Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Yleensä käytäntö on se, että jos on ollut yrityksen palveluksessa koko tulospalkkion laskemiseen käytettävän kauden, on oikeutettu saamaan palkkion. Näin ajateltuna voit siis voit aloittaa uudessa paikassa 1.1.08, jos haluat osalliseksi 2007 tulospalkkiosta.

Selaa firmasi intraa, tieto löytyy varmasti sieltä.

Jep, löysin kuin löysinkin firman Intrasta yhden dokumentin, jossa todettiin, että työntekijä saa tulospalkkion vuodelta XXXX, jos hän on firmassa kirjoilla vuoden lopussa, eli 31.12.

Nyt vain mietityttää, luetaankohan tuohon "kirjoilla oloon" myös irtisanomisaika (1 kk). Jos irtisanon itseni esim. 2.12.2007, irtisanomisaika päättyy 2.1.2008. Jos irtisanomisaika tulkitaan virallisesti työssäoloajaksi, tällöin olisin oikeutettu saamaan tulospalkkion vuodelta 2007. Jos taas ei, niin sitten kai pitää venyttää irtisanoutumista tammikuun puolelle. No, onhan tässä vielä viikko lomaakin käyttämättä...

Kuinkas olisi yrittäjäksi ryhtyminen? Haasteita on niin paljon kuin on itse niitä valmis ottamaan ja tehtävänkuvankin saa paremmin määritellä itse.

Sitä hommaahan tässä juuri tehdäänkin. Työpaikkaviihtyvyys on oikein hyvä, mutta palkkaa siitä ei tällä hetkellä jää yhtään. Eli vastaus otsikon mukaisesti on 0€/kk. Parempi tämäkin kuin jos tappiolla menisi.

Jep, löysin kuin löysinkin firman Intrasta yhden dokumentin, jossa todettiin, että työntekijä saa tulospalkkion vuodelta XXXX, jos hän on firmassa kirjoilla vuoden lopussa, eli 31.12.

Nyt vain mietityttää, luetaankohan tuohon "kirjoilla oloon" myös irtisanomisaika (1 kk). Jos irtisanon itseni esim. 2.12.2007, irtisanomisaika päättyy 2.1.2008. Jos irtisanomisaika tulkitaan virallisesti työssäoloajaksi, tällöin olisin oikeutettu saamaan tulospalkkion vuodelta 2007. Jos taas ei, niin sitten kai pitää venyttää irtisanoutumista tammikuun puolelle. No, onhan tässä vielä viikko lomaakin käyttämättä...
Käsittäisin tottakai irtisanomisajan työssäoloajaksi, ja täten bonarit napsuu tilille.
En tosin laittaisi kiveäksiäni pölkylle tiedon oikeellisuudesta.

Olisko missään tarkempaa tietoa siitä, mikä on vuokratyöläisen kustannus työnantajalle. Tiedän, että se on puhtaasti rahallisesti aika kallista. Jotain pikaisella googlaamisellakin löytyy, mutta itsellä ei ole esim. tietoa muuttuuko se kustannusten suhde mitenkä, jos mennään työn vaativuudessa ja työtekijän saamassa palkassa ylöspäin.

Eli jos löytyisi ihan tilastoja ja faktaa Suomi24:n "tiedon" sijaan.

Olisko missään tarkempaa tietoa siitä, mikä on vuokratyöläisen kustannus työnantajalle. Tiedän, että se on puhtaasti rahallisesti aika kallista. Jotain pikaisella googlaamisellakin löytyy, mutta itsellä ei ole esim. tietoa muuttuuko se kustannusten suhde mitenkä, jos mennään työn vaativuudessa ja työtekijän saamassa palkassa ylöspäin.

Eli jos löytyisi ihan tilastoja ja faktaa Suomi24:n "tiedon" sijaan.

No itse olen pestannut vuokratyöfirmasta äijiä hommiin. Miehen palkka ollut 8€/h ja kokonaiskustannus meille vähän reilu 15€/h. Kaipa tuo menee sitten samassa suhteessa palkan ja vaativuuden mukaan ylöspäin.

Pelkästään noilla argumenteilla big_eddie saanee tulospalkkion. Työsopimuslain mukaan:

"Irtisanomisaikana normaalit työsuhteen velvoitteet, kuten työntekovelvollisuus ja palkanmaksuvelvollisuus, jatkuvat ennallaan."
"Jos työsuhde irtisanotaan, päättyy toistaiseksi voimassa oleva työsuhde irtisanomisilmoituksen toimittamisesta alkavan irtisanomisajan viimeisenä päivänä."

Ja töistä kysymällä saat varman vastauksen. ;)

Sama homma kuin Teholla. Ei mulla vituta mennä aamuisin töihin. Päinvastoin.

Minusta se on taas elämän hukkaan laittamista, jos tekee vuodesta toiseen samoja simppeleitä hommia ja vain oottaa josko työpäivä kohta loppuisi.

Asenne-, arvokysymyshän tämä on pitkälti. Itse viihdyn sitä paremmin mitä enempi on kiirettä, eikä haittaa yhtään vaikka töistä tulisi soitto kesken uistattelemisen kesälomapäivänä, varsinkin jos pystyn auttamaan häntä.. saan hyvänolon fiiliksen siitä, jos minusta oli hyötyä.

Olen ollut sellaisessa työssä, jota oisin voinut jatkaa hamaan hautaan asti. Sai surffata jos halusi about 6 tuntia päivässä ja 2 tunnissa pystyi tekemään päivän työt. Olin töiden jälkeen aivan helvetin väsynyt kun ei tullut minkäänlaista uutta virikettä ja haastetta milloinkaan.
en todellakaan tarkoittanut, että helpot hommat olisi parempia. niissä ei ainakaan rikastu ja ne vie sen saman 8 tuntia päivästä kuitenkin, mikä on aivan posketon määrä aikaa pois. varsinkin jos on nuori, niin aika on hyvin arvokasta. sitä aikaa ei saa ikinä takaisin.

Mulla ei siis ole sama ala, tarkoitin vain että sama homma kun ei vituta töihinmeno :)
minua vituttaa, että en ole miljonääri ja minun täytyy tehdä työtä. ja jos rikastuu vasta vanhana kurppana, niin ei niillä rahoilla sitten enää mitään tee.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Lähärinä 8 vuotta, josta viimeset 3 vuotta mielisairaanhoitajana, palkka 1658.55€/kk.

Tuo on peruspalkka, josta puuttuu kaikki lisät, jotka nostavat kk-ansioita varsin huomattavasti.

Pelkästään noilla argumenteilla big_eddie saanee tulospalkkion. Työsopimuslain mukaan:

"Irtisanomisaikana normaalit työsuhteen velvoitteet, kuten työntekovelvollisuus ja palkanmaksuvelvollisuus, jatkuvat ennallaan."

"Jos työsuhde irtisanotaan, päättyy toistaiseksi voimassa oleva työsuhde irtisanomisilmoituksen toimittamisesta alkavan irtisanomisajan viimeisenä päivänä."

Ja töistä kysymällä saat varman vastauksen. ;)

Jep, kiitoksia sivistävästä tiedosta. Tuskin tuo (mahdollinen) tulospalkkio mikään maailmoja mullistavan suuruinen on, jos on suurinpiirtein samassa kokoluokassa pariin viime vuoteen verrattuna, eli eipä yksistään sen takia viitsi venyttää irtisanoutumista esim. ensi vuoden puolelle. Mutta kaikki "ylimääräinen" raha on toki tervetullut tähän talouteen... on tässä jokunen vuosi painettu töitä alipalkattuna omaan osaamiseen, työtehtäviin ja vastuuseen nähden. Joten nyt olisi hyvä sauma "varastaa" pieni osa siitä takaisin.;)

Hehheh, töistä kysymällä varmaan saan varmimman vastauksen. Vaan eipä tässä vielä viitsi huudella mihinkään suuntaan, ennen kuin ratkaisevat neuvottelut on käyty tulevan työnantajakandidaatin kanssa ja päästy (toivottavasti) yhteisymmärrykseen tarkemmasta työnkuvasta, palkasta, eduista ja muista työehdoista.

Originally Posted by mxu View Post
4.4.2006:
Bruttona vähän reilu 1400 e/kk
Sen sitä saa kun on :david: eikä ole lahjoja opiskeluun.. :D

17.8.2006:
Päivitystä: ~1600 e/kk Paska ku mikä vieläkin.

Jaahas.. kai se pitää päivittää omat palkkatiedot tänne: :david:

Nykyliksa 2020 e/kk. Sama homma edelleen.
Palkka on noussu hyvin, mutta eipä siinä mitään kehumista vielä ole. :down:

Nyt ois tehtävä jollakin näppärälle taulukkolaskentaohjelman taitajalle.

Eli oletetaan että saat 1500 euroa per kk käteen tällä hetkellä. Pistät palkastasi joka kk 10% säästöön, tällä hetkellä siis 150 euroa. Palkkasi nousee joka vuosi 3% ja tuo säästösi tuottaa keskimäärin 8% vuodessa. Paljonko rahaa on säästössä 10 vuoden päästä, entä 20 vuoden päästä, tai 30 vuoden päästä? Tossahan säästösumma kasvaa joka vuosi kun palkkakin nousee 3% ja aina säästetään palkasta 10% ja säästetty pääoma kasvaa korkoa korolle koko ajan.

Pointti tässä se, että pitääkö sen palkan niin järkyttävästi edes nousta koko ajan, kuhan on edes jonkinlainen säästöohjelma? Ja jos näppäryyttä riittää, niin tohon voisi esim. 2,5% inflaation vielä ottaa huomioon, eli se reaalipalkan kehitys ei olisi mikään huima, kuten se ei ole pitkään aikaan ollut, eikä varmaan pitkässä juoksussa tule olemaankaan.

Itsellä ei valitettavasti taidot riitä tällaista laskemaan, olisin jo laskenut tänne esimerkiksi jos riittäisi. Toki noita muuttujia voi rukata haluamikseen, tuo oli vain esimerkki.

Nyt ois tehtävä jollakin näppärälle taulukkolaskentaohjelman taitajalle.

Eli oletetaan että saat 1500 euroa per kk käteen tällä hetkellä. Pistät palkastasi joka kk 10% säästöön, tällä hetkellä siis 150 euroa. Palkkasi nousee joka vuosi 3% ja tuo säästösi tuottaa keskimäärin 8% vuodessa. Paljonko rahaa on säästössä 10 vuoden päästä, entä 20 vuoden päästä, tai 30 vuoden päästä? Tossahan säästösumma kasvaa joka vuosi kun palkkakin nousee 3% ja aina säästetään palkasta 10% ja säästetty pääoma kasvaa korkoa korolle koko ajan.

Pointti tässä se, että pitääkö sen palkan niin järkyttävästi edes nousta koko ajan, kuhan on edes jonkinlainen säästöohjelma? Ja jos näppäryyttä riittää, niin tohon voisi esim. 2,5% inflaation vielä ottaa huomioon, eli se reaalipalkan kehitys ei olisi mikään huima, kuten se ei ole pitkään aikaan ollut, eikä varmaan pitkässä juoksussa tule olemaankaan.

Itsellä ei valitettavasti taidot riitä tällaista laskemaan, olisin jo laskenut tänne esimerkiksi jos riittäisi. Toki noita muuttujia voi rukata haluamikseen, tuo oli vain esimerkki.

voisin illalla näpytellä moisen jos kerkiän. vastaavanlaisen oon hiljattain tehny kun vertailin eläkesäästämistä vs "normaali" säästämine

e:

Jaahas.. kai se pitää päivittää omat palkkatiedot tänne: :david:

Nykyliksa 2020 e/kk. Sama homma edelleen.
Palkka on noussu hyvin, mutta eipä siinä mitään kehumista vielä ole. :down:

sinuna en valittais, mulla bout sama palkka, oon 2 vuotta vanhempi ja "korkeasti koulutettu"...
(ja oon muuten insinööriliiton kaavioiden perusteella helposti 25% parhaiten tienaavan joukossa iän ja asuinpaikkakunnan perusteella :D)

Harmi ettei Excel tue geometrista sarjaa, saisi tuonkin fiksummin tehtyä.

sinuna en valittais, mulla bout sama palkka, oon 2 vuotta vanhempi ja "korkeasti koulutettu"...
(ja oon muuten insinööriliiton kaavioiden perusteella helposti 25% parhaiten tienaavan joukossa iän ja asuinpaikkakunnan perusteella :D)
Bruttona ~2000€? Vaikuttaako asuinpaikka niin paljon, koska nykyään aloituspalkkasuositukset taitaa olla ~2200 ja tuo siis pelkällä pakollisella harjoittelulla.

Nimittäin jo silloin kun itse valmistuin eli 2002 oli suositus aloituspalkka yli 2000€.

Viittaan siis tuohon top25%:ssa olemiseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom