FAQ: Treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
No kysytään nyt täällä, kun tämä on tälläinen aloittelijoiden osio...

Niin olen tässä lähiaikoina ostamassa Hera80 ja haluaisin siitä pikkuisen tietää. Elikkä, eikös se ole niin, että vain heti treenin jälkeen ja sekoitetaan joko maitoon tai veteen? Kumpaan on parempi sekottaa...

Ja kuinka paljon sitä itse ainetta pitää laittaa sinne tönikän pohjalle? Ja kuinka paljon maitoa/vettä?

Tässä nyt ostin Hera80, mutta haluaisin kysyä, että onko herasta mitään haittaa? Tuttavani vain sanoi, että siitä on jotain haittaa, mutta ei sen enempään sanonut... :eek:

täältähän löyty hyvät ohjeet :P alanpa itekin nyt kokeileen noita ruoka juttuja. Jos sais sen painon tippumaan. kesäkuntoon kuitenkin vasta sit 2020 ;D

Ensiksi täytyy sanoa että todella hyvä threadi, mutta minulla olisi vielä muutama kysymys.

Ensinnäkin, olen 183 senttiä pitkä ja painan (vain) 63,5kg. Joten onko tuo toisessa viestissä mainittu Hekottajan bulkkiruokavalio hyvä massan ja lihasten kasvattamiseen.

Toiseksi, harrastin uintia 10 vuotta ja siinä sivussa kävin painojakin nostelemassa, mutta nyt olisi tarkoitus käymään salilla ihan säännöllisesti. Tarkoituksena olisi käydä salilla joko a) ma, ke, pe tai b) ma, ke, pe, la. Kumpi olisi parempi, 2- vai 3-jakoinen ohjelma?

Kiitos jo etukäteen!

Ensiksi täytyy sanoa että todella hyvä threadi, mutta minulla olisi vielä muutama kysymys.

Ensinnäkin, olen 183 senttiä pitkä ja painan (vain) 63,5kg. Joten onko tuo toisessa viestissä mainittu Hekottajan bulkkiruokavalio hyvä massan ja lihasten kasvattamiseen.

Toiseksi, harrastin uintia 10 vuotta ja siinä sivussa kävin painojakin nostelemassa, mutta nyt olisi tarkoitus käymään salilla ihan säännöllisesti. Tarkoituksena olisi käydä salilla joko a) ma, ke, pe tai b) ma, ke, pe, la. Kumpi olisi parempi, 2- vai 3-jakoinen ohjelma?

Kiitos jo etukäteen!

Hekottajan esimerkki on hyvä. Lisäisin kuitenkin 1-3 protskuöljydrinksua tuohon aterioiden yhteyteen tai väliin.

2- ja 3-jakoisella treenillä on molemmilla ihan yhtä paljon hyviä sekä huonoja puolia, mitään "parastaa ohjelmaa" ei muutenkaan ole. Tarkotuksesi on kuitenkin painon nostaminen, niin ehkä tuo 2-jakoinen kolme kertaa viikossa kuulostaisi ihan fiksulta, ainakin alkuun. Voihan sitä myöhemmin kokeilla tuota 4 kertaa viikossa. Threadin alusta löytyvä ohjelma on hyvä.

Keskity syömään enemmän ja nostamaan enemmän rautaa kuin nostit viimeksi, kyllä se paino siitä nousee. :thumbs:

Hekottajan esimerkki on hyvä. Lisäisin kuitenkin 1-3 protskuöljydrinksua tuohon aterioiden yhteyteen tai väliin.

2- ja 3-jakoisella treenillä on molemmilla ihan yhtä paljon hyviä sekä huonoja puolia, mitään "parastaa ohjelmaa" ei muutenkaan ole. Tarkotuksesi on kuitenkin painon nostaminen, niin ehkä tuo 2-jakoinen kolme kertaa viikossa kuulostaisi ihan fiksulta, ainakin alkuun. Voihan sitä myöhemmin kokeilla tuota 4 kertaa viikossa. Threadin alusta löytyvä ohjelma on hyvä.

Keskity syömään enemmän ja nostamaan enemmän rautaa kuin nostit viimeksi, kyllä se paino siitä nousee. :thumbs:

Kiitos nopeasta vastauksesta! Minkäslaista tuon protskuöljydrinkin pitäisi olla? Jotain kaupasta ostettavaa vai ihan homemadea? :)

Kiitos nopeasta vastauksesta! Minkäslaista tuon protskuöljydrinkin pitäisi olla? Jotain kaupasta ostettavaa vai ihan homemadea? :)

Vaikkapa näin:

• Herakonsentraatti 30g
  • Rasvaton maito 5dl
  • Rypsiöljy 20g
Kaloreitahan tuosta tulee jotain 400-600, eikä hintakaan pitäisi olla ongelma. Maidon tilalla voi tottakai käyttää ihan vettä.

Vaikkapa näin:

• Herakonsentraatti 30g
  • Rasvaton maito 5dl
  • Rypsiöljy 20g
Kaloreitahan tuosta tulee jotain 400-600, eikä hintakaan pitäisi olla ongelma. Maidon tilalla voi tottakai käyttää ihan vettä.

Vielä yksi hölmö kysymys. Mistä herakonsentraattia saa?

Terve,
olen tässä vastikkään alottanu salireenaamisen. Reenaan tuolla 4-jakoisella systeemillä, ja aika pitkälti samoilla hommilla mitä on tuolla eri threadeissa lueteltu, eli 1. Rinta/Hauberi, 2. Jalat jne..

Homma etenee sillein että ensimmäisellä viikolla tehdään esimerkiksi hauista samalla painolla, eli minulla nyt 8kg:lla 2x8-10, toisella 3x8-10, kolmannella 3x8-10, neljännellä se 4x8-10, ja viides viikko lepoa. Sitten painojen lisäystä jos tuntuu, että jaksaa tehdä 10kg:lla.. Nyt on kuukausi takanapäin, ja nyt viikolla alkaa taas uudestaan.

Eli, onko tämmöisestä reenistä milleen hyötyä, ainakin painot nousevat koko ajan. Rinnalle oon tehny Miken 2x6 hommaa, ja aloitin aika kevyestä eli 30kg:sta liikkeelle. Joka viikko sai nostaa painoa sen 2,5kg, eli nyt alkaa 40kg:lla menemään se 2x6. Siinä ainakin huomaa kehityksen. :)

Eli kysymys kuuluukin, onko minulle ns. aloittelijalle hyväksi tehdä tällä 4-jakosella ohjelmalla? (liikeradat osaan, aikasemmin käyny salilla jonkun verran).. Vai kannattaisiko jossain vaiheessa vaihtaa jakoa?

Ja ruokavaliota, mitä suosittelisitte, kun painoa tällä hetkellä se 65kg/181cm.. Pitäisi massat saada sinne lähelle 70kg:aa, toki lihasmassakin kasvaa ajan myötä.

Elikkäs ois taas ohjelman vaihto edessä!
2 jakoisen teen mutta... mitkä lihasryhmät teen yhtäaikaa?
Hauis,rinta,olkapäät,jalat,ojentajat ja selkä??

Morjens! oon miettiny miten saisin kerrytettyä jalkoihin enemmän filettä samoin kuin käsivarsiin, koska tuntuu että ne jäävät hieman jälkeen tällä ohjelmalla mitä teen. Jalat ovat kyllä pääsääntöisesti "p*skana" joka reenin jälkeen joten reeni tuntuisi ottavan kyllä oikeaan osoitteeseen.

Ohjelma:
1.pv
Prässi pudotussarjoilla 20-2
SJMV x3
Pohkeet x4
Pullover 4x25
Ylätalja x4
Kulmasoutu x4

2.pv
Penkki x3
Vinopena x3
Pystypunnerrus x3
Viparit sivulle/taakse x3
Haba tangolla x3
Ranskalainen punnerrus x3
Haba kp ss x3
Ojentaja talja ss x3

3.pv
Etukyykky x3
Reidenojentaja x3
SJMV x3
Pohkeet x4
Ylätalja x4
Kulmasoutu x3

4.pv
Penkki kp x3
Vinopena kp x2
Esireeninä olkapäille viparit kaikkiin suuntiin x2
Arnold press x3
Haba m-tanko x3
Ojentaja kp niskantakaa x3
Haba kp scott ss x3
Ojentaja dipissä ss x3

Reenaan ma,ti, to,pe ja tuntuu kuin jalat ja kädet jäisivät jälkeen muusta kropasta. Mulla on suhteessa pitkät jalat ja kädet ja reenitaustaa on noin 4 vuotta johon on sattunut yksi loukkaantuminen. Painoo on 88 ja pituutta 183. Reenin saan tuntumaan paikassa johon se on tarkoitettukin mutta mitä tossa ois tehtävissä jotta sais massiiset reiskat ja kädet näyttään vähän enemmän käsivarsilta yläkropan rinnalla. Ennen tein kolmijakoisella ja sillä homma luisti kuin kuuma veitsi voissa. Nyt halusin lähteä kahemaan nopeampaa kehitystä 2-jakoisella koska reeni rupes junnaan paikallaan. Niin ja toistoja teen 8-10 ja safkaa kuluu pienellä plussalla 6vko ja sit 2vko kevyt diet.

Kiitos jos joltain löytyy jotain neuvoo tähän ongelmaan. Ite oon epäilly sitä että teen liikaa toistoja tai sitten pitäisi vähentää rintaa/hartiaa/selkää, jolloin ne kehittyisivät ns samaa vauhtia siimaleikkureideni kanssa.

Back
Ylös Bottom