Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Kuin helvetisti on eroja noissa jalkaprässeissä kun suht samankokoisten ja yhtäkauan treenanneiden kavereiden tulokset saattaa olla 200 kontra 350 ?
Tiedän että välitykset yms yms vaikuttaa mut täytyyhän noissa perkeleen prässeissä olla eroja , kulman suhteen etc ....vai..??

Sit onko ihan älytön idea tehdä alaprässissä niin että "vastais" mavea? Ei tietenkään pysty ihan loppuun asti vääntämään selkää suoraks mut onko ihan utopistinen ajatus??

Mulla olis kysymys tosta proteiinista. Jos mä painan 70 kiloo ja olen 170 senttiä pitkä niin paljon mun kannattais syödä proteiinia päivässä ruoan kautta ja paljonko kannattaisi syödä lisäprotskuja kun olen harkinnut niiden käytön aloittamista. Käyn salilla 2-3 kertaa viikossa. Olen kyllä nähnyt niitä malleja miten niitä tulis syödä mutta olis kiva saada täsmällistä infoa omalle kohdalle.

Sitten vielä palautumisesta. Mitä tulisi syödä/juoda treenin jälkeen yleisesti ottaen ja mielellään ehdotuksia mitä tiettyä tuotetta kannattaisi kokeilla.

Niin ja vielä tyhmä kysymys: mitä on hera? :D Kun ei tuolta sanastossa sitä näy. Miten se vaikuttaa ja miten sitä tulisi syödä?

Mulla olis kysymys tosta proteiinista. Jos mä painan 70 kiloo ja olen 170 senttiä pitkä niin paljon mun kannattais syödä proteiinia päivässä ruoan kautta ja paljonko kannattaisi syödä lisäprotskuja kun olen harkinnut niiden käytön aloittamista. Käyn salilla 2-3 kertaa viikossa. Olen kyllä nähnyt niitä malleja miten niitä tulis syödä mutta olis kiva saada täsmällistä infoa omalle kohdalle.

Sitten vielä palautumisesta. Mitä tulisi syödä/juoda treenin jälkeen yleisesti ottaen ja mielellään ehdotuksia mitä tiettyä tuotetta kannattaisi kokeilla.

Niin ja vielä tyhmä kysymys: mitä on hera? :D Kun ei tuolta sanastossa sitä näy. Miten se vaikuttaa ja miten sitä tulisi syödä?

proteiinia 2-3 grammaa per painokilo oikeastaan rasvatonpainokilo.

Proteiinia ja hiilihydraatteja heti treenin jälkeen lihas palautuu nopeammin kokeile fastin malto6 ja hera on maitoproteiini nopea imeytyminen on sen ominausuus eli sitä kannattaa joka päivä syödä 2-3 tunnin välein, näillä eteenpäin.;)

Aloitus

Moi

Tausta: Olen siis 18 vuotias, 110kg painava ja pituutta 185cm. Opetan ninjutsua ja olen isokokoinen pikkasen turhan ison mahan omaava roteva kaveri, totaali läski en ole vain hyvässä lihassa :D. Hartiat ovat normaalia leveämmät ja tällä hetkellä omaan kropan mikä sopii äkäiselle isolle suomalaiselle rotevalle kaapille. Olen yllättävän ketterä kokoisekseni lajini puolesta ja venyn pelottavan hyvin. Pitänyt nyt puolivuotta aktiivi treenistä taukoa, mutta tehden silti pientä joskus ja venytellyt paikkoja.

Tavoite: Pienentää vatsaa, kiinteyttää paikkoja, kohottaa kuntoa ja kasvattaa motiivia kehoni kehittämiseen, sekä kasvattaa itsetuntoani.

Oma näkemys: Koska motiivini tällä hetkellä on huonossa jamassa, ajattelin aloittaa kevyesti totutellen ajatukseen, että joka aamu 30 minuutin kevyt hölkkä. Näin parantaisin motiivia juoksemiseen, mikä olisi ilmeisesti aamuisin hyvä rasvanpolttaja. Lihaskuntoa pitäisi aloittaa tekemään monipuolisesti ja ajattelin, että jos tekisi

perusvatsat, alavatsat (jalat ilmaan nostoja koskettamatta lattiaan) punnerrukset (hartialeveys, läheltä kehoa, sormenpäät ulospäin, käsi nyrkissä) kyykkyjä, dippejä, selkiä (mahallaan lattialla, kädet ja jalat ilmaan).

Mutta kuinka usein ja minkälaisia sarjoja olisi suositeltava tehdä tälläisiä liikkeitä? Jos miettii, että alottaisin 3 viikon kunto ohjelmasta. Kuinka usein kannattaa lihaskuntoa tehdä ja minkälaista sarjaa alkuun, ettei keho mene hajalle ja motiivi putoa heti alkuun? Saako näillä mitään aikaseksi ja onko tuosta aamun juoksemisesta hyötyä vatsan suhteen tai kiinteyttämisen kuinka paljon? Millä vauhdilla suositeltava juosta? Toki ruokavalio on tarkoitus pitää kevyessä, monipuolisessa, lihaisassa ja usein syötävässä aitauksessa, mutta toki pitäen kerran viikossa cheatti päivän. Saisko tämmösellä mitään aikaan?

Joitain mietteitä? Onko tämä aihe oikealla alueella?

Kuin helvetisti on eroja noissa jalkaprässeissä kun suht samankokoisten ja yhtäkauan treenanneiden kavereiden tulokset saattaa olla 200 kontra 350 ?
Tiedän että välitykset yms yms vaikuttaa mut täytyyhän noissa perkeleen prässeissä olla eroja , kulman suhteen etc ....vai..??

Onhan noita prässejä vaaka ja pysty ja siltä väliltä.
Toisekseen ihmisten treenituloksia ei voi suoraan verrata keskenään, koska jokainen on yksilö ja kehittyy erilailla. Jos olisi täysin identtiset ihmiset lihassuhteiltaan ja kehitykseltään, niin voisi verrata.

Sit onko ihan älytön idea tehdä alaprässissä niin että "vastais" mavea? Ei tietenkään pysty ihan loppuun asti vääntämään selkää suoraks mut onko ihan utopistinen ajatus??

tarkoitin tietenkin alaTALJASSA ...( pieni ajatuskatko :D ) eli perse maassa/penkissä ja jalat tukea vasten.. mahdollista?

Sen verran voin itse tuohon sanoa, että varmasti on eroa prässeissä. Tuolla pohjoisessa ollessani kävin muutaman kerran yhdellä salilla ja siellä sain rautaa jalkaprässiin 305kiloon asti ja helposti meni sen 15 toistoa. No sillä tuloksella aloin sitten "leuhkimaan" kaverilleni täällä etelässä ja käytiin sitten yhdellä salilla ja se sano että näytäs. 140 tai 160 kiloo tais olla kojeessa painoa ja hyvä kun yhden jaksoi tehdä! :jahas: Tuolla pohjosessa olevassa laitteessa luki laitteen omaksi painoksi 40kiloa ja etelässä ei ollut merkintää, kuitenkin aikalailla samanlaiset laitteet olivat. Olin ihmeissäni ja kaveri tietenkin räkätti vieressä :hyvä: :david:

Mikä merkitys scott-penkin kulmalla on kun sitä kerran voipi säätää.Onko jyrkempi raskaampi vai ottaako jotenkin erillailla lihakseen tai jotain??
JA sit viel
Eihän SJMV:ssa ole tarkoitus aloittaa joka toistoa maasta asti??

Mikä merkitys scott-penkin kulmalla on kun sitä kerran voipi säätää.Onko jyrkempi raskaampi vai ottaako jotenkin erillailla lihakseen tai jotain??
JA sit viel
Eihän SJMV:ssa ole tarkoitus aloittaa joka toistoa maasta asti??

Jyrkkä kulma on parempi ja raskaampi, tosin koko scotti on vittumainen muutenkin hauislihaksen alapäälle/kiinnitykselle, jos teet ihan suorilta:)

Maveissa aina maasta-asti, ei mitään välimuotoja. Pukkivetoa sitten, jos ei maasta raaski:thumbs:

Mitäköhän teen alataljalla väärin, kun en saa millään kunnolla selkään tuntumaa, vaan käsiin. Hauiksiin ottaa ensimmäisenä ja ne väsyvät. :(

Mitäköhän teen alataljalla väärin, kun en saa millään kunnolla selkään tuntumaa, vaan käsiin. Hauiksiin ottaa ensimmäisenä ja ne väsyvät. :(
Eli varmaan liian suuret painot ja sen takia menee pelkillä käsillä kiskomiseksi.
Pitää enempi keskittyä latsien supistukseen ja venytykseen, mutta en enempää ala kertomaan koska täällä on kaikki valmiina: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=18893&highlight=lavat+liikkeelle ja Bisleyn ja Miken neuvoilla alataljaa:http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=41811

Back
Ylös Bottom