Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

palautus sarjoista

eli millasia palautusaika olisi optimaalinen lihas kasvun kannalta itselläni on sellainen käsitys että 30sek-2 min on sellanen aika usein käytetty ja hyvä aika? 2 min palautuksilla on se hyvä puoli että saa runnoa isommilla painoilla kun taas jos pitää sen 1 min niin saa painoja pudottaa huomattavasti?

eli millasia palautusaika olisi optimaalinen lihas kasvun kannalta itselläni on sellainen käsitys että 30sek-2 min on sellanen aika usein käytetty ja hyvä aika? 2 min palautuksilla on se hyvä puoli että saa runnoa isommilla painoilla kun taas jos pitää sen 1 min niin saa painoja pudottaa huomattavasti?

Voimapainotteisissa treeneissä on yleensä +3min ja body treeneissä alle 3 minsaa. Tämä siis ihan kärjistetysti. Pidä 1-3 minuuttia kun, kysymys oli, optimaalinen palautumisaika lihaskasvun kannalta. Ja toinen nyrkkisääntö vois olla, kun hengitys on tasaantunu. Ja jos sykemittari on, niin kun syke on alle 100 teet seuraavan sarjan.

hmm..

pidemmän aikaa jo vasemman käden ojentaja/olkapääseutu vaivannut mieltä.
Siihen sattuu välillä niinku puukkoa kääntelis lihassa. Esimerkiksi vinopena käsipainoilla, pystypunnerrus käsipainoilla, ranskalainen ja muut missä ojentajat ottaa jonkunnäköstä osumaa niin niissä tuntuu voimakasta kipua. Vielä kuukausi sitten maitopurkin ojentaminenkin sattui, siitä on päästy, tietääkseni.
Käsi on muutenkin jäänyt vähän jälkeen oikeasta. Hermosto-onkelmia, tulehtunut lihas vai herpes huulessa?

Lääkärille joskus koitin selittää ni tokas vaan että "saattaa liittyä flunssaan ja kuumeiluun". olin tosiaa sillon noiden takia siellä. Kuka näissä tapauksissa osaa auttaa? Lääkäri,Fysioterapeutti, Ornitologi vai muu?

vähä väärään paikkaan, mutta oon aloittelija tälläsissäki ongelmissa.

ok kiitos mikasa90 vastauksesta. taidan pitää sen 2 min tästä lähtien ettei reeni veny kamalan pitkäksi.
Ei se nii minuutilleen. Itellä välillä tulee sen alle minuutin tai päälle minuutin mittasia taukoja. Pitää sen verran että vaikka hengitys on tasaantunu ja pulssi vähä laskenu.
Sen kyllä huomaa millon taas jaksaa painaa.
Fiiliksien mukaan ja sen mukaan mitä aikoo siellä salilla viettää laatuaikaa

Jos ei ole kuumetta, mutta kurkku on kipeä/tukossa limasta ja pientä nuhaa, onko kannattavaa mennä salille?

36.4 astetta, eli normi. Mutta tukkoinen olo.

Miten flunssa nopeasti pois ;p

Jos ei ole kuumetta, mutta kurkku on kipeä/tukossa limasta ja pientä nuhaa, onko kannattavaa mennä salille?

Kurkku kipee, limaa tulee ja nuhaa on. Älä vitussa mee. Et saa tehoo irti reenistä. Juo finrexiniä ja syö strepsilssejä. Sydänlihaksentulehdus ei oo kiva.

Mulla oli aivan sama tauti, paitsi mulla vinku vielä keuhkot tohon päälle. Kannattaa ihan kylmästi jättää tää loppu viikko ihan parantumiselle vaan. Ite olin neljä päivää pois salilta. Mikä oudointa, tulokset oli noussu tällä välin:D

Syöt ja juot niin paljon kun vaan mahollista, sillä se ohi menee. Eikä mitään rasittavaa liikuntaa.

Mulla oli aivan sama tauti, paitsi mulla vinku vielä keuhkot tohon päälle. Kannattaa ihan kylmästi jättää tää loppu viikko ihan parantumiselle vaan. Ite olin neljä päivää pois salilta. Mikä oudointa, tulokset oli noussu tällä välin:D

Syöt ja juot niin paljon kun vaan mahollista, sillä se ohi menee. Eikä mitään rasittavaa liikuntaa.

On muuten ärsyttävä tauti ku ei nukuttua saa, kokoajan kutisee kurkku ja limaa täynnä, saa kröhiä sitä pois ja hakea vettä, ku ei se räkä tai lima lähde irti sitten millään.
Koko pää ihan sekasin, huimaakin välillä ja silmät tuntuu oudolt ku niin tukossa.

Mutt kai se siitä sitten :rolleyes:

Finrexiinit vedin äsken naamaan ja vitamiinit.

Ja koitan tosiaan syödä hyvin.

Mikä on suositeltavampaa flunssan aikana kun ei kuumetta ---> pysyä sisätiloissa/käydä ulkona haukkaamassa happea, esim. pienellä kävelyllä/mennä käymään ulkona hengittämään raitista ilmaa esim. pariksi minuutiksi.

Mikä on suositeltavampaa flunssan aikana kun ei kuumetta ---> pysyä sisätiloissa/käydä ulkona haukkaamassa happea, esim. pienellä kävelyllä/mennä käymään ulkona hengittämään raitista ilmaa esim. pariksi minuutiksi.

Ihan sisätiloissa on paras olla. Välillä partsilla tai ikkuna auki, sillei että ei ainakaan kylmä tule. Jos ei ole paha köhä, niin ehkä 20 minsan kävely tekis terää, mutta sillä ehdolla, että ei ala yskittämään tai ottamaan henkeä.

Mitä vähemmän itseäsi rasitat kipeänä, sitä nopeammin tulet treveeksi. Kipeänä kävelykin voi olla elimistölle rankkaa.

Teet vaan niitä vatsoja esim. 3x8-12 pari-kolme kertaa viikossa. Jos jaksaa tehdä enemmän toistoja kuin ton 8-12, niin sitten lisäpainot kehiin. Ruokailut näyttää aika vähiltä. Proteiinia ainakin selvästi enemmän.

Kannattaa treenata myös muita lihaksia, kun vaan niitä vatsoja ja selkää. Jos ei salille halua mennä, niin täältä pakkikselta löytyy myös paljon ohjeita kotitreenaukseen.

Jooh kiitos :)

miten kannattais treenata sivu- ja alavatsalihaksia? :wtf:

Miten voi treenata alavatsan lihaksia niin ettei ota niin paljoa ylävatsan lihaksista, koska kun teen normaaleita vatsalihaksia niin se ottaa 85% ylävatsan lihaksista, ja haluaisin treenata myös alavatsaa. Miten se onnistuu?

Miten voi treenata alavatsan lihaksia niin ettei ota niin paljoa ylävatsan lihaksista, koska kun teen normaaleita vatsalihaksia niin se ottaa 85% ylävatsan lihaksista, ja haluaisin treenata myös alavatsaa. Miten se onnistuu?

Jalannostoja riipunnasta ja voimapyöräilemään:whip:

Back
Ylös Bottom