Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
mave ei oo takareisi liike suoranaisesti. sjmv on, mutta ottaa myös alaselkään. ei vaikuta yhtä monipuolisesti, esim etureisiin ei ota, eikä myöskään vatsoihin yhtä paljoo.ok mutta vaikuttaako tuo smjv yhtä monipuolisesti ku mave?
Jako on hieman kummallinen. Eli tee mielummin vaikka näin:Totanoin muutin tos just mun 3-jakosen ohjelmaan 4-jakoseks.aattelin kysyy et onko noin silleen järkevästi lajiteltu ettei tule mitään sellasia lihas ryhmiä tethyä samana päivänä jolla olis negatiivisiä/haittavia vaikutuksia toisiinsa.
1.jalat
2.rinta
3.olkapäät,hauis
4.selkä,ojentajat,ranteet
ja sit viel et onko 4 liikettä rinnalle tos liikaa vai ihan sopivasti?
voiskoo viel kertoo jonkun hyvän liikkeen forkuille.ite oon tehny ranteita tangolla silleen et kädet on penkil ja ranteet ilmas ja sit siit vääntäny niin siin on samal tullu kyl forkutkin kipeeks mut mut jos ny viel jonkun liikkeen niille keksis
Okei teempä näinvoiskoo viel kertoo jonkun hyvän liikkeen forkuille.ite oon tehny ranteita tangolla silleen et kädet on penkil ja ranteet ilmas ja sit siit vääntäny niin siin on samal tullu kyl forkutkin kipeeks mut mut jos ny viel jonkun liikkeen niille keksis
![]()
Kovat jätkät tekee levytangolla, itse teen taljassa, kun ei ranteet kestä oikein sitä ison tangon pitelemistä, vaikkei painoa paljon olisikaan:DOkei kiitoksia neuvoista!Oisko nää hyviä liikkeitä rinnalle.
penkkipunnerrus
vinopenkkipunnerrus
vipunostot maaten?
Jako on hieman kummallinen. Eli tee mielummin vaikka näin:
1. Rinta, hauis
2. Jalat, pohkeet
3. Selkä, pohkeet
4. Olkapäät, ojentajat
Juu.
Tee vaikka näin:
Penkki 3x6-12
Vinopenkki käsipainoilla 3x8-12
Vipunostot maaten 2-3x10-12

Pohkeet on ihan hyvä hakata pari kertaa viikkoon, kuten vatsatkin. Palautuu nopeesti eikä vie paljoa aikaa tehdä.Onkohan tuohon selkäpäivään lipsahtanut pohkeet vahingossa, vai miksi ne on sekä 2.- että 3.-kohdassa?
Jos/kun itse teen forkkuja, teen rannekääntöjä tangolla penkillä, sekä seisten selän takana. Usein myös teen rannekääntöjä käsipainolla.voiskoo viel kertoo jonkun hyvän liikkeen forkuille.ite oo
Ei ole, koska tuossa välissä on muutenkin hyvä pitää lepopäivä, joten pohkeet voi helposti tehdä molempina päivinä. Itse asiassa pohkeita voi melko surutta piestä useamminkin kuin 2 x viikossa, eli juuri kuten natukuningaskin jo mainitsi.Onkohan tuohon selkäpäivään lipsahtanut pohkeet vahingossa, vai miksi ne on sekä 2.- että 3.-kohdassa?
Tämän sain. Voisi itsekin kokeilla..Pohkeet on ihan hyvä hakata pari kertaa viikkoon, kuten vatsatkin. Palautuu nopeesti eikä vie paljoa aikaa tehdä.

tämähän nyt on taas minun mielipide sitten, mutta ite en ainakaa oo tehny kyykkyä ja mavea yli 10 toiston sarjoja. Alkaa rasittamaan liikaa keskikroppaa ku puhti loppuu jaloista tjsp. Ite vaihtasin ainaki ton toisen sjmv:n maveen. Eli vaikka tuon 2.lyhyet päivän maven. Ja mitä tohon selän kipeytymiseen tulee, niin käytätkö vyötä?
Voiko vyötäröä muokata kapeammaksi? siis läskiä ei oo paljo mutta voiko? jos voi nii millä liikkeillä?
tämähän nyt on taas minun mielipide sitten, mutta ite en ainakaa oo tehny kyykkyä ja mavea yli 10 toiston sarjoja. Alkaa rasittamaan liikaa keskikroppaa ku puhti loppuu jaloista tjsp. Ite vaihtasin ainaki ton toisen sjmv:n maveen. Eli vaikka tuon 2.lyhyet päivän maven. Ja mitä tohon selän kipeytymiseen tulee, niin käytätkö vyötä?
Kannattaa kokeilla ottaa sen SJMV:n kaveriks selälle vaikka leuat ja kulmasoutu käsipainoilla. Tolla tavalla oon ite saanu pois tota sun kuvailemaa ongelmaa mikä on myös mua välillä vaivannut jos oon tehny samassa treenissä SJMV:n ja kulmasoutua tangolla.Mavea vois tosiaan alkaa tekemään.
Kipeytyminen on ehkä vähän väärä sana tuon alaselän suhteen. Tuntuu lähinnä siltä, että kuormitusta vain tulee vähän liikaa, jos tekee sekä SJMV:n että kulmasoudun. Kipua ei tunnu enää seuraavana päivänä, mutta treenin aikana alaselkä on kyllä aika tukossa. Vyötä en oo käyttänyt.