Minäkin näin ensimmäisen kerran moniosaamista juuri äsken ;)
Olin kaupassa ostamassa einestä, ja äiti lapsineen oli myös siellä, somaleita siis. En kiinnittänyt heihin sen kummempaa huomiota, kunnes olin kassalla. Noh, siinä normaalisti maksettiin ostoksia kunnes juuri pakkausvaiheessa pieni lapsi meni viereiselle hyllylle kopeloimaan pringles-purkkia. Tietysti se tarttui mukaan ja sitä piti näyttää äidille. No ei siinä mitään, lapset tekee semmosta usein. Seuraavaksi tapahtunut onkin se kummallinen vaihe.
Äiti työntää lapset viereisessä olevasta ulko-ovesta kovalla kiireellä ulos ja nappaa pringles-purkin omaan kainaloon. Lapset ei oikein ymmärrä mistä on kyse, joten mamma jää vielä siihen väliovelle jumiin niiden kanssa ja huutaa ja työntää heitä ulos. Olipahan näky. Ihmiset oli sen verran pihalla ettei kukaan oikein tajunnut sanoakaan mitään. Arvatkaapa mitä kassa teki? Ei yhtään mitään. Katsoi pois, vaikka vieressä oli show menossa missä tavaraa vietiin ulos. Ei toki kallista, mutta olen käsittänyt, että myös halpoja tavaroitakaan ei anneta varastaa jos sen näkee.
Sen olisin ymmärtänyt jos lapsi olisi vaikka sen varastanut tai lähtenyt juoksemaan, senkin vielä ymmärtää. Sattuuhan sitä. Mutta ÄITI työnsi väkisin lapset ulos ja nussi sen purkin, siis kaikkien edessä. Mitä vittua?!
Eihän se nyt ole kallis se purkki ja kyllähän ne kaikki ihmistyypit varastaa mutta mutta.. tuo kuvio oli kyllä jo perverssi. Olisi varastanut edes jotain arvokasta. Mutta purkki pringlesiä, se oli ihan impulsiivinen veto joka vielä meni vituilleen kun lapset ei ollut messissä karkumatkalla. Neki varmaan ihmetteli että mitäs viddua... mihinkäs meillä nyt on kiire.
Semmosta tapakasvatusta. Joo, osaa suomalaisetkin varastaa, mutta en ole koskaan nähnyt äidin ottavan lapsen kerjäämää karkkia tai vastaavaa ja kiirehtivän sen kanssa ulos kun ostokset on juuri tehty ja vittu seisoo vielä kassan edessä.....