Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Jos ihan kunnolla haluaa junppailla ni tossa tulee noi maksimipainorajat aika hujauksessa vastaan. Toinen juttu sit seki kuin kokonaisvaltaset reenit tuolla sit saa...

Joo..Näyttää tohon taljaan ja jalankoukistuksiinkin mahtuvan vaan muutama painokiekko...Mutta aika paljon löytyy tosta kaikkee: taljat, koukistukset, hauiskpenkki, penkki, butterffly...

Netanttilan kone

Toisaalta taas ton laitteen hinnalla vois saada vaikka käytetyn penkin ja vähän painoja :) Veikkaisin että niistä sais enemmän iloa irti. Tää on tietysti vaan mun mielipide.

Vielä parempi olisi power rack, tanko ja läjä painoja. Onnistuisi kyykkääminen, penkkaaminen (olettaen että olisi penkki laittaa alle), leuanveto, ym ym... Ja tietty mavea voi tehdä pelkällä tangolla.

Tuossa Anttilan paketissa pistää ekana silmään jalkatelineen maksimipainot (30kg). Eihän tuo riitä edes aloittelijalle koukistuksiin/ojennuksiin... No, ehkä yhdellä jalalla tehtäessä. Ei tuo kuitenkaan kovin pitkäikäinen sijoitus ole, jos haluaa kehittyä.

Toisaalta taas ton laitteen hinnalla vois saada vaikka käytetyn penkin ja vähän painoja :) Veikkaisin että niistä sais enemmän iloa irti. Tää on tietysti vaan mun mielipide.

Mielipiteitä täältä haluankin.:) Mutta joo, kannatti kysyä täältä koska itse ei aina huomaa tuollaisten laitteiden huonoja puolia. Taitaa kyseinen laite jäädä ostamatta :D kiitos

Katselin tota laitetta just siks että sais koipia vähän treenattua paremmin kun ei tuo kyykkäys oikein suju... Mutta kohta tässä varmaan aletaankin käymään ihan salilla, että kotitreenaus jää :whip:

Miksi on sitten suositeltavaa syödä proteiinit erilaisista ruuista? Onko esimerkiksi kalan ja maitotuotteiden proteiineissa jotain eroja?

Mistäs sais laitteita kotiin suht halvalla. Esim että sais juuri jalat treenattua paremmin? Oon katellu netistä mutta on niin ihmeellisen kallista :o Oisko jollain laittaa linkkejä?

Käytän salilla tällä hetkellä 2-jakosta ohjelmaa, jonka kopioin suoraan pakkotoiston yhestä threadista. Kuitenkin ku luin yhtä toista threadia niin siellä sanottiin että 2 jakosessa ohjelmassa tulee vuorotellen olla raskas päivä ja sit kevyempi päivä. Onko tää siis sääntö 2 jakosista ohjelmista vai vaan yks tyyli tehä sitä?

Käytän salilla tällä hetkellä 2-jakosta ohjelmaa, jonka kopioin suoraan pakkotoiston yhestä threadista. Kuitenkin ku luin yhtä toista threadia niin siellä sanottiin että 2 jakosessa ohjelmassa tulee vuorotellen olla raskas päivä ja sit kevyempi päivä. Onko tää siis sääntö 2 jakosista ohjelmista vai vaan yks tyyli tehä sitä?

Varmaankin vaan yks tyyli. Ite en ainakaan oo kevyt/raskas tyylillä treenannu

Tarkotuksena ois saada vatsan ja vyötärön alueelta liikaläskit pois, ruman näköne ku kroppa on muute melko timmi :D
Eli käyn 3-4 krt viikossa salilla jossa reenaan pääasiassa yläkroppaa(ja tietenkin vatsoja). Sen lisäks käyn 3-4 krt viikossa noin 2-3km pituisella lenkillä. Eli liikun ilmeisesti riittävästi?
Mut sit ruokailut. Aamusin ja iltasin mennään ruisleipä-banaaneja-jogurtti-puuro -linjalla. Päällisinä on kevytlevitettä, kevytjuustoa ja vähärasvaista makkaraa/kinkkua. Päiväruokana on tavallinen kotiruoka. Kahvia menee myös noin 4 kuppia päivässä sillei tasasesti. En mielellää "sortuis" mihinkään teollisiiin valmisteisiin, konservatisti kun oon:). Oisko teil jotain neuvoja, miten sen löllyn sais siit vyötärön ympärilt pois?
Nii joo, oon 175/75 mies
Kiitti jo etukäteen jos viittitte vaivautuu.

Kyykkääminen ja veto kiristää hyvin tuota keskikroppaa.

Maastavetopa maastaveto. Minkä takia jalat eivät kestä kyykkäämistä?

No ensinnäkin geenien mukana on tullu tosi huonot jalat, tarkemmin ottaen kaikki nivelet ja nivelsiteet ym:( Toiseks monen vuoden skedeys ym. koheltaminen on vähä rikkonu niitä. Enkä muutenkaa hirveest tee jalkaliikkeitä juuri edellämainituista syistä.

No kun mä aloin kyykkäämään mulla oli nivelsiteet menny molemmista polvista pahasti ja kierukka hajonnut toisesta polvesta ja nyt polvet voivat paremmin kuin koskaan. Turhaa selittelyä tuommonen, laiskuutta ja typeryyttä jättää jalat treenaamatta. Puhumattakaan miten naurettavalta se näyttää.

Okei, sait vakuuttuneeks. Mut mites sit ku mul on nykyään 1-jakonen ohjelma nii miten muutan sen luontevasti 2-jakoseks?
Olkapäät: Viparit sivuille 4*10 Tai pystypunnerrus 4*10
Rinta: Penkki 5-6*10
Hauis: hauiskääntö tangolla seisten 4*10
Ojentajat: Ylätaljassa joko niskan takaa työntö tai edestä kääntö??En tiiä niitten oikeit nimii mut toivottavasti tajusitte
Mave:???
Kyykky:???
Vatsoja: Alku- ja loppuverryttelynä + lenkin jälkeen

Back
Ylös Bottom