Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Minun laskelmieni mukaan saan tuosta ainakin 120g+ proteiinia (60*2=120g) suositus 2g per painokilo. kuinka paljon sitä sitten pitäisi syyvvä. :urjo::arvi:

Grammamäärä on tosi hyvä...Iltapalalle ois hyvä saada proteiineja hiilareiden sijaan.Jätä päivällä se munakas pois ja syö vaikkapa leivät siinä kohti.Sitten illalla laatuproteiinit munakkaasta yöksi.Vaikka 6 valkuaista ja 2 keltuaista.
edit : Ei mitään pahaa sanottavaa, ainoastaan hiukan järjesteltävää.

Laitetaan tänne kun toinen tredi on hiljentymässä:

Laitanpa nyt tänne kun on sopivasti ylhäällä.

Mille päivälle kannattaisi sijoittaa mässäily dieetillä? Tiedän, että yksi parhaista on korkeakulutuksinen päivä, joka sisältää ainakin yhden kovan treenin isolle lihasryhmälle. Itse kun tykkäisin syödä tietenkin lepopäivänä paljon ja vain olla möllöttää telkkarin ääressä. Yksi vaihtoehto on toki pelipäivä la/su, laji jääkiekko. Pelit eivät vain aina ota hirveän koville, ainakaan olo ei ole kovin tyhjä jälkeenpäin. Hiilarit pidän siinä 120-150g paikkeilla per päivä, koska mistään hifidieetistä ei ole kyse.

Mässypäivän hiilarit tulee otettua perunasta, leivästä, pakastepitsoista ja mitä nyt sattuu käden ulottuvilla olemaan. Toki yleensä menee myös parisataa grammaa karkkia. Liiallista rasvan saantia kyllä välttelen tällöinkin.

Pitäisikö ottaa jonkinlainen korkeatempoinen kuntopiiritreeni tjsp. mättöpäivän aamuksi?

KUN RUPESIT HUUTELEMAAN PISTÄPPÄ LÄHTEITÄ

lol.

Lähteet on kirjoissa, eikä missään KTL:n mutu-tuntumalla heitetyssä paskassa. Noissa siun laittamissa jorinoissa puhuttiin tarpeesta, eikä imeytymisestä. Vaikka se suositus on joku hikinen 60mg/vrk niin ei se tarkoita, että se kaikille riittää. Kaikki asiansa osaavat urheilulääkärit suosittelee moninkertaista määrää.

Tuo neljään osaan jakaminen siksi, että moni syö c-vitamiininsa tabletteina, joissa on 500mg. Se puolestaan on kätevä puolittaa, ja näin syödä pari tablettia päivässä, yhteensä neljä kertaa. Vai olisiko joku 2/9 tablettia hyvä määrä? vai pitäisikö punnita joku tietty milligramma määrä? :jahas:

lol.

Lähteet on kirjoissa, eikä missään KTL:n mutu-tuntumalla heitetyssä paskassa. Noissa siun laittamissa jorinoissa puhuttiin tarpeesta, eikä imeytymisestä. Vaikka se suositus on joku hikinen 60mg/vrk niin ei se tarkoita, että se kaikille riittää. Kaikki asiansa osaavat urheilulääkärit suosittelee moninkertaista määrää.

Tuo neljään osaan jakaminen siksi, että moni syö c-vitamiininsa tabletteina, joissa on 500mg. Se puolestaan on kätevä puolittaa, ja näin syödä pari tablettia päivässä, yhteensä neljä kertaa. Vai olisiko joku 2/9 tablettia hyvä määrä? vai pitäisikö punnita joku tietty milligramma määrä? :jahas:

Noin nyt sieltä tulee asiaa vai...Ensin 1000mg/4---> 500mg/4 ja niin edelleen, kohta puhutaan samasta asiasta.3xpäivässä 60mg c-vitamiinia riittää.Siunkin sepustukset leviää kuin lehmänpaska sateella.Miun mielestä kirjoissa lukee näin jne..ja sit moni urheilulääkäri sanoo jne...:dance:ON IHAN ERI ASIA VETÄÄ GRAMMA C-vitamiinia, kuin 200mg päivässä.
I rest my case...Puhutaan samasta asiasta, mutta lähestymistapa on eri.Turha vääntää...

edit : Mä luulen, että niitä sun mainitsemia kirjoja ON MUUTAMA TULLUT LUETTUA.Kerro ihmeessä lisää, jos tässä tarvitsisi jatko-opintoja.:D

Svend Karlsen sanoo treenivideollaan ottavansa jopa 30grammaa C-vitamiinia päivässä, jos tuntee tulevansa kipeäksi. Colin (haastettelija) ei perusteluja sen kummemmin kysellyt ja asia jäi siihen. Itseäni kyllä kiinnostaa mitä niin helvetillisellä määrällä oikein tekee

Noin nyt sieltä tulee asiaa vai...Ensin 1000mg/4---> 500mg/4 ja niin edelleen, kohta puhutaan samasta asiasta.3xpäivässä 60mg c-vitamiinia riittää.Siunkin sepustukset leviää kuin lehmänpaska sateella.Miun mielestä kirjoissa lukee näin jne..ja sit moni urheilulääkäri sanoo jne...:dance:ON IHAN ERI ASIA VETÄÄ GRAMMA C-vitamiinia, kuin 200mg päivässä.
I rest my case...Puhutaan samasta asiasta, mutta lähestymistapa on eri.Turha vääntää...

edit : Mä luulen, että niitä sun mainitsemia kirjoja ON MUUTAMA TULLUT LUETTUA.Kerro ihmeessä lisää, jos tässä tarvitsisi jatko-opintoja.:D

Minkä takia pitää olla noin hyökkäävä? :D jätä se slayerin kuuntelu vähäks aikaa ja rauhotu. :piis:

En todellakaan tarkottanut ettetkö itse olisi lukenut/perehtynyt aiheeseen, vaan sanoin, että minun lähteet on kirjoissa ja niitä on aika hankala tänne linkittää. Enkä kyllä sanonut, että pitäisi jakaa 500mg neljään osaan, grammasta puhuin koko ajan.

Eikö se ole jo selvää, että kun lähteissä nuo suositellut määrät vaihtelee ihan törkeesti, niin kenelläkään ei ole varmaa tietoa siitä, mikä on paras. Eli ei pidetä mitään absoluuttisena totuutena, jooko? ;) Tuota gramman neljään osaan jakamista suosittelen siksi, että se on käytännöllistä.

Minkä takia pitää olla noin hyökkäävä? :D jätä se slayerin kuuntelu vähäks aikaa ja rauhotu. :piis:

En todellakaan tarkottanut ettetkö itse olisi lukenut/perehtynyt aiheeseen, vaan sanoin, että minun lähteet on kirjoissa ja niitä on aika hankala tänne linkittää. Enkä kyllä sanonut, että pitäisi jakaa 500mg neljään osaan, grammasta puhuin koko ajan.

Eikö se ole jo selvää, että kun lähteissä nuo suositellut määrät vaihtelee ihan törkeesti, niin kenelläkään ei ole varmaa tietoa siitä, mikä on paras. Eli ei pidetä mitään absoluuttisena totuutena, jooko? ;) Tuota gramman neljään osaan jakamista suosittelen siksi, että se on käytännöllistä.

:piis:
...Aloitit vastauksen
Tuo on kyllä paskapuhetta.
Jatkoin vain siitä...SSMT...:D

sivulla 209 on mun tarina,
mut tänään sen voi lukea myös iltalehestä:D.. kattokaa ja lukekaa iltalehden viikonvaihteen laihduttaj tarina ja kommentoikaa vapaasti!!!

Hera imeytyy nopeasti ja sitä löytyy lähinnä maitotuotteista (20% maitoproteiinista on heraa, 80% kaseiinia), soija on vissiin kasvipohjainen ja kaikin puolin paska ja ainakin tällä foorumilla moneen kertaan haukuttu kaamean makuinen tekele

edit: ei herakaan maustamattomana mitään herkkua ole

Svend Karlsen sanoo treenivideollaan ottavansa jopa 30grammaa C-vitamiinia päivässä, jos tuntee tulevansa kipeäksi. Colin (haastettelija) ei perusteluja sen kummemmin kysellyt ja asia jäi siihen. Itseäni kyllä kiinnostaa mitä niin helvetillisellä määrällä oikein tekee
Niin kiinnostaa minuakin ? :rolleyes:

Luin tosta fruktoosista juttuja. Niin ymmärsinkö oikein, että se on ihan hyvää kamaa jos haluaa läskiä kehoon, mutta muuten ihan kelvotonta.

No rohkea rokan syö..

Ohjelma suoraan täältä forumeilta toistomäärät 12-15 yks kk ja sit 8-10 yks kk

1. Rinta, olkapäät, ojenatajat, epäkkäät
-Penkkipunnerrus tanko / kp x 2
-Vinopenkki kp / tanko x 2
-Ristitalja / viparit maaten / peck-deck x2
-Viparit sivulle x2
-Viparit taakse x2
-Pystypunnerrus x2
-Kapea penkki / ranskalainen punnerrus x3
-Ojentajapunnerrus x3
-Kohautukset x3

2. Jalat, vatsa
-Kyykky / etukyykky / prässi x4
-Reiden ojennukset x3-4
-SJMV x 4
-Reiden koukistukset x 2-3
-Pohkeet istuen / seisten 5-6
-rutistukset x 4
-jalannostot x 4
-vinotvatsat levypainon avulla x 3

3. Selkä, hauikset, forkut
-Kulmasoutu x 3
-Alatalja x 2
-Ylätalja leveä / leanveto x3
-Ylätalja kapea x2
-Hauikset tanko / kp x3
-Hauikset scott tanko / kp x3
-Rankekäännöt x3

Tuon lisäksi 2 x aerobinen treeni eli 45-60min lenkki sykealueella noin140-150 tai 45min uinti.

Ruokailut: (esimerkki päivästä)

Aamupala:0700 Reissumies +kinkku juusto tomaatti, 20g heraproteiinia, banaani, kaffeeta, multivita tabu.

Lounas:1100 Protskumakaronia~200g (valmis), paistijauhelihaa~200g, pari tomaattia, kurkkua, raejuutoa (mun lempisafka ) 3dl rasvaton maito, kaffeet.

välipala:1400 esim Purkki tonnikalaa

noin 15-1600 punttitreenit, jonka jälkeen 40g heraprotskua ja esim banaani

Päivällinen:1700-1800 Risotto (200g kanafilee suikale, 100g riisi-ruis sekoitus + kasviksia), pieni tuoresalaatti, maitoa, maustamaton jukurtti+emännän keräämiä marjoja noin 2dl

noin 19-2000 aerobinen treeni, juoksu 45min, noin dl protskua taas.

Iltapala:2100: ruisleipä, kinkku, juusto, jotain kasviksia, lasillinen maitoa.

unta 7-8h yössä

Ollaanko täällä ihan hakoteillä??

Pituus 174 paino 75kg mies 27v

tarvis olis kerätä hilppasen lihasmassaa ja sit ennen rantakelejä dietata turhat pois.

Minkälaisia massa/diettikausi rytmejä kannattaisi ottaa?
Vai mennäänkö tässäkin peilin mukaan, et kun alkaa pakki roikkua vyön päällä niin dietataan "kuivaksi" ja sit taas lisää massaa?

Luin tosta fruktoosista juttuja. Niin ymmärsinkö oikein, että se on ihan hyvää kamaa jos haluaa läskiä kehoon, mutta muuten ihan kelvotonta.
Siis fruktoosihan on hedelmäsokeria, joka nostaa verensokeria hitaammin kuin tavallinen sokeri (matalampi GI). Kaloreita siinä on ihan yhtä paljon, mutta sitä ei tarvitse käyttää yhtä isoja määriä koska on makeampaa. Ei siis ehkä kerrytä sitä läskiä yhtä tehokkaasti.

onko siitä haittaa jos sekoittaa palkkarin maitojauheeseen?
Ei varsinaista haittaa, mutta maitojauhe tai maito hidastaa palautusjuomasi imeytymistä.Joten turhaa sitä on laittaa.Käytä palautusjuomassa nopeasti imeytyvää proteiinia ( ultrasuodatettu hera ) ja nopeita hiilihydraatteja (malto).Jos on valmis palautusjuoma, vedä sellaisenaan tai lisää vaikka glutamiinia ja kreatiinia.

Back
Ylös Bottom