Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 PALKKASI? – ANSIOTASOT, URAT JA TODELLISET PALKANVERTAILUT SUOMESSA 💥

Meta description: Keskustelua palkoista: eri alojen ansiot, urakehitys, lisät, kokemukset ja avoin vertailu nimettömästi ja rehellisesti.

Toi on totta. Polttoaineen hinta kallistuu vielä koko ajan... :curs:
Mulla pamahtelee jonkin verran km-korvauksia epäsäännöllisen säännöllisesti tilille, jolla tankkailen pieniruokaista autoani. Silloin selviän juuri ja juuri sillä 500 eurolla. Mutta toi idea siis on pienentänyt mulla turhaa rahanmenoa, kun ajoittain ylivilkkaan luonteen takia tulee muuten ostettua vähän mitä sattuu. :D

Ei sun kannata alle kympin mennä mihinkään kun aivan varmasti monesta paikasta saa vähintään ton kympin aluks. :)
näin on , jos on metallialalla niin ei kannata tehdä mitään alle 10 e/tunti . itse olen aina välillä töissä koulun ohella ja saan n.13-20e tunnilta . virolaisetkin vuokra miehet saa yli 10 euroa/tunti .

Toi on totta. Polttoaineen hinta kallistuu vielä koko ajan... :curs:
Mulla pamahtelee jonkin verran km-korvauksia epäsäännöllisen säännöllisesti tilille, jolla tankkailen pieniruokaista autoani. Silloin selviän juuri ja juuri sillä 500 eurolla. Mutta toi idea siis on pienentänyt mulla turhaa rahanmenoa, kun ajoittain ylivilkkaan luonteen takia tulee muuten ostettua vähän mitä sattuu. :D
Sen verran pitää toki miettiä ettei tyyliin joka kuukausi osta uutta LCD:tä tai tietokoneroinaa.

Itse pikemminkin yritän päästä eroon siitä, että jos jotain tekee mieli niin hankin enkä mieti jälkeenpäin, että ois kyllä pitänyt. Harvemmin sitä tulee ihan typerää hankittua.

Ehkä jollain vois olla sellainen ongelma, että jos tilillä olis esim 3000, niin menis auto vaihtoon tai vähintään ostaisi 50" plasman.

Tasa-arvo on toteutunut meikäläisen kohdalla- mulla on naisten palkka2024€/kk.Ja tuttavallisesti rööri-roopena valtion hommissa.
Oma firma niin kieriskelisi rahoissa,mutta mahahaava ja hermoromahdus parissa vuodessa.

Viimeksi muokattu:
näin on , jos on metallialalla niin ei kannata tehdä mitään alle 10 e/tunti . itse olen aina välillä töissä koulun ohella ja saan n.13-20e tunnilta . virolaisetkin vuokra miehet saa yli 10 euroa/tunti .

Tänään oli koulussa vähän juttua noista palkoista, siellä 2 metallialan opettajaa kertoivat, että metalli hommista ei usein yli 8½€uroa tunnilta. Minimipalkat 7€urosta ylös päin.

"Normaalit metallityöpaikat" Alle 10€ tuntipalkka.

EI paljon houkuttele opiskelemaan.

:whip:

Tänään oli koulussa vähän juttua noista palkoista, siellä 2 metallialan opettajaa kertoivat, että metalli hommista ei usein yli 8½€uroa tunnilta. Minimipalkat 7€urosta ylös päin.

Ehkä ne amiksen opettajat on vaan katkeria kun siellä luuhaavaat.

Ei sillä, että mitään tästä tietäisin sinänsä, tunnen vain yhden metallialaa opiskelleen ja sitä työkseen tekevän ihmisen. Minun ikäinen, vakinaisessa paikassa ja aivan varmasti tienaa enemmän kuin kympin tunnilta.

edit. eikä siis ole ollut tuossa nykyisessä paikassa kuin ~pari vuotta. Tuskin oli lähtöpalkkakaan noin huono kun tuossa esitit. Mä sain ton 7,5 €/h vuonna 2003, kun olin kouluttamattomana toimistohommissa harkkapalkalla.

Empä usko minäkään, että OSAAVA metallimies jaksaa käsiään heiluttaa alle kympin tuntipalkalla. Mun mielestä alasta riippumatta ammattitaitoiselle ihmiselle alle kympin tunti on lähinnä vittuilua.

Itse en edes miettisi töihin menoa alta kympin palkalla. Kyllä työstä nyt edes jonkinlainen korvaus menetetystä vapaa-ajasta pitää maksaa.

Telakalla kuulemma alkupalkat pyörii siinä 10-11 euroa tunnilta ja osaavat rautakourat saa varmasti ihan kelpo palkkaa

Viimevuonna ansiotulot 50ke> + pääomatulot erikseen, saa nähä miten tänä vuonna.

Hitto, pitäs saada ihan vakituiseen näitä reissuhommia. Pari viikkoa olen nyt tuurannut meidän asentejaa, eli ajellut useampana päivänä eri kaupungeissa asentelemassa kalusteita myymälöihin. Palkka on ihan se mikä muutenkin, mutta kilsakorvauksia ja päivärahoja tipahtaa tästä parista viikosta suurinpiirtein samanverran mitä palkkaakin. Ja matkapäiviä on kiireaikaan huomattavasti enemmän mitä nyt, tosin sitten venyy kyllä jo viikkokin aikalailla pidemmäksi kuin 40 tuntia.

ne kyllä on puhunu kyllä teille pahasti paskaa .siis siellä missä itse käyn heittää keikkoja ne maksaa VIROLAISIlLE vuokra miehille yli 10e/tunti .
ja kyllä kannattaa itse katsoa mihin menee ja missä on parhaimmat hommat/palkka .

ne kyllä on puhunu kyllä teille pahasti paskaa .siis siellä missä itse käyn heittää keikkoja ne maksaa VIROLAISIlLE vuokra miehille yli 10e/tunti .
ja kyllä kannattaa itse katsoa mihin menee ja missä on parhaimmat hommat/palkka .

Joo siltä vaikuttaa. Mukamas niin tietäjäinä ja kokeneina puhuivat kuin omasta kokemuksestaan ja todella väittivät että 7€ normi palkka

No hyvä ettei asiat näin ole.

Juu ei todellakaan ole 7 normi palkka(no varmaan sellaisiakin firmoja löytyy). Itse teen metallialan hommia koulun ohessa ja peruspalkka 8,80. Siihen sitten tulospalkkiot ja vuorolisät.

Kyllähän metallialan osaajista on pulaa ja jos hommat osaa, niin voi melkein hinnoitella itsensä. Sen sijaan aloittelevalle henkilölle ei varmasti yli kymppiä tunnilta makseta joka paikassa. Ensin pitää saada työkokemusta.

Samoin kun joku mainitsi, että alle kympin tuntipalkat on vittuilua alasta riippumatta. Näin ehkä onkin, jos työvuosia on takana jo muutama, mutta suoraan koulusta tullut saa usein tyytyä alle kymppiin, jos unohdetaan tekniset alat.

Kyllähän metallialan osaajista on pulaa ja jos hommat osaa, niin voi melkein hinnoitella itsensä. Sen sijaan aloittelevalle henkilölle ei varmasti yli kymppiä tunnilta makseta joka paikassa. Ensin pitää saada työkokemusta.

Samoin kun joku mainitsi, että alle kympin tuntipalkat on vittuilua alasta riippumatta. Näin ehkä onkin, jos työvuosia on takana jo muutama, mutta suoraan koulusta tullut saa usein tyytyä alle kymppiin, jos unohdetaan tekniset alat.

Juuri näin. Monesti maksetaan ihan sitä taulukkopalkkaa vasta valmistuneille perusduunareille. Sittekun näyttää osaamisensa, voi hinnoitella itsensä tai vaihtaa taloon jossa palkkaa maksetaan.

Itse aloitin duunarin urani joskus 9 vuotta sitten ja siitä ajasta on palkka yli tuplattu tähän päivään mennessä.

EDIT: Toki tossa on osa yleiskorotuksiakin, mutta on siinä ihan palkankorotuksiakin reilusti mukana. Ehkä puolet ja puolet.

Itse aloitin duunarin urani joskus 9 vuotta sitten ja siitä ajasta on palkka yli tuplattu tähän päivään mennessä.
Meitsi tuli hommiin 7 vuotta sitten suoraan koulun penkiltä vailla mitään työkokemusta. Palkka on noussut tasan 0 kertaa, jos indeksejä ei lasketa, jotka taas menevät inflaatioon, eivätkä riitäkään. :jahas:

Meitsi tuli hommiin 7 vuotta sitten suoraan koulun penkiltä vailla mitään työkokemusta. Palkka on noussut tasan 0 kertaa, jos indeksejä ei lasketa, jotka taas menevät inflaatioon, eivätkä riitäkään. :jahas:

Mulla oli sama, tosin oli oman alan työkokemusta noin pari vuotta jo kertynyt. Päälle 7 vuotta siis samassa paikassa ja palkka on nousi tasan 0 kertaa. Vaihdoin duunipaikkaa lopulta ja vuodessa tulot (ei kuitenkaan palkka) on lähes tuplaantunut, .

Back
Ylös Bottom