Ärsyttävät asiat liikenteessä

Eniten liikenteessä vituttaa marsalkan tyyliset jeesustelijat, jotka leikkii poliisia liikenteessä ja saivartelee sitten täällä että "mutta...mutta...minä olen ohitustilanteessa, minä SAAN ajaa vain 3 km/h ylinopeutta, vaikka sata kilometriä, jos HALUAN! :itku:" Voi jeesus sentään, kun, mitä ne oli... ylinopeushurjastelijat aiheuttaa sitä mielipahaa niin valtavasti että pitää ihan olla aktiivinen ja estää HURJASTELEVA liikenne kehäteillä.

Osta piipaapilli, saa varmaan huuto.netistä tai jostain, niin voit laittaa myös sen auton katolle niin olet melkein kuin oikea poliisi. Kai muistat myös tööttäillä aktiivisesti?

Tavallaan ymmärrän marsalkan vihan ylinopeushurjastelijoita kohtaan, tänään ajelin töihin niin joku hajukuusiamis kaahasi bemarillaan saatanallista kyytiä taajama-alueella ohi vain pysähtyäkseen parin sadan metrin päähän pankkiautomaatille ollessaan miehekäs wifebeater-paidassaan. Olisi pitänyt heilauttaa autoa ohituksen aikana niin olisi mennyt hajukuusineen lyhtypylvääseen.

Ohituiskaistan tukkiminen taas... Ei.

(Huomaako muuten kukaan että ketju alkaa muistuttamaan vähän Suomi24:sen vastaavia :D)

Kun seuraa liikenteessä hitaasti ajavia vs. ylinopeutta ajavia, se ero ajotaidoissa on lähes yleistettävissä. Suurin osa nopeusrajoituksia noudattavista(melko harva siis, kuten tuore tutkimus osoittaa) on muutenkin vähän hidasta sakkia siellä liikenteessä. Ihan kuin perusteita liikkumisesta ei edes osattaisi, ja ehkä siksi vähän pelottaakin se vauhti :)

Vähän kummastuttaa joo, kun aina työmatkalla tolla 100 rajotuksen tiellä ajetaan reilu 80 ja jonon vetäjä monesti ei oo ees rekka, vaan normi henkilöauto... Mistä näitä ylihitaita "pelkääviä" kuskeja oikeen riittää? Vauhti saattaa käydä joskus jopa hetkeksi siellä mittarin sadassa, mutta heti kun tulee autoja vastaan, niin joku paniikki iskee ja vauhti putoo taas 80.

Kyllähän se niin on, että yllättävän isoa osaa tuolla jopa pelottaa ajaa, varsinkin talvella. Minusta sillon pitäs pysyä poissa liikenteestä.

Mulle on ihan sama jos ihmiset ajavat lujaa, ajan itsekin, mutta voi sitä vähän harkita missä kaahaa. Tänään oli taas sellainen sankari tuossa Tampereen Pispalassa mustalla E-sarjalaisella Mersulla.. vahvisti stereotypioita taas mukavasti ohittelemalla kauhealla vauhdilla siinä Ala-Pispalassa. Kuitenkin sitten Nokian motarilla kiire loppui.. ja oikeasti voidaan puhua vaarallisista ohituksista.

Mutta kai se on vaan hyväksyttävä se fakta että hän oli parempi ihminen :(

Kyllähän tuollaiset oikeasti vaaratilanteita aiheuttavat kaahailijat pistävät silti vituttamaan vielä Marsalkan tyylisiä itsekkäitä paskiaisia enemmän. Tänään yksi Audi ohitti 80-alueella meikäläisen heittämällä oikealta bussikaistaa pitkin. Oma mittari näytti jotain satasta, joten arvioisin että audikuskin lasissa oli about 140..

Täytyy katsella taustapeilistä jatkossa, josko siellä tyypin pää turpoaa parhaillaan ampiaisenpistoista tai josko siellä joku heiluttaa adrenaliinipiikkiä, jota on kiikuttamassa kaverilleen.

Ohhoh, nythän sä jo lipsut linjasta - eli myönnät että on olemassa hyväksyttäviä syitä ajaa ylinopeutta. Kerrohan nyt sitten että mihin tuon rajan oikeasti vedät. Ihmishenkiä vaarassa? Eläimiä vaarassa? Ihmisen terveys vaarassa (vammautuminen tms). Taloudellinen tappio tulossa (paljonko pitää olla).

Marsalkka sanoi:
Näitä sentään sattuu jatkuvasti.

Jotain vastaavaa sattuu jatkuvasti. Jos ja kun siellä takana joku antaa merkkejä niin se ei ehkä tee sitä ihan vaan vittumaisuuttaan vaan sillä voi oikeasti olla se hätä.

Ohhoh, nythän sä jo lipsut linjasta - eli myönnät että on olemassa hyväksyttäviä syitä ajaa ylinopeutta. Kerrohan nyt sitten että mihin tuon rajan oikeasti vedät. Ihmishenkiä vaarassa? Eläimiä vaarassa? Ihmisen terveys vaarassa (vammautuminen tms). Taloudellinen tappio tulossa (paljonko pitää olla).

Jos on niin henkisesti vammanen autoilija että ei osaa kertoa hätävilkuilla että on hätä kyseessä niin jääköön sinne sitten persiiseen roikkumaan mun puolesta. Rahallinen tappio ei taida vaan poliisille sitten kelvata selittykseksi "hurjastelusta".
En nyt jeesustele, ajelen toki silloin tällöin (nyt ajatellen tosin aika helkutin harvoin..) itsekkin rajoituksia kovempaa mutta pyrin olemaan siellä liikenteessä siten että muut ei häiriinny "laittomuuksistani".

Jos on niin henkisesti vammanen autoilija että ei osaa kertoa hätävilkuilla että on hätä kyseessä niin jääköön sinne sitten persiiseen roikkumaan mun puolesta. Rahallinen tappio ei taida vaan poliisille sitten kelvata selittykseksi "hurjastelusta".
En nyt jeesustele, ajelen toki silloin tällöin (nyt ajatellen tosin aika helkutin harvoin..) itsekkin rajoituksia kovempaa mutta pyrin olemaan siellä liikenteessä siten että muut ei häiriinny "laittomuuksistani".

Huomaat siis ne hätävilkut ja annat tietä, hyvä. Itse en kyllä uskalla leimata henkisesti vammaiseksi jos unohtaa ne hätävilkut, kun juuri kellään tollaisessa tilanteessa ei järki luista ihan niin hyvin kuin tavallisesti. Ja siis tässähän oli siis kyse siitä että missään tilanteessa koskaan kellään ei voi olla tarvetta ajaa ylinopeutta.

Itsellä ei ole vielä hädän takia kaahaamiseen ollut aihetta mutta en varmasti olisi älynnyt hätävilkkuja laittaa päälle. Nyt saatan jopa laittaakin.

Itsellä ei ole vielä hädän takia kaahaamiseen ollut aihetta mutta en varmasti olisi älynnyt hätävilkkuja laittaa päälle. Nyt saatan jopa laittaakin.

Lisättäköön tähän että huolimatta siitä että Fatso pitää henkisesti vammaisena sellaista joka ei noita hätävilkkuja käytä, on niiden käyttö liikkuvassa autossa kiellettyä.

liikenneturva sanoi:
Tieliikennelaissa sanotaan, että suuntavalojen hätävilkkukytkentää, jolloin kaikki suuntavalot vilkkuvat samanaikaisesti tai vuorotellen edessä ja takana, saa käyttää vain, jos ajoneuvo on onnettomuuden, vaurion tai muun pakottavan syyn johdosta jouduttu pysäyttämään sellaiseen paikkaan, jossa se voi aiheuttaa erityistä vaaraa muulle liikenteelle.

(kävin siis tarkistamassa kun tuntui vähän erikoiselta tuo - ei olisi minullekaan tullut mieleen)

Lisättäköön tähän että huolimatta siitä että Fatso pitää henkisesti vammaisena sellaista joka ei noita hätävilkkuja käytä, on niiden käyttö liikkuvassa autossa kiellettyä.

(kävin siis tarkistamassa kun tuntui vähän erikoiselta tuo - ei olisi minullekaan tullut mieleen)
No voi lollero, ylinopeus sallittua mutta hätävilkut ei..:lol2:

Jos nyt ihan järjellä ajatellaan niin silloin kun on hätä ja pitäisi päästä nopeasti liikkumaan, jolloin varmaankin vaarantaa liikennettä jo ajonopeudellaan tuskin kannattaa hankaloittaa tilannetta laittamalla kaikki vilkut vilkkumaan. Tällöinhän muut liikenteessä pystyvät vielä vähemmän ennakoimaan tekemisiänne. Hätätilanteessa valojen vilkuttelu tööttääminen ja ehkä mahdollisesti hätävilkkujen päällä käyttäminen kannattaa mutta siitähän "hauskaa" tulee jos esim. kaupungissa kaahailee hätävilkut päälle kytkettynä. Joku sivutieltä tuleva voi vilkaista vain auton oikeaa laitaa ja huomata vilkun joka vilkuttaa kääntymisen merkiksi ja ajaa eteen, tai sitten jos oikeasti on kääntymässä niin tällöin ei voikaan vilkuttaa kääntymisen merkiksi, koska kaikki vilkut jo vilkuttaakin.

Mitä tuohon hitaasti ajamiseen (kuhnureihin) tulee niin epäilen niiden kohtaamisen riippuvan enimmiltä osin riippuvan siitä kuka sinne taakse "jumittuu".

Itse olen ajellut enempi vähempi työnpuolesta että siviiliajoa. Erittäin harvoin eteen tulee kuhnuri joka on tosiaan jopa vaaraksi tai edes juurikaan hidastaa minun matkantekoa. Eräällä kaverilla sen sijaan niitä kuhnureita ja sunnuntaiautoilijoita on koko ajan edessä, jopa siinä määrin että matkasuunnitelmaa tehdään vähän sen mukaan missä pääsee ohi.

Noh, se ero meillä on, että minulla ei ole kuin yksi vahinko-ylinopeussakko ja minun veranpaineeni on normaalilukemissa.

Toki, kyllä sillointällöin tosiaan on kuhnureita ja tosiaan ajetaan 60 80 aluella jne, eikä aina pysytä edes viivojenvälissä jne.

Valitetaan tällä kertaa jostain muusta kuin kanssa-autoilijoista.

Alkanut riepomaan oikein urakalla kesän tultua nuo trikoopellet, jotka ajavat keskellä kaistaa äärettömän "nopeilla" maantiefillareillaan.
Auta armias, jos niitä on kaksin kappalein. Silloin on jo koko tie vallattu.
Mikseivät he voi ajaa pyörillään tien oikeassa reunassa (ja peräkkäin) niin kuin muutkin pyöräilijät?

Alkanut riepomaan oikein urakalla kesän tultua nuo trikoopellet, jotka ajavat keskellä kaistaa äärettömän "nopeilla" maantiefillareillaan.
Auta armias, jos niitä on kaksin kappalein. Silloin on jo koko tie vallattu.
Mikseivät he voi ajaa pyörillään tien oikeassa reunassa (ja peräkkäin) niin kuin muutkin pyöräilijät?
En ole kilpapyöräilijä, mutta jonkun verran noiden kanssa on tullut ajeltua. Siihen on muutamakin syy miksi siellä tien reunassa ei aina voi ajaa. Toki siellä ajetaan jos on mahdollista, mutta kaikki kaivonkannet pitää väistää, ja jos tien reunassa on paljon kiviä, niin niidenkään yli ei voi ajaa. Renkaat ja vanteet kun on niin kevyttä tekoa, että kumi puhkeaa aika helposti yhdestäkin kivestä, ja joku terävä monttu voi pamauttaa vanteen kieroon.

Pyörätielläkään ei oikein voi ajaa, koska siellä on vaaraksi muille pyöräilijöille ja jalankulkijoille, kun vauhtia on 40 km/h. Sitten taas toi jos kaksi sankaria polkee rinnakkain, on pelkkää kusipäisyyttä.

Back
Ylös Bottom