Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Ostin just fastin hera 80 ja malto 6, ja kuin luin niiden pakkausselostusta huomasin, että heran pussisssa lukee, että 30g jauhetta vastaa 1dl, sensijaan maltossa 50g vastaa 1 dl:llää. Onko tän tarotus olla näin vai onko kyseessä virhe?

Mitenkäs porukka käyttää glutamiinia? Ite ostin ekan paketin nyt ja ajattelin että jos ottais ennen reeniä ja sitten palkkariin. Ei vaan oikeen tiedä että paljonko tuota kannattaisi laittaa 60kg kaverilla.

Mitenkäs porukka käyttää glutamiinia? Ite ostin ekan paketin nyt ja ajattelin että jos ottais ennen reeniä ja sitten palkkariin. Ei vaan oikeen tiedä että paljonko tuota kannattaisi laittaa 60kg kaverilla.

Mä otin dieetillä treenipäivisin 5g aamulla, 5g ennen treeniä, 5g palkkarissa ja 5g illalla. Lepopäivinä otin vaan aamulla ja illalla. Joskus myös ennen ja jälkeen aerobisen. Ajattelin kuitenkin jossain vaiheessa ostaa sitä lisää ja käyttää vaan palkkarissa. Saa nähdä miten toimii sen verta pienellä annostuksella.

Eli tärkeä kysymys vitamiineista:

Ostin tuossa Möllerin Tuplaa (Omega-3), jossa on A, D ja E-vitamiineja. Lisäksi ostin Friggs-vitamiinitabletteja, jossa on ABCDE-vitamiineja (B-vitamiineja on 4 erilaista).

Laskin tuossa että jos otan normaalin 2 tablettia Mölleriä ja siihen päälle vitamiinitabletin, mulle tulee suuria A, D ja E-vitamiinimääriä. A-vitamiinia tulee lähemmäs 1000 ugrammaa ja E-vitamiinia lähemmäs 30 ugrammaa...

Mitä tehdä?

http://www.tohtori.fi/?page=6746948&id=5355733

http://www.tohtori.fi/?page=6746948&id=4024171

http://www.tohtori.fi/?page=6746948&id=3778423

Noista voit vaikka alkuun lueskella. Ei pitäisi vielä noilla määrillä suuremmin ilmetä haittoja, saati myrkytysoireita. E-vitamiinia voi ottaa huoletta suurempiakin yliannoksia ilman haittoja, mutta A- ja D-vitamiinin kanssa kannattaa olla tarkkana. Jos asia huolestuttaa, vaihda allekirjoittaneen tapaan ottaa vahva monivitamiini/mineraali, ja omega-3-kapseleita, jotka eivät sisällä kyseisiä rasvaliukoisia vitamiineja.

Apuja tarvitsisin...

Eli lyhyesti selitettynä ruokapuoli pitäisi saada kuntoon. Tähän asti oon vaan koittanu syödä riittävästi (en oo kuitenkaan laskenu kaloreita tai makroravinnejakaumaa) ja hyvin on toiminut, lihasta on tullut hyvin, ja läskiä onneksi vain hyvin vähän. (eli mulla kävi hyvä säkä:D) Nyt kun nämä Newbie Gains -ajat alkaa olla pikkuhiljaa ohi niin pitäis oikeesti suunnitella se ruokavalio.

Eli mikäs olis se ensimmäinen askel? Pidänkö kirjaa syömisistäni viikon, ehkä pari, ja sitten laskeskelen kalorit ja makroravinnejakaumat? ja postaan ne sitten vaikka tänne?

(nyt on tosiaan taukoa treenistä, eli nykyinen ruokavalio on sen mukainen (eli perseestä). treenitauko johtuu kesätöistä, työajat on mitä on:( )

ja sitten näitä muita tietoja...:

pituus: 183cm
paino: 70kg
rasvaprosentti: ???, oma arvaus olis jotain 15%:n kieppeillä, ehkä enemmän, ehkä vähemmän. ei niin mitään hajua.:D

Yritin jo kerran itse rakennellla ruokavaliota, mutta eipä siitä mitään tullut...:itku: Eli auttakaahan miestä hädässä:)

Kiitos jo etukäteen.

Tämäkin varmasti on tsiljoonaan kertaan kysytty, mutta menkööt:

Olen käyttänyt jo pitkään Fastin lisäravinteita. Uteliaisuuttani päätin maistaa ruohoa aidan toiselta puolelta ja kiikutin kotio purnukan Leaderin yöprotskua. Muuten ei tuotteesta ole valitettavaa, mutta sekoittuvuus on aivan järkyttävän huono. Shakeria saa vatvoa kaksin käsin tyyliin puoli minuuttia että jauhot saa pohjalta edes hieman liikkeelle ja siltikin drinksun pari viimeistä desiä ovat käytännössä pelkkää klimppiä. :urjo:

Joten sanokaas ystävät hyvät, onko huono sekoittuvuus Leaderin ominaisuus kautta linjan, vai onko tämä Good Night protsku surullinen poikkeus? Kuten sanottu vertailukohtaa on vain Fastista, joka mielestäni sekoittuu kiitettävästi.

Mielipiteitä/kokemuksia?

Kiittää ja kumartaa...:D

Joten sanokaas ystävät hyvät, onko huono sekoittuvuus Leaderin ominaisuus kautta linjan, vai onko tämä Good Night protsku surullinen poikkeus? Kuten sanottu vertailukohtaa on vain Fastista, joka mielestäni sekoittuu kiitettävästi.

Mielipiteitä/kokemuksia?

Kiittää ja kumartaa...:D

Mäkään en Fastille uskollisena oo muiden firmojen tuotteita käyttänyt, mutta kyllä mun mielestäni Fastin Maltoa saa vispata ja vatkata melkoisen pitkään kans, että saa sekoittumaan hyvin. Ja siltikin usein jää niitä "sattumia" tai sitten ainakin sheikkerin ritilään jumittuu osa. Tuon ilmiön huomasin etenkin nyt, kun dieetin jälkeen lisäsin palkkariin Malton määrää, joten mitä enempi jauheita, sitä enempi pitää sekoitella...:)

Eihän Fastikaan toki täydellisesti sekoitu, mutta oli tuo silti aikamoinen kulttuurishokki :eek:

http://www.tohtori.fi/?page=6746948&id=5355733

http://www.tohtori.fi/?page=6746948&id=4024171

http://www.tohtori.fi/?page=6746948&id=3778423

Noista voit vaikka alkuun lueskella. Ei pitäisi vielä noilla määrillä suuremmin ilmetä haittoja, saati myrkytysoireita. E-vitamiinia voi ottaa huoletta suurempiakin yliannoksia ilman haittoja, mutta A- ja D-vitamiinin kanssa kannattaa olla tarkkana. Jos asia huolestuttaa, vaihda allekirjoittaneen tapaan ottaa vahva monivitamiini/mineraali, ja omega-3-kapseleita, jotka eivät sisällä kyseisiä rasvaliukoisia vitamiineja.

Kiitoksia tiedoista. Pitänee hankkia seuraavaksi juuri noita Omega-3-kapseleita missä ei ole noita rasval. vitamiineja.

Yhden pussin Leaderin maustamatonta heraa ostanu ja ei sekottunu millään.

Hidastaako maito (tai jokin maidon osa?) samanlailla proteiinin imeytymistä kuin rasva? Kun en muista oli vaan pieni mutu et jostain ois näin lukenu. Saattaa olla kyl ihan hömppää..

Mitä mieltä porukka on mun alustavasta ruokavaliostani? En jaksa kirjottaa kaikkea niitä ruokia mitä päivisin syön, vaan rajotun kirjottamaan vaan mitä näistä ruuista saa.

Eli niinä päivinä kun en käy salilla :
Kcal = 2288,5
prot = 161,7
hh = 188,6
rasva 69,1

Salipäivänä
Kcal = 2620,5
prot = 187
HH = 238,8
rasva = 72,8

Tarkotuksena olis saada massa lisää, ja mahdollisimman vähän läskiä siinä sivussa. Ainoo ero salipäivällä ja tavallisella päivällä on, että en ota palautusjuomaa.

Kuten näkyy oon ollu aika varovainen kalorien kanssa, tää johtu kalorilaskurin antamasta tuloksesta, ja siitä että oon huomannu että liikun aika vähän päivisin nyt ku oon lomalla, joten mun kulutus salilla käyntiä lukuunottamatta on varmaan aika pientä. Ajattelin jos söis tän ohjelman mukaan pari viiikko, ja jos mitään ei tapahdu niin niitä kaloreita voi suht helposti lisätä tohon. Enemmän kiinnostaa mitä mieltä porukka on noista rasva, hiilihydraatti ja proteiini määristä. Mitat on 19v mies, 183 cm ptikä ja n. 65kg painoa.

Hidastaako maito (tai jokin maidon osa?) samanlailla proteiinin imeytymistä kuin rasva? Kun en muista oli vaan pieni mutu et jostain ois näin lukenu. Saattaa olla kyl ihan hömppää..

Oikein muistelet. Ei nyt ole mitään tieteellistä juttua heittää, mutta eikös maito muodosta mahalaukkuun jonkunasteen kalvon, joka sitten hidastaa muiden ravintoaineiden imeytymistä? Ainakin jhulmin kirjoituksissa kerrottiin maidon kaseiinin muodostavan möykkyjä mahaan ja vapauttavan aminohappoja hitaasti verenkiertoon.

Onko dietin kannalta olennaisempaa että syön joka päivä tasan esim. 2500kcal kuin että söisin joka päivä eri kalorimääriä, mutta esimerkiksi viikon tasolla keskiarvo olisi juuri se 2500kcal. Eli siis kokonaiskalorimäärä kummassakin tapauksessa olisi viikon syklillä sama, mutta erot olisivat päiväkohtaisia.

Mitäs porukka käyttää ns. perusproteiinina? Jota vedellään palkkarin ja ehkä yöproteiinin ohella vähän joka välissä, ja jonka tärkein perusominaisuus on lähinnä hinta, eikä niinkään maku, haju, sisältö/aminohappokoostumus tai imeytymisaika. Hera on luutavasti se yleisin, kuten kirjottaneellakin. Mutta ihan noin käytännön tasolla. Valmistajia? €/kg? Kokemuksia ja mielipiteitä? Itsellä Leaderin perushera 15,625€/kg

Itsellä pieruherana on tällä hetkellä Boosmanin HERA. Normihinnaltaan aika edukasta ynnä paljousalennuksia ja tarjouksia tulee kohtuu usein. Kaakaota sekaan ja putoaa.

Back
Ylös Bottom