Hyvät salikengät?

En ole käyttänyt kenkiä salilla ollenkaan, joten tuli mieleeni, että voiko esim. kyykkääminen (sarjapainot 100-110kg) tai maastaveto (sarjapainot 130-140kg) vahingoittaa jotenkin jalkaa, kun ei ole kenkää tukemassa.. Etenkin jos nuo sarjapainot tuosta pikkuhiljaa alkavat nousemaan.. Tähän menessä jaloissa ei ole tuntunut ikävältä, mutta olisiko fiksua ostaa jotkin kengät salille? Ja mimmoiset kannattaisi ostaa? olen kertaalleen kokeillut painitossuja ja vaikuttivat mukavilta. Kannattaako ostaa? Mitä kenkiä itse käytätte?

vois ajatella että jotkut sisäpelikengät tai just jotku painitossut että ois mahollisimman hyvä pito lattialla, ku ei varmaa oo kiva tehä kyykkyä ku jalka alkaa lipsua...ja ite oon käyttäny iha tavallisia lenkkareita...

Originally posted by Salikeiju
En ole käyttänyt kenkiä salilla ollenkaan, joten tuli mieleeni, että voiko esim. kyykkääminen (sarjapainot 100-110kg) tai maastaveto (sarjapainot 130-140kg) vahingoittaa jotenkin jalkaa, kun ei ole kenkää tukemassa.. Etenkin jos nuo sarjapainot tuosta pikkuhiljaa alkavat nousemaan.. Tähän menessä jaloissa ei ole tuntunut ikävältä, mutta olisiko fiksua ostaa jotkin kengät salille? Ja mimmoiset kannattaisi ostaa? olen kertaalleen kokeillut painitossuja ja vaikuttivat mukavilta. Kannattaako ostaa? Mitä kenkiä itse käytätte?

Sama se noille sarjapainoille on, kyllähän nyt salilla jonkinlaiset töppöset pitää jalassa olla.:) Itse olen käyttänyt painitossuja ja suosittelen kyllä lämpimästi. Ovat todella mukavat jalassa ja ei tarvitse riisua, kun tekee pohkeita. Vaihtoehdoksi noille jotkut vastaavat tasapohjaiset tossut, esim. Conversen Chuck Taylorit tai samantyyliset puolta halvemmalla jostakin alekorista. Hinta nimittäin tippuu komeasti kun tuo Conversen merkki jää pois. Superpallo-kantapään-alla-sälibänti-aerupikki-kengät kannattaa kyllä heti ihan mukinoitta unohtaa. HTH:)

Noh kyykkäämiseen nyt soveltuu parhaiten kyykkykengät. Kova pohja ja korkea kantapää=painonnostokengät ja korottomat vastaavat voimannostokengät (näin olen ainakin itse ymmärtänyt). Täällä kovin kehutut karhun kengät on varmasti niitä parhaita.

Jos on köyhä kuten minä, eikä esim kyykyssä käytetyt painot liiku vielä kovin korkealla niin jotkut kyykkykenkää vastaavatkin minusta käy. Jos pohja on kova, kenkä mahdollisimman tukeva (eli siis mieluummin ei taitu paljoakaan mihinkään suuntaan), ja ilman mitään hyper-geeli-vaimennuksia niin eiköhän nekin sovellu. Itse päädyin tähän koska tarvitsin kengät millä voi harrastaa myös muuta sisäurheilua, eikä pelkästää klopsutella kyykkytellingin alla. ;)

Niin ja nuo baarikellon mainitsemat Conversen kengät ovat myös loistava valinta.

Mulla on jotkut tavalliset adidaksen sisäpelikengät ja hyvin on palvellu. Jos joskus unohtuu kengät kotiin niin on kyllä ikävää kyykätä!

Taidanpa käydä lähipäivinä ostamassa tommoset painitossut, oli näköjään kyselty vastaavaa aihetta aiemminkin kun tajusin searchilla kattoa...

Mutta onko kenelläkään TIETOA onko paljain jaloin kyykkäämisestä jotain haittaa jalkapöydälle ja nilkoille?? kuormittuuko nivelet enemmän? Arnoldi kyllä kyykkäili ilman kenkiä joten siitä ajattelin että tarttenko mäkään sitten mitään kenkiä :D

Tottakai ostat kyykkykengät jalkapäivää varten ja painitossut muihin reeneihin. Arnold ehkä kyykkäsikin ilman kenkiä muttei sillä jalkoja ollutkaan.. Kyykkykengät ovat lähes ikuiset ja painitossutkin kestävät vuosikausia ja ovat hyvät pohkeita tehdessä ja vedossa.
Kyykkykenkien tilalle voisi ajatella vaelluskenkiä- ne tukisivat nilkkaa samalla.

Joskus aikoinaan painitossut maksoivat jotain 200mk, kävin yksi päivä ohimennen vilkaisemassa niin halvimmat oli jotain 80 euroa! Taidan ostaa tuollaiset Converse Chuck Taylor tyyliset kengät jostain ellokselta tms. hintaan <15€. Kyykkyssä käytän Powerin painonnostokenkiä.

Jaa; vielä tuosta paljain jaloin treenaamisesta; onko se nyt sitten niin omituista?

Olen tehnyt níin koko sen ajan minkä olen salilla "asunut." Jalat siinä kyllä likaantuvat, mutta tokkopa siitä mitään haittaa muuten on? Penkkitulostakaan ne eivät ehkä paranna? Toisaalta, talvi tulee taas - viime talvena käytin salilla ns. ninjatabeja (jikatabi), ja ne olivat kyllä hyvät.

Itse käytän aivan tavallisia halpa lenkkareita. Ehkä kannattaisi käyttää kunnon jalkineita. Mutta ei tuo itseäni ole vaivannut.;)

Öööhhh, olisko kellään mitään linkkiä kaikenmaailman kengistä joista täälä on puhuttu? Mulle ei meinaan sano jotkut Conversen Chuck Taylorit yhtään mitään... :david:

Minkälaisissa kengissä jengi punttaa ja minkälaisia suosittelisitte? Tällä hetkellä käytössä olevat "sisätossut" ei tue esim. nilkkaa kyykyssä joten pitäis siis saada pitkävartiset ja tukevat kengät.

Paljon hintaa ja mistä vois ostaa? Löytyykö kuvia

Noh mulla on kanssa tavalliset sisäpelitossut olikohan ne Niket vai mitkä. Pitäisi ostaa Otomoxin kengät, mutta ajattelin vasta katselle kevään kisoissa noita kengiä.

Ihan normaaleilla sisäpelikengillä mennään.

Back
Ylös Bottom