Pullover - tekeekö sitä kukaan oikeasti?

Pullover, käyttääkö kukaan tätä liikettä? Jotain perusteluakin olisi tietty mukava kuulla. Luin yhtä bodylehteä jossa joku teki pulloveria, josta mieleeni juolahti että tekeekähän sitä oikeasti kukaan:D

Paskapuhetta tuo, että se muokkaisi rintakehää isommaksi. Heh, jos sulla on lattarinta niinkuin mulla, niin ei ne kylkiluut siitä isommiksi muutu ja tee sitä tynnyrimuotoa.

Latseille toi menee hyvin, ja rintalihaksille myös jotenkuten.

Ainakin Dorian Yates ja Marko Savolainen tekevät videoissaan tuota liikettä, ja molemmilla oli aika kookkaat selät.. joten tuskin siitä on haittaa ainakaan heille ollut :)

Lainaus Arnoldin kirjasta The New Encyclopedia of Modern Bodybuilding:
"In my opinion, pullover machines are among the most valuable exercise machines you will find in a gym."

Kyllähän sitä tosiaan aina välillä näkee tehtävän kun tarkemmin asiaa miettii, ei mikään hitti-liike kuitenkaan. Mulla oli kysymystä tehdessäni kyllä enempi mielessä tuo käsipainolla tehtävä. Konettahan kyllä tulee käytettyä itsekkin jos sellainen sattuu löytyvän.

Aivan loistava liike oikeastaan koko yläkropalle käsipainolla tai tangolla hammerotteella tehtynä! Olettaisin liikkeen menevän enemmän sinne minne "kuuluukiin" eli latseille koneilla ja taljoilla tehtynä, en ole koskaan kokeillut.

loppu liikkeeksi ehdoton selälle taljassa ja köydellä tehtynä, joka selkä reenissä tulee loppuun tehtyä tuota . perinteisellä tyylillä tehtynä eli käsipainolla penkillä maaten se on rinta liike enemmän kuin selkä liike, makekin tekee rinnalle videollaan sen. käsipainolla liikkeen rasitus loppuu siihen kohtaan jossa se köydellä vasta alkaa jolloin rasitus myös selkeästi ikäänkuin kääntyy selälle. köydellä tehtynä ei ota rintaan yhtään tai jos ottaa niin hyvin vähän koska sitä ei huomaa.

niin ja yates ei tee kässärillä pulloveria videolla vaan koneessa joka on myös selkeästi selkä liike. koneessa liikerata/vastus on hyvin pitkälti sama kuin taljassa tehtynä.

köydellä tehtynä ei ota rintaan yhtään.
Juu ei, mutta vastaavasti ojentajat ovat kovin herkästi rasituksen alla. Käsien kulmaa ja kropan kallistuskulmaa sitten vain itse kaikki testailemaan, jotta löytyy se paras asento, yksiselitteistä ohjetta ei ole.

Tosiaankin hyvä liike ja ottaa eri paikkaan kuin monet muut selkäliikkeet.

Paskapuhetta tuo, että se muokkaisi rintakehää isommaksi.
Oot koittanu vai? :)

Ainakin Stuart McRobertin Beyond Brawn -kirjassa rintakehän laajentamista pidetään mahdollisena. Itse aion nyt syksyllä alkaa tekemään ns. breathing pulloveria ahkerasti. Katsotaan, tapahtuuko mitään.

Oot koittanu vai? :)

Ainakin Stuart McRobertin Beyond Brawn -kirjassa rintakehän laajentamista pidetään mahdollisena. Itse aion nyt syksyllä alkaa tekemään ns. breathing pulloveria ahkerasti. Katsotaan, tapahtuuko mitään.

No luulen, että luustoa on vaikea muokata:) Jos omaat pienen rib cagen ei sitä tuskin millään poppakonsteilla laajenneta. Varsinkin jos ikää on päälle 18, niin eiköhän ne luut ole jo asettunu.

http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1454124

Hyvä artikkeli juuri noista "old-school" kikoista, jossa mukana tuo breathing pullover, johon saa vielä lisää tehoa tekemällä tätä ennen kyykkyä. Kannattaa lukea ihan noin muutenkin.

Taitaa olla tosiaan myös yksi niitä juttuja missä kehonrakentajien omat kokemukset/uskomukset ja tiede eroavat toisistaan. Tarkoitan tuota rintakehän laajenemista.

Miken ohjeen(tekniikkaohje) mukaan vedän nykyisessä ohjelmassa pulloveria. Mä vedän sen etukäteisväsytys/alkulämmittely -periaatteella ja toimii todella hyvin.

Mä vedän narulla taljassa ja se ottaa kivasti siipiin. Ottaa kyllä habaan tai ojentajan, mutta sopivalla asennolla voi välttää sen, ni totean että;

LOISTAVA LIIKE!!!

Tee sitä ***tana! Kasvat isoks.

Mä vedän sen etukäteisväsytys/alkulämmittely -periaatteella ja toimii todella hyvin.

Mä vedän narulla taljassa ja se ottaa kivasti siipiin. Ottaa kyllä habaan

ota hyvä mies loppuliikkeeksi se tai ainakin johonkin sinne loppu päähän. raskaat liikkeet ensin ja keveemmät sitten lopussa. ainakin itse tekisin niin.

miten saat sen habaan ottamaan :D.

nykyään tulee tehtyä, ns. viimesenä apuliikkeenä!! venyttää ok:sti ku ei runttaa
järjettömillä painolla!! (ainakin mulla)..;)

Hyvä liikehän tuo on. Kerran tosin käsipaino hajosi kun sen oli siinä naaman yläpuolella. Onni onnettomuudessa että lukitus petti siitä päästä jossa kiekot olivat alimmaisina. Muutenhan se koko mötti olisi tullu naamaan yhtenä könttinä. Nyt "vain" kiekot ropisivat naamaan ja selvisin ilman että olisi pitänyt jättää treeniä kesken. Loppu treeni vedettiinkin sitten verenmaku suussa.

Back
Ylös Bottom