Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Onko liikkeiden ns. suurudella hirveästi eroja?

Olen kuullut jotain, että pienemmällä liikeradalla tehdyt liikkeet reenaisivat pienempiä lihaksia kun taas suurella vastaavasti isommat lihakset kehittyisivät paremmin?

Miten on? Toivottavasti joku sai selvää mitä ajoin takaa.

Onko liikkeiden ns. suurudella hirveästi eroja?

Olen kuullut jotain, että pienemmällä liikeradalla tehdyt liikkeet reenaisivat pienempiä lihaksia kun taas suurella vastaavasti isommat lihakset kehittyisivät paremmin?

Miten on? Toivottavasti joku sai selvää mitä ajoin takaa.
Siis jos nyt puhutaan eri liikkeiden liikeradan pituudesta niin sehän riippuu ihan liikkeestä mihin mikäkin ottaa. Esim. penkissä jos teet pelkkää loppuojennusta niin ojentajat tekee enempi työtä ja jos taas teet pelkkää rinnalta lähtöä niin ottaa enempi rintaan. Kyykyssä taas mitä syvemmältä teet niin sitä enempi pakaralihakset aktivoituu. Toi sun väite taas on ihan roskaa.

Oon ollu tässä lauantaista lähtien helvetinmoisessa oksennustaudissa. Tavaraa on tullut molemmista päistä uskomattomia määriä ja samalla vaivalla kerätyt ylimääräiset kilotkin ovat menneet. Ei oo ollu puhettakaan että ois pystyny syömään mitään koska jaffakaan ei pysynyt sisällä vielä toissapäivänä. Tänään olen jo leivän kuitenkin pystynyt vetään ja olokin on hieman kohentunut.
Mitä luulette et kauanko kestää saada menetetyt neljä kiloa takaisin:(

Oon ollu tässä lauantaista lähtien helvetinmoisessa oksennustaudissa. Tavaraa on tullut molemmista päistä uskomattomia määriä ja samalla vaivalla kerätyt ylimääräiset kilotkin ovat menneet. Ei oo ollu puhettakaan että ois pystyny syömään mitään koska jaffakaan ei pysynyt sisällä vielä toissapäivänä. Tänään olen jo leivän kuitenkin pystynyt vetään ja olokin on hieman kohentunut.
Mitä luulette et kauanko kestää saada menetetyt neljä kiloa takaisin:(
Ne neljä kiloo ei oo pelkkää lihasta. Lähinnä nestettä. Sit ku pystyt vetään ruokaa ja juotavaa, palaa paino samoihin lukemiin parissa päivässä.

Kuinka leveällä pitää jalkojen olla kyykyssä ?
Ite oon pitänyt yli hartioiden leveyden, mutta isoveli sanoi että pitäisi olla polvet noin hartioiden leveydellä.

Mites sitten ranskalaisessa eli mihin se tanko pitää laskea. Isoveli opetti siihen, että pitää ohtaan laskee, mutta eräässä ohjeessa näin että pitäisi laskea tyyliin pään yli.

Vielä hauiskäännöstä kulmatangolla eli miten siinä on parasta pitää ote ?
Taas kerran veli opetti, että siitä päältä pitää ottaa kiinni siitä kaarevasta kohdasta jolloin kämmenet ovat kuitenkin hieman sisäänpäin, mutta yläpuolella.

Kuinka leveällä pitää jalkojen olla kyykyssä ?
Ite oon pitänyt yli hartioiden leveyden, mutta isoveli sanoi että pitäisi olla polvet noin hartioiden leveydellä.
Niin kuin parhaalta tuntuu. Liian kapea asento aiheuttaa usein yläkropan kaatumista eteenpäin, jolloin ala-asennossa ollaan yläkroppa vaakatasossa ja sellaisessa linkkariasennossa, ettei sieltä pääse ikinä ylös. Leveä asento sallii pitää selän pystymmässä. Toisaalta leveä asento siirtää rasitusta etureisiltä pakaroille.

Mites sitten ranskalaisessa eli mihin se tanko pitää laskea. Isoveli opetti siihen, että pitää ohtaan laskee, mutta eräässä ohjeessa näin että pitäisi laskea tyyliin pään yli.
Taas niin kuin parhaalta tuntuu. Sillä ei ole mitään merkitystä lasketko sen tangon otsalle vai pään taakse.

Vielä hauiskäännöstä kulmatangolla eli miten siinä on parasta pitää ote ?
Taas kerran veli opetti, että siitä päältä pitää ottaa kiinni siitä kaarevasta kohdasta jolloin kämmenet ovat kuitenkin hieman sisäänpäin, mutta yläpuolella.
Että miten? Tosta ei oikein saa selvää. Onko sulle opetettu, että se pitää tehdä myötäotteella? Eli onko peukalot vastakkain? Tosta päältä kiinni ottamisesta sain sellaisen kuvan. Normaali hauiskääntö tehdään vastaotteella, eli pikkurillit vastakkain. Ja jos on mutkatanko kyseessä, on kämmenet hiukan sisäänpäin, eli pikkurillit alaviistoon. Leveydellä taaskaan ei ole merkitystä. Tee niin kuin hyvältä tuntuu.

Ja sano veljelles, että se on hönö. Ei kannata opettaa turhanpäiväisiä asioita millä ei ole mitään väliä.

Millä liikkeillä voi treenata pohkeita?

no on olemassa pohjeprässejä. toisessa istutaan ja toisessa seistään. voit myös ottaa vaikka tangon niskaan ja nousta varpailleen. sitten voi vaikka jalkaprässilaitteessa tehdä. eli jalan etuosa vaan lautaan kiinni ja sitten nilkkaa suoristamalla tapahtuu rasitus. noi tulee ittellä ekana mieleen

semmonen kysymys olis että kuinka paljon salilla käymisestä on pois jos juoksee pari kertaa viikos tunnin lenkin pienellä sykkeellä. sekä mikä olisi paras harjoitus rasvanpolttoon

semmonen kysymys olis että kuinka paljon salilla käymisestä on pois jos juoksee pari kertaa viikos tunnin lenkin pienellä sykkeellä. sekä mikä olisi paras harjoitus rasvanpolttoon

Tarvii sun kysymyksille kohta tehdä "Rintakehän kootut kysymykset" ;) Laihdutatko sä jo nyt? Eikö sun pitänyt aloittaa se ens kuulla? Meille tavallisille ihmisille jotka ei oo lavalle menossa, ole mitään väliä mikä harjoitus on rasvanpolttoon. Me laihdutetaan sillä että kalorit on -500 /päivä. Ja ei oo yhtään pois salista jos laihdutat, eikä myöskään jos oot plussalla, sillä silloin vain syöt enempi. Oothan varmasti lukenu pakkista pari päivää ennenkö kyselet joka paikas jotain?

Tarvii sun kysymyksille kohta tehdä "Rintakehän kootut kysymykset" ;) Laihdutatko sä jo nyt? Eikö sun pitänyt aloittaa se ens kuulla? Meille tavallisille ihmisille jotka ei oo lavalle menossa, ole mitään väliä mikä harjoitus on rasvanpolttoon. Me laihdutetaan sillä että kalorit on -500 /päivä. Ja ei oo yhtään pois salista jos laihdutat, eikä myöskään jos oot plussalla, sillä silloin vain syöt enempi. Oothan varmasti lukenu pakkista pari päivää ennenkö kyselet joka paikas jotain?

mutta millä harjoituksella saa rasvaa palaa eniten. osaatko vastata tuohon hiit harjoituksen sopivuuteen puntti tai lenkki päiville

Että miten? Tosta ei oikein saa selvää. Onko sulle opetettu, että se pitää tehdä myötäotteella? Eli onko peukalot vastakkain? Tosta päältä kiinni ottamisesta sain sellaisen kuvan. Normaali hauiskääntö tehdään vastaotteella, eli pikkurillit vastakkain. Ja jos on mutkatanko kyseessä, on kämmenet hiukan sisäänpäin, eli pikkurillit alaviistoon. Leveydellä taaskaan ei ole merkitystä. Tee niin kuin hyvältä tuntuu.

Ja sano veljelles, että se on hönö. Ei kannata opettaa turhanpäiväisiä asioita millä ei ole mitään väliä.

Juuri niin eli otetaan myötäotteella silleen, että peukalot on vastakkain ja tyyliin että kämmen on hieman vinossa pikkurillit alaviistossa. Ja kullä mutkatanko kyseessä. Mitäköhän ihmettä sönkkäsin jostain kulmatangosta :jahas:

Ja vittu minun veli mikään hönö oo :) Pitää huolta vaan veljestään.

Levon määrä......

Jos treenaa 4 salikertaa ja 3 aerobista treeniä viikossa ja yksi lepo päivä, niin onko tämä(lepopäivä) tarpeeksi?

Olen jo tottunut tämän tyyliseen treeniin, joten luulen hermoston palautuvan.......

Kiitos

Back
Ylös Bottom