Ärsyttävät asiat liikenteessä

Ohopsistakeikkaa, taidan itse syyllistyä tähän joskus. Tai totta puhuen aina. Pensa on kallista ja olen kitsas, joten yritän säästää liuttelemalla moottorijarrutuksella/vapaalla kohti punaisia niin kauan kuin autossa liike-energiaa riittää. Kieltämättä joskus olen miettinyt, että onkohan vauhti jo liiankin hidas kun viereisellä jalkakäytävällä mummotkin kävelevät ohi :david:
Tähän on muutes pakko puuttua. Moottorijarrutuksella jarruttelu on OK, ruiskuvehkeissä jalan nostaminen kaasulta lopettaa polttoaineensyötön -> bensaa säästyy. Tietysti siihen asti kun moottorijarrutuksessa mennään tyhjäkäyntikierroksille asti alkaa polttoaineen syöttö, ettei kone sammu.

Tartun pikemminkin tuohon vapaalla liuttamiseen.
Mitenkäs moottori "käy", kun moottori ei saa vetoa renkailta, kuten moottorijarrutuksessa? -> moottori joutuu käymään tyhjäkäynnillä ja tietysti tyhjäkäyntiin tarvitaan polttoainetta. ;)

Nyt voi kyllä ihan reippaasti sanoa, että imeppä parsaa. Meeppä takas rattiin sen jälkeen kun sulla on jotain hajua liikennesäännöistä. :david:
Niinkun sanoin, jos ei oo ruuhkaa niin miksei se vasemmalla ajava voi ajaa oikeenpuoleista kaistaa ja päästää kiireisimmät vasemmalta ohi? Aika naurettavaa sanoo ettei mulla oo hajua liikennesäännöistä, vaikka tollasen asian kirjotinkin tänne. Säännöt on sääntöjä. Jos rampilta on tulossa 5 autoo ja ajat melkeen tyhjää tietä eteenpäin, etkö millään suostu vaihtaan kaistaa vasemmalle, jotta ne muut autot pääsis sulavasti liikenteeseen messiin? Säännöt kieltää tänkin, ellet tienny. Kaikki säännöt ei oo niitä viisaimpia, ainakaan ne ei joka tapaukseen sovi. Eli kannattais vähän miettiä mitä toinen hakee takaa. Esimerkissäni tosiaan mainitsin juuri, että kyseessä ei ole ruuhka-aika.

edit: säännöillä viittasin suoraan lakiin.

Vituttaa ensin körötellä kaupungissa 10min jonkun perässä kun se ajaa 10km/h alle rajoitusten, sitten se kääntyypi vaikka oikealle niin ei minkäänlaista ryhmittäytymistä, vaan esim. ajaa kaistan vasenta reunaa ja just ennen risteystä heittää vilkun oikelle ja kaartaa sinne... Näitä on ihan liikaa. Niin ja tän kaupungin liikennevalot on aivan perseellään... Ei minkäänlaisia ajoituksia jne.

- Saanut skootterilla naamaan lasinpesunestettä, kuten ilmeisesti moni muukin. Voisi vähän ajatella, missä sitä käyttää.

Ajat liian lähellä jos saat lasinpesunestettä naamallesi.

Ajat liian lähellä jos saat lasinpesunestettä naamallesi.

Jos on vähänkään kovempi vauhti, niin kyllä se tulee kauempaakin naamalle, nimim. kokemusta on. Vitutti tossa joku päivä slailta tullessa kun joku juntti ajeli ja ihan tahallaan ruiskutteli menemään. Ei ollu kansainväliset käsimerkit kaukana.

ihan tahallaan ruiskutteli menemään.

mistäs tiedät? vähän liiankin usein vähemmistöistä (tässä tapauksessa motoristit jotka ovat teiden vähemmistö) näkyy läpi luulo että kaikki toiminta jonka he kokevat negatiiviseksi tehdään aivan tarkoituksella juuri heidän kiusaksi. oli sitten motoristit liikenteessä, muslimit joulujuhlassa tai kääpiöt työnhaussa.

Mua vituttaa suuresti mopopojat jotka ajaa ihan perseessä kiinni. Joku 10 metriä ei edes vielä tunnu pahalta, mutta kun parhaimmat saattavat ajaa jossain 60:n vauhdissa parin metrin päässä takapuskurista. Vitun tyhmää ja vaarallista.
Toi on yksi semmonen asia joka vituttaa ja huolella, kun ajetaan niin lähellä, että eturengas koskee takapuskuria. Äkkijarrutus tai vähänkin äkkinäisempi edes kun tulisi niin mopopoika lentäis, kun leppäkeihäs. Monesti tehny mieli polkaista jarrupedaalia, kun mopopoika ajaa 1-2m päässä puskurista. :curs: Yksin ne ei tuota usein tee, mutta jos sattuu olemaan joku kyydissä tai kaveri/kavereita mopolla takana/rinnalla niin johan on esitys päällä. Vedetään 40km/h tai 50 alueella ohituksia, kun edellä olevakin ajaa ylinopeutta jne. Useat mopoilijat ei tiedä hevon vittua liikennesäännöistä.

Jos on vähänkään kovempi vauhti, niin kyllä se tulee kauempaakin naamalle, nimim. kokemusta on. Vitutti tossa joku päivä slailta tullessa kun joku juntti ajeli ja ihan tahallaan ruiskutteli menemään. Ei ollu kansainväliset käsimerkit kaukana.
Alkuperäisessä viestissä puhuttiin ihan moposta ja mopon suurin sallittu nopeus on 45 km/h. Tuossa vauhdissa pitää aika perässä roikkua, että silmille lasinpesunestettä saa. Toinen vaihtoehto on sitten, että ei viritä sitä mopediaan. ;)

Mopopellet. Ykskin likka meinas maistaa Pt Cruiserin kylkeä, kun ampaisi yhtään jarruttamatta pyörätien ja pihaväylän poikki juuri kun olin tulossa väylältä ajotielle. Minun pitäisi sääntöjen mukaan väistää, ja katsoinkin oikealle ja vasemmalle, mutta pitkä ruoho ja mopon 50 kilsaa tunnissa vauhti ei asiaa helpota. Likka pujahti auton perästä ohi (joutui vissiin koukkaamaan jonkin verran) ja sitten mulkaisee taakse vihaisena. Ehdin tajuta tilanteen vasta kun likka oli pärrännyt ohi. Ei siihen "tämä on pyörätie, minä ajan koko matkan hiljentämättä ja varomatta"-periaatteeseen kannata luottaa. Ja ottaa huomioon, että minä ajoin ryömittämällä 5 kilsaa tunnissa, toisin kuin tämä ko. likka, joka ajaa yhtään katsomatta saati hiljentämättä pihaväylän yli.

Ottaen olosuhteet huomioon, tuskin olisin yksistään syyllinen jos jotain olisi sattunut. Loppupeleissä mopoilija häviää aina, jos vakavampaa sattuu (en puhu rahasta).

Toi lasinpesuneste todellakin "leijailee" pitkän aikaa siinä ilmassa. Haiseekin mukavalta..

Eräs tapaus eilen:

Joku n. 40-vuotias nainen ajeli vasenta laitaa kaistalla, välillä ajaen taas nopeasti oikeaan laitaan. Tiellä 60km/h rajoitus, ämmä ajaa 45-50. Aina kun jostain sivutieltä tuli joku hyvissä ajoin samalle tielle edelle, niin ämmä vetää melkein hätäjarrut. Liikenneympyrässä vilkutettiin ihan väärin (kuten yllättävän moni ihminen tekee). Muija periaatteessa veteli semmoista 20 auton letkaa n. 5km.

Sitä vaan on huolissaan omasta turvallisuudesta jos joku toinen samanlainen ajelee vastaan.

Parkkipaikoilla ajaminen:

Ensinnäkin siellä on voimassa samat liikennesäännöt kuin missä tahansa muuallakin. Oikealta tulevaa väistetään!

Toiseksi se ei ole mikään leikkikenttä, missä revitellään sitä paskaa autoa ikään kuin oltaisiin koviakin poikia. Joka päivä saa varoa henkensä edestä parkkipaikoilla, varsinkin tänään.

Kolmanneksi kyllä siellä parkkipaikallakin saa sitä vilkkua käyttää! :thumbs:

Lisätään:
-nyppii ihan saatanasti että ajetaan miljoonaa kolmion/stop-merkin/punaisten valojen taakse niin, että etuajo-oikeutettu saa todella miettiä aikooko sivulta tuleva noudattaa velvollisuuksiaan. Vituttaa kun joutuu itse painamaan jarrua ja katsomaan kun se toinen vetää liinat kiinni viimeisellä metrillä.

komppaan.ja lisään vielä listaan liikenneympyrät,aina ei tiedä tuleeko se saatana siihen eteen vai ei kun vauhtia on miljuuna.
nimimerkillä kerran melkein mersun kylkeen liikenneympyrässä osunut.

Polkaisee ihan vaa sen verta et jarruvalot syttyy palamaan. Tulee väliä :D

Tahi säätää takalasin pesurin sojottamaan sillain, että lentää suoraan taakse. :D

Vituttaa noi perässä roikkujat.. eilen taas joku vitun pelle roikku skootterilla 50km/h vauhdissa varmaan 10cm päässä puskurista. Rankasin pissapojalla niin johan tuli väliä, sinne se jäin pyyhkimään naamaansa! Jos älyäis apina jättää ens kerralla vähän TURVAVÄLIÄ!!! :curs:

- Kuskit jotka ei katso kuollutta kulmaa (yleensä papat joiden pää ei enää käänny, miksei ole päänkääntymistestiä lekurissa??)

- Kuskit jotka ajaa holtittomasti suojatien eteen pysähtyneen auton vierestä, siinä ei paljon sieltä auton takaa tulevan lapsen henkiriepua ajatella.

:curs:

- Kuskit jotka ei katso kuollutta kulmaa (yleensä papat joiden pää ei enää käänny, miksei ole päänkääntymistestiä lekurissa??)
omien kokemusten perusteella sanoisin että n,80% näistä on naisia, iällä ei väliä. eritoten moottoripyörällä ajettessa näitä loistavia kaistanvaihtajia on liiankin kanssa liikenteessä.

- Kuskit jotka ajaa holtittomasti suojatien eteen pysähtyneen auton vierestä, siinä ei paljon sieltä auton takaa tulevan lapsen henkiriepua ajatella.

:curs:

Oli aivan saatanan lähellä ettei joku ajanut vanhalla "kullan" värisellä Audilla tässä pari päivää sitten polkupyöräilijän yli, kun olin pysähtyneenä suojatien eteen. Oikeasti, olen varma että väliin ei olisi mahtunut enää sunnuntain hesari liitteineen. Tapahtui Töölön kirjaston edessä.

Back
Ylös Bottom