Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
mutta miksi tekisi? mielestäni ei voi olla kovin ylpeä, jos ei pysty vapautumaan työnteosta kohtalaisen nuorena. jotkut pystyvät jäämään käytännössä eläkkeelle alle 30-vuotiaina. kadehdin sellaisia ihmisiä. hassua, että joku mittaa omaa arvoaan työnteolla. työnteko on vain menetettyä vapaa-aikaa. rahan arvostamisen vielä ymmärrän, mutta työntekoa omanarvon mittana tosiaan en. mitä hienoa on siinä, että on saanut itsensä kehitettyä jonkin työn osaajaksi?

Juuri näin. Toki sitä saa ylpeä olla työsaavutuksistaan, mutta mua ainakin ahdistaisi olla ns. korvaamaton työpaikalla. Ei hetken rauhaa, ei lomailua tai sairastelua rauhassa yms.

Ennemmin taloudellisesti riippumaton ja työstä ei tartte kovin stressata.

Vähän kaksipiippuinen juttu. Itse olen kyllä hyvin viihtynyt työssä jossa ei ole haasteita, työ on kevyttä ja korttinsa oikein pelaamalla palkka kohtuullinen. On normaalin palkansaajan etuudet eli lomarahat ja terveydenhuollot ja työaikansa saa erittäin hyvin päättää itse. Erittäin leppoisaa elelyä kaikinpuolin ja rahaakin on jäänyt hyvin sivuun joka kuukausi.

Tässä on kuitenkin se, että tuollaiseen kun tottuu niin lopulta sitä laiskistuu laiskistumistaan ja lopulta myös alkaa korpeamaan kun ei ole mitään mahdollisuuksia menestymiseen ja ei mitään mahdollisuuksia vaikuttaa palkkaansakkaan muuta kuin tekemällä enemmän samaa työtä. Sitä turtuu saman toistamiseen ja siihen että kun työnsä osaa vaikka silmät kiinni, niin mitään haasteita tai edes pieniä virikkeitä ei heru mistään. Sen huomasi kun oli tehtaalla kokoonpanossa töissä, miten ryytynyttä porukka oli samaan rutiiniin. Kahvitaukojen ajankohtaa ei tarvinnut edes kellosta katsoa kun sen tiesi ilmankin millon on aika kokoontua samalla porukalla samaan paikkaan puhumaan samoja asioita ja juomaan kahvia samasta kupista. Sitten kun tapahtui jotain poikkeavaa, kuten Pekalla oli uudet haalarit päällä, niin koko tuotanto pysähtyi kun kaikki kerääntyivät katsomaan tätä ihmettä.

Toisaalta käytäntö on outo, saadaanhan se tulospalkkio nimenomaan vuoden 2007 työpanoksesta, ei sen hetkisen milloin palkkio maksetaan. Että maalaisjärjellä ajatellen se pitäisi maksaa, mutta ei se maalaisjärkti tässä paljon valitettavasti paina.

Eikä sen pidäkään painaa, jos kyse on sopimuksesta. Sopimuksen tulkintasäännöissä sanotaan, milloin se on validi ja mitä siitä seuraa.

työnteko on vain menetettyä vapaa-aikaa. rahan arvostamisen vielä ymmärrän, mutta työntekoa omanarvon mittana tosiaan en. mitä hienoa on siinä, että on saanut itsensä kehitettyä jonkin työn osaajaksi?

Entäs jos sattuu olemaan sellasessa duunissa joka itteä kiinnostaa? Mulle on välillä käyny duunissa niin että oon huomannu että työpäivä meni jo ja pitää lähteä kotiin, vaikka kiinnostais vielä jäädä pähkimään probleemia.

Mun mielestä tää on ihan hienoa kun tykkään hommasta ja työnantaja vielä antaa siitä jonkinlaisen korvauksen. Ja mitä paremmaksi osaajaksi itteään kehittää, sitä mielenkiintoisemmaksi homma tuntuu menevän.

Entäs jos sattuu olemaan sellasessa duunissa joka itteä kiinnostaa? Mulle on välillä käyny duunissa niin että oon huomannu että työpäivä meni jo ja pitää lähteä kotiin, vaikka kiinnostais vielä jäädä pähkimään probleemia.

Mun mielestä tää on ihan hienoa kun tykkään hommasta ja työnantaja vielä antaa siitä jonkinlaisen korvauksen. Ja mitä paremmaksi osaajaksi itteään kehittää, sitä mielenkiintoisemmaksi homma tuntuu menevän.

No hemmetti! Tämähän on hienoa että sulla on tommonen duuni. Monella tuntuu olevan just se asenne, että mennään duuniin kun on pakko, vittu tulipahan taas tehtyä.

Mitäs hommaa muuten teet jos saan udella?

No hemmetti! Tämähän on hienoa että sulla on tommonen duuni. Monella tuntuu olevan just se asenne, että mennään duuniin kun on pakko, vittu tulipahan taas tehtyä.

Mitäs hommaa muuten teet jos saan udella?

IT-alaa, projektipäällikkö.

mutta miksi tekisi? mielestäni ei voi olla kovin ylpeä, jos ei pysty vapautumaan työnteosta kohtalaisen nuorena. jotkut pystyvät jäämään käytännössä eläkkeelle alle 30-vuotiaina. kadehdin sellaisia ihmisiä. hassua, että joku mittaa omaa arvoaan työnteolla. työnteko on vain menetettyä vapaa-aikaa. rahan arvostamisen vielä ymmärrän, mutta työntekoa omanarvon mittana tosiaan en. mitä hienoa on siinä, että on saanut itsensä kehitettyä jonkin työn osaajaksi?

Sama homma kuin Teholla. Ei mulla vituta mennä aamuisin töihin. Päinvastoin.

Minusta se on taas elämän hukkaan laittamista, jos tekee vuodesta toiseen samoja simppeleitä hommia ja vain oottaa josko työpäivä kohta loppuisi.

Asenne-, arvokysymyshän tämä on pitkälti. Itse viihdyn sitä paremmin mitä enempi on kiirettä, eikä haittaa yhtään vaikka töistä tulisi soitto kesken uistattelemisen kesälomapäivänä, varsinkin jos pystyn auttamaan häntä.. saan hyvänolon fiiliksen siitä, jos minusta oli hyötyä.

Olen ollut sellaisessa työssä, jota oisin voinut jatkaa hamaan hautaan asti. Sai surffata jos halusi about 6 tuntia päivässä ja 2 tunnissa pystyi tekemään päivän työt. Olin töiden jälkeen aivan helvetin väsynyt kun ei tullut minkäänlaista uutta virikettä ja haastetta milloinkaan.

Sama toimenkuva kuin Teholla ja JN:llä. Työssä jokainen päivä on erilainen, uusia virikkeitä ja haastetta kyllä löytyy joka lähtöön. Työstään voi tehdä sellaisen kuin itse haluaan tietyin rajoituksin. Tietenkin IT-alalla suhdannevaihtelut on välillä kovia ja välillä duunia on todella paljon. On vastuussa monista asioista ja pitää olla tarkkana.

Parasta IT-alalla on tehdä työtä sitoutuneessa innostuneessa porukassa jossa on todella hyvä henki ja töitä riittää kaikille sopivasti tuottavuuden ollessa hyvällä tasolla. Näin myös vapauksia voidaan jakaa ja osaajat voivat muokata oman työn kuvan haluamakseen tietyin vapauksin.

Palkka keskusteluun sen verran että IT-alan palkat PK-seudulla ovat yleensä 3-4ke välissä.

Paljon jää käteen kuukaudessa? Ja paljon joudut tekemään ylityötunteja/kk?

Kiinnostaa enemmänki se todellinen käteen jäävä osuus ja montako tuntia (yli)työtä sen eteen on joutunut tekemään. Matkakorvauksillakin nopeasti tuplaa todellisen palkkansa.

Oma käteen jäävä osuus on n. 1500e/kk + pari kertaa vuodessa n. 1000e bonus tilille. Ei ole hääviä ei, mutta suht hyvin pärjää.

Ensi vuoden tulot laskin olevan jotain 45000€ brutto veroprosentti olisi 29%, josta sitten matkavähennykset pois 5500€. "Kynä"kilsat, mahdolliset tulospalkkiot ja satunnaiset päivärahat sitten tuohon päälle niin yli 50k€ kevyesti.

Käteenjäävän voi siitä sitten laskea, tämä vuosi melko pienellä verolla johtuen vajaasta työvuodesta.

Ylityötunteja tulee viikossa 5-12 mutta työ on vaihtelevaa ja mielekästä niin välillä tosiaan tuntuu, että loppuu päivät kesken :)

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Itse myös samoissa hommissa kuin Teho ja Johan. Erona vielä se, että asiakas omistaa yrityksen missä olen töissä. Se tuo omanlaisen rennon työilmapiirin. Aika menee tosiaan nopeasti duunissa, ja välillä ei malta lähteä ennen kuin saa ongelman ratkaistuna. Miinuspuolena harvat hiljaiset jaksot passivoi ja duunipäivän jälkeen on ihan rikki kun päivät kuluu hitaasti. Palkka, no, sanotaanko sopiva.

Ok. Oletko ollut tuossa projektipäällikön hommassa koko ajan vai "pikkuhiljaa", hommia vaihdellen päätynyt siihen? Tuollaisessa hommassa varmasti mielenkiintoa riittääkin, kun projektit vaihtuvat sopivassa tahdissa, ei ehdi kyrvähtämään niin helposti.

Ok. Oletko ollut tuossa projektipäällikön hommassa koko ajan vai "pikkuhiljaa", hommia vaihdellen päätynyt siihen? Tuollaisessa hommassa varmasti mielenkiintoa riittääkin, kun projektit vaihtuvat sopivassa tahdissa, ei ehdi kyrvähtämään niin helposti.
Taidat nyt olla hieman väärillä hangilla. Kysy suoraa äläkä vihjaile!

Pikkuhiljaa menty.

Onko tää niin erikoista että viihtyy töissään? Heti on kuulustelu päällä kun "tunnustin" asian :lol2:

Sen verran edelliseen jatkaen offtopiccia: tuntuu tosiaan surullisen usein siltä, että tässä maassa pidetään hulluna jos viihtyy työssään.
Ja nykypäivänä ihmetellään niin ikään, jos viihtyy samassa työssä monta vuotta.
Itselläkin ollut sama työnantaja ja sama "positio" muutaman päivän yli 7 vuotta (jollain muulla kuin it-alalla).
Ja edelleen vallan tyytyväinen. Jos en olisi, vaihtaisin; en todellakaan tästä lyhyestä maanpäällisestä ihmisiästä antaisi vuosia jollekin hommalle jossa viettää melkein puolet arjestaan ja jonne silti vituttaisi mennä joka aamu.

Voisin antaa vasemman pallini työpaikasta, jossa oikesti viihtyisi. Ei ole tähän ikään mennessä tullut vastaan. Olis varmaan mukavaa, jos ei vituttaisi joka päivä se 8h.

Voisin antaa vasemman pallini työpaikasta, jossa oikesti viihtyisi. Ei ole tähän ikään mennessä tullut vastaan. Olis varmaan mukavaa, jos ei vituttaisi joka päivä se 8h.
Samoin, jokainen työ on aina hauskaa siihen asti kun se oppii, sitten se muuttuu tylsäksi. Projektit tai suunnittelukohteet vaihtuu, mutta homman perusteet pysyy aina samana...tylsää! En tosin ole vielä oikein keksinyt mikä olisi tarpeeksi monipuolinen homma, missa voisi viihtyä pidempään kuin sen maksimissaan kolme vuotta. Ehkäpä jonkunlainen tuotekehitys jossa pääsisi kehittämään jotain oikeasti uutta.

Kuinkas olisi yrittäjäksi ryhtyminen? Haasteita on niin paljon kuin on itse niitä valmis ottamaan ja tehtävänkuvankin saa paremmin määritellä itse.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom