Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

Meta title: 🔥 Aloittelija treenissä – tuo ohjelmasi testiin! 🔥

Meta description: Aloittelijan paras palautekanava: saat suoraa, rehellistä ja kovaa pakkis-tason analyysia treeniohjelmastasi.

Mitä muuta noihin voi kommentoida sitten? Jos ei voi muuta kuin arvostella eikä se siltikään muuta sitä ohjelmaa suuntaan, niin mitä hyötyä edes kysyä omasta ohjelmasta mitään?. Itsehän sen huomaa näistä ohjelmista tuottaako ne tulosta vai ei. Ei siihen kavereita tarvitse.:D

Aivan. Ja jos tietää mikä itelle sopii parhaiten ja osaa muuttaa treeniohjelmaa sen mukaan niin tuskin tarvii siihen sitten muilta apua, vai...?

En tiedä onko oikea paikka kysyä, mutta kysytään nyt kuitenkin. Minkälaista ohjelmaa suosittelisitte minulle kotona reenattavaksi? KP:t sekä tanko löytyy ja niihin kiekkoja noin 70kg asti. Kiitoksia etukäteen.

Koska olen soveltanut ohjelmaa itselleni sopivaksi ja yläsoutulaite pelaa mulla hyvin.

Nja mitäköhän toikin mahtaa tarkottaa? Eiköhän homma mene juurikin niin päin, että jos joku liike edistyy huomattavan hyvin, ei sitä tarvi joka treeneissä hinkata, vaan niitä mitkä EI toimi... Ikääkin on sen verran, että kannattais varmaan keskittyä opettelemaan perusliikkeitä vapailla painoilla hyvällä tekniikalla, voisi pidemmän päälle hyödyttää enemmän. Noista monijakosista en ole koskaan selvää ottanut, joten en tiedä, mut eikö toi oo jotenki silti outo..?

Ja toki, jos sinne salille haluaa mennä pitämään erityistä hupia yläsoutelun parissa, niin toki sekin sallittua on.:david:

Oon tämmösel treeni ohjelmal treenannu:

Treeni1:
Penkki 40-45kg 6-8 ja sitten 50kg 2-3 ja sitten 55kg 1 toisto
Vinopena kp 3x6-8
pystypunnerrus 3x6-8
vipari sivulle 3x6-10
kohautus 2x-8-12
ranskalainen 3x6-10
ojentaja taljalla 3x6-10
vatsat 3xmax

treeni2

jalkaprässi 3x10-15
reidenojentaja 3x8-12
reidenkoukistaja 3x8-12
pohkeet istuen 4x10-15
vatsat 3xmax

treeni3

mave 3x8-12
alatalja 3x8-10
ylätalja 3x8-10
hauis tangolla 3x6-8
hauis kp 3x6-8
hammer 3x6-10

Oon noi treenit aina vetäny putkeen esim treeni1 ma reeni2 ti reeni3 ke ja sit 1-2 lepopäivää ja sit taas uudestaa:) ni aattelin täs et pitäiskö mun rehä reeni1 ma reeni2 ke reeni3 pe??

Ihan hyvin oon saannut tulosta:) 60kg--->65kg ja oon 180cm ja ikää löytyy 15v eli aika tikku:)

Penkki on noussu 52kg------->~65kg.http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/images/smilies/rock.gif
:rock:

Lisäravinteina oon käyttäny whey+ malto6 ja kreatiinii.
Kiitos jo etukäteenhttp://www.pakkotoisto.com/vbulletin/images/smilies/smile.gif
:)

Ilmeisesti tähän voi lähettää dieettitreenejäkin?

Eli totta kai olen yrittänyt syödä mahdollisimman terveellisesti. Kalorien laskeminenkin on melko mahdotonta, kun osa on kotiruokaa ja kaikissa omatekoisissa purnukoissa ei lue mitään järkevää kyljessä. Yhtä kaikki ruokavalioni sisältää pääosin seuraavia juttuja:
- All-bran-muroja sinisen maidon kanssa
- Saarioisten salaattiaterioita
- Raejuustoa joka päivä
- Jugurttia (niitä vähäkalorisempia/rasvattomampia)
- Pullo kivennäisvettä melkein joka päivä
- Laihaa mehua vajaa 2 litraa päivittäin
- Tummaa leipää ja lauantaimakkaraa
- Kevyesti rasvassa paistettuja kokolihapihvejä
- Normaalia kotiruokaa (perunasoppaa, makaronilaatikkoa)
Välillä, ehkä joka kolmas päivä tulee jotain herkkuja väkisin muilta ihmisiltä (syyttäminen on helppoa). Eli joku jäätelö tai lättyjä hillolla tulee syötyä.
Veikkaisin että jotain 3000 kaloria tulee keskimäärin päivässä.

Joka tapauksessa rasvanpolttotreenin pitää olla kohdallaan, ja niinpä olen tehnyt lähes joka aamu lähes 4 kilometrin hölkkälenkin, johon kuuluu ainakin kilsa reipasta kävelyä. Aikaa menee yli puoli tuntia. Tämän jälkeen syön vasta aamiaisen. Vaihtoehtoisesti olen tehnyt ennen aamiaista 250 vatsalihasliikettä neljässä eri sarjassa.

Ongelmana on vaan että en tämän lisäksi tee oikein muuta kuin pyöräile ja käy kuntosalilla. Tämä ei taida riittää? Pitäisikö mun potkia itseni vaan tekemään vielä päivällä kunnon juoksulenkkejä ihan piippuun asti vai pitäisikö pidentää aamuhölkkää? Vai pitäisikö keksiä jotain ihan muuta?

Tuolla vatsalihasten tekemisellä nyt tee yhtään mitään. Jos välttämättä haluat jotain tuommosta tehdä, niin tee kyykkyhyppyjä tai jotain toista koko kropan liikettä. Laiskuutta tuo kalorien laskematta jättäminen on, vähän vaivaa se teettää tuossa tilanteessa mutta ei se ongelma ole.

Morjesta. Tässä on tullut muutama kuukausi reenattua ja nyt sattui kesäloma eteen. Ajattelin alkaa käydä vähän useammin reenaamassa. Tällaisen uuden ohjelman sain yhdeltä tutulta (pyysin vähän kovempaa). Ensimmäisiä ohjelmia kun on niin kysyn vähän mielipiteitä muiltakin...

Päivä 1. (jalat + hauikset)
Jalkakyykky 3 X 10
Jalkaprässi 3 X 20
Reisiojentajat 5 X 10
Reisihauikset 5 X 10
Hauikset (levypainot) 3 X 10
Hauikset (käsipainot) 3 X 10
Vatsa

Päivä 2. (rinta + ojentajat)
Penkki 3 X 8
Vinopenkki 3 X 8
Käsipaino-punnerrus 3 X 8
Käsipaino-levitys 3 X 8
Kapea penkki 3 X 8
Talja ojentajat 3 X 10

Päivä 3. (selkä + olkapäät)
Talja-soutu 3 X 10
Talja eteen 3 X 10
Talja niskan taakse 3 X 10
Selkäpenkki 3 X 15
Niskan takaa punnerrus 3 X 8
Pystypunnerrus 3 X 8
Vipu sivulle 3 X 8
Vatsa

Päivä 4. (jalat + ojentajat + hauikset)
Jalkaprässi 3 X 20
Reisihauikset 5 X 10
Ranskalainen ojentaja 3 X 10
Hauikset (käsipaino) 3 X 10
Vatsa

Noniin,
Eli aiemmin olen käynyt salilla noin 2v(taukoja välissä) ja ei ole ollut paljoa suunnitelmallisuutta.Kehitys kuitenkin pysynyt puolet ajasta samassa, ja nytten pienen tauon jälkeen tein itselleni uuden ohjelman.Apuna käytin tätä palstaa ja omaa sovellusta.Kertokaahan saavutanko tällä ohjelmalla tuloksia ja kiinteytyykö lihakset.

Ohjelma on 2-jakoinen.

1.päivä

-Hauis, selkä, ojentaja

2.päivä

-rinta, jalka, vatsa

ensin käyn molemmat päivät kevyillä painoilla ja sarjat on 15.jokaiselle lihakselle kaksi liikettä ja niissä kaikissa 3 x 15

toisen kerran mene raskaalla ja samat liikkeet paitsi toistot on 4-6 ja maksimi painoilla.
Käyn treenillä joka toinen päivä.Venyttelen harjoitetut lihakset 1-2 tuntia harjoittelusta 2 x 30sec

Niin ja treenien alussa ja lopussa parin minuutin polkeminen kuntopyörällä.Aikaa menee salilla noin 40min.

Ohjelma on 2-jakoinen.

1.päivä

-Hauis, selkä, ojentaja

2.päivä

-rinta, jalka, vatsa

Ohjelmahan tuo ei vielä ole. Tuossa on vasta jako. Eli ohjelmassa suunnittelet, mitkä liikkeet teet missäkin järjestyksessä.

Ensimmäinen huomio tuosta jaosta on, että rinnan voisi siirtää 1. päivälle. Tällöin sinulla olisi ihan jees yläkroppa-alakroppa-jako. Olkapäitä voit myös treenata sitten 1. päivänä.

ensin käyn molemmat päivät kevyillä painoilla ja sarjat on 15.jokaiselle lihakselle kaksi liikettä ja niissä kaikissa 3 x 15

toisen kerran mene raskaalla ja samat liikkeet paitsi toistot on 4-6 ja maksimi painoilla.

Tarkoitat varmaan toistot on 15? Hankala noista liikkeistä on sanoa, kun niitä et tuohon listannut. Eli listaappa liikkeet, niin katostaan uudestaan. Perusideahan tuossa on ihan hyvä.

Okei, eli näin suunnittelin menevän.

1.päivä on siis nuo Hauis, selkä ja ojentaja.

Teen ne myös tuossa järjestyksessä.Eli ensin teen hauisliikkeet ja ne on.Käsipainolla istuiltaan jalkaan nojaten molemmilla käsillä vuorotellen. kevyessä 3 x 15 ja raskaassa vaikka 3 x 5(nämä määrät samat kaikissa liikkeissä) ja toinen on skottipenkissä ''hauistangolla''

selän teen ensin siinä selkäpenkissä, mihin mennään istumaan ja nostetaan selkäsuoraksi(en muista nimeä) ja perinteisesti selkäpenkissä kädet niskan takana ja heiluttelen vartaloa edes takaisin(raskaalla kerralla käytän painoja)

Ojentajat penkissä kapealla otteella ja sitten toinen siten, että menen taljaa, jossa on vastus ''väärinpäin'' kyynärpäät vartaloon kiini ja painelen alaspäin(vähän, kuin hauista toisinpäin)

2.päivä rinta, jalat, vatsa

rinnan teen penkissä leveällä/normaalilla otteella ja peck deck laitteessa.

vatsan teen istuiltaan kevyessä kerrassa ilman painoja ja raskaassa painojen kanssa.Toinen liike on jalkojen nosto ylös ja alas selälleen ollessa.

jalat teen jalkaprässissä ja sitten siinä, mihin mennään istumaan ja nostellaan jalkoja polvesta alaspäin.Takareidet mahallaan samassa laitteessa ja nostelen jalkoja.Vaikea selittää nämä jalkaliikket, kun en nimiä muista.

^ ota upii suosiolla uus ohjelma...tuo kun on suoraan sanottuna melko sukka. Olkapäät puuttuu, selkää tossa ei suoraa sanottuna ees reenata, ym ym ym.

Oon tämmösel treeni ohjelmal treenannu:

Treeni1:
Penkki 40-45kg 6-8 ja sitten 50kg 2-3 ja sitten 55kg 1 toisto
Vinopena kp 3x6-8
pystypunnerrus 3x6-8
vipari sivulle 3x6-10
kohautus 2x-8-12
ranskalainen 3x6-10
ojentaja taljalla 3x6-10
vatsat 3xmax

treeni2

jalkaprässi 3x10-15
reidenojentaja 3x8-12
reidenkoukistaja 3x8-12
pohkeet istuen 4x10-15
vatsat 3xmax

treeni3

mave 3x8-12
alatalja 3x8-10
ylätalja 3x8-10
hauis tangolla 3x6-8
hauis kp 3x6-8
hammer 3x6-10

Oon noi treenit aina vetäny putkeen esim treeni1 ma reeni2 ti reeni3 ke ja sit 1-2 lepopäivää ja sit taas uudestaa ni aattelin täs et pitäiskö mun rehä reeni1 ma reeni2 ke reeni3 pe??

Ihan hyvin oon saannut tulosta 60kg--->65kg ja oon 180cm ja ikää löytyy 15v eli aika tikku

Penkki on noussu 52kg------->~65kg

Lisäravinteina oon käyttäny whey+ malto6 ja kreatiinii.
Kiitos jo etukäteen

Miltäs tällänen sitten kuulostaisi?

1.päivä

-rinta, etureidet, olkapää, ojentajat

rinta = penkkipunnerus, peckdec
etureidet = jalkaprässi, ja reiden koukistus istuultaan
olkapäät = vipunostot eteen ja taakse
ojentajat = penkkipunnerrus kapealla ja taljassa ''huiskääntöä väärinpäin''

2.päivä

selkä, takareidet,hauikset, vatsa

selkä = ylätalja sekä laitteessa, jossa liike vähän sama, kuin istumaan nousuissa, paitsi vastus on vaan taaksepäin.
takareidet = reiden koukistus makuullaan ja toista en tiedä.
hauikset = scottpenkki ja käsipanoilla istuiltaan polveen nojaten vuorotellen molemmilla käsillä

Luetellussa järjestyksessä teen ja tuolla tyylillä, että ensin menen tuon läpite kevyillä panoilla ja kaikissa liikkeissä 3 x 15.
Toisella kerralla raskaasti esim kaikissa 3 x 5

Niin ja vatsat siten, että istumaan-nousuja, sekä selällään jalkoja ylös/alas

Nyt tein jonkilaisen ohjelman, siinä on luultavastikkin paljon korjattavaa, näin uskon.

1.päivä:

- 4 x 8-10 Rinnalleveto
- 4 x 10 Hauiskääntö
- 4 x 10 Ylätalja

Vatsoja n. 60

2.päivä

- 4 x 10 Ojentajat niskan takaa ylös käsipainoilla (yksi kerrallaan)
- 4 x 10 Kulmasoutu käsipainoilla
- 4 x 10 Tähän tarttis jotain???

vatsoja n 60

3.päivä:

- 4 x 10 Kyykky/Prässi
- 4 x 10 Alatalja
- 4 x 10 Pystysoutu

vatsoja n. 60

Välissä usein välipäivä jolloin käyn juoksemassa 2 - 3 km lenkin pururadalla. Kertokaas mitä pitää parantaa?

Back
Ylös Bottom