Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

No miten sen nyt ottaa. Tanko rinnan päällä kyykky eli etukyykky ottaa vahvasti etureisiin, kun taas askelkyykky tuntuu takareisissä ja persiissä.

Molemmat hyviä perusliikkeitä.

En löytänyt haulla oikein mitään asiaan liittyvää joten kysytään nyt sitten tässä ketjussa.

Eli kulmasoutu käsipainolla on liike, ja ongelmana on se ettei se oikein ota sinne minne pitäisi. Ensin kokeilin lämmitellä pienillä painoilla, muttei oikein tahtonut saada tuntumaa. Sitten kokeilin vähän isommillta tehdä sarjan. Hauiksista loppui puhti ensimmäisenä, mutta missään muualla en sitten mitään huomannutkaan.

http://www.paskasoft.com/cybercoach/liikkeet/selka/kulmakasi.html

Tästä koitin katsoa tekniikan, mutta jokin ilmeisesti nyt mättää. Vinkkiä? Pyrin tekemään liikkeen juuri noin, vetäen painon kyljelle, hieman lonkkaa kohti.

Jännää koska mä ainakin saan juuri kulmasoudulla käsipainojen kanssa parhaan tuntuman selkään.
Yritä tehdä se kokonaan selällä? Anna sen käsivarren taittua ittekseen äläkä käytä haukkaria ollenkaan.

Hankala neuvoa :D

Voit kai myös kokeilla jotain muita selkäliikkeitä?

E: Mäkin teen juuri tuollaisella tekniikalla kun tuossa linkissä näkyy. Voiko sitä ees muuten tehäkään?

Guitar83: -Kuvittele että se veto lähtee kyynärpäistä ja vedä samalla lapaa kohti rankaa hartioiden nousematta korviin. Vedä niin pitkälle että tunnet hyvän puristuksen leveässä selkälihaksessasi sekä koko yläselän alueella.

Jännää koska mä ainakin saan juuri kulmasoudulla käsipainojen kanssa parhaan tuntuman selkään.
Yritä tehdä se kokonaan selällä? Anna sen käsivarren taittua ittekseen äläkä käytä haukkaria ollenkaan.

Hankala neuvoa :D

Voit kai myös kokeilla jotain muita selkäliikkeitä?

E: Mäkin teen juuri tuollaisella tekniikalla kun tuossa linkissä näkyy. Voiko sitä ees muuten tehäkään?

Hmm.. Täytyy sitten vain yrittää ensi kerralla vielä tarkemmin keskittyä liikkeeseen ja tehdä sitä lähinnä lämmittelypainoilla. Ehkä se sieltä löytyy.

Leuanvetoa väännän selälle, mutta tuo kulmasoutu olisi takaolkapäiden(kin) kannalta hyvä liike. Näin olen ainakin ymmärtänyt. Itselläni kun takaolkapäät ovat aina olleet melko olemattomat.

Itsellä kesti kuukauden pari, ennen kuin sain kohdistettua nuo selkäliikkeet oikeaan paikkaan. Kannattaa kysyä opastusta niiltä isoilta kavereilta salilla.

Itsellä kesti kuukauden pari, ennen kuin sain kohdistettua nuo selkäliikkeet oikeaan paikkaan. Kannattaa kysyä opastusta niiltä isoilta kavereilta salilla.

Tällä hetkellä vasta teen valmistavaa treeniä salia varten himassa niin pitkään kuin omat painot (ja oma paino) riittää hyödylliseen treenaamiseen (ettei tarvitse ihan nollista lähteä ja olla sitten paikat arkana toista viikkoa ensimmäisen salikerran jälkeen), mutta kaveripiiristä löytyy muutama alan mies joilta voisikin kyllä kysellä vähän jollei liikettä opi vielä näiden tekstien pohjalta.

aloittelijana taalla tulen kyselemaan juttuja :D

ensinnakin, mista voisin saada proteiinia jos en syo punaista lihaa? vai onko tama proteiinin saanti tarkeaa jos haluan vain kiinteytya?

kuinka monta toistoa laitteissa taytyisi tehda jos en siis halua sen lihasmassan kasvavan niin kauheasti?

mista taalta foorumilta loytyy tietoa treeniohjelmista? Pari ketjua loysinkin jossa kaikki esittelivat omia treeniohjelmiaan, mutta eipa niista hirveasti apua ollut. Monet ovat luultavasti niita 80 kiloisia miehia jotka haluavat lisaa lihasmassaa, itse olen nainen 65 kiloa haluna kuntoilu ja kiinteytyminen

kiitoksia paljon vastauksista!

ensinnakin, mista voisin saada proteiinia jos en syo punaista lihaa? vai onko tama proteiinin saanti tarkeaa jos haluan vain kiinteytya?

kuinka monta toistoa laitteissa taytyisi tehda jos en siis halua sen lihasmassan kasvavan niin kauheasti?

mista taalta foorumilta loytyy tietoa treeniohjelmista? Pari ketjua loysinkin jossa kaikki esittelivat omia treeniohjelmiaan, mutta eipa niista hirveasti apua ollut. Monet ovat luultavasti niita 80 kiloisia miehia jotka haluavat lisaa lihasmassaa, itse olen nainen 65 kiloa haluna kuntoilu ja kiinteytyminen

proteiinia saat varsin hyvin normaali ruan yhdeydessä kun otat raejuustoa sekaan :) rahka on myös hyvä protskun lähde jos maistuu. laihduttamisesta en tiedä sit ite niin paljoo joten eiköhän joku muu vielä jatka kertomista :) hyviä tekstejä löydät alottelijoiden osiolta tärkäiksi merkityistä jutuista.

Proteiiniahan on paljon maitotuotteissa kuten rahkassa, raejuustossa, maidossa jne. kananmunissa, kalassa, kanassa. Näitä ruuanlaitossa käyttämällä saat varmasti tarpeeksi proteiinia. Rahka ja raejuusto ovat oivia välipaloja.

Kiinteytyminen käsitteenä on siinä mielessä harhauttava, että sitä ei ole olemassakaan:D "Kiinteytyminen" on sitä, kun lihakset kasvavat ja läski vähenee. Toisin sanoen lihasten kasvatus on juuri se, mihin sinun tulee pyrkiä, jotta "kiinteytyisit". Vahingossa kukaan ei saa isoja lihaksia, vaan siihen tarvitaan vuosia ja vuosia kovaa työtä ja panostusta. Lihasten kasvuun tarvitaan yleensä ravintoa enemmän kuin kulutetaan, joten ruokapuoli on vähintään yhtä tärkeä seikka kuin harjoittelukin. Sopivalla syömisellä ja oikeanlaisella harjoittelulla lihasmassa lähtee kasvuun, jolloin myös paino nousee. Maltillista painonnousua ei pidä säikähtää.. Peili kyllä kertoo mihin suuntaan ollaan menossa. Rasvan määrää kehossa kontrolloidaan sitten välillä vaikka pienellä dieetillä. Tätä se "kiinteytyminen" siis on.

Harjoitusohjelmaksi sopii siis vaikka sieltä "Treeniohjelmia lihasten kasvatukseen" threadistä joku ohjelma. 1-jakoinen 3 kertaa viikossa on minun suositus aloittelijalle. Siihen voi sitten tehdä päälle vielä 1-2 aerobista harjoitusta viikossa, mielen mukaan. Noita tärkeäksi merkattuja threadeja kannattaa lueskella, ja etsiä lisää tietoa ravinnosta ja harjoittelusta. Tsemppiä.:thumbs:

Tuli äsken huomattua yks juttu että OIKEA rintalihas on paljon kehittyneempi kuin vasen, oikea näyttää 1.5x - 2x suuremmalta kuin vasen

MISTÄ JOHTUU - onko ylipäätään mahdollista, silmissä vikaa?

Itellä oli joskus vasen suurempi, johtuen että pelaan leftillä lätkää. Nykysin kummatkin on yhtä pieniä...

veuvoa

minkälaista ohjelmaa kannattaisi käyttää jos pääsee 3 kertaa viikos salille ja kotona käsipainot. siis yks vai kaks vai kolme jakosta? :whip:

minkälaista ohjelmaa kannattaisi käyttää jos pääsee 3 kertaa viikos salille ja kotona käsipainot. siis yks vai kaks vai kolme jakosta? :whip:
1- tai 3-jakosta. kummassakin ma ke pe. 1-jakosessa kaikki lihakset samalla kertaa ja 3-jakosessa lihat kerran viikkoon.

Back
Ylös Bottom