Ja kumpaanhan kysymykseen sinä vastasit "ei" ?
Ei pidä väistää.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja kumpaanhan kysymykseen sinä vastasit "ei" ?
Olitkos sinä se joka ajoi tahallaan toisen päälle?On kyllä vittu ihme asenne tuollainen. "kyllä minä saan mennä kovempaa jos poliisi ei näe." minä minä minä.
KOSKEE KOSKEE, MUTTA VIT** SE EI OLE SUN EIKÄ KENENKÄÄN MUUN SIVIILIN TEHTÄVÄ VALVOA SITÄ!!! Soitto poliisille, jos niin ketuttaa, mutta edessä et kuppaa.
Tuota minäkin ajattelin mutta käytetäänkö tuollaista lyhennettä oikeasti? Meinaan vain, että SI-järjestelmässä k=kilo joten tuohan olisi silloin kilo per hour. Tuo kmph voisi luulla olevan oikein, koska kilometrin lyhennehän nyt on km.kilometres per hour..Käytetään lontoonkielisessä meiningissä mph:n ohella ja joskus myös näkee kmph:takin käytössä. Juiio haluaa jostain syystä olla kansainvälinen :D
Ei kyse ole valvonnasta.
Ajetaanpa moottoritietä pikku pätkä:
Rajoitus on sata.
Oikealla kaistalla on rekkoja ja muita ajoneuvoja noin 30m välein. Niitä on siis koko ajan. Sen kaistan ajoneuvot liikkuvat 90-95km/h.
Minä ajan vasemmalla kaistalla. Nopeuteni on 103km/h. Ajan jo siiis ylinopeutta, mutta samalla ohittaen oikealla olevia ajoneuvoja tasaiseen ja jatkuvaan tahtiin.
Nyt taakseni ilmestyy bemarimies, joka haluaa ajaa 104km/h. Mitä tehdä?
Pitääkö minun päästää bemarimies heti ohitseni niin, että siirryn oikealle kaistalle hetkeksi, hiljennän sen kaistan vauhtiin, pudotan turvavälini edellä ajavaan alle laillisen rajan ja kulutan polttoainetta uuteen kiihdytykseen vai pitääkö bemarimiehen odottaa, että jono oikealla kaistalla katkeaa niin, että voin siirtyä siihen turvallisesti ja nopeuttani muuttamatta?
Tulkitsetko ylinopeuden kuppaamiseksi ja jonon ohittamisen kaistan varaamiseksi?... ja kaistan varaaminen ja sillä kuppaaminen?
Tulkitsetko ylinopeuden kuppaamiseksi ja jonon ohittamisen kaistan varaamiseksi?
EDIT: Jengillä täälä nyt mennyt sekaisin normaali ohitustilanne ja kaistan varaaminen ja sillä kuppaaminen?
Kaistan varaamisesta ja sillä kuppaamisesta ei tosiaan ole ollut tarkoitus keskustella vaikka jotkut ovat asiaa siihen yrittäneet kääntää.
Kaistan varaamisesta ja sillä kuppaamisesta ei tosiaan ole ollut tarkoitus keskustella vaikka jotkut ovat asiaa siihen yrittäneet kääntää.
Marsalkka sanoi:Itse huvitan itseäni ajamalla vaikkapa kehä-III-lla vasenta kaistaa noin 3 km/h sallittua nopeutta kovempaa.
...
Mutta kun en vaan voi sallia sitä ylinopeushurjastelua.
...
Enkä todellakaan vaivaudu päästämään heitä ohitseni siirtymällä hetkeksi oikealle kaistalle
...
Saan ajaa vasenta kaistaa, jos samalla pikku hiljaa ohitan oikealla kaistalla ajavia. Mutta kieltämättä on hauskaa ja mielenkiintoista nähdä, että joillain menee hermot, kun eivät saa ylinopeushurjastella, vaan joutuvat ajamaan perässäni pitkiä matkoja.
...
Olen vain päättänyt etten anna muiden ylinopeushurjastella (enempää kuin tuon n. 3 km/h).
...
Kuppaan niin kauan kuin oikealla kaistalla on vähänkään minua hitaampia ajoneuvoja
No noin puolet viimeisestä kahdenkymmenen sivun viestistä liittyy jotenkin siihen että niin.. nyt siitä on vaan viime sivuilla väännetty sama asia kuin normaalista ohittamisesta.
Itse huvitan itseäni ajamalla vaikkapa kehä-III-lla vasenta kaistaa noin 3 km/h sallittua nopeutta kovempaa. Perään yleensä jossain vaiheessa liimautuu joku ylinopeushurjastelija, joka haluaisi kovasti ajaa kovempaa. Tämä ei onnistu, koska minä tukin vasemman kaistan ja hitaammat autot tukkivat oikean kaistan. Siellä ne sitten käkkivät ja yrittävät antaa merkkejä, jotta ymmärtäisin väistää. Mutta kun en vaan voi sallia sitä ylinopeushurjastelua.
Mielenkiintoista sinänsä ettet itse tukeudu lakiin, vaan olet määritellyt rajan (3km/h) jonka verran lakia saa rikkoa ja yrität pakottaa muutkin noudattamaan sitä.
Tästä oli kyse:
Ajan vasemmalla, koska samalla ohitan oikealla ajavia hitaampia autoja. Joillain autoilijoilla menee tästä syystä hermot. Se on mielestäni hauskaa.
No älä nyt puhu paskaa, sinähän siitä kaistan varaamisesta ja toisten tahallisesta ärsyttämisestä aloit jauhaa.
Mielenkiintoista sinänsä ettet itse tukeudu lakiin, vaan olet määritellyt rajan (3km/h) jonka verran lakia saa rikkoa ja yrität pakottaa muutkin noudattamaan sitä. Ei siis lakia vaan sinun määrittelemääsi rajaa.
Lue tarkemmin.Tämä ei vastaa sitä mitä kirjoitit aikaisemmin.
Kertauksena, olet kertonut ajavasi vasenta kaistaa ärsyttääksesi muita ja estääksesi muita ajamasta ylinopeutta.