Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Mä heitän aina pari kukkurallista ruokalusikallista puolen litran lasiin.

Se on veden kanssa ihan kamalaa mössöä jota ei kyllä ilokseen vedä. Mutta kun panet pari senttiä mehutiivistettä mukaan niin siitä tulee oikeastaan ihan hyvää. Ero on kuin yöllä ja päivällä. Mun kokemuksen mukaan kandee ensin heittää mehutiiviste, sitten soijaprotsku ja sitten vesi. Ei paakkuunnu pohjalle ja helppo sekoittaa. Mulla menee sekoittaiseen lusikalla n. 10sec ja sen jälkeen on ihan tasaista.

Selvä, kiitti vinkistä. Täytyy koittaa tänään.

Tälläsenä pikavinkkinä kaikille, että kannattaa hankkia sauvasekotin noiden proteiinilisien sekoittamiseen niin ei jää yhtään paakkuja :) itse huomasin eron erittäin mielyttäväksi.

Pitääkö paikkansa, kun syö vilja tuotteita niin maha alkaa pullottamaan/turpoamaan? Voisiko joku sanoa joitakin tuotteita tai aine osia, jotka turvottavat mahaa.

Pitääkö paikkansa, kun syö vilja tuotteita niin maha alkaa pullottamaan/turpoamaan? Voisiko joku sanoa joitakin tuotteita tai aine osia, jotka turvottavat mahaa.
Tuohan selviää vain kokeilemalla. Joillakin vilja aiheuttaa turvotusta. Jätät viljat pois joksikin aikaa ja katsot vieläkö turvottaa. Minulla ianakin raaka kaali ja viljatuotteet turvottaa.

Onko kyseinen turvotus yhteydessä ravintokuitujen suureen saantimäärään? Jos olis niin turvotusta sais pois juomalla vettä.

Tälläsenä pikavinkkinä kaikille, että kannattaa hankkia sauvasekotin noiden proteiinilisien sekoittamiseen niin ei jää yhtään paakkuja :) itse huomasin eron erittäin mielyttäväksi.

Mä laitan ne vaan semmoseen kannelliseen muovimukiin ja käsivoimin ravistelen tasaiseksi :D Ajattelin kuitenkin helpotukseksi ostaa sheikkerin huomenna.

Äsken muuten laitoin paremmilla suhteilla tota soijaprotskua niin siitä tuli juotavaa. Maku nyt ei hivellyt makunystyröitä mutta kyllä mä sen kurkusta alas sain :thumbs:

Mikä tää sheikkeri oikeen on, ku oon kuullu monesti puhuttavan? Eroaako se paljoki sellasesta juomapullosta mitä urheiluseurat käyttää? Joku kuva mahdollisesti juomasheikkeristä helpottais :D

Aloitin tässä tämän painonnostelun koska olen päässyt vähän pulskistumaan :D Kysyisinkin että onko hyvä jos jätän kaikki sokeriset paskat pois ja söisin kalaa, kanaa ja maitorahkaa missä kaurahiutaleita, omenaa ja kiivi? Maitorahkaa aina treenien jälkeen.

Sitten lauantaina pitäisin mässypäivän jolloin sösiin vähän jotain herkkua ihan vaan mielenterveyden kannalta =D Olisi mukava saada asiaan varmuus.

Aloitin tässä tämän painonnostelun koska olen päässyt vähän pulskistumaan :D Kysyisinkin että onko hyvä jos jätän kaikki sokeriset paskat pois ja söisin kalaa, kanaa ja maitorahkaa missä kaurahiutaleita, omenaa ja kiivi? Maitorahkaa aina treenien jälkeen.

Sitten lauantaina pitäisin mässypäivän jolloin sösiin vähän jotain herkkua ihan vaan mielenterveyden kannalta =D Olisi mukava saada asiaan varmuus.
Ihan hyvältä kuulostaa. Ja sitten muistaa, ettei vedä mässypäivänä liikaa niitä herkkuja. Treenin jälkeen voi ottaa myös hieman jotain nopeaa hiilaria. Esim. palkkari, kaakaojauhe, yms...

Käykö tavallinen rasvaton maito palautusjuomana yhtä hyvin kuin lisäravinteena myytävät palkkarit? jos treenin jälkeen otan 0.5-1.0 litraa maitoa ja vaikka banaani päälle nii se toimii korvaajana lisäravinteille? Sitten mulla on erikseen ufs whey heraa mutta palkkarijuoma (maito!?) puuttuu

Käykö tavallinen rasvaton maito palautusjuomana yhtä hyvin kuin lisäravinteena myytävät palkkarit? jos treenin jälkeen otan 0.5-1.0 litraa maitoa ja vaikka banaani päälle nii se toimii korvaajana lisäravinteille? Sitten mulla on erikseen ufs whey heraa mutta palkkarijuoma (maito!?) puuttuu
Jos sulla kerran tota heraa on, niin suosittelisin ostamaan siihen lisäksi maltoa, heraa ja maltoa sekoittamalla suhteessa 1:1 saat hyvän palautusjuoman.

Mutta jos välttämättä haluat vetää maitoa ja banaania palkkarina, niin mikä ettei, ei ehkä niin "tehokas" kuin hera ja malto, mutta varmasti parempi kun ei mitään.

Ajattelin laittaa tänne sitte sen sijaan, että olisin postannu aloittelijoiden peruskysymyksiin. Eli mä oon 16v, 66kg ja rasvat n 15-18%, kun tosta vaa'asta ei oikeen tiedä, ja mä oon miettiny, että kannattaisko mun nyt dietata rasvaa ja sitten vasta aloittaa bulkki vai aloittaa nyt jo bulkki ja dietata myöhemmin? Lähteekö rasva sitten helpommin jos vedän nytte bulkin ja sitten vasta dietin? Kannattaako tällä iällä vielä aloittaa diettiä vai aloitanko vasta vuoden kuluttua? :) Ajatukset pyörii näiden kahden vaiheilla.

ei silloin toi dietti vielä aiheellinen ole. Hanki jonkin verran lihaa pohjalle ennen kuin alat dietata, ettet menetä kaikkia lihoja. Kun dietillä menetetään myös lihoja.

Kannattaako bulkilla tehdä mitään aerobista liikuntaa? Eikö se tavallaan mene hukkaan ellei sitten halua syödä vielä enemmän?

vähän voi tehdä, jaksaa treenatakin paremmin. Eikä ole sitten dietillä alkuun niin vaikeeta sen aerobisen aloitus. Pari kertaa viikossa ei enemmän.

Back
Ylös Bottom