Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Somaleista puheenollen, oon kuullu semmosen jutun että: Afrikassa ajatellaan Somalialaisista samalla lailla ku Suomessa manneista.. Eli Somalian naapurimaiden nekrut vihaa Somaleita koska ne on niin laiskoja paskoja..
Tietääkö kukaan jutun todenperäisyyttä ?? Somalit nekrujen pohjasakkaa?
:david::david::david:

Kunhan nyt tahdotaan väkisin vääntää tätäkin tapahtumaan todisteeksi, että somalit ovat kaikki täysin paskoja, kun ne tappaa jo lapsensakin. Kohta saamme varmaan lukea pakkotoistolla asiaatuntevan lausunnon: "Somaliassa 90% äideistä teurastaa perheensä ainakin kerran elämässään."

Kyllä mä veikkaan, että se äiti on vähintään suomen kansalainen ollut, jos hän on jo yli 8 vuotta asunut suomessa. Eikös se silloin ole suomalainen.

Tämä threadi on täysin perseestä. Täällä kokoontuvat ne 10 ihmistä pakkotoistosta, jotka ilmeisesti ovat päättäneet pitää tätä threadia etusivulla pelkästään nostaakseen ulkomaalaisvastaisuutta yhden ulkomaalaisryhmän kustannuksella. Keskustelu on ollut jossain vaiheessa asiallista mutta tämä alkaa jo kauan sitten mennyt täysin perseelleen. Eihän täällä enää ketään muuta kirjoitakaan kuin nuo 10 top-postaajaa tähän ketjuun. Jos joku nyt sattuu olemaan eri mieltä niin heidän mielipiteensä ammutaan välittömästä alas henkilökohtaisella vittuilulla tai AKV-vihjauksilla. Mutta on kyllä ilmeisesti ylläpidon mielestä ookoo esimerkiksi kirjoittaa "faktoja" tyyliin: "90% somaleista on paskaa".

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/misc.php?do=whoposted&t=50996

Tämä ketju on ollut jossain vaiheessa ihan asiallinen mutta luisuu jo aika pahasti kohti puhdasta ulkomaalaisvihaa. Tämä niin kuin näin keskivertokansalainen mielipiteenä.

Ai tarviiko se väkisin vääntää? Jos somali tekee rikoksen ja siitä keskustellaan sitten pakkiksella, se on väkisinvääntöä?

Etnisen vähemmistön edustaja ei voi koskaan olla suomalainen, edes suomenruotsalaiset ei edes itse itseään kutsu finskaksi vaan finländareksi, eli suomenmaalaiseksi, miten hemmetissä joku ei etniseltä alkuperältään suomalainen joka kaikenlisäksi on tullut 1990-2000-luvuilla voi olla suomalainen. suomenmaalainen kyllä. Se katsos on näiden kansallisvaltioiden ero siirtolaisuuteen perustuviin valtioihin vrt. kanada

Olen asiasta eri mieltä, jos tää on perseestä miksi lukea? itse luen aina kaikki viestit.

Ulkomaalaisryhmä x jostain tuolta afrikan sarvesta taitaa omalla käytöksellään ihan itse ylläpitää ulkomaalaisvihaa suomessa. Jos ne oisi niitä huippuosaajia ja fiksuja ja opiskelisivat 90% vähintään maisterintutkinnon tietenkin normaalihaun kautta, voitaisiin heitä kohottaa johonkin erityisasemaan. Nyt kun rikostilastot on mitä on, ei niitä afrikan sarven miehiä nyt voi kiittääkään.

AKV-vihjaukset taas pohjautuvat siihen että kyseinen herrasmies tiettävästi on kirjoitellut useilla eri nimimerkeillä tähän ketjuun...

Edelleen.. puhdasta ulkomaalaisvihaa? ensinnäkin en nyt jaa tätä käsitystä, monikulttuurikriittistä kyllä, ulkomaalaisvihaa? ei. Ei täällä mitään kukluxklanilaisia olla, ei täällä puhuta rotusodan aloituksesta, eikä täällä ole uusnatseja. Ei täällä puhuta apartheidin palauttamisesta etelä-afrikkaan, eikä laajentamisesta suomeen. Tää nyt on IMO just sopivan neutraalia keskustelua tummista

edit. mä oon kuullu kans ton somalit on afrikan manneja jutun.

Ja vitut sillä äidin synnyinmaalla ole mitään merkitystä. Noita perhetappoja on muistaakseni tapahtunut aika paljon suomessa ihan synnyinperäisten asukkaiden tekemänä ja ensimmäistä kertaa kuulen, nyt että - hui kauhea - tekijän synnyinmaa olikin jokin muu kuin suomi.

Kyllä mä veikkaan, että se äiti on vähintään suomen kansalainen ollut, jos hän on jo yli 8 vuotta asunut suomessa. Eikös se silloin ole suomalainen.

Kahdessa edellisessä tietooni tulleessa lapsensurmassa tekijänä on ollut romaniäiti. Tällä kertaa ulkomaalainen. Jo romanien kohdalla olemme todenneet, että sopeutuminen Suomessa yleisesti hyväksyttyyn moraaliin ja normistoon ei ole onnistunut. Rainer Frimanin arvostellessa omaa kansaansa, vastattiin hänelle tappouhkauksin. Kahdeksan vuotta Suomessa asunut ei ole "suomalainen". Tiedän useita yli 10 vuotta Suomessa asuneita maahanmuuttajia, jotka eivät osaa sanoa edes "päivää" suomeksi. Ja mikä vielä ironisempaa, nämä "Koivisto actilla" maahan kutsutut henkilöt omaavat kaiketi suomalaiset sukujuuret.

Oma kulttuuri ei irtoa sielusta ja kansanryhmästä välttämättä edes sukupolvien vaihtuessa. Olen aikaisemmin ottanut esille, että Britanniassa asuvat nuoret muslimit ovat kaikkein "vanhoillisimpia" ja radikaaleja fundamentalismissaan. Italian alueella kolmannen polven nigerialaiset ja kiinalaiset ovat aiheuttaneet suurimman kulttuurishokin omalla käytöksellään, erityisesti järjestäytyneen (suoraan omaa etnistä alkuperäänsä korostavalla tavalla!) rikollisuuden saralla.

Tämä threadi on täysin perseestä. Täällä kokoontuvat ne 10 ihmistä pakkotoistosta, jotka ilmeisesti ovat päättäneet pitää tätä threadia etusivulla pelkästään nostaakseen ulkomaalaisvastaisuutta yhden ulkomaalaisryhmän kustannuksella. Keskustelu on ollut jossain vaiheessa asiallista mutta tämä alkaa jo kauan sitten mennyt täysin perseelleen. Eihän täällä enää ketään muuta kirjoitakaan kuin nuo 10 top-postaajaa tähän ketjuun. Jos joku nyt sattuu olemaan eri mieltä niin heidän mielipiteensä ammutaan välittömästä alas henkilökohtaisella vittuilulla tai AKV-vihjauksilla. Mutta on kyllä ilmeisesti ylläpidon mielestä ookoo esimerkiksi kirjoittaa "faktoja" tyyliin: "90% somaleista on paskaa".

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/misc.php?do=whoposted&t=50996

Suomihan on jo ottanut huomattavasti kovemman linjan pakolaisuuteen ja turvapaikkahakuun. Viime vuonna taisi tulla 1000 ihmistä kaikenkaikkiaan pakolaisiksi. Rikoksiin sortuneita maahanmuuttajia on alettu karkottaa tai laittaa vankilaan. Turha hyssyttely on perseestä - kyllä olen samaa mieltä ja mun mielestä rikoksiin syyllistyneet pitäisi karkoittaa ja tätä maahanmuuttajien integroitumista suomalaiseen yhteiskuntaan vahvistaa mutta ei pelkästään rasistisella asenteella.

Tämä ketju on ollut jossain vaiheessa ihan asiallinen mutta luisuu jo aika pahasti kohti puhdasta ulkomaalaisvihaa. Tämä niin kuin näin keskivertokansalainen mielipiteenä.

Tähän threadiin voi kirjoittaa melko harva, mutta uskon (usko tai älä ;)) sitäkin useamman lukevan tätä varsin kiinnostuneena, jopa huolestuneena. Monet uutiset, tai pikemminkin niiden uutisoimatta jättämiset, osoittavat, että moku-sensuuri elää ja voi hyvin. Voi kun kaiken voisi jo sanoa ääneen...

Asioista tulee kuitenkin keskustella sivistyneesti. Pyydän siksi myös tiettyjä "meikäläisiä" pitämään tunteensa kurissa, ja keskustelemaan asiallisemmin. Turhat provoamiset ja ylilyönnit pois molemmin puolin, vaikka välillä kiehahtaa itselläkin yli.

Ja vitut sillä äidin synnyinmaalla ole mitään merkitystä. Noita perhetappoja on muistaakseni tapahtunut aika paljon suomessa ihan synnyinperäisten asukkaiden tekemänä ja ensimmäistä kertaa kuulen, nyt että - hui kauhea - tekijän synnyinmaa olikin jokin muu kuin suomi.

No jos sillä ei ole merkitystä niin miksi sitä ei sitten voi tietyissä lehdissä mainita? (toivottavasti ymmärrät mitä ajan takaa).
Ja tuo on todella väsynyt kortti tuo tekee ne suomalaisetkin rikoksia, kyse ei ole siitä.

Kunhan nyt tahdotaan väkisin vääntää tätäkin tapahtumaan todisteeksi, että somalit ovat kaikki täysin paskoja, kun ne tappaa jo lapsensakin. Kohta saamme varmaan lukea pakkotoistolla asiaatuntevan lausunnon: "Somaliassa 90% äideistä teurastaa perheensä ainakin kerran elämässään."

Ei kukaan ole tuollaista väittänyt. Joten älä sinäkään ala sitä väkisin vääntämään.

Ensinnäkin, ei todellakaan ole välttämättä suomalainen. Toiseksi, se vaikka olisikin papereissa suomen kansalainen ei vielä takaa sitä, että olisi oppinut maan kulttuurin, tavat yms.

Tännekin threadiin tulee paljon asiallisia kirjoituksia, puolesta ja vastaan. Joten en ymmärrä miksi pitäisi edes huomioida noita "90% somaleista on paskaa" kommentteja. Ei ole vaikea poimia "vastapuolelta" niitä järkeviä perusteluja ja kommentteja sielä joukosta. Tietysti jos halutaan saada koko threadin painoarvo alas niitä toitottamalla...
Ja minusta täällä ei nosteta ulkomaalaisvastaisuutta vain sen nostamisen takia vaan ihan silmien aukaisemisen takia..

Rikoksiin sortuneita maahanmuuttajia on alettu karkottaa tai laittaa vankilaan.

Ei todellakaan niin tehokkaasti kuin pitäisi. En edes ala kaivamaan tähän mitään perusteluja.

Turha hyssyttely on perseestä - kyllä olen samaa mieltä ja mun mielestä rikoksiin syyllistyneet pitäisi karkoittaa ja tätä maahanmuuttajien integroitumista suomalaiseen yhteiskuntaan vahvistaa mutta ei pelkästään rasistisella asenteella.

Täällä päässä kirjoittava keskivertokansalainen ei tiedä keinoja siihen miten voisi henkilökohtaisesti vaikuttaa tiukentavasti maahanmuuttopolitiikkaan niin purkaa huonoja kokemuksiaan mamuista täällä kirjoittamalla. Eikä siinä ole tippaakaan puhdasta ulkomaalaisvihaa, ainoastaan kokemusten tuomaa realismia.

Tähän threadiin voi kirjoittaa melko harva, mutta uskon (usko tai älä ) sitäkin useamman lukevan tätä varsin kiinnostuneena, jopa huolestuneena

jep, 5982 viestiä ja 378053 lukukertaa!

OT. mistäs ton saa kaivettua esiin, missä on luokiteltu kaikki threadin kirjoittajat viestimäärän perusteella järjestykseen?

Ai tarviiko se väkisin vääntää? Jos somali tekee rikoksen ja siitä keskustellaan sitten pakkiksella, se on väkisinvääntöä?
Tarviiko vääntää rautalangasta. Jos yksi tai useampi somali tekee rikoksen niin miksi täällä edelleen yli 5000. postauksen jälkeen yleistetään se kaikkiin somaleihin ja jopa kaikkiin ulkomaalaisiin?

Etnisen vähemmistön edustaja ei voi koskaan olla suomalainen, edes suomenruotsalaiset ei edes itse itseään kutsu finskaksi vaan finländareksi, eli suomenmaalaiseksi, miten hemmetissä joku ei etniseltä alkuperältään suomalainen joka kaikenlisäksi on tullut 1990-2000-luvuilla voi olla suomalainen. suomenmaalainen kyllä. Se katsos on näiden kansallisvaltioiden ero siirtolaisuuteen perustuviin valtioihin vrt. kanada
Minua ei itseäni kiinnosta vähääkään joku etnisen heimoryhmän määrittely vaan se millainen henkilö täällä suomen valtiossa lasketaan suomalaiseksi. Jos naisella on suomen kansalaisuus hän on silloin suomalainen.

Olen asiasta eri mieltä, jos tää on perseestä miksi lukea? itse luen aina kaikki viestit.
Sinä luet mitä luet ja minä luen mitä minä luen. Tämä threat alkaa hipoa laittomuuden rajoja. Siksi mä tänne nyt kirjoitan. Sä taidat vaan olla tällä faktalle hiukan sokea.

Ulkomaalaisryhmä x jostain tuolta afrikan sarvesta taitaa omalla käytöksellään ihan itse ylläpitää ulkomaalaisvihaa suomessa. Jos ne oisi niitä huippuosaajia ja fiksuja ja opiskelisivat 90% vähintään maisterintutkinnon tietenkin normaalihaun kautta, voitaisiin heitä kohottaa johonkin erityisasemaan. Nyt kun rikostilastot on mitä on, ei niitä afrikan sarven miehiä nyt voi kiittääkään.
Juu en minä sano, että he syyttömiä ovat mutta edelleen yksilöiden tekemien rikosten yleistäminen kokonaisen kansanryhmän kontolle vain heidän syntymäperänsä mukaan on rasismia. Enkä mä tällä tekstillä hae minkään vähemmistöryhmän kohottamista erityisasemaan.

AKV-vihjaukset taas pohjautuvat siihen että kyseinen herrasmies tiettävästi on kirjoitellut useilla eri nimimerkeillä tähän ketjuun...
Tästä nyt ei ole muuta kuin teidän spekulaatioita olemassa. Meikäläistä nyt ei paskaakaan kiinnosta vaikka kirjoittaisi eri nimimerkillä.

Edelleen.. puhdasta ulkomaalaisvihaa? ensinnäkin en nyt jaa tätä käsitystä, monikulttuurikriittistä kyllä, ulkomaalaisvihaa? ei. Ei täällä mitään kukluxklanilaisia olla, ei täällä puhuta rotusodan aloituksesta, eikä täällä ole uusnatseja. Ei täällä puhuta apartheidin palauttamisesta etelä-afrikkaan, eikä laajentamisesta suomeen. Tää nyt on IMO just sopivan neutraalia keskustelua tummista
Ei olla klukluxklaanilaisia mutta keskustellaan neutraalisti tummista? Olet kai tietoinen että kaikki tummat eivät ole somalialaisia.

edit. mä oon kuullu kans ton somalit on afrikan manneja jutun.
Niin olen minäkin mutta omat henkilökohtaiset kokemuset syntyperäisistä somalialaisista täällä suomessa eivät vahvista tuota tarinaa mitenkään.

Ja mistähän se ulkomaalaisviha johtuu?
Juu olen lukenut juttujasi mistä sinun tuntema ulkomaalaisviha todennäköisesti johtuu. Kai ymmärrät, että kaikki eivät jaa kokemuksiasi ja tuntemuksiasi. Esimerkiksi mulla ei ole ollut ikinä mitään ongelmia ulkomaalaisten kanssa. En ole tietysti yksilönä mikään pätevä tilastollinen otanta suomalaisista - mutta et ole sinäkään.

Juu olen lukenut juttujasi mistä sinun tuntema ulkomaalaisviha todennäköisesti johtuu. Kai ymmärrät, että kaikki eivät jaa kokemuksiasi ja tuntemuksiasi. Esimerkiksi mulla ei ole ollut ikinä mitään ongelmia ulkomaalaisten kanssa. En ole tietysti yksilönä mikään pätevä tilastollinen otanta suomalaisista - mutta et ole sinäkään.

Kiitos! Kerrankin fiksu vastaus. Nyt ymmärrän sun pointtisi hyvin. :worship:

http://www.factmonster.com/ipka/A0762156.html

Tossa on tilastot USAn väestörakenteesta rotujen mukaan vuodelta 2005.
White flight teorian mukaan siis valkoinen väestö(enemmistönä 80,2%)pakenee kauhusta kirkuen värillisten valloittaja armeijaa?

Mä en ainakaan haluaa niin hermoherkkää ja pelokasta väkeä tänne,nehän ostaa kaikki heti aseen ja alkaa ammuskella mustalaisia somppuja ja muitakin ennenpitkää.
Ei ne sitä paitsi oikeesti tänne uskaltais tullakkaan meillähän on naapurissa Vladimir"JULMA"Putin.

Jos Kekkonen olis elossa se soittaisi Vladille ja tilaisi noottin ja muutaman uhkaavan murahduksen karhulta.
Seuraavana päivänä nähtäisiin kun osa porukasta livistäisi lautalla Ruotsin puolelle.Sit UKK sanois vielä että hän harkitsee ylimmääräisiä kertausharjoituksia kaikille asevelvollisille,johan lähtis loputkin paskahousut(mukaanlukien osa kotimaisista)

Saunassa pressat kilistelis nauraen maljoja,Urkki Chivas Regalia ja Vladimir omenamehua.

Ei.

Tämä threadi on täysin perseestä.

:anssi:

Täällä kokoontuvat ne 10 ihmistä pakkotoistosta, jotka ilmeisesti ovat päättäneet pitää tätä threadia etusivulla pelkästään nostaakseen ulkomaalaisvastaisuutta yhden ulkomaalaisryhmän kustannuksella.

Minkä? Ja ennekaikkea miksi?

Eihän täällä enää ketään muuta kirjoitakaan kuin nuo 10 top-postaajaa tähän ketjuun.

Miksi?

Suomihan on jo ottanut huomattavasti kovemman linjan pakolaisuuteen ja turvapaikkahakuun.

Rikoksiin sortuneita maahanmuuttajia on alettu karkottaa

Turha hyssyttely on perseestä - kyllä olen samaa mieltä ja mun mielestä rikoksiin syyllistyneet pitäisi karkoittaa

Ja niitä, joiden kotimaa luokitellaan turvalliseksi?

tätä maahanmuuttajien integroitumista suomalaiseen yhteiskuntaan vahvistaa mutta ei pelkästään rasistisella asenteella.

Integroituminen suomalaisten harteilla?

Somaleista puheenollen, oon kuullu semmosen jutun että: Afrikassa ajatellaan Somalialaisista samalla lailla ku Suomessa manneista.. Eli Somalian naapurimaiden nekrut vihaa Somaleita koska ne on niin laiskoja paskoja..
Tietääkö kukaan jutun todenperäisyyttä ?? Somalit nekrujen pohjasakkaa?
:david::david::david:

Minä tiedän. Kyllä ajatellaan. Laitan amerikkalaisten ajatuksia somaleista jahka löydän linkin. Eilen juuri luin näitä.

Tunnen Itäkeskuksen entisen vartiokohdepäällikön. Hänellä oli alaisenaan musta vartija, joka sylki somaleiden päälle ja käski näiden painua kotiinsa. :D

Kiitos! Kerrankin fiksu vastaus. Nyt ymmärrän sun pointtisi hyvin. :worship:
Voit tietysti itse vastata lyhyesti omaan kysymykseesi ulkomaalaisvihasta jos oletat etten tajunnut pointtiasi.

White flight teorian mukaan siis valkoinen väestö(enemmistönä 80,2%)pakenee kauhusta kirkuen värillisten valloittaja armeijaa?
Tuo white flight teoria on hiukan hakusessa. Ensinnäkin se jättää lähes kokonaan huomioimatta sen, että valkoinen väestö on yleensä jenkeissä ollut sitä paremmin toimeentulevaa ja mustilla ei ole ollut varaa muuttaa kovin kauas työpaikoistaan. Toisekseen tilaston mukaan valkoisen väestön osuus kasvoi 5 vuoden aikana 75%:stä 80%:een.

Dragon sanoi:
Suomihan on jo ottanut huomattavasti kovemman linjan pakolaisuuteen ja turvapaikkahakuun.
Lainaus ulkomaalaisviranomaisten sivulta: "Vuoden 2007 ensimmäisen vuosineljänneksen aikana maahan saapuneiden turvapaikanhakijoiden määrä on laskenut kolmasosaan verrattuna vuoteen 2005."
Kielii mielestäni aika selkeästi siitä, että pääsyä tänne on kiristetty. Tästä oli juuri uutisissakin, että suomi ei ole enää niin "vetovoimainen" maa pakolaisten mielessä.

Tähän threadiin voi kirjoittaa melko harva, mutta uskon (usko tai älä ;)) sitäkin useamman lukevan tätä varsin kiinnostuneena, jopa huolestuneena.

Minä tiedän varmasti tämänkin. Myös siksi tämä ketju on tuikitarpeellinen.

Asioista tulee kuitenkin keskustella sivistyneesti. Pyydän siksi myös tiettyjä "meikäläisiä" pitämään tunteensa kurissa, ja keskustelemaan asiallisemmin. Turhat provoamiset ja ylilyönnit pois molemmin puolin, vaikka välillä kiehahtaa itselläkin yli.

Sanat suusta. Ei ruveta vänkäämään sivutolkulla sivuseikoista. Pidetään viestit asiallisina ja aikuismaisina. Vänkääminen ei tee muuta, kuin karkoittaa lukijat. Ja tiedän heitä olevan paljon.

Mustaihoiset ei vissiin alunperin ite oikeestaan niin kauheesti sinne Ameriikkaan halunnu. Aika paljon niitä siellä siihen nähden on.

Back
Ylös Bottom