jnjsdscsd
Banned
Jaa, kyllä mulla istumaannousut tuntuu vatsoissa, eikä pääasiassa missään vitun lonkankoukistajissa.
Kyllä suglaaveturi on oikeassa. Vatsalihasten tehtävä on muuttaa selkärangan asentoa ja istumaannousuissa työ jää hyvin pitkälti staattiseksi. Semmonen on hyvä vatsalihasliike, että makaa selällään maassa, jalat koukussa (kantapäät kiinni perseessä), keppi niskan takana ja kädet ihan suorassa (Keppi on siis takaraivon ja käsien välissä. Siitä sitten rutistuksia ja mielellään staattisella pidolla yläasennossa. Voi olla joku 3sec tms.
Lisäpainoja voi sitten ottaa sinne kämmeniin halutessaan, mutta niitä ei oikeasti alkuun kyllä monikaan tarvitse.
Toivottavasti joku tajusi liikkeen, sillä tuo on mielestäni parhaimipia vatsalihasliikkeitä, mitä olen tehnyt. Vatsat yleensäkin on semmonen lihasryhmä, jota treenaataan ihan päin persettä. Monet tuntuu myös sanovan, että jos vatsat on heikko lenkki jossain moninivelliikkeessä, niin kyllä ne siitä ajan myötä. Ehkä tämä pätee joihinkin, mutta en itse lähtis kokemuksesta ihan niin raa'asti yleistämään.
Tuossa btw hyvä artikkeli vatsojen treenaamisesta:
Keskivartaloharjoittelu, Pekka Anttila
Tämä viesti siis yleisesti, eikä antibodarille pelkästään.
Olen jonkun aikaa treenannut tällä viisi kertaa viikossa, ja tuntuu paremmalta ja yms.