Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Onkohan se merkki väärästä tekniikasta jos maven teko vetäsee alaselän aika jumiin?
Selkävaivat on nimittäin melko harmillisia, enkä haluaisi sellaista vaan hankkia.

Onkohan se merkki väärästä tekniikasta jos maven teko vetäsee alaselän aika jumiin?
Selkävaivat on nimittäin melko harmillisia, enkä haluaisi sellaista vaan hankkia.

Millaista jumia, se on aika laaja käsite :)

Normi lihaskipu on ihan normaalia kyseisen liikkeen teon jälkeen.

Joo, kiitoksia, pitää kokeilla. Vielä toi että miten olis paras lämmitellä ennen kyykkyä, salillamme ei kuntopyörää ole.

Itselle ainakin riittää lämmöt kyykylle ihan liikkeellä itsellään.
Eli jos teet sarjasi 100kg painoilla(vaikka 3x10)
10x20
10x40
8x60
5x80
Ja sitten sarjat.
Mutta jos ton jälkeen jalat jumissa... No vaihda salia, juokse salille tms.

^

Kyl tohonki välii vois viel enne varsinaisia sarjoja heittää 1-2 tuntumaa sarjaa

esim. 1x90kg , 1x100kg --> varsinaiset sarjat, tai jotain vastaavaa.

Jumittunut selkä kielii IMHO enemmän puutteelisesta lihashuollosta. Venytystä, hierontaa ja alkulämmittelyä lisää siis.

Jos mavesta menee alaselkä jumiin niin lihashuolto on pielessä? Siis wtf? Enemmän ihmettelisin jos se selkä ei toisinaan olisi jumissa siitä vetämisestä. Ihme juttuja taas täällä.

Jos mavesta menee alaselkä jumiin niin lihashuolto on pielessä? Siis wtf? Enemmän ihmettelisin jos se selkä ei toisinaan olisi jumissa siitä vetämisestä. Ihme juttuja taas täällä.

Näin on. Mave on eri asia kuin lihashuolto. Vetele maasta oikein kunnolla, äläkä ikinä venyttele tai hiero. Varmasti kramppailee ja ahdistaa. Mutta älä usko, kokeile itse.

väärä vetotekniikkahan ei voi olla kyseessä? Jos toveri vetää heti lähdöstä jalat suoraks ja riiputtaa joka toiston ni ei oo ihme jos menee tukkoon?

Näin on. Mave on eri asia kuin lihashuolto. Vetele maasta oikein kunnolla, äläkä ikinä venyttele tai hiero. Varmasti kramppailee ja ahdistaa. Mutta älä usko, kokeile itse.

Jep. Se alaselän jumihan ei voi mitenkään johtua harjoituksesta itsestään, kuten ei mitkään muutkaan lihaskivut. Melko moni todella hyvin lihashuoltonsa hoitava tekee sitten varmasti jotain pahasti väärin kun välillä on lihaskipua ja jumia harjoituksen jälkeen.

No totta pirussa se vaikuttaa. Eihän siitä ole nyt kysymys, vaan siitä että johtuuko se jumi nyt pelkästään lihashuollon puutteesta. Ja ei todellakaan johdu.

Lihashuolto nyt on erittäin tärkeä ja olennainen osa kaikkea fyysistä harjoittelua, mutta ei sillä lihaskipuja voi mitenkään kaikkia poistaa.

Kuinkas ihmiset ovat yleensä suhtautuneet siihen kun pyydetään kaksi ukkoa varmistelemaan kyykkysarjoja, joissa on aika pieniä rautoja? Jos tangossa on esimerkiksi vain vähä yli oma paino, vaikka 115 kiloa niin onko vähän turhaa 'egoilua' pyytää siihen äijät molempiin päihin? Yksi ukko rautojen puolesta varmaan riittäisi, mutta kun on parin kyykkysarjan jälkeen selkä jo ihan märkä, niin taitaa olla vähän liikaa pyydetty että varmistaja viitsisi sieltä takaa avittaa... Salilla noin muuten on yleensä kaksi äijää varmistamassa kyykkysarjoja kun tangossa on +200kg.

Salilta ei löydy voimatelinettä/häkkiä.

Kuinka muut alle 150 kiloa kyykkäävät ovat hoitaneet yleensä kovat sarjat?

Ei minusta ole, muutenkin turvallisuuden kanssa ei kannata leikkiä. Jos tuntuu siltä, että tarvitsee kaksi varmistajaa tai vaikka 3 niin se on parempi pyytää kuin katua rikottua selkää yms. Ja luulisi, että salisi kavereilta löytyy sen verran aikaa, että saat 2 varmistamaan päistä, onhan se varmasti mukavampaa kuin lähes liimautua kiinni toisen selkään. Itse pyytäisin tuossa tilanteessa ihan rehdisti apua kahdelta. Jos he pitäisivät sitä "turhana egoiluna" niin se on sitten heidän häpeänsä.

Jos luulet, että sarjasta tulee tiukka ja mahdollisuus epäonnistuneeseen nostoon on niin pyydä varmistaja tai kaksi. Eikä sinne alas kuole vaikka ei ylös pääsisikään.

mulla kävi sellanen että vedin smith koneessa kyyykkyä,rikkoutuneen polven takia tangossa oli vain 90kg :(,mutta mies joka on yhtä iso kuin jääkaappi tuli siihen mun taakse vimmeisimmilä toistoilla ja asetti kämmenensä mun lantiolla ja huuteli siinä "nousee nousee"..eli se auttaa vaikka yksiki on siinä seläntakana kattomassa:)

Back
Ylös Bottom