aikaan syödään sitä 100g päivässä? :david:

mikäs tuossa on perimmäisenä tarkotuksena, että elimistöstä poistetaan rasvaa dieettaamalla mutta samaan aikaan syödään sitä 100g päivässä? :david:

Totta kai, jos sää diettaat, sun pitää rasvaakin saada. Ihan jo perus energianlähteenä, mutta jos menee jonkun tietyn määrän alle (rasvan saanti jää alle 15% kokonaiskaloreista) niin testosteronitasot tippuu aika lahjakkaasti.

Totta kai, jos sää diettaat, sun pitää rasvaakin saada. Ihan jo perus energianlähteenä, mutta jos menee jonkun tietyn määrän alle (rasvan saanti jää alle 15% kokonaiskaloreista) niin testosteronitasot tippuu aika lahjakkaasti.

oolrait, noh eiköhän tästä vielä hyvä tule. tänään kävin hakemassa noita rasvanpolttokapseleita ja kalorit, sekä rasvan ja proteiinin saanti on kohdallaan :whip:

Wrangesta vois löytyy!!

Tänään laiskutti salilla, kun diettikin päällä niin tein lähinnä esim ykkösiä tai maksimissaan kolmen toistoja raskailla painoilla. Onko noista ykkösistä mitään hyötyä?

Ihan hyvä salillakin joskus tehdä niinkuin mieli tekee. Antaa taas uutta potkua tavalliseen ohjelmanmukaiseen salitreenaamiseen. En osaa hirmuisesti sanoa oliko tuosta paljoa muuta kuin ainakin varmasti henkistä hyötyä. Mutta rasitustahan ne kolmen ja yhden toiston sarjatkin lihaksille on. Siinä mielessä pitäisin hassuna ajatusta, että niistä ei mitään hyötyä olisi..

Tänään laiskutti salilla, kun diettikin päällä niin tein lähinnä esim ykkösiä tai maksimissaan kolmen toistoja raskailla painoilla. Onko noista ykkösistä mitään hyötyä?

Jos olen käsittänyt oikein niin ei noin paljoa lihas kasva, voimaa tossa saat lisää eli maksimi kasvaa jne. mutta lihaksen kasvatukseen vaatii vähän enempi toistoi :)
Tosin hyväähän toikin tekee välissä lihaksen kasvun kannalta, mutta ei kannata aina niitä ykkösiä kokeilla.

Viimeksi muokattu:
Saattaa olla todella tyhmä kysymys, mutta niitähän täällä riittää, eli voiko arginiinin sekoittaa palautusjuomaan joka sisältää proteiinia, hiilareita, glutamiinia ja kreatiinia? Ja milloin porukka on arginiinin vetänyt, ennen treeniä ja treenin jälkeen?

Saattaa olla todella tyhmä kysymys, mutta niitähän täällä riittää, eli voiko arginiinin sekoittaa palautusjuomaan joka sisältää proteiinia, hiilareita, glutamiinia ja kreatiinia? Ja milloin porukka on arginiinin vetänyt, ennen treeniä ja treenin jälkeen?

En näe mitään syytä miksei voisi eihän argiini hidasta proteinin imeytymistä? Ellei tuohon argiiniin ole sit jotai tiettyi jaksoi.

Jos olen käsittänyt oikein niin ei noin paljoa lihas kasva, voimaa tossa saat lisää eli maksimi kasvaa jne. mutta lihaksen kasvatukseen vaatii vähän enempi toistoi :)
Tosin hyväähän toikin tekee välissä lihaksen kasvun kannalta, mutta ei kannata aina niitä ykkösiä kokeilla.

Dieetillä kun olen niin eipä tarvettakaan haban kasvulle. Kunhan pysyisi ennallaan.

Moi taas!

Uskaltaudun laittamaan treenaustapaani nähtäville ja pyydänkin näin aloittelijana kommenttia menenkö ihan metsään.

Aloitin kuntoilun melkein tyhjästä. Treenasin salilla suht monipuolisesti suht pienillä painoilla ja useilla toistoilla. Aloitin sitten bodypump-tyylisen ryhmäliikuntatreenaamisen n. 3 kertaa viikko, parantaakseni perus-/lihaskuntoani. Eli Pumpissa treenataan kaikki tärkeimmät lihakset tunnin sisällä suht pienillä painoilla ja suurin toistomäärin.

Pumppituntien jälkeen olen sitten treenaillut isommilla painoilla kaikkia muita lihaksia paitsi jalkoja ilman sen kummempaa ohjelmaa.

Nyt ois tarkotus muuttaa harjoittelua jatkaen pumppitunneilla käyntiä 2 kertaa viikossa ja treenata sen jälkeen yllämainittuja lihasryhmiä ihan kunnon ohjelmalla ja sitten pitää erikseen yks salipäivä, jolloin treenaan ainoastaan muut paitsi jalat.

Mua mietityttää, että toimiiko se, että ensin vedetään pumpissa lihakset piippuun pikkupunteilla ja sitten heti sen jälkeen treenataan isommilla punteilla tarkotuksena saada lihasta samalla kerralla kestävyyden lisäks? Mitään jättimuskeleita en oo hakemassa, mutta kuitenkin lihasmassaa ois tarkotus enemmän kestävyyden lisäks kasvattaa.

Back
Ylös Bottom