Vittu, mua on kusetettu autokoulussa.
Kiertoliittymä ompi enemmän insinööritermi jolla hifistellään silloin kun liikenneympyrä kuulostaa liian rahvaanomaiselta :dance:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vittu, mua on kusetettu autokoulussa.
*
Olen täsmälleen samaa mieltä kuin monet muut kirjoittajat, että nollatoleranssi käyttöön kaikissa liikenteeseen liittyvissä rikkomuksissa. Ihan sama onko kiire vai ei, jos on tullut rikottua liikennesääntöjä ja poliisit saa kiinni. Surutta vaan sakkolappu kouraan ja hyvää päivän jatkoa...:whip:
Huoh, vain suomalainen voi olla tosta innoissaan.On se hienoa nähdä kun joku on ohittanut sinut kauhealla nopeudella ja hetkenmatkan päässä samaa kuskia viedään poliisiautoon :D
On se hienoa nähdä kun joku on ohittanut sinut kauhealla nopeudella ja hetkenmatkan päässä samaa kuskia viedään poliisiautoon :D
On se hienoa nähdä kun joku on ohittanut sinut kauhealla nopeudella ja hetkenmatkan päässä samaa kuskia viedään poliisiautoon :D
Huoh, vain suomalainen voi olla tosta innoissaan.

Meikää ärsyttää eniten toisten ylinopeuksista jeesustelijat.
Jos takana ajava etenee lujempaa kuin sinä, anna tietä. Näin toimitaan kaikkialla, paitsi Suomessa.
Ketään ei oikeasti voi haitata se, että joku ajaa hiukan lujempaa, kuin oman autosi nopeusmittari tai tien sivussa oleva lätkä osoittaa. Sen sijaan sitä takana olevaa saattaa vituttaa suhteellisen rankasti se, että edessä oleva kuski ajaa keskellä tietä, jarruttelee ja kaasuttelee suoralla maantiellä ihan vain vittuillakseen, kiihdyttää aina ohituksen tai ohituskaistan alkaessa sekä jarruttaa loppuessa, pui nyrkkiä ja keskisormea ikkunasta ym.
Ei vittu, huolehtikaa omasta liikennekäyttäytymisestänne ja kasvakaa aikuisiksi.

Ketään ei oikeasti voi haitata se, että joku ajaa hiukan lujempaa, kuin oman autosi nopeusmittari tai tien sivussa oleva lätkä osoittaa.
Sen sijaan sitä takana olevaa saattaa vituttaa suhteellisen rankasti se, että edessä oleva kuski ajaa keskellä tietä, jarruttelee ja kaasuttelee suoralla maantiellä ihan vain vittuillakseen, kiihdyttää aina ohituksen tai ohituskaistan alkaessa sekä jarruttaa loppuessa, pui nyrkkiä ja keskisormea ikkunasta ym.
Ei vittu, huolehtikaa omasta liikennekäyttäytymisestänne ja kasvakaa aikuisiksi.
Näitä on täällä jo sanottu mutta :
-Pidän AINA riittävän turvavälin (esim. maantienopeuksissa 100-150m, tolpista helppo laskea),
niin miksi siihen väliin tulee aina joku?
-
-Miksi autoilijat tekevät turhia ohituksia?
-mihin ihmisillä on kiire??
[nelo];1701014 sanoi:Olen eri mieltä tästä. Jos nyt ruvettaisiin valtakunnallisesti nussimaan pilkkua ja antamaan lappua jokaisesta 1km/h ylityksestä, niin liikenne olisi yhtä kaaosta, koska
a. liikenteen tulpat, alinopeutta ajavat, alkaisivat ajaa entistä hitaammin ja varovaisemmin (väh. 10km/h hitaammin kuin sallittu nopeus).
b. edellisestä johtuen riskiohitukset lisääntyvät.
c. poliisin huomio kiinnittyy siihen pilkun viilaamiseen, jolloin resurssit on poissa paljon tärkeämmistä asioista.
Nollatoleranssi sen sijaan minun puolestani saisi olla punaisia päin ajamisessa. Ei se valo niin nopeasti vaihdu etteikö ehtisi jarruttaa tai vaihtoehtoisesti kaasuttaa, jos on jo risteyksessä.
Ryssärekat ja perässsä roikkuvat jotka eivät osaa ajaa autoa ja hidastavat sekä vaarantavat muiden autoilijoiden ajoa. Tämän viikon saldoa työmatkoilta:
Maanantai: ketjukolari peräänajosta johtuen tuusulantiellä. Seurauksena tuusulanväylä täysin tukossa aamulla.
Tiistaina: Ryssärekka levinnyt kehä I:lle pahimpaan ruuhka-aikaan ja tukki kokonaan toisen kaistan.
Keskiviikko: Peräänajo tuusulanväylällä ja toinen kehä I:llä. Kummastakin toinen kaista pois käytöstä. Paluumatkalla sama saldo, onneksi tällä kertaa kehällä vastaantulevassa liikenteessä.
Torstai: kaksi peräänajoa tuusulanväylällä.
Onhan se pieni rako edellä ajavaa tosiaan vaikeaa. On se niin vaikeaa.
Päivitetty. Tällä viikolla on hyvä mahdollisuus saada täyskäsi. Huomista odotellessa. Ja kauhulla odotan jo talvea...
Nopeuteni oli kuitenkin mittarin mukaan n. 60km/h. Takana tuli vanha saabi joka ajoi ihan perseessä kiinni. Sitten se lähti ohittamaan ja tuli ihan eteen, hyvä ettei osunut saabin takapää oman autoni etuosaan. Näytin kuskille :thumbs: - merkkiä "onnistuneesta" suorituksesta.
Noh. Saabi sitten pysäytti keskelle tietä ja kuski käveli autoni luokse. ..

Kävi tuon kanssa kerranki hyvä tuuri. Olin joku pari minuuttia aikasemmin menny siitä kohdasta ohi. Kerrankin kannatti lähteä varttia aikaisemmin ku yleensä. Tuusulanväylällä jotkut kuskit on kyllä aivan vitusta. Joka päivä joku uuno koheltaa jotain.
- Moottoripyörät jotka keskellä päivää ajavat pitkät päällä. Näitä näkyy nykyään yhä enemmän.
Mutta ei sallittua:jos aurinko paistaa motoristin selän takaa, niin ihan ymmärrettävää mun mielestä...