Olen n. 173cm pitkä ja painan 63kg. Ikää kohta 17. Tavoitteena olisi päällimmäisenä tuo voiman ja ulkonäön kehitys. En ole kovin kokenut näissä salihommissa, mutta olen viime syksystä asti käynyt kahdesti viikossa salilla, perjantaina ja sunnuntaina, mutta ajattelin että voisin myös keskiviikkona rueta käymään koulun jälkeen. Ma, ke ja to on salibandy harjoitukset ja välipäiviksi jäis tiistai ja lauantai. Teen siis seuraavanlaisella ohjelmalla joka voi olla ihan vituillaan ja sillä toivoisinkin kokeneimmilta neuvoja että mitä kannattaisi muuttaa treenin suhteen. Teen 1-jakoisella ja joka päivä sama ohjelma.
Ensimmäisenä poljen kuntopyörällä jaloissa lihakset lämpimiksi ja siitä jalkaprässissä tekemään kympin toistoja seuraavanlaisesti: 1x80kg, 1x130kg, 1x160kg, 3x 200kg. Mitä nyt täältä olen lueskellut niin olen ajatellut vähän että vois jättää kokonaan jalkaprässin pois ja rueta kyykkyä tekemään, onko järkeä?
Tuon jälkeen teen yläselät 3x15 sarjoja. Yläselkien jälkeen teen "keskiselkää vahvistavat lihakset" tai jotai tuonne päin, tarkistan tänään mitä siinä luki, mutta vaikutusalue oli selkärangan molemmin puolin menevät lihakset. Ja sarjat on niin ikään 3x15.
Selkien jälkeen teen vatsat 3x12-15 lisäpainojen kanssa. Tavallisten vatsojen jälkeen samoilla sarjoilla vinot vatsat lisäpainojen kanssa.
Vatsojen jälkeen teen ojentajat ranskalaisella punnerruksella 3x10 sarjoilla vaakatasossa.
Ojentajien jälkeen rintalihakset penkillä. Ensimmäisenä lämmittelen pelkällä tangolla jonka jälkeen teen 1x5 toistoja 40kg:lla ja tämän jälkeen koitan tehdä 3x8 50kg:lla. 55kg:lla menis jotain vitosen sarjoja vielä, mutta olen sen verran narukäsi vielä tässä vaiheessa, että 60kg:lla saan tehtyä n. 3 hikistä toistoa, joten en tee niillä ollenkaan vaan teen tolla 50:llä. Penkkitulostakin olis hyvä saada ylöspäin, kun en tähän mennessä ole siihen koskaan erityisemmin keskittynyt.
Penkin jälkeen teen hauiskääntöjä 3x20 sarjoilla (20 siis yht, 10 per käsi). Hauisten jälkeen teen vielä rannekäännöt 3x20 sarjoilla.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Eli tosiaan en ole kovin kokenut ja pari kuukautta olen mennyt tolla ohjelmalla. Ennen sitä reenaus oli hajanaista eikä ollut minkäänlaista ohjelmaa käytössä. Ravinnon suhteen olen tehnyt sen verran muutosta, että limpparit olen korvannut bonaquoilla ja mässyn syönnin ajoitan viikonlopuksi lauantaille. Syön melko reilusti koulussa ja kotona, joten roskaruokaa ei tule kovin paljoo syötyä. Ja voimaa olisi siis tarkoitus saada, enkä pistäisi yhtään pahakseni jos se kauan uneksittu sixpack paljastuisi paidan alta kesään mennessä ;D
Kiitos jo etukäteen niille jotka vaivautuvat vastaamaan ja antamaan palautetta ohjelmastani.