Ärsyttävät asiat liikenteessä

Miktä pahaa mäissä ohittamisessa on? Keltaista viivaakin on välillä niin typerissä paikoissa, että silloin tällöin tulee ohiteltua keltaisen viivan alueellakin. :arvi:
Joo, mäkin oon kuullu et ne vetelee niitä viivoja huvikseen sinne vittuillakseen ihmisille. Pakko antaa rispektiä noin kovalle jätkälle kun vetelee niistä yli noin vaan!

:david:

Pyörällä ajaessa usein tulee ohitettua keltaisen viivan alueella, kun se ohitus ei kauaa kestä... Autolla en kyllä ohittele kuin ohituskaistoilla.
208133NsUR_w.jpg

Kaverini äiti lähetti 17v. kevarikuskin autuaammille keulimisalueille juuri kuvan kaltaisessa tilanteessa. Idiootti lähti pyörällä ohi ja täti tuli autolla nyppäreen takaa nopeusrajoituksen mukaan.
Toivottavasti sulle ei tuu ikinä yllättäviä tilanteita vastaan.

Ja mikä ottaa päähän liikentessä:
- Helsingin Ruoholahden risteyshässäkkä joka on aina tukossa rekkojen vuoksi.
- Virolaiset kuskit. Harvoin näkee niin idioottimaisia/vammaisia otteita ratissa kuin etelänaapurin valioilla.
- Hitaasti liikennevaloista lähtijät.
- Ohituskaistalla hinaajat. Jos se oikea on vapaa niin sinnekin saa ajaa.
- Osa poliiseista. Onko pakko ajaa motarilla takapuskurissa kiinni?
- Forssa. Onko joku nähnyt siellä selvinpäin olevaa kuskia?

Voi jumalauta. Yllä oleva kuva oli esimerkkinä paikasta, jossa ei voi ohittaa.

Keltaisilla viivoilla ohittaminen on vitun typerää, muttta prätkällä ajaessa ei aina jaksa odotella...

Ja voisiko joku mäissä ohittamisen ärsyttävänä ja vaarallisena kokeva kertoa miksi tässä kuvassa ei voisi ohittaa, jos siinä ei olisi keltaista viivaa, ohituskaistaa ja vastaantulijoita?

http://ralliradio.yle.fi/system/files/images/road.preview.jpg

Tämän kuvan laitoin myös tuohon edellisen sivun postiin, mutta se ei näköjään näy...

Voi jumalauta. Yllä oleva kuva oli esimerkkinä paikasta, jossa ei voi ohittaa.

Keltaisilla viivoilla ohittaminen on vitun typerää, muttta prätkällä ajaessa ei aina jaksa odotella...

Ja voisiko joku mäissä ohittamisen ärsyttävänä ja vaarallisena kokeva kertoa miksi tässä kuvassa ei voisi ohittaa, jos siinä ei olisi keltaista viivaa, ohituskaistaa ja vastaantulijoita?

Tämän kuvan laitoin myös tuohon edellisen sivun postiin, mutta se ei näköjään näy...

Se keltainen viiva on myös tuolle vastaantulevalle liikenteelle (tuossa kuvassa). Säännöt on sääntöjä, vaikka osa niistä onkin hieman kyseenalaisia niin ei silti voi olla niin kiire etteikö voisi olla ohittelematta keltaisella viivalla/ohituskieltoalueella.

- Virolaiset kuskit. Harvoin näkee niin idioottimaisia/vammaisia otteita ratissa kuin etelänaapurin valioilla.

Virossa osataan kyllä liikennesäännöt paremmin kuin täällä. Esim. vilkkua käytetään AINA jne. Voi toki olla, että siellä maksaa nuo valot vähemmän, eikä tartte säästellä.. :rolleyes:

Ehkä ne vammaiset otteet sitten tarttuu täällä meillä, maassa maan tavalla, vai mitenkäs se olikaan.

Ne joiden on pakko päästä joka paikassa ja tilanteessa ohi vituttaa, eniten silloin kun ne tulee omalla kaistalla vastaan.

:wall: Jos ajan kuvan suunnasta, ja lähden ohittamaan alamäkeen, eli siis kyseessä on MÄESSÄ ohitus, niin mikä siinä nyt mättää?

Olettaen siis, että ei ole ohituskieltoa ja ohituskaistaa

Alkuperäisessä postauksessa sanottiin vaan mäki, ei ohitukseen suotuisa alamäki. Jos olosuhteet on sinun sanelemat niin tietenkin keksit skenaarion mikä sisältää mäen ja turvallisen ohituksen.

tarkennetaan: kuten sanoin niin tarkoitin nimenomaa että jos maaston korkeudenmuutokset aiheuttavat näköesteen niin ohittaminen on vaarallisen typerää. ensimmäisessä kuvassa on hyvä näkyvyys ja sen suhteen ohittaminen on ok. toisessa kuvassa ei. väärinkäsitin asenteesi, pahoitteluni. :piis:

pieni huomio: alamäessä, varsinkin jyrkässä, kannattaa ottaa huomioon että monet antavat autojen rullata ja vauhdin kasvaa ja jos meinaat ajaa ohi niin se ei välttämättä käykkään niin helposti kuin on kuvitellut.

Virossa osataan kyllä liikennesäännöt paremmin kuin täällä. Esim. vilkkua käytetään AINA jne. Voi toki olla, että siellä maksaa nuo valot vähemmän, eikä tartte säästellä.. :rolleyes:

Ehkä ne vammaiset otteet sitten tarttuu täällä meillä, maassa maan tavalla, vai mitenkäs se olikaan.

mitä mä oon havainnoinut viron liikennettä niin siellä liikennesäännöillä ja merkeillä ei ole niin isoa painoarvoa kuin suomessa. paljon useammin olen nähnyt virossa esim väärään suuntaan ajamista, väärää ryhmittymistä sekä ylinopeutta. ok ei koko virossa vaan ainoastaan tallinnan keskustassa, muualla virossa en ole käynytkään.

Ainoa mikä jokseenkin harmittaa, on muualla Suomessa ajaminen - ajokulttuuri on todellakin toisenlainen. Jotenkin mustasukkaisempaa...Eli eivät muualla tahdo millään antaa tietä eivätkä ole näkevinään vilkkuja! En jaksa uskoa että sivupeileihin kytkettyjä vilkkuja aina luultaisiin sykäyksittäin toimiviksi peilinlämmittimiksi...
Samoin vetoketjuliittyminen (2-kaistainen tie muuttuu 1-kaistaiseksi) tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa muualla, täällä päin Suomea se on alettu melkoisen hienosti oppia eikä liikenne enää töksähtele pysähdyksiin, vaan ainoastaan hidastuu ja kaikki liikkuvat.

komppaan. pk-seudulla voi pitää miltei varmana että jos laitat vilkun päälle ja asettaudut sopivasti niin suhteellisen nopeasti löytyy tilaa viereiseltä kaistalta. kevyen liikenteen asema pk-seudulla on myöskin paljon parempi kuin muualla suomessa. ulkopaikkakuntalaiset tutut eivät uskalla lähetä ylittämään helsingissä suojatietä koska ovat tottuneet että jalankulkijat odottavat sopivaa väliä, kun taas itse saattaa joutua vaaratilanteeseen ulkopaikkakunnalla kun on itse tottunut siihen että autot varovat jalankulkijoita.

Juu, ei mitään. Pisti vaan kismittämään, kun annoin itsestäni sellaisen kuvan, että ohittelen mäissäkeltaisellaviivallavälittämättävastaantulijoista. Ei, en todellakaan. Pyrin ajamaan sääntöjen mukaan, mutta prätkällä ajaessa tuntuu välillä turhauttavalta odotella sitä pitkää suoraa, missä ohitus olisi sallittua. Pyörällä ripeään ohitukseen kun ei kulu kuin se sekunti tai pari.

Ketuttaa aina melkein se, kun jotkut ajavat niin hiljaa, että pääsisin vakio 50 kuutioisella mopolla ohi ja se ei kulje kovinkaa kovaa mun offi-painon alla. :D

- jos joku kiilaa röyhkeästi niin mielelläni ajan 2 korttelia auton perässä töötti pohjassa valoja vilkuttaen. varmasti kiilaajaa vituttaa tämän jälkeen enemmän kuin minua.
Oliko tää joku läppä? :D Miten sulla oikein riittää energiaa tommoseen? Mä en ainakaan jaksais millään joka kerta/koskaan lähtee jahtaan kiilaajaa ympäri kaupunkia valoja vilkkuttaen töötti pohjassa. :hyper: Korkeintaan kerran painaisin tööttiä ja kiroisin itsekseni, jos pahasti kiilais. :(

Oliko tää joku läppä? :D Miten sulla oikein riittää energiaa tommoseen? Mä en ainakaan jaksais millään joka kerta/koskaan lähtee jahtaan kiilaajaa ympäri kaupunkia valoja vilkkuttaen töötti pohjassa. :hyper: Korkeintaan kerran painaisin tööttiä ja kiroisin itsekseni, jos pahasti kiilais. :(

en tosiaan joka kerta lähde autoilijoiden perään kostoretkelle. erittäin mulkvistimaisissa tapauksissa kostonretki on erittäin palkitseva kun sen pienen vitutuksen minkä kiilaaja saa minulle aikaan saa siirrettyä hänelle takaisin moninkertaisena. ;)

Olen varmaan avautunut jo jossain toisessa topicissa noista yleisimmistä teiden sankareista, joten avaudun vain parista asiasta. :D

Eli piittaamattomasti ajavat "ammatti"autoilijat (lähinnä taksit ja rekat) pistää vituttamaan. Esim kehäteillä, jos uskallat ajaa alle sen 90km/h (vai mihin niissä rekoissa on se rajotin säädetty?), niin ei tarvi kauan odottaa että joku kuorma-auto tai rekka on siellä 5m päässä puskurista. Eräältä kuorma-autoa työkseen ajavalta kuulin perusteluiksi sen, että sieltä rekan korkeasta ohjaamosta näkee sen edessä ajavan yli, niin ei tarvi pitää niin isoa turvaväliä. :david:

Samaten taksikuskit tekee paljon aivan uskomattomia ohituksia ja roikkuu jossain 5 metrin päässä takapuskurissa. Ajoin viime kesän lähettiautoa aamuöisin ja siellä noita tuli paljon vastaan. Tuommoinen tavaraa täynnä oleva pakettiauto, kun ei ihan yhtä nopeasti kiihdy niistä risteyksistä tai liikennevaloista, kuin se isännän diesel mersu. Ei sitä silti tarvitse pelihousujaan repiä. :)

Ja muutenkin perässä roikkujat ärsyttää varmaan eniten tuolla liikenteessä. Aivan uskomatonta katella jossain tuolla valtatiellä kun edessä kääntyy yksi auto pois niin sen takana tulevan on sitten aivan pakko kiihdyttää ja kuroa se matka umpeen siihen edellä ajavaan, että on taas se viiden metrin turvaväli.

edit: ja vielä tarkennukseksi vielä, että en tietenkään tarkoita, että kaikki taksi- ja rekkakuskit on mulkkuja, ainoastaan nuo piittaamattomasti ajavat. :)

Se ottaa pattin kanssa ku jotkut alkavat madella hitaasti kohti risteystä jos palaa punainen. Ruuhka-aikaan se tekee jononpäähän tajuttoman liiku-pysähdy-liiku efektin.

Jos tieosuudella on nopeusvalvonta kameratolppien muodossa, niin se pistää vituttamaan, että 100 rajoituksella ne tolppien välit ajetaan 115 km/h. Mutta sitten kun se tolppa tulee näkyviin, niin vauhti hidastetaan reippaasti jarruttamalla 85km/h. Onko se niin perkeleen vaikeaa ajaa tasaista vauhtia?

..

Miksi ei voisi ohittaa, no mihis väliin meinasit palata omalle kaistalle kun vastaan tulee auto/rekka? Juuri tuollaisten itsekkäiden apinoiden takia jonot pumppaavat :david:

Kaikki jonossa olevat ei odota, että siihen väliin tulee joku mopopoika takaa ja PAM, siihen loppui ajokausi... liikennehän karsii heikoimmat geenit...

Se ottaa pattin kanssa ku jotkut alkavat madella hitaasti kohti risteystä jos palaa punainen. Ruuhka-aikaan se tekee jononpäähän tajuttoman liiku-pysähdy-liiku efektin.

Ohopsistakeikkaa, taidan itse syyllistyä tähän joskus. Tai totta puhuen aina. Pensa on kallista ja olen kitsas, joten yritän säästää liuttelemalla moottorijarrutuksella/vapaalla kohti punaisia niin kauan kuin autossa liike-energiaa riittää. Kieltämättä joskus olen miettinyt, että onkohan vauhti jo liiankin hidas kun viereisellä jalkakäytävällä mummotkin kävelevät ohi :david:

Miksi ei voisi ohittaa, no mihis väliin meinasit palata omalle kaistalle kun vastaan tulee auto/rekka? Juuri tuollaisten itsekkäiden apinoiden takia jonot pumppaavat :david:
Tuo kuva oli vain esimerkkinä mäestä, jossa näkyvyys on riittävä, koskien edellisen sivun keskustelua. Pidä nuo apinaksi nimittelyt omana tieotonasi. Ei kiinnosta. Ei kai tuollaisessa paikassa kukaan täysijärkinen ohittaisi, kun siitä ei mitään hyötyä käytännössä olisi.

Oon tullut siihen tulokseen että suomessa ei kannata käyttää vilkkua. Jos laitat sen päälle, niin takana tuleva kiihdyttää raon umpeen välittömästi. "Tähän et vittu ainakaan tule". Tuon takia porukka kimpoilee tuolla miten sattuu ja ei käytä sitä. Itsehän olen kunnon teiden ritari ja yritän ajaa opaskirjan mukaan. Ja sehän laittaa vituttamaan. Loppuisi se öljy nyt nopeasti niin pääsisi siitäkin tuskasta. Jussina lähden suosiolla vasta perjantaina liikenteeseen niin suurimmät persereiät on poissa teiltä. Ei liene yllättävää että isoimmilla mulkuilla tuolla tien päällä on keskivertoa kalliimpi auto. Ja pienempi pippeli.

Ei liene yllättävää että isoimmilla mulkuilla tuolla tien päällä on keskivertoa kalliimpi auto. Ja pienempi pippeli.

isoimmilla mulkuilla on nimenomaan se halpa paska ja niitä vituttaa kun jollakin muulla on uudempi ja hienompi auto.

Back
Ylös Bottom