Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Jep. Fakta on myös se, että liika vedenjuonti on hengenvaarallista.

..

Tosin sitä saakin litkiä monta kymmentä litraa ja helvetin nopeasti, että se hengenvaarallista on. Kyllä sitä prodea voi huoletta vetää sen 4g per painokilo. Sitäpaitsi ihmettelen jos saat enemmän kuin tuon 4g päivittäin.

Eipä ole tuosta 4 g/rasvaton painokilo mitään merkittävää hyötyäkään verrattuna tuohon yleisimpään 2-2,5 g/rasvaton painokilo -periaatteeseen.

Juu muotoilin asian vähän väärin, en tarkoittanut että 4g per painokilo olisi jokin suositus. Yritin sanoa vain että niinkin paljon voi vetää. Tuotakin tuli vähän edittailtua niin jäi sisältö vähän epäselväksi.

Mitä se hyytelömäinen sörsseli on mikä jää esim. vuoan pohjalle jos on paistanut lihaa uunissa? Siis ilmeisesti jotain meat-juicea mutta mistä se koostuu? Siis sitä samaa mitä on noissa markettien lihahyytelöissä...

jos jollain on heittää esim. ravintoarvoja niin olis jätte bra:david:

Mitä se hyytelömäinen sörsseli on mikä jää esim. vuoan pohjalle jos on paistanut lihaa uunissa? Siis ilmeisesti jotain meat-juicea mutta mistä se koostuu? Siis sitä samaa mitä on noissa markettien lihahyytelöissä...

jos jollain on heittää esim. ravintoarvoja niin olis jätte bra:david:

Eikös se oo ihan rasvaa? Rasvan ravintotiedot: 900kcal/100g, Rasvaa 100g, hiilihydraatteja 0g, proteiinia 0g.

Eipä jaksanu etsiskellä niin isketääs tänne nyt suoraan kyssäriä: onko rypsiöljy kuinka hyvä energianlähde? Jos on niin mikä olisi suositeltava päiväannos?

Eipä jaksanu etsiskellä niin isketääs tänne nyt suoraan kyssäriä: onko rypsiöljy kuinka hyvä energianlähde? Jos on niin mikä olisi suositeltava päiväannos?

Onn ihan hyvä rasvan lähde. Määrä riippuu tietenkin siitä, paljonko tarvitset energiaa. Jokku syö lusikallisen illalla, toiset desilitran pitkin päivää.. Rasvassa on sitten energiaa 9kcal/gramma, että siitä vain päättelemaan.

Alipainoa löytyy vielä jonkin verran ja rypsäri on otettu käyttöön tämän ongelman poistamiseksi. 3-4 ruokalusikallista tulee per päivä otettua... ja tämä sitten tarkoittaa about 400-500kcal:in määrä... korjatkaa jos olen väärässä

Syön aamuisin yleensä leipää, jogurttia+myslia, puuroa, 2 kanamunaleipää. Juomana toimii yleensä se maito tai limu

Lounaaksi sitä mitä tulee. Esim. lihakeittoa, makaroonilaatikkoa jne.

Iltapalaksi vaaleaa/tummaa leipää, myslia, muroja.

Treenin jälkeen aina juon vettä, syön myslia+jogurttia jälleen kerran. Lopuksi jotain omega3-tabletteja ja vitamiinitabletteja. Joskus olen jopa syönyt hedelmiä melkein kokoajan, mutta nyt en paljoa ole syönyt. Kysymys kuuluu: Onko kyseinen ruokavalio hyvä vai huono treenien osalta?

Käyn salilla 4 kertaa viikossa ja on ruvenntu mietityttämään, että jos syön proteiinia 2-3g/per kg, mutta kalorit ovat lähes miinuksella, kehitynkö ravinnon puolesta hyvin vai pitäiskö noita kaloreitakin nostaa?

Moro. Mitä lisäravinetta suosittelette, että saisin lihakset näkymään paremmin? Oon kohta yhen pussin syönyt Muscle+:saa. Pitäisikö kokeilla jotain muuta? Oon 16vuotias 176cm, 70kg. Salilla käyn 3x viikossa.

Moro. Mitä lisäravinetta suosittelette, että saisin lihakset näkymään paremmin? Oon kohta yhen pussin syönyt Muscle+:saa. Pitäisikö kokeilla jotain muuta? Oon 16vuotias 176cm, 70kg. Salilla käyn 3x viikossa.

Ei ne lihakset lisäravinteita syömällä näkyville pomppaa. Sun pitää treenata, syödä ja levätä kunnolla hyvät tovit että alkaa näkymään jotain. Melko turhaa kuvitella yhden Muscle+ -pussin jälkeen että lihakset näkyy paremmin. Ei kannata kokeilla muuta, et saavuta sillä mitään.

Laitetaan tämäkin sitten tähän. Eli sain tuosta kalorilaskurista 2993 kcal vuorokaudessa. Painoa on n. 100kg. Tulisko tämmöisella ruokavaliolla proteiini ja kalorit täyteen?

Aamupala: 2 ruisleipää, päälle kinkkuleike + juusto

Lounas: Koulussa ruoka + lasi maitoa

Päivällinen: Perunat, lihapullakastike + 2 lasia maitoa + ruisleipä, päälle juustoa

Välipala: Verimakkara + lasi maitoa

Iltapala: banaani, lasi kaakaota, 2 leipää + päälle kinkkuleike

En tiedä näistä asiosta viellä paljoa joten jos joku viisaampi viitsisi neuvoa, painoa olisi tarkoitus tiputtaa joten neuvoja siihenkin.
Kiitos vastauksista etukäteen.

Ostin lisäravinteiksi Hera80 ja Malto6 kaupasta.

Kun teen noista palkkarin niin minkä verran kannattaa laittaa jauhoja ja vettä?

Pistänkö minä 50/50 eli 0,5dl heraa ja toisen 0,5dl maltoa? ja vettä siihen se 3-4dl

Moi!

Lueskelin täältä vastauksia, mutta en osaa päättää.

Kysymys olisi siis, että mitä palkkaria/lisäravinnetta kannattaisi ostaa?
Treeniasiat ja ruoka-asiat pitäisi olla ihan kunnossa, salia 4x ja jääkiekkoa 3x viikossa. Ikää 18v, 179/82 rasvat ~22% paskan vaakamittarin mukaan. Tarkoitus ei ainakaan olisi nostaa sitä, ehkä enemmän tarkoituksellista olisi laskea painoa vielä pari kiloa. Otan palkkarin vain salitreenin jälkeen, ja illan mittaan myös ehrmanin.

Valintaperusteina saisivat olla hinta, laatu ja maku. Ehdottakaa!

Oon 180cm / 65kg oon käyny salilla about 1kk. Mitä mieltä olette tämmöisestä ruokavaliosta?

Aamupala: 2 leipää + täytteet siihen päälle

Lounas: Kouluruoka

Päivällinen: Jotain kotiruokaa ja siihen leipä pari mukaan.

Välipala: Banaani, jogurtti + pari lasia maitoa

Iltapala: banaani, 2 leipää + pari lasia maitoa.

Oon 180cm / 65kg oon käyny salilla about 1kk. Mitä mieltä olette tämmöisestä ruokavaliosta?

Aamupala: 2 leipää + täytteet siihen päälle

Lounas: Kouluruoka

Päivällinen: Jotain kotiruokaa ja siihen leipä pari mukaan.

Välipala: Banaani, jogurtti + pari lasia maitoa

Iltapala: banaani, 2 leipää + pari lasia maitoa.

Kovin näyttää proteiinittomalta. Aamupalalle puuroa tai sitten ihan hiutaleina naamaan ja vaikka rahkaa lisäksi. Lounaan ja päivällisen väliin mahtuisi varmaan pieni välipala, ehkä rahkaa/raejuustoa tms. ja vaikka joku hedelmä. Taas toinen välipala voisi olla proteiinipitoisempi, eli jogurtin tilalle rahkaa/raejuustoa ja vaikka ananasta. Heivaa nuo banaanit. Bananas are for monkeys;) niissä on turhaa nopeaa hiilaria. Ja lopuksi iltapalallekkin jotain proteiinia, vaikka tonnikalaa tai kananmunia tms. Iltapalalla ei kannata popsia enää hiilareita.

Ruuan määrään en ota sen kummemmin kantaa, kun en tiedä aktiviteettejasi enkä tavoitteitasi, mutta kovin vähäiseltä näyttää, tosin jo noilla lisäyksillä paranee pikkuisen.

Back
Ylös Bottom