Etukyykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iivili
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🏋️🔥 ETUKYYKKY 🔥🏋️

Meta description: Voiman, tasapainon ja keskivartalon kontrollin kuningasliike – räjähtävää voimaa etureisille ja rautainen asento kuntoon.

Jos asento on leveä niin korot eivät ole hyväksi takakyykyssä, mutta kapealla stanssilla ne on ihan hyvä juttu. Ei mikään pakko, mutta toimii.

Minkä takia "tietystikään"? Onko korolliset kengät takakyykyssä jotenkin huono juttu?

Tuota itsekin ihmettelin. Ainakin itselläni nimenomaan takakyykyssä tulee kyykkykenkien korosta luonnollisempi liike kun mennään syvälle.

Ammattilaisten elämää leveämmillä jalka-asennoilla tehdyt kyykyt sitten erikseen.

Edit: Jahas, Salomaha ehti ensin...

Minkä takia "tietystikään"? Onko korolliset kengät takakyykyssä jotenkin huono juttu?

Voimanostajan pitäisi säilyttää kyykyssä painopiste kantapäillä, ei päkiällä.

Korollinen kenkä siirtää painopistettä eteenpäin, pois kantapäiltä, kohti varpaita. Samalla kyykystä tulee enemmän "eteenpäinkaatuva"

Eteenpäin kaatuminen johtuu suurimmalla osalla näistä:
1) liian heikot vatsalihakset
2) liian kankea, eli puutteellinen liikkuvuus.

Siinä olen samaa mieltä, että tasapohjainen jalkine on kumminkin paras leveämpään kyykkyasentoon. Olen itekin katellut sopivia tasapohjaisia jalkineita. Metalin kyykkykengät tuntuisivat olevan ainoat laadukkaat saatavilla olevat. Hintaakin piisaa niillä kyllä, mutta ovat varmaan hyvätkin. Mitään kankaisia vanhan mallisia koristossun lipareita en suvaitse. Semmoisissa voi olla pohja ok, mutta jalka pääsee taatusti liikkumaan sinne ja tänne, ei käy.

Voimanostajan pitäisi säilyttää kyykyssä painopiste kantapäillä, ei päkiällä.

Korollinen kenkä siirtää painopistettä eteenpäin, pois kantapäiltä, kohti varpaita. Samalla kyykystä tulee enemmän "eteenpäinkaatuva"

No niin, kyllähän tuo ihan loogiselta kuulostaa kun vähän tarkemmin miettii. :)
Itselläni on painikengät käytössä, jotka ovat toimineet ihan hyvin takakyykyssä. Etukyykyssä taas korollinen kenkä voisi olla parempi. Kysyin alunperin siksi, että eräs kokenut nostaja on suositellut minulle jo pitkään painonnostokenkää myös takakyykkyyn.

Mitään kankaisia vanhan mallisia koristossun lipareita en suvaitse. Semmoisissa voi olla pohja ok, mutta jalka pääsee taatusti liikkumaan sinne ja tänne, ei käy.
Aika moni iso ja vahva mies niillä Converseilla kuitenkin tykkää kyykätä. Itse en ole mitään voima- tai painonnostokenkiä kokeillut ja rautaakaan ei liikaa tangossa ole, joten paha sanoa olisiko ne paremmat. Mitään ongelmia jalan liikkumiseen suhteen ei ole Converseilla kuitenkaan ollut.

Eteenpäin kaatuminen johtuu suurimmalla osalla näistä:
1) liian heikot vatsalihakset
2) liian kankea, eli puutteellinen liikkuvuus.

.

Just näin, Iivili.

Kannattaa mielummin venytellä paljon liikkuvuuden lisäämiseksi ja vahvistaa keskikroppaa, kuin että pyrkisi näitä heikkouksia kompensoimaan korkojalkineella. Ei siinä pääse kuin ojasta allikkoon.

Nostellaas tätä. Mistä vois johtuu se, että raskaiden etukyykkyjen jälkee on keskiselkä hetken aikaa kipee, about tost kohtaa mistä kylkiluut alkaa, tuntuu siin selkärangan ympäril. Kipu tuntuu erityisesti jos koittaa venytellä selkää vaikka roikkumal leuanvetotangosta.

tuli terveisiä Torniosta 250 x 3 x 6
Jani illikainen... videota luvassa jossain vaiheessa
varusteena vyö. Rauta on kevyttä pohjosen ranta ruottissa ja vähän alempanakin...

Sarjat x toistot x paino. Näin on yleensä tapana ilmoittaa treeni yhden liikkeen osalta. Ei ole tarkoitus valittaa mutta selkeyttää kun tietää mikä luku on toistomäärä. Esimerkiksi 3.4.2008 ei ole kovin selkeä muodossa 04/08/03

Ei vittu tota Beginnerin valitusta :lol2:. Jotenkin meni niin yli, että piti nauraa ääneen :lol2:.

Sarjat x toistot x paino. Näin on yleensä tapana ilmoittaa treeni yhden liikkeen osalta. Ei ole tarkoitus valittaa mutta selkeyttää kun tietää mikä luku on toistomäärä. Esimerkiksi 3.4.2008 ei ole kovin selkeä muodossa 04/08/03

Meilläpäin ei olla yleensä takerruttu muoto seikkohin..
Jos ei paino, sarjat tahi toistot tulleet selväksi, niin kannattaa sammutta kone ja mennä kylmään saunaan.. :thumbs:

Kolmenviikon sisällä otan 300kg etarista. Se on mun tavoite nyt. Ja vetoon ja lajeihin keskitytään keväällä. Onko suomalainen ottanut kolmea markkaa etukyykystä rawina? Minä otan.

Kolmenviikon sisällä otan 300kg etarista. Se on mun tavoite nyt. Ja vetoon ja lajeihin keskitytään keväällä. Onko suomalainen ottanut kolmea markkaa etukyykystä rawina? Minä otan.

Taito Haara tainnu olla melko lähellä ainakin jos ei oo kyykänny sitä. Eikös Hämäläinen ollu melkosessa etukyykkykunnossa myös?

Oulussakin oli etukyykky kulkenu niin kovaa että todisteeksi oli vaan jääny salin lattialle katki menny tanko :wtf: :)

Back
Ylös Bottom