Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aikaa kaukaa haettu toi ampiasenpistos homma.
Miksi herralla ei ole mukana lääkkeitään jos on allerginen?
Jos herra ei tiedä olevansa allerginen, olisiko apu nopeampaa perillä jos soittaa ambulanssin eikä kavereita tuomaan piikkiä?
No hei, pakkiksen (epä)virallinen tapa.Karkaa offtopiciksi pahasti.

Itse en tarvitse edes syytä, vaan ajan lähes poikkeuksetta ylinopeutta. Aina ja kaikkialla, missä ei jalankulkijoita liiku ja voin reagoida riittävällä ajalla.
Aikaa kaukaa haettu toi ampiasenpistos homma.
Miksi herralla ei ole mukana lääkkeitään jos on allerginen?
Jos herra ei tiedä olevansa allerginen, olisiko apu nopeampaa perillä jos soittaa ambulanssin eikä kavereita tuomaan piikkiä?
Mä veikkaan, että myös liikennemäärät ovat kasvaneet tuosta 80-luvusta. Onhan se selvä homma, että mintä nopeampaa ajetaan sitä enemmän kuolee porukkaa liikenteessä. Joskus olen nähnyt/kuullut esitettävän jotain "suoria" kaavoja siihen kuinka paljon liikennekuolemat vähenesivät mikäli nopeusrajoituksia pienennettäisiin 10 km/h. Nyt en jaksa kaivaa mistään mutta eikös esim. Ruotsissa ole nopeusrajoitukset sen 10 km/h matalampia, joten varmaan jossain vaiheessa tuo tulee varmasti Suomeenkin, niin kuin kaikki Ruotsin reformit ym.Kuin myös. Koulujen ja tarhojen sun muiden lähellä ajelen vähän varovaisemmin, muuten oikeastaan kokoajan pieni ylinopeus tai ainakin mittarin mukaan näin on. Mua ärsyttää sekin ku 80% autoilijoista ajaa mittarin mukaan niitä rajoituksia, sillon todellinen nopeus on ihan jotain muuta. 40km/h alueella kiva jurnuttaa muiden perässä jotain 35km/h...
Ja loppuun vielä tälläinen seikka, miksi Suomessa nopeusrajoitukset on peräisin 80-luvulta ku kuitenkin tiet on isompi ja parempia + autot on ihan eri luokkaa. Aika vähän liikenteessä on enää 80-luvun pelejä joka päiväisinä käyttöautoina.
Tässä tilanteessä tämä kyläpoliisi luultavasti ajaisi eteen ja itkisi: "Ei oikealta puolelta saa ohittaa!"Juiio sanoi:Eriasia jos esimerkiksi Marsalka tulee ajelee sitä 3km/h ylinopeutta siinä vasemmalla kaistalla eikä tajua vaihtaa oikealle kun tilaa tulee niin siinä vaiheessa menisi itseltänikin hermo, mutta silloinhan pääsee oikealta ohi!
Mä veikkaan, että myös liikennemäärät ovat kasvaneet tuosta 80-luvusta.
Joskus olen nähnyt/kuullut esitettävän jotain "suoria" kaavoja siihen kuinka paljon liikennekuolemat vähenesivät mikäli nopeusrajoituksia pienennettäisiin 10 km/h. Nyt en jaksa kaivaa mistään mutta eikös esim. Ruotsissa ole nopeusrajoitukset sen 10 km/h matalampia, joten varmaan jossain vaiheessa tuo tulee varmasti Suomeenkin, niin kuin kaikki Ruotsin reformit ym.
No onpas kamalaa. Taajama-alueella, jossa rajoitus on 30-50 km/h, ylinopeuden ajaminen on kyllä jotain niin typerää, ettei pysty ymmärtämään. Esim. mainitsemillasi nopeuksilla pitää ajaa ~10km, ennen kuin "menetetty" aika on edes kokonaiset 2 min. Mutta minkäs sille voi, jos on kiire...sillon todellinen nopeus on ihan jotain muuta. 40km/h alueella kiva jurnuttaa muiden perässä jotain 35km/h...
Parempi varautua siihen, että rajoitukset tulee päinvastoin laskemaan tulevaisuudessa, kun ympäristörajoitukset kiristyvät ja bensasta alkaa olla pulaa. Auto kuitenkin kuluttaa "hieman" enemmän, kun vauhtia on 140 km/h vs. 80 km/h.Ja loppuun vielä tälläinen seikka, miksi Suomessa nopeusrajoitukset on peräisin 80-luvulta ku kuitenkin tiet on isompia ja parempia + autot on ihan eri luokkaa. Aika vähän liikenteessä on enää 80-luvun pelejä joka päiväisinä käyttöautoina. Eli nuo nykyiset rajoitukset provosoivat mua ajamaan kovempaa. Motareille väh. 140km/h kesällä ja muut isommat tiet 100km/h tai 120km/. Talvirajoituksista en nyt sit puhu mitään, ne aika monesti on ihan ok.

Tuo on hyvä kun ihmiset sanoo, että sakkoja on tullut makseltua, mutta omatpahan on valinnat. Kuitenkin kaahaamisella (!) voi olla pahempiakin seurauksia kuin sakot, ja muitten osapuolten kohdalla sitten ei olekaan kyse omasta valinnasta. :saarnaaja kukkahattutäti:
Kuuluisat viimeiset sanat :DNo eipä ole ongelmia ollut ja aika monta vuotta tässä on jo teitä suhailtu, kun ajaa muut tielläliikkujat huomioon ottaen yli rajoitusten tahi ei, niin homma toimii eikä vaaratilanteita tule...

Suurin osa nopeusrajoituksia noudattavista on muutenkin vähän hidasta sakkia siellä liikenteessä. Ihan kuin perusteita liikkumisesta ei edes osattaisi, ja ehkä siksi vähän pelottaakin se vauhti.
Osoittaa kyllä melkoista typeryyttä ettei voi tajuta että joskus jollain voi oikeasti olla sellainen hätä että pitäisi päästä ajamaan kovempaa kuin nopeusrajoitus osoittaa.
Onko "ylinopeushurjastella" suomea? Miksei vain "hurjastella" tai "ajaa ylinopeutta"? Typerä kysymys, mutta typerä on ketjukin...