Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Jos välttämättä suklaata haluat syödä, mutta millään tarkoituksenmukaisuudella en lähtisi suklaan syömistä perustelemaan. Öljy on parempaa rasvaa, eikä samassa tule suurta määrää sokeria

Miten te vedätte sitä rypsiöljyä? Ainut mihin keksin laitaa tuota öljyä on kaurapuuro, tuntuu ainoalta johon se saa sekoittumaan, koska turpoavat kaurahiutaleet jotenkin imevät sen itseensä. Haluan ottaa paljon kerralla sitä, en usessa kerrassa. 750ml menee puuroon. Mutta aina ei ole "aikaa" puuroa keitellä.

Veden kanssa juonti ei onnistu, kun se jää siihen päälle lillumaan, ja sitten käy näin :urjo:

Miten te vedätte sitä rypsiöljyä? Ainut mihin keksin laitaa tuota öljyä on kaurapuuro, tuntuu ainoalta johon se saa sekoittumaan, koska turpoavat kaurahiutaleet jotenkin imevät sen itseensä. Haluan ottaa paljon kerralla sitä, en usessa kerrassa. 750ml menee puuroon. Mutta aina ei ole "aikaa" puuroa keitellä.

Veden kanssa juonti ei onnistu, kun se jää siihen päälle lillumaan, ja sitten käy näin :urjo:
Tossa ehkä yksikkövirhe? (7,5dl kuulostaa aika paljolta..;))
Ootko kokeillu paljaalteen?

Miten tällanen juttu että klo 18 jälkeen pitäisi hiilareiden määrä minimoida a.k.a ei syödä niitä ollenkaan? Eli itselläni tarkoittaa käytännössä sitä että treenin jälkeen syön päivän ns. isoimman, lämpimän aterian 5-6 välillä, ja tämän jälkeen en syö muuta kuin 8 aikaan purkin tonnikalaa ja jotain pientä (esim. kananmunan valkuaisia paistan) ja ennen nukkumaan menoa vielä yöprotsku drinkki (Fast Promix).

Muuten syön siis päivän mittaan kunnolla aamupalan, kouluruoan, välipalan ennen salia ym.
Eli mitä mieltä ihmiset tosta klo 6 jälkeen hiilarit pois jutusta?

Ja monta kalaöljytablettia pitäisi päivässä syödä?

Paljonko on kaloreita soijalesitiinissä / 100 g?
Yritin etsiä, mut tuloksetta :(

No siis treenaan siinä suunnilleen 4 aikoihin. Ja palkkarin yhteydessä tulee hiilareita ja sitten tuo lämmin ruoka vielä treenin jälkeen. Eikö noista tule tarpeeksi hiilareita?

Ja monta kalaöljytablettia pitäisi päivässä syödä?

riippuu paljonko ne sisältää sitä kalaöljyä. 1g kalaöljyä sisältäviä tabuja itse otan 5kpl iltapalan yhteydessä. 4-5kpl tommosia on ihan hyvä.

No siis treenaan siinä suunnilleen 4 aikoihin. Ja palkkarin yhteydessä tulee hiilareita ja sitten tuo lämmin ruoka vielä treenin jälkeen. Eikö noista tule tarpeeksi hiilareita?

kyllä jos olet aamusta-treenin alkuun syönyt hyvin.

Riippuu ihan mitä lämmin ruoka sisältää... hiilihydraatit kannattaa sijoittaa aamuun sekä ennen-ja jälkeen treenin.Kroppa varastoi hiilihydratit tehokkaasti lihaksiin jopa 6h jälkeen(riippuen treenistä).

Riippuu ihan mitä lämmin ruoka sisältää... hiilihydraatit kannattaa sijoittaa aamuun sekä ennen-ja jälkeen treenin.Kroppa varastoi hiilihydratit tehokkaasti lihaksiin jopa 6h jälkeen(riippuen treenistä).

No siis yleensä pastatuotteita tai riisiä, ja kananrintaa tai naudanlihaa. plus vihannekset.

Onko teillä vinkkejä millaista iltapalaa kannattaisi syödä tuon tonnikalapurkin lisäksi jos nyt mietitään että hiilareita ei ole tullut "tarpeeksi" päivän aikana?

Ja nuo kalaöljytabletit, onko sama että mihin aikaan vuorokaudesta ne ottaa?

Ja miten monivitamiini poretabletit, voiko niitä ottaa aamuisin enemmän kuin yhden? (joka näköjään on suositus?)

Itse otan 2g aamulla, 2g päivällä ja 2g illalla. Faktatietoa ei ole, mutta yleensä kaikki vitamiini- ja ravintolisät suositellaan jakamaan tasaisesti päivän ajalle. Jos annostus on pieni (1 tabletti jotakin), niin lähes järjestäen aamulla

Onko teillä vinkkejä millaista iltapalaa kannattaisi syödä tuon tonnikalapurkin lisäksi jos nyt mietitään että hiilareita ei ole tullut "tarpeeksi" päivän aikana?

hedelmää, ruisleipää.

on sama.

Ja miten monivitamiini poretabletit, voiko niitä ottaa aamuisin enemmän kuin yhden? (joka näköjään on suositus?)

voit ottaa useammankin.

Oli tapana vetää aina aamupirtelön kylkeen neljästä poretabletista koostuva (multi, mankku, kalsium ja c) litku, kunnes tajusin että jokainen tuoppi syövyttää kiillettä millin.. Nykyään ihan tabuina..

Oli tapana vetää aina aamupirtelön kylkeen neljästä poretabletista koostuva (multi, mankku, kalsium ja c) litku, kunnes tajusin että jokainen tuoppi syövyttää kiillettä millin.. Nykyään ihan tabuina..
Jaa'a. Mä olen jo monen vuoden ajan ottanut vitamiinit ym. poreina ja joka vuositarkastuksessa hammaslääkäri jaksaa ihmetellä ääneen, miten loistavassa kunnossa hampaat on.

Jaa'a. Mä olen jo monen vuoden ajan ottanut vitamiinit ym. poreina ja joka vuositarkastuksessa hammaslääkäri jaksaa ihmetellä ääneen, miten loistavassa kunnossa hampaat on.
Ihmisten hammasluu ei ole kaikilla samanlaista. Sulla on varmaan kiillekin kunnossa, toisilla ehkä ei.

Joo, näin varmasti on. Eiköhän se hammaslääkärillä paljastu, jos poreet syövät hampaita. Mulla ilmeisesti treeni tai stressi on myrkkyä hampaille - ainoa vika mikä löytyy joka vuosi on mikrofraktuurat kovasta purennasta johtuen. Lääkäri suositteli hammassuojia salille.

Jos jollain olisi antaa vinkkiä mulle ku hain tänään postista 4KG American Blastin suklaata, niin mihi sitä kannattaa sekottaa että olisko muitaki varteen otettavia vaitoehtoja ku perus vesi?

Back
Ylös Bottom