Dragon
VIP
Ai että valtavan yliedustettuna?No jos joku tietty väestöryhmä on aivan valtavan yliedustettu rikostilastoissa
Henkilömäärään suhteutettuna 6. eniten rikoksia tekevää vähemmistöryhmää Suomessa kansalaisuuden mukaan:
Epäiltyjä / 1000 henkilö kohti.
1. Turkki 394
2. Vietnam 375
3. Iran 374
4. Irak 367
5. Somalia 321
6. Ruotsi 161
Määrällisesti suurimmat rikoksia tekevät väestöryhmät kansalaisuuden mukaan:
1. Venäjä
2. Viro
3. Ruotsi
Lähde: http://www.om.fi/optula/uploads/nul786y.pdf
Aika selkeän näköistä numerofaktaa mun mielestä ja silti tässä keskustelussa ei muusta jauheta kuin Somaleista.
Linkkiä kiitos näihin tietoihin. Mun tietojen mukaan Somalimaa on ollut lähinnä maanviljelyskulttuuri keskiajalle saakka, jolloin sinne perustettiin sulttaanikunta. Historia näyttäisi tuntevan yhden 1500-luvulle ajoittuvan somalimaan asukkaiden aloittaman sodan. Sen jälkeen maahan ovat hyökänneet Egyptiläiset 1875. Sen jälkeen kolonialistisena aikana Ranska, Britannia ja Italia valloittivat Somalimaan ja jakoivat sen keskenään. 1920-1945 alueella taisteltiin Brittimiehittäjiä vastaan - toisen maailmansodan aikana Italialaisten avustuksella. Maa itsenäistyi 1960. Sotilasvallankaappaus 1977, jonka diktaattoria Neuvostoliitto tuki aluksi. Somalia yritti vallata takaisin etiopian valtaaman Ogadenpin alueen 1977, Neuvostoliitto lopetti tukensa Somalialla ja USA astui tukemaan Somaliaa sodassa ja Neuvostoliitto Etiopiaa. 1991 Siellä sitten alkoi sisällisota, joka maassa edelleen riehuu.ja varsinkin jos yllämainitun väestöryhmän aikaisemmat edesottamukset wanhassa maassa ovat samansuuntaisia väkivallanpurkauksia läpi maailmanhistorian
Tuo sun väite: "Väkivallan purkauksia läpi maailmanhistorian" on näkemykseni mukaan täyttä paskaa.
Aha. No tota Suomalaiset eivät kehittäneet myöskään kirjoitustaitoa vaan se tuotiin tänne keskiajalla ristiretkien mukana.väestön joka ei omin neuvoin saanut aikaan edes kirjoitettua kieltä, voidaan vetää kyseisen kansan keskimääräisistä edustajista tiettyjä johtopäätöksiä.
Kirjoitustaito on todennäköisesti kehitetty tuolla arabian alueella Eufratin ja Tigrisin alueella niin ovatko näiden kansojen jälkeläiset eli siis Irakilaiset ja Iranilaiset erittäin älykkäitä ja yleviä? Senkö takia heidän rikollisuudestaan ei juurikaan keskustella täällä ja keskitytään vain Somaliasta tuleviin?
Niin kuin huomataan, niin tämä Indican mielenkiintoinen kirjoitustaitovertaus on niin metsässä kuin vain voi olla.
Mitkä sotaalietsovat hullut? Somalitko? Missä ne täällä Suomessa ovat sotaa julistaneet? Mä olen enemmän huolissani tiettyjen uskonnonharjoittajien fundamentalistijäsenistä.Jos Somalit ovat vain yksittäistapauksia, jotenkin minusta tuntuu, että psykopaattiset väkivaltaiset sotaalietsovat hullut ovat yliedustettuina tuossa kansassa vrt. suomalaiset.
Musta jotenkin tuntuu siltä, että sä et ole tutustunut Somalian historiaan pätkääkään mutta silti julistat täällä omaa muukalaisvihaa lietsovaa propagandaasi.Jotenkin jos tuon kansan edustajissa on keskimääräistä väkivaltaisempaa, sotiin ja joukkoraiskauksiin taipuvaisia edustajia ylivoimaisesti enemmän kuin eurooppalaisissa kansakunnissa, jotenkin tuntuu siltä että ei-toivottua ainesta seuloutuu somalipakolaisten joukkoon enemmin kuin suomalaisiin syntyy.
Onko tämä nyt sitten sitä sananvapautta, oikeutta ja kohtuutta että täällä vaahdotaan näitä "Jotenkin musta tuntuu" -mutupaskajuttuja? Mä kutsun tätä paskapuheeksi, rasismin lietsomiseksi ja kansanryhmää vastaan kiihottamiseksi.Sitten lakia pitää muuttaa, sananvapaus!! Jos joku asia ei ole oikeus ja kohtuus, ei se ole lakikaan. vai miten se nyt meni. Sensuuri kuuluu Neuvostoliittoon, Neuvostoliitto valtioden hautausmaalle.
Sun tietosi maailmanhistoriasta näyttäisi olevan aika hataralla pohjalla, joten olisitko ystävällisesti hiljaa näistä asioista.kyseisen kansanryhmän saavutukset maailmanhistoriassa ovat muutenkin vähän niin ja näin.
Minä luotan Pakkotoisto.comin ylläpidon ja moderaattorien toimintaan tässä tapauksessa. Tee sinäkin niin.Silti palstalla useilla nimimerkeillä esiintyminen on kielletty, ja mua kiinnostaa, rehellisyyttä kuin arvostan
Aha.Tottakai, ja aikalailla rikollisia löytyy muistakin mustaihoisista suhteettoman suuria määriä, sama kun yllättävän usea, melkeinpä jokainen maa missä merkittävää mustaihoista väestöä asuu on maanpäällinen helvetti...
Joku täällä muistaakseni sanoi, että ei tässä mitään Klukluxklaani meiningillä olla liikkeellä...
No eipä tämä juuri sitä alkuperäfaktaa muuta, vaikka meidän esi-isämme olisivatkin tehneet pienen mutkan tuolta Aasian kautta.
Ei vielä mutta väittäisin, että aika liki aletaan olla, kun osa keskustelijoista jo kiertoilmauksilla hyväksyy väkivallanteot. Tämä on ehdottomasti se asia mitä Suomalaisessa yhteiskunnassa meidän pitäisi välttää. Jätetään tuomitseminen ja rankaisu oikeuslaitokselle eikä kiitos aleta nostaa mitään lynkkausmielialaa täällä Pakkotoistolla.Ei tässä suuresti lakia rikota, mielipiteenvapaus nyt kuitenkin on olemassa.
:kippis1:Mielestäni Suomeen mahtuu ulkomaalaisia ja heitä saa tänne tulla. Ei tosin kuka tahansa ja kuinka monta tahansa, ja tässäpä piileekin villakoiran ydin. Keskustelu jatkuu.
Ruotsin suuren edustuksen rikostilastoissa lienee selittää suomalaisten romaneiden suhteellisen suuri määrä ruotsissa.. Tuskin ruotsalaisrikolliset on per-oloffeja vaan enemmänkin allaneita..