Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

tuttu tunne! tai siis se ettei oikee oo kuulunu mihkää.Mulla se on jo lapsuudesta asti ollu ja nyt myöhemmin terapia on auttanut, on selvitetty syytä siihen ja ratkaisujaki on keksitty siihen oloon. Joskus kysymykset kertoo enemmän ku vastaukset.
Mutta nyt ilmeisesti sun asiat menee paremmin :) Näin mä oon ainakin käsittänyt.

Jos lapsuudesta asti on tuollainen fiilis, miten siitä pääsee eroon? Mikä sulla auttoi? Jos mä oon oikein ymmärtänyt, noin perustavanlaatuisen muutoksen pitää lähteä sisältä, sitä ei voi ulkoiset tekijät yksinään saada aikaan.
Vähän sama ongelma mulla. Vaikka mulla on tavallaan pari-kolme eri kaveriporukkaa, joiden kanssa hillun vapaa-ajalla, en oikein tunne kuuluvani kumpaakaan. Myöhemmällä iällä vasta tajusin, että minussa on melkoisesti yksinäisen suden vikaa, kun viihdyn usein parhaiten yksin.

Kavereita on tullut ja mennyt, eikä mulla ole koskaan ollut mitään ns. "bestistä". On ollut toki pirun hyviä kavereita ja on edelleen (ei tässä nyt aivan nolifeja olla :D ), mutta usein on viihtyisintä, kun saa olla yksin.

NyrkkiGyllikki for ever..
Kai sitä itse kukin on vähän sellanen "yksinäinen susi", enemmän tai vähemmän. Jokainen tarvitsee omaa aikaa. Sitten kun se yksinäisyys alkaa todella ahdistaa, ei asiat mene enää hyvin.

Mulla on kyllä aika sama tilanne kuin sulla, muutama porukka joissa hengaan, mutta joista mihinkään en täysin kuulu. Viihdyn hyvin yksin. Kavereista yksi on mulle erityisen läheinen, mutta ei me silti olla keskenämme 100-prosenttisesti samalla aaltopituudella (voiko sitä kaksi ihmistä ollakaan?).

Musta tuntuu että sä oot Weiland fiksu kaveri.. Totta kai vähän erikoisella huumorintajulla varustettu (kuten minäkin). Mutta pohjimmiltas oot aika erilainen kuin mitä nettikeskustelujen perusteella vois äkkiseltään ymmärtää. Tietenkään en tunne sua, mutta tällasen kuvan mä oon saanut.
Minäkin voin sanoa samaa. Itseasiassa tämäkin ilmeni vasta kun pitkän odotuksen jälkeen sain oman asunnon, ja muutin siihen.. eilen..

Vähän on sekavat mielialat asian vuoksi, mutta kyllä se tästä! :thumbs:

e: ongelma vain on siinä, että en oikein viihdy yksin.
Miten se sitten ilmeni muuttaessasi/muutettuasi?

Harva ihminen viihtyy jatkuvasti yksin. Mutta mulla on ainakin silloin tällöin hyvä päästä vähän tuulettamaan aivojani ja viettään aikaa yksin. Eikä yksinäisyys ainakaan mulla kumpua välttämättä siitä, että vietän aikaa yksin, vaan nimenomaan siitä yksinäisyyden tunteesta, joka tulee kun hengaan jossain porukassa.

edit:
Nii. Miks tarviis - ei mullakaan oo mitään sellasta "omaa" possea, vaan monta eri porukkaa missä viihdyn, vaikken "kotonani" oliskaan. Tosin kaikki ryhmät aika hajallaan nykysällään.
Mutta on siinä yhteenkuuluvuuden tunteessakin jotain hienoa.. Oon mä pari kertaa tuntenut olevani osa jotain ryhmää, mutta monesti ne ryhmään kuulumisen kriteerit on ollut vastoin mun omia elämäntapoja. Yliopisto-opiskelijana runsas alkoholinkäyttö vaikuttais olevan se suurin yhdistävä tekijä. Nyt kun oon osallistunut bile-elämään varsin ahkerasti parin viikon ajan, oon tajunnut että se kaikki on vain pintaa ja ihmiset on todellisuudessa kovin yksinäisiä yrittäessään hakea muiden hyväksyntää. Mun osalta tällanen feikkaaminen saa luvan loppua, mua ei enää ryyppyreissut kiinnosta.

columbu: niimpä, sisältä ja ulkoa niiden muutosten on tultavakin..lyhyesti selitettynä niin ollaan terapiassa puitu niitä tunteita( mulla epävarmuusja pelko) jotka mulla on saanu aikaan sen kuulumattomuuden tunteen, mietitty tilanteita joissa niitä tunteita on ollut ja ikään ku uudelleen käyty ne tilanteet läpi.Sillein saiin itsevarmuutta ja helpompi olla oma ittensä/ettiä itteään muidenkin seurassa.Mut matkaa on vielä ja asioita puitavana.
Huomiona vielä että itellekkin on vasta viimevuosina hahmottunu nää todelliset ongelmat menneisyydestä, niihin oli jo nii tottunu et niitä piti normaaleina.

Musta tuntuu että sä oot Weiland fiksu kaveri.. Totta kai vähän erikoisella huumorintajulla varustettu (kuten minäkin). Mutta pohjimmiltas oot aika erilainen kuin mitä nettikeskustelujen perusteella vois äkkiseltään ymmärtää. Tietenkään en tunne sua, mutta tällasen kuvan mä oon saanut.
No jaa, kai mulla on niitä fiksujakin hetkiä :D Ja mä oon livenä melko ujo oikeasti, kysy vaikka Ex-Tavikselta (en edes heti rohjennut mennä moikkaamaan, kun oltiin salilla samaan aikaan :nolo: ).

Täytyy kyllä myöntää etten ole sellainen perus amis-tyyppinen jamppa, vaan aina on hyvin erilaiset asiat kiinnostaneet. Sellaisetkin, joista muut ikätoverit tai ns. peer-ryhmät eivät ole. Mutta muilta osin oon aika tavis, mitä nyt lukuunottamatta venynyttä murrosikää :)

Menipäs off-topiciksi :D

edit:Mutta on siinä yhteenkuuluvuuden tunteessakin jotain hienoa.. Oon mä pari kertaa tuntenut olevani osa jotain ryhmää, mutta monesti ne ryhmään kuulumisen kriteerit on ollut vastoin mun omia elämäntapoja. Yliopisto-opiskelijana runsas alkoholinkäyttö vaikuttais olevan se suurin yhdistävä tekijä. Nyt kun oon osallistunut bile-elämään varsin ahkerasti parin viikon ajan, oon tajunnut että se kaikki on vain pintaa ja ihmiset on todellisuudessa kovin yksinäisiä yrittäessään hakea muiden hyväksyntää. Mun osalta tällanen feikkaaminen saa luvan loppua, mua ei enää ryyppyreissut kiinnosta.

Columbulta viisaita puheita. Mikähän siinäkin on, kun itsekin olen huomannut, että kun loppu aikoinaan ryypiskely ja armoton bilettäminen niin ne kaveritkin kyllä hävisi. Hyviä "kavereita" tosiaan. Enää ei kyseltykään mukaan ja matkaan. Viina ja juhliminen yhdistää.

Ps. Tavis kiva masu jos oma.:D

No jaa, kai mulla on niitä fiksujakin hetkiä :D Ja mä oon livenä melko ujo oikeasti, kysy vaikka Ex-Tavikselta (en edes heti rohjennut mennä moikkaamaan, kun oltiin salilla samaan aikaan :nolo: ).

Täytyy kyllä myöntää etten ole sellainen perus amis-tyyppinen jamppa, vaan aina on hyvin erilaiset asiat kiinnostaneet. Sellaisetkin, joista muut ikätoverit tai ns. peer-ryhmät eivät ole. Mutta muilta osin oon aika tavis :)

Menipäs off-topiciksi :D

No meni kieltämättä. :D Pakkohan mun on nyt vastata, että ei susta mitään ujoa vaikutelmaa saanut!

Sitä paitsi aika harvassa on ne ihmiset, jotka ovat heti suuna päänä menossa juttelemaan tuntemattomille...

:offtopic:

Kavereista yksi on mulle erityisen läheinen, mutta ei me silti olla keskenämme 100-prosenttisesti samalla aaltopituudella (voiko sitä kaksi ihmistä ollakaan?).
Yks hienoimpia asioita kaveruudessa on, ettei tarvii olla samaa mieltä asioista. :)

edit:Mutta on siinä yhteenkuuluvuuden tunteessakin jotain hienoa..
Juu, on ja tajusinkin mitä meinasit.

We'll always have Paris. :)

Miten se sitten ilmeni muuttaessasi/muutettuasi?

Asuin tosiaan nykyisessä asunnossani ensin kuukauden kahden tuoreen tuttavuuden kanssa... Erikoinen järjestely kieltämättä, mutta lähes pakollinen. No, pääsinpä ajoissa laittamaan asuntoa kuntoon itseäni varten :D

Ok, kuukauden aikana voi näköjään oppia tuntemaan ihmiset aika pirun hyvin, ja tulla läheisiksi. He läksivät nyt puoleksi vuodeksi ulkomaille, eikä ole varmaan tulevatko tänne lähimaillekaan takaisin. Siitä tuli ikävä, ja samalla iski päälle semmoinen kunnon vitutusaalto.

Itselläni myös pari todella hyvää ystävää, siis ihmisiä joille voin kertoa aivan kaiken. Kiireisiä molemmat, ja omat kiireeni vielä lisäksi, niin tapaamiset aika harvassa...

No, selitykset sikseen, vitutus alkaa laantua... Muksun kanssa uudessa kodissa, mieli taas aika pirun korkealla! :thumbs:

Iski sitten flunssa sopivasti kun työt loppui. Ei tässä muuten mitään, mut ku huomenna ois kiva työhaastattelu.

Itse kanssa kuulun tuohon "sopeutumattomien" ryhmään. Asia ei sinänsä ikinä ole MINUA vaivannut, mutta muita ihmisiä enemmänkin. Ahdistaa kun jotkut sitten tuntee asiakseen tulla kyselemään, että miksi en puhu mitään ja miksi en ole sosiaalinen ja miksi en harrasta suuria kaveriporukoita ja hengaile ihmisten kanssa jne. Mutta kun minä vaan en ole sellainen ja minä pidän itsestäni tällaisena kuin olen. Ja kyllä minä sinne duunipaikkaan/opiskeluryhmään tms. sopeudun vaikken koko ajan olisikaan kaikkien kanssa turhanpäiväisiä länkyttämässä...

Taas mua vituttaa. Vituttaa niin vitusti että ei vittu osaa edes mitään muuta vittu ku vituttautua enemmän. Vitun vittu. Yritän olla suvaitsevainen ja kiltti ja ajatella asioita joka kantilta ja jokaisen eri mielen mukaan. Mutta ei vittu tästä maailmasta löytyy niin mulkkuja ihmisiä. Vitun vittu. Pitäs tappaa kaikki muun maalaiset tästä maasta.

Taas mua vituttaa. Vituttaa niin vitusti että ei vittu osaa edes mitään muuta vittu ku vituttautua enemmän. Vitun vittu. Yritän olla suvaitsevainen ja kiltti ja ajatella asioita joka kantilta ja jokaisen eri mielen mukaan. Mutta ei vittu tästä maailmasta löytyy niin mulkkuja ihmisiä. Vitun vittu. Pitäs tappaa kaikki muun maalaiset tästä maasta.

...

Sen lisäksi että kävin salilla, onnistuin joka kerta vettä hörppiessä lutraamaan muutaman tipan vettä pullosta genitaalialueelle ja näytti kuin olisin treenannut housut touhutipoista märkänä.

Mulla on ainakin yleensä housut ihan hiestä niin märkänä että näyttää kuin olisin housuun kussut.

Aamut. :wall: Tuntuu ettei ne lopu koskaan vaikka on enää 124. :itku: :D

Eka ilta kun kaverit (mukaan lukien kämppikset) lähtee baariin, ja itse jään viettään koti-iltaa, että jaksan huomenna treenata. Vähän tylsä olo. Pääsispä jo salille rankaseen rautaa, niin tulis taas hyvä fiilis!

Onneks on Sahara ja mäkkiruoka; oon bulkannut itselleni tänään 4 kiloa lisää painoa (suurin osa varmaan nesteitä, jotka on palautunut tumutteluviikkojen jälkeen).

Aamut. :wall: Tuntuu ettei ne lopu koskaan vaikka on enää 124. :itku: :D
Vaihtaisin mielelläni paikkaa kanssasi, joku sanoisi mitä tehdään ja minne mennään.

Mua vituttaa tää ikuiselta tuntuva flunssa ja sen oireet. Jollei korvat huomiseen mennessä aukea, niin aamusta käymään lääkärissä hakemassa jotain troppia.

Juu intti oli hienoo aikaa.. ois hienoo jos sinne voisi mennä uudestaan vähän jatkaan palvelusta :)

Back
Ylös Bottom