Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Ehkä pieni tauko penkkaamisesta vois tehdä hyvää.. Ja niitä kevyitäkin viikkoja on hyvä pitää välillä. Aloitat uudestaan penkin treenaamisen vaikka 2*6*70 ja siitä sitten lähdet muutama kilo kerrallaan nostamaan sarjapainoja. Ja muista treenata muutakin kuin penkkiä!

Ehkä pieni tauko penkkaamisesta vois tehdä hyvää.. Ja niitä kevyitäkin viikkoja on hyvä pitää välillä. Aloitat uudestaan penkin treenaamisen vaikka 2*6*70 ja siitä sitten lähdet muutama kilo kerrallaan nostamaan sarjapainoja. Ja muista treenata muutakin kuin penkkiä!
Emmäny mikää rhp oo:hyper: 4 jakoista olen kyllä harkinnut vaihtaa 2 jakoseen kokeilenki tota 2*6*70 ja nostan aina ku menee helposti. On vaan ihme ainaku lähtee nostaa ni ajattelee et nyt on sarjapainot palautunu:rock: sitte 2 toistoo 5 sijaan... ja paskat:jahas:

Nopean vastauksen toivossa päätin kirjoittaa tänne ;). Ajattelin, että voisin aloittaa HST-treenin(http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=44559), mutta tiedän, että en saa todennäköisesti vietyä kiertoa loppuun ulkomaanmatkan takia. Neljä ensimmäistä viikkoa pitäisi onnistua, mutta kaksi viimeistä viikkoa, eli viitosen sarjat jäisi siis pois. Kannattaako minun siis aloittaa kierto ja matkan jälkeen aloittaa uusi, vai treenailla jollain muulla ohjelmalla ja kokeilla HST:tä vasta matkan jälkeen?

Jos syö kulutuksensa verran ja treenaa kovaa, kiristyykö? Eli kasvaako lihas ja pieneneekö rasva%. Jos ei ole aloittelija?
Saattaa kiristyä, mutta todennäköisesti suuremman hyödyn saat, jos syklität treenisi niin että välillä syöt hieman vähemmän kuin kulutat, nukut riittävästi ja treenaat kovaa, silloin kiristyt lähes varmasti (eli rasvaa lähtee enemmän kuin lihasta). Välillä taas voit syödä hieman enemmän kuin kulutat ja kasvattaa massaa. Jos treenaat esim kolmen kuukauden sykleissä (2kk bulkki, 1kk dieetti), ei rasvaa ehdi juurikaan kertyä, ja lihastakin tulee kohtuullisesti.

Taidanpa aloittaa nyt alkavalla viikolla vetämään kuuden viikon kovan treenijakson.. Suurinpiirtein tämäntyylisen:

Ma:Salitreeniä (jalat, vatsat)

Ti:aamulla juoksulenkki(kevyt)
iltapäivällä salitreeniä (yläkroppa)

Ke:aamulla HIIT-lenkki 4min(minuutti lisää joka viikko)
Iltapäivällä uintia

To:Salitreeniä (jalat, vatsat)

Pe:aamulla juoksulenkki(kevyt)
iltapäivällä salitreeniä (yläkroppa)

La:aamulla HIIT-lenkki
iltapäivällä uintia

Su:palauttava lenkki(1,5h rauhallista kävelyä, syke 100-120)
loppupäivä lepoa

Paljonko minun tulisi syödä päivittäin ja kannattaisiko jonain päivänä syödä vähemmän ja jonain paljon enemmän. Haluan siis kiristää itseni hyvään muottiin. En halua laihduttaa, vaan nimenomaan polttaa rasvoja pois ja saada lihasta tilalle. Pituus on 180, paino 70. Mitä kannattaisi ottaa huomioon tällä kuuden viikon tiukalla jaksolla jne.? Kommentteja ja vastauksia!

Fitneksellä eteenpäin!

Edit. Voisiko joku laittaa esimerkkiruokavalion päiville, jolloin on punttia sekä juoksua ja päiville jolloin pelkkää aerobista.

kumpi liike on raskaampi tehdä
penkki käsipainoilla vai
vinopenkki käsipainoilla

En ole vinopenkkiä tehnyt ja ajattelin minkäkönhänlaisia painoja
suhteessa penkkiin käsipainoilla sais laittaa ?

Vinopenkki käsipainoilla on raskaampi. Kokeile vaikka aluksi n. kolmasosa pienemmil painoil mitä normi penkkii käsipainoilla.

Joo, mitä nyt oon lukenu, niin jengi vetää jotain kreatiinii. Kandeeko mun hommaa kans tota jos haluun kasvattaa lihasmassaa?

Ja sit jos joku jaksais viel kertoo niistä tankkaus jutuista, kun en oikein hiffaa :)

Tällä hetkellä käytän

mucle +
whey 3
vitamiinit
omega3 kalaöljy

Tarviinko noitten lisäksi viel jotain muuta?

Joo, mitä nyt oon lukenu, niin jengi vetää jotain kreatiinii. Kandeeko mun hommaa kans tota jos haluun kasvattaa lihasmassaa?

Ja sit jos joku jaksais viel kertoo niistä tankkaus jutuista, kun en oikein hiffaa :)

Tällä hetkellä käytän

mucle +
whey 3
vitamiinit
omega3 kalaöljy

Tarviinko noitten lisäksi viel jotain muuta?

Eikös muscle+:ssa ole kreatiinia?

tässä muscle+:ssan arvot, eli sä vedät jo kreatiinia :rock:

100 g jauhetta sisältää:

Energiaa 1530 kJ/360 kcal
Proteiinia 41 g
Hiilihydraattia 42 g
Laktoosia 1,3 g
Rasvaa 3,3 g
Kreatiinia 5 g
Natriumia 76 mg
Kalsiumia 435 mg
Kaliumia 152 mg
Magnesiumia 31 mg

Viimeksi muokattu:
tässä muscle+:ssan arvot, eli sä vedät jo kreatiinia :rock:

100 g jauhetta sisältää:

Energiaa 1530 kJ/360 kcal
Proteiinia 41 g
Hiilihydraattia 42 g
Laktoosia 1,3 g
Rasvaa 3,3 g
Kreatiinia 5 g
Natriumia 76 mg
Kalsiumia 435 mg
Kaliumia 152 mg
Magnesiumia 31 mg

oho :hyper:

Onko toi 5 g riittävästi :)

Voiko tämän sanoa johonkin perusteluksi: juoksu ei kasvata jalkojen lihoja, mutta pitää ne kunnossa?

Back
Ylös Bottom