Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Mitä Malto "hyödyttää"? Ja mitä se on? Ja onko tää paljonki parempaa ku perus massanlisääjät?

malto on maltodextriiniä, eli puhdasta hiilihydraattia. Massanlisääjä saadaan aikaan, kun malton sekaan sekoitetaan esim heraa, eli proteiinia. Hyvä asia erikseen myytävässä maltossa ja protskussa on se, että sillon voit itse säätää hiilihydraatti-proteiini suhteen, kun valmiissa massanlisääjissä et voi. (paitsi tietty lisäämällä itse sekaan maltoa tai heraa :D)

meinasin massanlisääjä esimerkkinä esim. muskeliplussaa jossa hh ja prodea kumpaakin on n. 40g. Ymmärränkö nyt oikein kun sanoit että HT-R on kokeneempien lihaksikkaampien bodarien juomaa niin mitä enemmän lihasmassaa on sitä enemmän palkkari vaatii hyviä proteiineja ja siksi esim. HT-R:ssä on hiilareita vähemmän. Ainakin Fastin sivujen mukaan.
HT-R ja MUSCLE+ ovat palautusjuomia. Myös Fastin sivujen mukaan
luin UFS:n sivuilta:
Hiilihydraatit hidastavat proteiinin imeytymistä. Normaalijuomassa, jossa hiilihydraatteja on 2/3, imeytyvät proteiinit peräti 70%:a hitaammin kuin ilman hiilihydraatteja! Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että mahan tyhjenemisnopeus (ohutsuoleen, jossa imeytyminen tapahtuu) on hyvin rajallinen. Näin ollen juomat, joissa eri komponentit on sekoitettu yhteen, eivät käytännössä voikaan toimia. Esimerkiksi hydrolysoitu proteiini hiilihydraatin ja jopa tavallisen proteiinin seassa imeytyy jopa hitaammin kuin hydrolysoimaton heraproteiini yksinään.

Vastaavasti hiilihydraatin tarve ei ole kovin merkittävä verrattuna proteiiniin. Toisin kuin yleensä kuvitellaan, ei hiilihydraatin kulutus painoharjoittelussa ole kovin suuri.

????????????????
Tutkimuksia löytynee suuntaan ja toiseen. Vaiheittainen palautuminen ainakin UFS:n markkinoimilla Evolutionin tuotteilla on minulle aivan liian kallista, vaikka toimisi miten hyvin.
Paistan Nauta-Sika jauhelihan(rasvaa alle 20%) ja ruskistamisen jälkeen kaadan pohjalle kertyneet nesteet pois, 400g jauhelihasta lähtee noin 40g.
Onko tämä koko 40g rasvaa, vai mukana jotain muuta nestettä?
Sekä että

Jos sekoittaa palkkarin maitoon (siis mansikan makuista protskujuhetta) ja laittaa sekaan pari ruokalusikallista kaakaota, onko siinä tarpeeksi hiilareita (juoman koostumukseksi tulee: P37,3/H26,3/R0,6) vai pitäisikö laittaa sekaan vielä maltoa?

Ja juu tiedän, ettei palkkaria olisi hyvä sekoittaa maitoon, mutta a) olen ihan aloittelija vasta ja b) on niin s******n pahaa veteen lutrattuna, ettei mene alas :).

Jos sekoittaa palkkarin maitoon (siis mansikan makuista protskujuhetta) ja laittaa sekaan pari ruokalusikallista kaakaota, onko siinä tarpeeksi hiilareita (juoman koostumukseksi tulee: P37,3/H26,3/R0,6) vai pitäisikö laittaa sekaan vielä maltoa?

Ja juu tiedän, ettei palkkaria olisi hyvä sekoittaa maitoon, mutta a) olen ihan aloittelija vasta ja b) on niin s******n pahaa veteen lutrattuna, ettei mene alas :).

tuo palkkarin hiilarit pitää olla nopeaa, maidon hiilari hidasta. Veteen sekoitettuna saat palkkarin imeytymään nopeammin.

tuo palkkarin hiilarit pitää olla nopeaa, maidon hiilari hidasta. Veteen sekoitettuna saat palkkarin imeytymään nopeammin.
No justhan se sano että tietää..
Pilkunnussimista, varsinkin aloittelijan kohdalla. Kunhan jotain tunkee suuhunsa treenin jälkeen.

Ei se veden kanssa niin pahaa ole. Ja laita maltoa vaan joku vajaa desi. Kaakaojauheessa on suunnilleen saman verran hiilareita ku maltossa mutta sitä pitäis panna niin paljon sitte.

Ei se veden kanssa niin pahaa ole. Ja laita maltoa vaan joku vajaa desi. Kaakaojauheessa on suunnilleen saman verran hiilareita ku maltossa mutta sitä pitäis panna niin paljon sitte.
No kuule, kyseessä on henkilö joka on kokeillut sitä veden kanssa, eikä pitänyt mausta. Mikä ihme täällä taas on ihmisillä kun ei edes lueta toisen kirjoituksia vaan halutaan vaan päteä itse?

Ja kun kyseessä on nainen (ja edelleen: aloitteleva nainen) niin se desi on todennäköisesti jo liikaa. Sitä paitsi moni hirmuisen kokoinen äijäkin vetää palkkarinsa maidolla. Pelkkä tavallinen maitokaakaokin olisi hyvä ja riittävä, kunhan muistaa syödäkin, sehän se tässä kaikkein tärkeintä onkin.

löydättekö jotain vikaa kyseisestä tuotteesta palautusjuomaksi: http://www.versokeskus.fi/kauppa/product_details.php?p=123

kyseinen kauppa sijaitsee ihan kuntosalin vieressä jossa käyn. ja siellä on myös fastin perus pussit vaikkei niitä nettisivujen tuotevalikoimassa näy sekä monia muita eli ostanko tuon kun siellä sitä suositellaan. Onkohan alhaisen hinnan vuoksi vai minkä kun ämpäsissä on painoa 4kg. ja myyjä (entinen kehonrakentaja, nykyinen pyöräilija) sanoo että on soiteltu takaisin käytön jälkeen ja kehuttu.. luultavasti myyjän entiset bodarikaverit.. Ostanko lisäproteiiniksi välipaloiksi tätä: http://www.versokeskus.fi/kauppa/product_details.php?p=120

No niin, säästinpä rahaa:) Mut onko mitään mikä sit auttais laihtumaan? käyn nyt 5-6 kertaa viikossa puntilla(joka kerralla30-40min aerobista) syön terveellisesti ym.
sit viel et auttaaks ananasmehu aineenvaihduntaan vai juonko iha turhaa sitä?

No kuule, kyseessä on henkilö joka on kokeillut sitä veden kanssa, eikä pitänyt mausta. Mikä ihme täällä taas on ihmisillä kun ei edes lueta toisen kirjoituksia vaan halutaan vaan päteä itse?

Ja kun kyseessä on nainen (ja edelleen: aloitteleva nainen) niin se desi on todennäköisesti jo liikaa. Sitä paitsi moni hirmuisen kokoinen äijäkin vetää palkkarinsa maidolla. Pelkkä tavallinen maitokaakaokin olisi hyvä ja riittävä, kunhan muistaa syödäkin, sehän se tässä kaikkein tärkeintä onkin.

Kiitos! Sekä neuvoista että lukutaidosta ;)!

löydättekö jotain vikaa kyseisestä tuotteesta palautusjuomaksi: http://www.versokeskus.fi/kauppa/product_details.php?p=123
Sisältää maitoproteiinia -> hitaampi imeytyminen. Välipalaproteiinina perushera käy hyvin, mutta siihen taas paras olisi ehkä jokin hitaampaakin proteiinia (kaseiini) sisältävä jauhe. Ei kuitenkaan kannata alkaa hifistelemään liikoja, käy vielä kalliiksi. Kyllä tuokin varmaan palautusjuomasta käy

Sisältää maitoproteiinia -> hitaampi imeytyminen. Välipalaproteiinina perushera käy hyvin, mutta siihen taas paras olisi ehkä jokin hitaampaakin proteiinia (kaseiini) sisältävä jauhe. Ei kuitenkaan kannata alkaa hifistelemään liikoja, käy vielä kalliiksi. Kyllä tuokin varmaan palautusjuomasta käy

Olen taas yhden illan viisaampana ja eilen selvisi että paras tapa palautua olisi ottaa esim. evolutionin whey2 heti treenin jälkeen ja puolen tunnin kuluttua siitä jokin hyvä palautusjuoma joka sisältää hiilareita myös.. Kyllä voisin tuon whey2 ostaa jos se on oikeasti hyvä.. kävisikö tuo body mass gainer josta äsken kysyin niin sitten siihen puolen tunnin päästä nautittavaksi? Raha ei ole ongelma. tähtään vain optimaaliseen palautumiseen näillä kysymyksillä:D

Tajusinpa yhden jutun. Ajattelin ostaa tota evolutionin Creapure Pyruvate koska se "auttaa rasvanpalamisessa jos juot sen aamulla tyhjään vatsaan." Näin sanoi Lifen myyjä. Mulla on sitä leaderin Creapure Pyruvate. Eli lopulta: Voin ottaa omaa Pyruvatea aamulla turpaan ja sen iha samaa shizzee? :D Kiitos jo etukäteen.

Ps. Vauhdittaako ananas aineenvaihduntaa?

Back
Ylös Bottom