Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Kyllä saa aika pro olla jos tukkii verisuonet palautusjuomalla ;) On se ihan jees, ei halvin mutta hyvä. Itse tekisin herasta ja maltosta palkkarin, mutta elänkin opiskelija tuloilla.

Sellasta kysyisin onko kellään kokemusta tälläsestä protsku_pussista ku FINNMAX WHEY 100.Aikasemmin oon käyttäny fastin proteiineja ja sen jälkee kokeilin jtn muuta pussia ja kummatki näistä toimi.Tänää ja eilen oon kokeillu sitte tätä finnmaxia veteen ja myös maitoo mutta kummallaki kerralla jäi älytön määrä sellasia pieniä paakkuja juoman sekaa vaikka kuinka sheikkeriä vatkas.Kenelläkään kokemusta?Ps.tää finnmax maistuu aivan paskalta :curs:

Mitenkä tärkeitä nuo lisäravinteet on lihaskasvun kannalta? Olen 16 vuotias. Päivän mässäilyihin kuuluu aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Eli kannattaako\onko tarpeen nuo lisäravinteet? Tuleeko tulosta vaikka en käyttäisikään?

Tottakai tulee tulosta.
Mitään haittaa ei tietenkään ole ja jos on mahdollista osta heraa + maltoa ja sekoita oma palkkari niistä.

Mutta onko mitään hyötyä jos saa proteiinia yli tarvitun määrän? Painoa minulla on vain vaivaiset 55kg. Palautusjuomia kylläkin käytän aina treenien jälkeen, mutta ruuasta taidan saada pääosin tarvittavat protskut?

Missä suhteessa bulkilla tulis makroravinteita syödä(viitteellistä tietysti)? P30/H40/R30 ok? Proteiinia 2,5g/painokilo

Jos 1g rasvaa sisältää 9kcal, niin tapahtuuko yli kulutuksen syödessä niin, että esim jos syöt 900kcal yli kulutuksen, tulee 100g lisää rasvaa?

Jos 1g rasvaa sisältää 9kcal, niin tapahtuuko yli kulutuksen syödessä niin, että esim jos syöt 900kcal yli kulutuksen, tulee 100g lisää rasvaa?
Jos syöt 900kcal yli kulutuksen joka päivä niin sun paino nousee noin 0,9kg viikossa. Se kuinka suuri osa siitä on lihasta tai rasvaa riippuu ihan siitä mitä teet ja miten järkevästi syöt yli sen kulutuksen.

Mutta onko mitään hyötyä jos saa proteiinia yli tarvitun määrän? Painoa minulla on vain vaivaiset 55kg. Palautusjuomia kylläkin käytän aina treenien jälkeen, mutta ruuasta taidan saada pääosin tarvittavat protskut?

Niin sitä monet aloittelijat, kuten itsekin aikanaan uskoin, että tuleehan sitä prodea tarpeeksi ruuasta :D Noh, voi sulla tullakin, mutta vedä vaan silti palkkari, kaikkein kätevin treenin jälkeen. Ei ehkä hyötyä, mutta ei haittaakaan. Mieluummin liikaa kuin liian vähän.

mikä olisi hyvä välipala ennen salia, kun koulussa 14 aikaa vedän protskudrinkin, ja salille menen 16 aikaan vai kannattaako syödä mitään ennen salia?

Back
Ylös Bottom